Brynäs IF

715071 inlägg · 7953 ämnen

Brynässtatistik

« · 602973 · » Till forumet


Sv: Brynässtatistik
Huss: Nu är du väl en aning orättvis ändå. Jonte fick ju iaf sin beskärda del av medieträning.. ;-)
Kommentera

Sv: Brynässtatistik
Poffa: Det är det inte.. Läs Svenska Lagboken samt reglerna som gäller här inne.

Det är ett ord jag inte andvänder mot någon enskild människa. . Jag andvänder det när jag vill att mitt lag som tex brynäs ska pissa på en motstånadre (menas att man ska slå dem , vinna över dem)

Inte pissa på motståndar fansen utan laget som vi möter, att vi ska vinna mot dem...

Detta ord är ej Hets mot folkgrupp. Inte enligt lagordningen iallfall. Och du ska inte ta åt dig, har inte nämt dig elelr ditt modo denna gång i dessa texter ang "pissa på"
Kommentera

Sv: Brynässtatistik
Metal Guru: Maciles språkbruk är väl en ren Jonte Hedström rip-off. Inte speciellt lyckat det heller visade det sig.
Kommentera

Sv: Brynässtatistik
OK, 96 Artisten:
Gör dig gärna till viljes. Over and out för min del, åtminstone i denna bok.
Ses vid nedsläpp 19:00, med eller utan laddad kateter.
Kommentera

Sv: Brynässtatistik
Metal Guru: Det uttrycket lärde han sej på sin 2 Veckors Psykologiutbildning:-)
Kommentera

Sv: Brynässtatistik
96 Artisten: Tack så mycket. En normal människa här inne idag iallfall..

Jag svarar gärna på alal frågor ni har till mig.

Tycke rni att jag har konstiga åsikter, dumma åsikter, är dum i huvudet som tycker så.. ?

Skriv det och tyck till...

Men jag vill inte se några person angrepp på mig...
Vi ska kunna diskutera detta som civiliserade människor men detta kanske inte gäller på såna här sport forum ??
Kommentera

Sv: Brynässtatistik
Macile:
"Att pissa på är mitt eget ord som jag andvänder i mitt dagliga sätt att vara. Det är min privata sak /ord som privat person.
Det ät inget fult ord och inget som upprör. Inget stötande ord mot någon etisk ras elelr så..."

Det är alltså helt ok - enligt dina egna regler - för mig att säga att jag just nu pissar på dig..?

Jaja.
JAG tycker i varje fall att det inte låter trevligt. Men vi är ju alla olika.
Kommentera

Sv: Brynässtatistik

Macile:

Jag tycker att du genom ditt snack om att "pissa på" angriper de inkontinenta i samhället. Snacka om hets mot folkgrupp.

Kommentera

Sv: Brynässtatistik
Beezer: trötnar du på mina inlägg, läs dem inte eller byr dig inte... det är ganska enkelt... !
Kommentera

Sv: Brynässtatistik
Macile:
Men snälla Macile och provokatörerna (jag vet hur kul det är men försök besinna er). Kan vi dra ett streck i debatten nu!
Kommentera

Sv: Brynässtatistik
knaskamilla: Kommenterar inte dina dumma inlägg. Har du nåt att komma med i diskussionen istället så skriv, annars är det et dumtt påhopp som är straffbart...
Kommentera

Sv: Brynässtatistik
GävleLasse: Men sluta snälla.. när man skriver ner sina åsikter och det man tycker, då blir man hotad att stängas av pga att många här inne inte delar mina åsikter /det jag skriver..

Tillhör vi Nazi tyskland igen.. ??
Dom som har en annan åsikt om nåt anna stängs av elelr vad är det ??

Jag kommer att fortsätta skriva mina åsikter...

Dom är inte -tuffa, dom angriper ingen och dom är inget hot mot svenska lagordningen.

jag hånar inte mina egna supportrar, jag tar dem under en och samma vinge...

Jag har inte skrivit någon svordom utan ebart man som sägs i omklädningsrummet, ute på isen (som även är fakta)...

Kan du komm apå ett skäl att jag ska stängas av så skriv det..

Har läst igenom varenda ord som gäller ang regler, och jag vet att jag inte har trampat över dem någon gång denna gång. Nu har jag skivit helt och rakt och ärligt utan att skrivit något dumt.

