1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741929 inlägg · 7967 ämnen

Brynässtatistik

Sv: Brynässtatistik
Macile: Du lämnar otroligt många "straffsparkar" i dina texter/påståenden.

Jag orkar/vill inte kommentera dessa. Ett tips bara: Tänk efter noga när du skall posta ett inlägg. Man tröttnar lätt på debatten här inne efter ditt intåg.

Macile:

Vad säger du, tänker du hålla fast vid det nick du har nu resten av ditt liv? Jag tror jag svimmar.

GävleLasse: Men sluta snälla.. när man skriver ner sina åsikter och det man tycker, då blir man hotad att stängas av pga att många här inne inte delar mina åsikter /det jag skriver..

Tillhör vi Nazi tyskland igen.. ??
Dom som har en annan åsikt om nåt anna stängs av elelr vad är det ??

Jag kommer att fortsätta skriva mina åsikter...

Dom är inte -tuffa, dom angriper ingen och dom är inget hot mot svenska lagordningen.

jag hånar inte mina egna supportrar, jag tar dem under en och samma vinge...

Jag har inte skrivit någon svordom utan ebart man som sägs i omklädningsrummet, ute på isen (som även är fakta)...

Kan du komm apå ett skäl att jag ska stängas av så skriv det..

Har läst igenom varenda ord som gäller ang regler, och jag vet att jag inte har trampat över dem någon gång denna gång. Nu har jag skivit helt och rakt och ärligt utan att skrivit något dumt.

Att pissa på är mitt eget ord som jag andvänder i mitt dagliga sätt att vara. Det är min privata sak /ord som privat person.
Det ät inget fult ord och inget som upprör. Inget stötande ord mot någon etisk ras elelr så...

knaskamilla: Kommenterar inte dina dumma inlägg. Har du nåt att komma med i diskussionen istället så skriv, annars är det et dumtt påhopp som är straffbart...

Macile:
Men snälla Macile och provokatörerna (jag vet hur kul det är men försök besinna er). Kan vi dra ett streck i debatten nu!

Beezer: trötnar du på mina inlägg, läs dem inte eller byr dig inte... det är ganska enkelt... !

Macile:

Jag tycker att du genom ditt snack om att "pissa på" angriper de inkontinenta i samhället. Snacka om hets mot folkgrupp.

Macile:
"Att pissa på är mitt eget ord som jag andvänder i mitt dagliga sätt att vara. Det är min privata sak /ord som privat person.
Det ät inget fult ord och inget som upprör. Inget stötande ord mot någon etisk ras elelr så..."

Det är alltså helt ok - enligt dina egna regler - för mig att säga att jag just nu pissar på dig..?

Jaja.
JAG tycker i varje fall att det inte låter trevligt. Men vi är ju alla olika.

96 Artisten: Tack så mycket. En normal människa här inne idag iallfall..

Jag svarar gärna på alal frågor ni har till mig.

Tycke rni att jag har konstiga åsikter, dumma åsikter, är dum i huvudet som tycker så.. ?

Skriv det och tyck till...

Men jag vill inte se några person angrepp på mig...
Vi ska kunna diskutera detta som civiliserade människor men detta kanske inte gäller på såna här sport forum ??

Metal Guru: Det uttrycket lärde han sej på sin 2 Veckors Psykologiutbildning:-)

OK, 96 Artisten:
Gör dig gärna till viljes. Over and out för min del, åtminstone i denna bok.
Ses vid nedsläpp 19:00, med eller utan laddad kateter.

Metal Guru: Maciles språkbruk är väl en ren Jonte Hedström rip-off. Inte speciellt lyckat det heller visade det sig.

Poffa: Det är det inte.. Läs Svenska Lagboken samt reglerna som gäller här inne.

Det är ett ord jag inte andvänder mot någon enskild människa. . Jag andvänder det när jag vill att mitt lag som tex brynäs ska pissa på en motstånadre (menas att man ska slå dem , vinna över dem)

Inte pissa på motståndar fansen utan laget som vi möter, att vi ska vinna mot dem...

Detta ord är ej Hets mot folkgrupp. Inte enligt lagordningen iallfall. Och du ska inte ta åt dig, har inte nämt dig elelr ditt modo denna gång i dessa texter ang "pissa på"

Huss: Nu är du väl en aning orättvis ändå. Jonte fick ju iaf sin beskärda del av medieträning.. ;-)

Macile:
Greppa målstolpen och skit i vad andra skriver och diskutera om hockeyn istället. Det blir bara skit av allting om ni ni skall hålla på och anmärka på varandra. Har nog av sådana inlägg när Brynäs förlorar.

