1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 746108 inlägg · 7967 ämnen

Brynäs-Skellefteå sm-final 2012

Sv: Brynäs-Skellefteå sm-final 2012
Fan jag är i chock fortfarande,jag kan verkligen inte ta in att vi är tre perioder ifrån ett SM-Guld.
Jag tar inte ansvar för mej själv om vi vinner imorrn.

SKÅL alla Brynäsbröder.

Ps Jonas Fahlman och Anders Forsberg är två små människor ds

Huge:

Nu skriver jag detta innan jag kollat länken, men jag gissar att Fahlman går helt bananas på domarna och Skellefteå har förmodligen dominerat inte bara denna match utan större delen av matchserien och det är bara ren otur, och dommarmissar som gör att inte Saik leder?

Huge: Hahahahahahahahahahahahahaha^10 snacka om dålig förlorare! Fahlman alltså.

Peja:Fahlman är en jävla IDIOT!

Står man och hinkar T-röd i båset kanske det är svårt att ha vettiga anlyser efter matcherna..

Bissett_19: 3 perioder från guld?

Jag har problem att fatta att vi har gått till slutspel, kan för mitt liv inte förstå hur vi kunde slå ut VF, än mindre FBK. Nu är vi alltså enl dig 3 perioder från guld??? Kan det verkligen stämma?

Peja: Tycker alla där uppifrån är pissiga förlorare. INGET är deras eget fel, tycker att dom spelar skitbra, att dom ligger under med 0-3 i matcher ser dom inte som nåt problem. Jag tror mig veta var Bagdad-Bob härstammar ifrån!

RavenLord: Czarnecki är nog oerhört nöjd med sitt byte av klubb!:)

Inom tar vi Guld!!!

sylf:

Står på texttv..

Undra om inte Svedberg och Bertilsson håller på att spela till sej en chans att få sticka över pölen med detta slutspel.
Bertilsson är ju helt makalöst bra.

Brynäs har gjort tre dåliga matcher om man jämför med hur dom spelade i grundserien. Skellefteå har gjort tre riktigt bra matcher enl. lagets spelare, ledare och den lokala pressen. Brynäs leder med 3-0. Ergo - Brynäs måste vara ett j-vla bra lag och framförallt ett värdigt mästarlag! (Ta i trä)

Bissett_19: Den stora nackdelen med ett lag som presterar. Sportchefen får ett tufft jobb att hitta nya spelare nästa säsong.

sylf: tänk att jag har trott på detta jag sedan i höstas, äntligen är det slut på hånen från er hatfans. Puss

arnio: Du förtjänar att hånas 24/7!

sylf: R det någon här som inte har biljett men ska åka till Gävle för att fira på torget OM vi tar guld iaf kan man ju sammåka????

foppa78: torgfirandet lär inte bli i morgon även om vi vinner däremot lär det firas på varenda krog som håller öppet!

sylf: ja håna mig för att jag inget kan om hockey, hahahaha! Kommer du vill Läkerolen i morgon?

Boorken gör bra affärer i på krogen i Byske.

För första gången sedan typ 1979 kommer jag bara se en match live på plats i Gävle, den matchen går i morgon. Det kan bli riktigt trevligt, hoppas på det!

Lunkan: Nice vi ses kanske där då!

Redigerad kommentar

Bra Brynäsdygn.
Seger uppe i Byske.

Och nu avgjorde Bäckis för Caps i sudden mot Bruins i Stanley cup,assisterad av Martin Johanssons lillebrorsa...

Brynäs är överallt.

Bissett_19:

8.42 går tåget från Göteborg...... blir det nåt drag i Läkerolen tror ni? Guldet skall ju förståss "hem" när det nu är så nära...... men visst kan Saik streta emot nån match till.

Wennerholm i sin blogg:

"Jag skrev ju i mins snabbkrönika efter SM-final 3 att det var rätt att Jonathan Granströms mål godkändes av domarna.

Det mål som blev helt matchavgörande, då det blev det enda som gjordes i matchen.

Sedan dess har min mailkorg bombarderats av alla som tycker motsatsen.

Alla som lusläst reglerna och bergsäkert slår fast att Granström är i målgården och att Brynäs matchavgörande mål ska underkännas.

Men det finns något som stavas sunt förnuft och känsla för spelet.

Därför tycker jag att målet var helt korrekt. Granström smyger in mot mål och utan att störa målvakten Jocke Eriksson som är fullt koncentrerad på att täcka av vid sin högra stolpe. Backen Mattias Ekhom rundar kassen och skickar in en perfekt passning som Granström skickar upp i nättaket.

Att underkänna det målet hade varit ett brott mot spelets idé.

Och vill man använda Regelboken går det att hitta hundra situationer i varje match, där domarna borde ha blåst av spelet.

Nej, någon millimeterrättvisa kommer vi aldrig att få och jag vill inte ha det så heller."