Att pissa på är mitt eget ord som jag andvänder i mitt dagliga sätt att vara. Det är min privata sak /ord som privat person.
Det ät inget fult ord och inget som upprör. Inget stötande ord mot någon etisk ras elelr så...
Kommentera

Sv: Brynässtatistik
Macile:

Vad säger du, tänker du hålla fast vid det nick du har nu resten av ditt liv? Jag tror jag svimmar.
Kommentera

Sv: Brynässtatistik
Macile: Du lämnar otroligt många "straffsparkar" i dina texter/påståenden.

Jag orkar/vill inte kommentera dessa. Ett tips bara: Tänk efter noga när du skall posta ett inlägg. Man tröttnar lätt på debatten här inne efter ditt intåg.
Kommentera

Sv: Brynässtatistik
sylf,GävleLasse: Bra!!!
Kommentera

Sv: Brynässtatistik
Macile: " Jag har haft mycket bra tränare. Jag har mycket att tacka för dem för den person som jag har blivit"

SPÄRRA IN DOM!!!! Du är ju dummare än jag trodde man kunde va!!
Kommentera

Sv: Brynässtatistik
Metal Guru: Jag är aldrig påstått att jag är märkvärdig men jag är en bra människo kännare och jag gräver alltid ner en stidsyxa efter ett chafs..

Jag bryr mig inte vad folk tycker om mig och min aåsikter, .. Jag vädrar dem, låter folk ta del av dem sen får de säga sitt.


Men det tråkiga är att det alltid (aldrig annars men enbart här inne ) blir personangrepp på mig eller andra som skriver....

Chilla ner och ta det lungt lite granna innan ni svarar....

Herregud. det är idrott/hockey vi pratar om, ingen politisk döds samtal ...

Chilla ner, ta inläggen som det kommer.

Tycka man inlägget är dumt skrivet så svarar man inte. Man bryr sig inte om det.. Utan svarar och bryr sig bara i det man själv tycker är intressant att byr sig om...

Många gör en liten fjäder till en höna...

Var en normalö människa och tänk efter...

Svara enbart om det kan gynna dig i dina tankar och åsikter (om ni har likadana åsikter elelr om ni vill diskutera den adres åsikter ), sluta upp med pajkasteriet på andra.... Inte bara på mig men på många andra...

Var en normal supporter och människa som ser saker genom 2 ögon och inte genom 1 öga..

Men jag personligen älskar att debattera och skriva mina åsikter..
Denna gång blir ni inte av med mig, det kan jag säga.... !.
Kommentera

Sv: Brynässtatistik
Macile: Jag ska göra det väldigt enkelt för dig...

Du kan sitta här och förklara din omklädningsrumsmentalitet hur länge du vill. Men jag i egenskap av moderator bad dig att tona ner språket för uppenbart är det många som tycker att det inte passar sig. Sen kan du ha spelat ishockey, sniffat på suspensoarer eller vad som helst i din ungdom.

Det är en värld i hockeyn och det är en värld här på Internet, här gäller:

§4
Svordomar och grovt språk undanbedes. Dina inlägg ska hålla en kamratlig ton och hålla ett vårdat språk för allas trevnad.
Åtgärd: Ovan nämnda resulterar troligen i ett påpekande från Moderator. Vissa fall kommer även att raderas.

Nu säger jag till dig en gång till, se det som en andra varning. Sluta eller så blir det "utvisning". Å nu e det inte 2 minuter som gäller...
Kommentera

Sv: Brynässtatistik

Metal Guru:

Förmodligen menar han sina alteregon Jesus och vad de nu heter.

Kommentera

Sv: Brynässtatistik
Macile:
"RESPEKTERA DEN ANDRES ÅSIKTER... !"

Gäller det bara oss alla andra, eller gäller det - hemska tanke - även dig?
Kommentera

Sv: Brynässtatistik
Macile: Föresten jag har fått mycket information ang den tid jag har varit borta här inne att ingen Brynäsare elelr någon modoit för den delen heller har skärpt sig i sitt tonläge sen denna sida öppnades (detta gäller ej selander + många av dom andra trevliga och mer som jag tycker normala supporters ) som inte hugger på allt man skriver (då merar jag inte mig själv just nu)..

Varför är alla så allvarliga och tar åt sig personligen så fort någon skriver här inne...

Chilla av, för sjutton.... Vi är alla supporter still Brynäs och till modoiterna, chill av, vi är alla hockey älskare...

Om inte jag har fel som psykolog (ej färdigutbildad än) så¨utvecklas man med sig själv och med andra människor ju längre man skriver här men man kan tro ibland att många som skriver här inne är under tonårs stadiet.

Allt som riktas kritiskt till er blir ni skit sura över, så som att många här inne är medgångs supportrar, fast dom vägrar erkänna det..


