Redigerad kommentar
70 Rodrigues: Hoppas verkligen inte dom har börjat fira ännu. Måste jobba minst lika hårt imorgon för att bärja guldet.
mattias - 74: " Domaren gjorde rätt ändå ?"
Ja, paragraferna i din länk säger iaf inte nåt om när en spelare befinner sig i målområdet innan pucken kommer dit, endast om fall där en spelare befinner sig i målområdet innan pucken passerar mållinjen.
Så om det inte finns nån annan regel där det står nåt om en spelare som befinner sig i målområdet innan pucken kommer dit, så kan jag inte se nåt annat än att målet ska godkännas.
Herregud, vilken cirkus. Är det här det slutgilitiga beskedet eller dyker det upp nån regelnisse som kan ge klart besked? :-)
Huge:
Skulle väl va han Ryhed isåfall ;-) ... men låt han nyktra till först.
Huge:
Det som är så lustigt är ju att domare blåser av för spelare i målgården vid sådana här tillfällen 99 gånger av 100. Gäller det inte Brynäs i en SM Final ? ;)
Redigerad kommentar
70 Rodrigues: Suveränt gjort, genom ett helt slutspel...
Jag tror det är bestämt att vi ska få fira vårt jubileum med guld :-D
70 Rodrigues: glöm inte att vi fuskade mot FHC och FBK också. Tre matcher har vi inte fuskat, dom har vi förlorat :-)
Ja jösses
Redigerad kommentar
Sååå underbart roligt att läsa nu i efterhand haha ;)
Niklas Czarnecki - ”Tänk dig att för första gången stå framför ett lag som kan vinna SM-guld”.
Tycker frågan om målet var regelrätt eller inte är sekundärt egentligen, Skellefteå måste ju fatta att man vinner inget om man inte gör mål. Vore dem bättre än oss så borde dem ju göra fler mål än oss också. Gnälla på dommarmissar och filmningar går bra, men att göra sitt jobb klarar dem uppenbarligen inte.
Huge: Jaja men vem ska man tro ? Inte påläst och insatt i det där men ska man inte lita på media menar du ;)
Iaf som enormt stor hatare av FBK tyckte jag att slå ut dom var som vinna SM-Guld och den enorma skadeglädje över att slå ut den sekten med fjollor....Inget emot Skellefteå ett offensivt lirande lag som likt BIF släpper fram unga spelare MEN imorgon ska dom ha stryk :) Fan vad härligt ! ! !
Huge:
Håller med om dina sista ord, hade helt klart varit mycket trevligare att få dänga upp Färjestad eller HV71 i en final, men vi får ta det nästa gång ;)
tompap71: Saxat från twittret härnere till vänster:
"Domarna kommer att videokolla målet. De tittar efter Office i målgården."
Dom hittade tydligen inget kontor så målet godkändes....
Huge:
Nej det går absolut inte av för hackor, menar bara att som du sa, Skellefteå är det ES-lag man unnar ett Guld mest efter Brynäs. Tar vi guldet kommer man naturligtvis glädjas enormt, men det hade varit en extra krydda att få finalvinna mot ett lag man ogillar.
Huge:
Tja, jag vet inte, det här laget verkar ju klara det mesta. ;) Men vi kanske ska vänta en seger till innan vi slår oss för bröstet allt för mycket.
foppa78:
Underbar! Har tyvärr inte 10:an, däremot ser jag fram emot Sens-Rangers inatt, förutsatt att jag inte slocknat före.
Clubsport
Stortorget... Sandlins torg..... Kanske var det Silfverhooks plats? ;-))