Huge:
Nu skriver jag detta innan jag kollat länken, men jag gissar att Fahlman går helt bananas på domarna och Skellefteå har förmodligen dominerat inte bara denna match utan större delen av matchserien och det är bara ren otur, och dommarmissar som gör att inte Saik leder?
Står man och hinkar T-röd i båset kanske det är svårt att ha vettiga anlyser efter matcherna..
Bissett_19: 3 perioder från guld?
Jag har problem att fatta att vi har gått till slutspel, kan för mitt liv inte förstå hur vi kunde slå ut VF, än mindre FBK. Nu är vi alltså enl dig 3 perioder från guld??? Kan det verkligen stämma?
Bra Brynäsdygn.
Seger uppe i Byske.
Och nu avgjorde Bäckis för Caps i sudden mot Bruins i Stanley cup,assisterad av Martin Johanssons lillebrorsa...
Brynäs är överallt.
Bissett_19:
8.42 går tåget från Göteborg...... blir det nåt drag i Läkerolen tror ni? Guldet skall ju förståss "hem" när det nu är så nära...... men visst kan Saik streta emot nån match till.
Sedan dess har min mailkorg bombarderats av alla som tycker motsatsen.
Alla som lusläst reglerna och bergsäkert slår fast att Granström är i målgården och att Brynäs matchavgörande mål ska underkännas.
Men det finns något som stavas sunt förnuft och känsla för spelet.
Därför tycker jag att målet var helt korrekt. Granström smyger in mot mål och utan att störa målvakten Jocke Eriksson som är fullt koncentrerad på att täcka av vid sin högra stolpe. Backen Mattias Ekhom rundar kassen och skickar in en perfekt passning som Granström skickar upp i nättaket.
Att underkänna det målet hade varit ett brott mot spelets idé.
Och vill man använda Regelboken går det att hitta hundra situationer i varje match, där domarna borde ha blåst av spelet.
Nej, någon millimeterrättvisa kommer vi aldrig att få och jag vill inte ha det så heller."
Klockrent av Wennerholm ur ett "spelets ide´"-perspektiv.
Dock inte ur ett strikt rättviseperspektiv eftersom Regelboken förstås ska följas och i en perfekt domarvärld skulle målet (efter många turer hit och dit) faktiskt ha underkänts.
Förstår dock inte upprördheten eftersom det egentligen handlar om en domarmiss som man skulle kunna hitta ett otal gånger under varje match, om man kollade exakt varje domarbedömning i efterhand och på video. Nu råkade det bli mål och det är ju tråkigt, men ändrar ju inte på det principiella resonemanget som ska gälla: en felaktig domarbedömning i minut 2 av en match som inte resulterar i ett mål är de facto att betrakta som exakt lika allvarlig som en felaktig bedömning som direkt resulterar i ett mål när 1 minut återstår.
Att KONSEKVENSEN av det senare fallet sannolikt blir helt avgörande för matchens utgång är egentligen ovidkommande i sammanhanget.
Redigerad kommentar
http://svtplay.se/v/2762345/14_9-2011_-_vi_ska_ta_guld
Många var dom experter som skrattade åt det,men nu är man nära nära :)
70 Rodrigues:Ja du får ju se matchen. Jag missar den för jag sitter på ett plan till Düsseldorf när den spelas. Fast jag är i gott sällskap av två Brynäsare. Det är nästan så att man önskar att vi kan skänka en match till skoterraggarna och vinner guldet lite senare i veckan så man kan kolla matchen via stream.
Vem kunde tro att vi skulle leda med 3-0 i matcher i en finalserie? Inte jag i alla fall. Hade någon sagt det till mig i augusti september så hade jag bett vederbörande att dra ner på lyckopillren.
Att man sedan gått ut med att man skall storsatsa till nästa säsong gör ju att man nästan längtar till nästa säsong redan nu. :)
foppa78: Jag har anmält annonsören:)
Idag kommer guldet hem:)
Honken:Svartabörshandel? Killen säljer TVÅ biljetter. Hade han haft 50 biljetter så hade jag kunnat hålla med dig. Men TVÅ? Sen har han ju betalat fullt pris för dem, med moms och allt.
"Svartabörshandel" Hahahahhaha
Honken:Så i slutändan är det honom du har anmält iom att han är upphovsmannen/ägaren av annonsen.
Men jag kan trösta dig. Ingen jävel betalar väl 8 plopp för två biljetter?
Så du kan ju knalla bort till sektionen och besöka pltserna. Det sannolika är ju att han själv sitter där ikväll ;)
Honken:
Kan i princip garantera att dom blir sålda, minns vad folk var beredda att göra för biljetter då Modo vann SM guld senast. Räcker med en farsa med halvhyfsat jobb och en grabb med lite sportintresse så är dom sålda.
Bissett_19: Då kan det bli jobbigt att behålla Svedberg :-( Eddie Läck är ett alternativ och sedan så står ju den här killen utan kontrakt om jag inte är helt ute o cyklar. Pcka kan nog styra upp honom ganska rejält :-)
Jag tar inte ansvar för mej själv om vi vinner imorrn.
SKÅL alla Brynäsbröder.
Ps Jonas Fahlman och Anders Forsberg är två små människor ds