Coola ner er själva, se alla inlägg som en trevlig och intressant konversation och rannsaka dig själv innen du svarar på inlägget , svara inte efter vad din hjärna tänkter just då ( ex: han är dum i huvudet som har dessa åsikter, han ska jag plocka ner), utan ställ motfrågor och bolle ideèr mellan varandra ang det inlägget, . Skriv vad du tycker om det som har nyss skrivits, låt han elelr henne skriva och RESPEKTERA DEN ANDRES ÅSIKTER... !

Det är mitt tips... !
Kommentera

Sv: Brynässtatistik
Macile:
"Ni kanske inte tycka om det ja skriver nu, men om ni frågar vem som helst ifrån Härnösand där jag kommer ifrån , hur uppskattad jag är som person och människa..."

Oj.
Ska genast greppa telefonkatalogen 0611-området...


"Vissa av er tror att ni är lite märkvärdiga, tror jag... Men sluta me det.. "

Frågan är om den som tror han är lite märkvärdig är just Macile.
Kommentera

Sv: Brynässtatistik
Macile: Jag är väl inte mer normal än du?
Kommentera

Sv: Brynässtatistik
Macile: Att du orkar,det här forumet funkade bra tills du gjorde entre´.......
Kommentera

Sv: Brynässtatistik
NuMo: Du överdriver nu i det du skriver. Man var mer normal och var ärlig med det du skriver så får du se att jag kan ta dig mer på allvar i nästa fråga/inlägg som du sickar in...
Kommentera

Sv: Brynässtatistik
Macile: Jag har spelat topphockey på min nivå i trettiofem år och det är drygt hälften av min livstid, eller knappt det. Jag kallar alla tjejer för horor, för det har jag alltid gjort i hockeysammanhang, vilket inte är så konstigt eftersom jag är präglad av det livet. Du skall se mig i systemkön när jag med mitt paraply crosscheckar alla som står i min väg, jag kan ju inte hindra mig eftersom det alltid har varit så hårt i rinken. När vakterna kommer så brukar jag protestera redan innan jag åker på misscondukten, men jag var känd som en hårding bland hororna på isen. Visst. ledare har försökt stävja mig, men aldrig någon toppledare, jag menar, som supporter skall man inte uttala sig i frågan om man inte spelat minst hälften av sitt liv i ishockey. Resten har jag fiskat - Torsk på Tallin.
Kommentera

Sv: Brynässtatistik
Bissett19: Jag har haft mycket bra tränare. Jag har mycket att tacka för dem för den person som jag har blivit.

Du vet väl att man är en person bakom en dator/bakom ett tangentbord och är en annan person bland andra personer/i det sociala livet.

Ni kanske inte tycka om det ja skriver nu, men om ni frågar vem som helst ifrån Härnösand där jag kommer ifrån , hur uppskattad jag är som person och människa... slå det ni .. :)

Man blir en mycket social och får en bra kompetens under sin tonårstid i ett lag.... Mår man dåligt, blir amns töttad, hjälpt m.m av sina ledare, lagkamrater, styrelse medlemmar osv.

Du frå en bra skola i livet när du lirar hockey, du vet vad som väntar dig i det stora live toch du kan ta hand om dig själv.

Sen ang vissa ord och uttryck, det bara hänger med i livet, det är ingen big deal för många, men för vissa verkar det som...

Vissa av er tror att ni är lite märkvärdiga, tror jag... Men sluta me det..

Alla är lika mycket värda i allas ögon...
Kommentera

Sv: Brynässtatistik
NuMo: Om man har lirat hockey under större delen av sin tonårs tid och senare lägger av /eller fortsätter för den del och involverar dig i ett annat lag (som supporter ,menar jag då). Då tar du med lite influenser från det du själv har hört under den tid du lirat hockey och beskriver dig i ord och uttryck i det du har hört nästintill dygnet runt i 5-9 senast åren....

Visst det kan låta konstigt, brutalt , stelt men så är det om man har lirat hockey under sin tonårstid.. Mna tar efter sig i hela sitt liv det man lärde sig i och runt Hockeyn.

Allt från ord, uttryck, hur man ska bete sig med andra människor (där får vi en mycket bra "skola" ), man blir mycket bunden till de personenr man umgås med hela dagerna med inom hockeyn och amn blir också mycket social till andra människor pga att man är van att träffa så mycket folk kring sina träningar, matcher etc, när man lirar hockey samt kanske andra sporter.