Klockrent av Wennerholm ur ett "spelets ide´"-perspektiv.
Dock inte ur ett strikt rättviseperspektiv eftersom Regelboken förstås ska följas och i en perfekt domarvärld skulle målet (efter många turer hit och dit) faktiskt ha underkänts.
Förstår dock inte upprördheten eftersom det egentligen handlar om en domarmiss som man skulle kunna hitta ett otal gånger under varje match, om man kollade exakt varje domarbedömning i efterhand och på video. Nu råkade det bli mål och det är ju tråkigt, men ändrar ju inte på det principiella resonemanget som ska gälla: en felaktig domarbedömning i minut 2 av en match som inte resulterar i ett mål är de facto att betrakta som exakt lika allvarlig som en felaktig bedömning som direkt resulterar i ett mål när 1 minut återstår.
Att KONSEKVENSEN av det senare fallet sannolikt blir helt avgörande för matchens utgång är egentligen ovidkommande i sammanhanget.

Redigerad kommentar

http://svtplay.se/v/2762345/14_9-2011_-_vi_ska_ta_guld 

Många var dom experter som skrattade åt det,men nu är man nära nära :)

God morgon Brynäsbröder! GAMEDAY/FINAL 4:7 mellan Brynäs IF-Skellefteå AIK. I kväll händer det, Brynäs kommer att ta sitt 13:e SM-GULD inför ett kokande Läkerol Arena. Jag skulle ha varit på plats men var tvungen att avboka pga en fet jävla infektion i min nyopererade rygg :-( Får se matchen på TV iaf, bättre än ingenting :-) Hoppas och tror att det blir det bästa draget någonsin under en hockeymatch i Gävle kanske i Sverige :-) TIPS: 4-2, Järnkrok gör sista i öppen kasse.

70 Rodrigues: Usch fyfan inte nice nä jag får kolla på tv med då jag inga biljetter har!!!

70 Rodrigues:Ja du får ju se matchen. Jag missar den för jag sitter på ett plan till Düsseldorf när den spelas. Fast jag är i gott sällskap av två Brynäsare. Det är nästan så att man önskar att vi kan skänka en match till skoterraggarna och vinner guldet lite senare i veckan så man kan kolla matchen via stream.

Vem kunde tro att vi skulle leda med 3-0 i matcher i en finalserie? Inte jag i alla fall. Hade någon sagt det till mig i augusti september så hade jag bett vederbörande att dra ner på lyckopillren.

Att man sedan gått ut med att man skall storsatsa till nästa säsong gör ju att man nästan längtar till nästa säsong redan nu. :)

brynäs08: Han fick ett rätt elakt mejl av mig vilken jävla idiot!

foppa78:Klart att det finns de som försöker tjäna en slant på sin biljett. Man vet ju inte hela historien bakom. Han kanske behöver pengar stackar'n.

foppa78: Jag har anmält annonsören:)

Idag kommer guldet hem:)

Honken:Anmält honom för vad? Man kan nästan tro att du är SAIK:are ;)

70 Rodrigues:Jag gillar även Svedbergs självförtroende. Innan finalserien sa han "Det är en fördel att börja på bortaplan för då kan man vinna guldet hemma i match fyra" :)

Slajsarn: Svartabörshandel är enligt lag inte tillåtet, men det är inte upp till mig att avgöra det.

70 Rodrigues: Nåra timmars jobb, sen bär det av till Gävle. Det här ska bli kul.

Honken:Svartabörshandel? Killen säljer TVÅ biljetter. Hade han haft 50 biljetter så hade jag kunnat hålla med dig. Men TVÅ? Sen har han ju betalat fullt pris för dem, med moms och allt.

"Svartabörshandel" Hahahahhaha

Slajsarn: 8000kr haha kul ändå om fler mejlar så han blir darrig och orolig att han anmäls  ;)

Slajsarn: Varför så hånfull? Kan du inte påpeka saker eller föra en normal disskusion är det ingen idé, det kanske är du som säljer:) Nåja blocket får väl avgöra. 

Honken:För att det är löjeväckande att du anmälde honom...

Slajsarn: Annonsen är anmäld, inte han.

Åtta NHL-klubbar har visat intresse för Svedberg till kommande säsong,så det känns som han verkligen är förlorad.
Hoppas Sundlöv kan få tillbaka Läck igen som haft det lite kämpigt därborta.

Honken:Så i slutändan är det honom du har anmält iom att han är upphovsmannen/ägaren av annonsen.

Men jag kan trösta dig. Ingen jävel betalar väl 8 plopp för två biljetter?

Så du kan ju knalla bort till sektionen och besöka pltserna. Det sannolika är ju att han själv sitter där ikväll ;)

Honken:

Kul att du anmäler något som är fullt legalt :D

Slajsarn: Ja, kanske det och bli plexiglashulligan;) Det är som sagt ingen chans att han får de sålda som du säger:)

Honken:

Kan i princip garantera att dom blir sålda, minns vad folk var beredda att göra för biljetter då Modo vann SM guld senast. Räcker med en farsa med halvhyfsat jobb och en grabb med lite sportintresse så är dom sålda.

arnio: Ja du får kolla efter en sjukt snygg snubbe med en röd svart och gul halsduk, det är jag!

Bissett_19: Då kan det bli jobbigt att behålla Svedberg :-( Eddie Läck är ett alternativ och sedan så står ju den här killen utan kontrakt om jag inte är helt ute o cyklar. Pcka kan nog styra upp honom ganska rejält :-)

« · 1492567 · »