mk:
Exempelvis som när Brodecki gjorde första shl-målet o en bra match i Luleå för att vara bänkad i nästa match i LA...? ;)
Peja: Mattias Görasson och Fredric Larsson båda i Tri-City Storms nästa säsong alltså!
Btw har Brynäs intag till Hockeygym kommit!
www.hockeymagasinet.com/hockeynyheter/hg-pa-hm-brynas-5/
Kul läsning :) verkar bli en till talangfull årgång! Hade dock trott på någon spelare utifrån ? (Norge, Slovakien osv?)
Peja: Jo jag vet att det är utifrån menade utomlands var lite slarvigt skrivet :) Efter Norstebö, Rönnild osv trodde jag Brynäs hade kontakter i Norge men finns väl bara ett begränsat antal spelare som håller måtten och vill till Sverige så klart det är svårt att konkurrera. Självklart är det ett större projekt att ta in killar från Ex. Slovakien, tjeckien, schweiz osv Men Vrana, Pstranek osv är bra exempel på killar som lyckats :) sen säger jag inte att bara för att dom killarna lyckades så kommer nya inmporter lyckas i Brynäs. Men finns det möjlighet att spetsa till truppen lite så tycker jag det vore intressant!
DOCK SKA Brynäs satsa på spelare från distriktet som dom gör, det som gav guldet, det som ger framtiden. Men spetsa(?) med någon utifrån vore intressant att följa :)
Redigerad kommentar
Jajjen: Jaja, skönt att det finns lite kaxighet kvar i er, ni som tidigare åtminstone hade talangerna att vila era förhoppningar på. Nu har ni inte ens det.
Ni är klart sämre än Mora Timrå och Västerås på juniornivå..
Jajjen: Nej, det är fd NHL spelare som vill betala tillbaka till klubben som fostrat dem som känner ett ansvar nuförtiden.
Bäckström bidrar väl till er? Det borde han göra åtminstone.
oooopppppssss..
0-3 (PP1) | MODO | 46. Jakobsson, Kristian 34. Ottosson, Axel 47. Öhman, Oscar |
Jajjen: I Brynäs J20 finns det 2st spelare med Brynäs IF som moderklubb.
I ModoJ20 finns det 4st med MODO som moderklubb.
Och då har Robin Byström och Oskar Söderberg som är från Övik inte räknats in..
Var det nåt mer du ville?
Källa Eliteprospect.
Zappaholic: Ok, 6st från MODO, 2st från övriga klubbar inom komunen(ÖSK och KB65) och 7st från 15mils radie från Öviks kommun. Så 15st från vårt naturliga upptagningsområde. Helt okej, framförallt med tanke på att vi dominerar i j20.
Sen har vi även lekstuga i j18, men det tar vi en annan dag.
Zappaholic: Ajdå.. Skönt att ni har ett lag fullt av Brynäsor som försvarar er heder.
0-5 (EQ) | MODO | 46. Jakobsson, Kristian 23. Flood, Erik 10. Bergkvist, Oscar | Pos. Part.: 10 , 23 , 25 , 29 , 37 , 46 Neg. Part.: 11 , 23 , 25 , 27 , 31 , 48 |
43:11 | 0-4 (EQ) | MODO | 25. Byström, Robin 10. Bergkvist, Oscar |
Redigerad kommentar
En väldigt viktig fråga,mitt i frågan om MS gör rätt i att skeppa tre spelare..