Dom som ej har lirat hockey eller andra lag sporter, vet inget om detta , då ska ni heller inte uttala er i sakfrågan heller, är min synpunkt...
Kommentera

Sv: Brynässtatistik
Macile:
Jag repeterar:
"Alla Brynäsare skyddar varandra och hjälper varandra om det blir tjafs och bråk med andra... "

Om man inte pissar på motståndarfansen, är chansen betydligt mindre att det 'blir tjafs och bråk med andra'.


Förtydligande:
Du vill att Brynäsare ska vara en enhet - hålla varandra om ryggen - om det skulle bli handgemäng.

Jag vill att det inte ska bli handgemäng, vare sig med brynäsare eller med andra.


Slutsats:
Om jag skulle få som jag vill, behöver inte du hålla dig om ryggen.
Kommentera

Sv: Brynässtatistik
Macile: "Att pissa på" är ett uttryck, samma utryck som tränarna kan göra när de säger till sina spelare " ut och spöa dessa jävlar nu".

Dina tränare kan ju inte varit dem bästa direkt,förmodligen Iq fiskmås!!

Hade du haft några bättre tränare med ett bättre ordförråd så kanske du inte skulle sitta här..........
Kommentera

Sv: Brynässtatistik
Macile: Ja, men det betydde ju bara att vi ville vinna matchen.
Kommentera

Sv: Brynässtatistik
Haha. Ja, det här var roligt. Jag håller med alla som är överens i den här tråden (inte de som bara är överens med sig själva, dock).
Kommentera

Sv: Brynässtatistik
NuMo: Ingen kommentar.. Om du påstår att de sagt något dumt eller idiotiskt så står jag ej bakom dem i de ord /uttryck de har sagt det i...

Men jag står bakom dem som duktiga tränare som vet hur det är att träna hockey. De Andas hockey och de vet Jargongen i Hockey.

Dom som inte vet det ska igentligen inte uttala sig i denna fråga, anser jag personligen..
Kommentera

Sv: Brynässtatistik
Macile: Jag har skiljt på det. Vi sa alltid så när vi mötte flicklaget i internmatch. Men så går tugget sööru.
Kommentera

Sv: Brynässtatistik
Macile: Ja, ta bara de okunniga Tommy Sandlin och Leif Boork.
Kommentera

Sv: Brynässtatistik
NuMo: Det säger supportrar, inte ledare, andra spelare till dig i en hockey match, elelr före/efter en hockeymatch.
Du måste skilja i utryck vad supportrar säger och vad ledare /lagkamrater säger under matcherna...
Kommentera

Sv: Brynässtatistik
Stigsson: Ja vet, visst är det fint va,. att jag försöker se till att många som inte förstår 1:a eller 2.a gången, får en till chans att vekligen förstå vad det innebär att lira hockey och höra tugget, nästan dygnet runt.

Vet ej om du har lirat hockey men..

Det finns många här inne som är sk hockey supportrar och även vissa sk "hockey experter" enligt dem själva men vad kan de om hockey, har de spelat själva ??

Jag hoppas att de har gjort de, speciellt dom som kallar sig för sk "hockey experter"....

Dom som inte har lirat hockey någon gång i sitt liv vet inte hur liret fungerar som eller hur tugget går som..
Så är det...
Kommentera

Sv: Brynässtatistik

Stigsson:

Han försökte förklara i alla fall.

Kommentera

Sv: Brynässtatistik
Macile: För att inte tala om uttrycket "Nu skall vi våldta de små hororna!"
Kommentera

Sv: Brynässtatistik
Macile: Snyggt, du lyckades just förklara exakt samma sak tre gånger i samma inlägg. ;-)
Kommentera

Sv: Brynässtatistik
Metal Guru: Hej. Måste bara kommentera detta. "Att pissa på" är ett uttryck, samma utryck som tränarna kan göra när de säger till sina spelare " ut och spöa dessa jävlar nu".
Det betyder ingenting utan det ända som händer är att spelarna själva får tändväska att spöa/slå/pissa på/ och mangla ner sina motståndare på isen. Inte slå ner útan spela ut, krossa dem i statistik och göra mer mål.

Jag har spelat ishockey sedan jag var 5 år tills jag var 18, jag kan tugget, i omklädningsrummet, på isen och generellt sätt var våra ledare säger/, plus vad dom som sitter i styrelsen brukar säga mfl.
Även dom som sitter i höga posisioner (så var det hos oss) inom klubben peppade oss spelare i de olika klubb lagen med ord som att: nu ska vi ta dessa jävlar, nu ska vi pissa på dem (oftast i derbyn då) och nu ska vi visa dem vilksa som är härskare på isen mm....
Det finns mycket värre utryck än "pissa på" som man har fått höra av ledare osv under sin karriär..

Det är inget allvarligt snack/prat utan man får tändväska att spöa sina motståndare på isen med mer mål så man vinner matchen.

Dom som aldrig har spelat just Ishockey i sitt liv efter att man kommit upp i tonåren ska inte uttala sig i sak frågan, pga att ni vet ingenting om hur det är samt hur tugget går...

Så kom ihåg: "Pissa på" - "Krossa dem" - "Nu ska vi visa de små råttorna" - "Nu tar vi dem " - Nu manglar vi ner dem" - Nu kör vi över dem" och " Nu jävlar så ska de få" osv osv är vanliga uttryck som man blir van med att få höra av ledare, av sina lagkompisar , av andra inom hockeyn både i en match, kring en match och inför en match (samt även visa träningar när man har vissa "tävlingar" på träningen mot varandra)

Dom som har lirat hockey är nog ganska van att få höra detta (jag är det där jag växte upp och lirade hockey under mer än halva mitt liv)

Forza Brynäs !
Kommentera

Sv: Brynässtatistik
Macile:
Jag var ofin nog att gå till sängs i går kväll, men ser att ni fortsatte som om ingenting hänt. Måste kommentera en detalj:

Macile:
"Alla Brynäsare skyddar varandra och hjälper varandra om det blir tjafs och bråk med andra... "

Om man inte pissar på motståndarfansen, är chansen betydligt mindre att det 'blir tjafs och bråk med andra'.
Kommentera

Sv: Brynässtatistik
Tyvärr tror jag på förlust ikväll. Frölunda är alldeles för starka på hemmais för oss just nu. Dock faller vi med hedern i behåll med 3-2. Men naturligtvis hoppas jag att vi bryter den där jävla trenden vi har mot Frölunda och vinner. Håller alla tummar och tår!
Kommentera

Sv: Brynässtatistik
Macile: Håller med övriga skribenter här på HS: "Pissa" kan du försöka att undvika i fortsättningen. Tycker att det låter rätt illa faktiskt, visst jag håller med dig om att vi ska försöka slå Frölunda ikväll. Det lär bli svårt men just bara för att nästan alla tror att vi torskar tror jag motsatsen. Tippar Brynäsvinst med 4-3. För övrigt önskar jag alla en God Morgon och En Bra Dag!
Kommentera

Sv: Brynässtatistik
Men nu ska alla Brynäsare dra jämt och se till att Brynäs vinner sina närmaste matcher. Vi måste satsa stort. Vinner vi inte så får vi inte gräva ner oss utan pucha på oss själva och laget till en seger till nästa match istället.

Det ska vara minst 5000 personer i Gavlerinken på lördag mot Linköping och på Tisdag mot Färjestad....

Så nu sluter alla Brynäsare upp sig och stöttar vårat lag till kommande segrar...

Forza Alltid Brynäs ! ;)
Kommentera

Sv: Brynässtatistik
Poffa: hehe, du är en rolig prick du !
Hoppas att du finner dig tillrätta i eran klack inne i kempis väggar. Hoppas att det går bra för er denna säsong..

Du är så rolig så man kan bara inte fälla en dråplig kommentar till dig ;)
Kommentera

Sv: Brynässtatistik

Macile:

Passa så att du inte slår armen ur led i dina försök att klappa dig själv uppmuntrande på ryggen.

Kommentera

Sv: Brynässtatistik
Chief: Tycker personligen att vi är ganska ödmjuka (om man jämnför med moditerna, min personliga åsikt), vi är trevliga (se bara på selander, vilken kung han är) och vi kan hockey ganska bra pga att vi har varit med så länge i högsta ligan och vi har hunnit fått en hel del supportrar från hela svveriges hörn under dessa 45 år... (sedan -60 till -05)
Kommentera

Sv: Brynässtatistik
westerlind: Det var otroligt jobbigt att vara Brynäsare, men det var kul, oerhört kul. Tänk att äntligen få ÄKTA vänner där alla står bakom en i ett led så vi är samlade i en hög.

Man får hoppas att när man vaknar i morgon så var det här bara en ond dröm och allt är lika dans som det brukar vara.

Godnatt på er alla allierade vänner. Älska alla, utom Modofansen, för de tror ju att de är något, men de är de inte, inte som vi i alla fall.
Kommentera

Sv: Brynässtatistik

westerlind:

Härligt att se att du fick en poäng.

Kommentera

« · 602973 · »