Nej nu blir det en Red Bull innan man plockar ut en rapport från ePo-servern

65selander: Tack för informationen, Patrik.

Hoppas ni andra också följer hans råd...

MVH//Marcus "Jesus" (smeknamn på mig i BT) Norberg

Macile: "Jesus" (smeknamn på mig i BT) Norberg"

Intresseklubben antecknar!!!

Macile: Du skriver om att man skall respektera andra osv....

Respektera detta:

§4
Svordomar och grovt språk undanbedes. Dina inlägg ska hålla en kamratlig ton och hålla ett vårdat språk för allas trevnad.
Åtgärd: Ovan nämnda resulterar troligen i ett påpekande från Moderator. Vissa fall kommer även att raderas.

Uppenbarligen så är det många som har stört sig på ditt språk så även jag.

Att göra en jämförelse med Nazityskland som du gör gräver bara gropen djupare. Vi har regler här följ dem...

Bissett19:Fortfarande personliga påhopp. trodde dom inte skulle finnas längre...

Pinsamt..

PS. skrev dett pga att dom som är medlem i BT ska veta att det är jag som skriver om dom inte vet det redan Ds...

Är det lungt nu ?? Ska vi diskutera Hockey nu istället för detta dravel... ??

Oki, nu blir alla vänner igen och alla Brynäsare stöttar varandra igen och ger varandra tips i sina inlägg istället för att såga dem och komma med person påhopp, är du samt alla andra med på det ??

Bra !

Macile:

Jaha. =( Du kan alltså inte lova att inte byta nick igen. Det var ju synd.

GävleLasse: Men sluta nu, för guds skull.... !!!

Om man inte kan diskutera saker och ting (ang mina inlägg, det är ett inlägg som man ska skriva och kommentera, om man inte har samma åsikter, fine men man ska respektera dem ), men jag tycke rinte att vissa respekterar mina inlägg eller respekterar mig.

Då är det ett lag brott i sig... Då är det dom som kommer mer personpåhopp mot mig som ska stängas av och inte jag...

Kan en person diskutera i en vanlig ton ang dessa inlägg som jag gör istället för komma med sylvassa kommentarer, person påhopp och idiotiska dum förklaringar mot mig som person...

Alla ska Respektera vadrandras åsikter så länge det inte handlar om åsikter som handlar om Svenska lagbrott som Nazism, barnporr osv osv..

Så länge det handlar om diskussioner och inlägg som rör Hockeyn, sport och brynäs, då ska man kunna diskutera det hjärtligt och öppet, fast inte alla håller med en vad som skrivs...

Det är en diskussion det. Inget annat... !!

Nu säger jag tack för mig idag. ska sticka ut nu ja...

Nu håller vi tumamrna för kvällens match. Att vi tar åtminstorne 1 pinne av Frölunda idag..

For´za Brynäs !

Sorry. Kan bara inte behärska mig.

GävleLasse:
Det är bäst du passar dig med dina inlägg.
Annars kanske Macile stänger av dig.

Metal Guru: Ja, jag blir verkligen nervös... Nu är det bevisat i alla fall TOMTEN FINNS!

Macile: "men jag tycke rinte att vissa respekterar mina inlägg eller respekterar mig"

Finns nog ingen här som varken respekterar dig eller dina inlägg..

Macile: Tycker ni ska sluta mobba "Macile" härinne...Ok, han har kanske inta alla tangenter där han ska men det är inte hans fel...

rupert: Hoppla inte jag heller visst..."inte" blev "inta"..

65selander: Det var en lustig liten tråd det här..... Verkar som hela högen fått tokspel. Moderatorer, Modoiter, Moraiter och Macile. Många M blir det.

Att ordet "pissa på" kan väcka sådan anstöt, man kan bli inkontinent för mindre.....

sylf: Sluta hacka på macile och gå ut med hunden!

I endast 4 av 14 matcher har Brynäs lyckats ta ledningen med 1-0.
I tre av dessa har det blivit seger efter 60 minuter.

I hela 12 av 14 matcher har Brynäs legat under med ett eller flera mål.
I två av dessa har man lyckats vända till seger efter 60 minuter.
I ytterligare en har man lyckats vända till seger efter förlängning.

Hur skall man då tolka dessa siffror? En anledning kan ju vara
att Brynäs inleder matcherna lite väl passivt. En annan kan
vara att laget helt enkelt inte är bättre. Jag hoppas det inte
är det senare, för då finns inte mycket hopp till förbättring.

Jag har inte någon koll på hur det ligger till för övriga lag,
vad gäller antal matcher de tagit ledningen i med 1-0, respektive
antal matcher de legat under i, så jag har ingen aning om Brynäs
siffror är extremt dåliga eller mer eller mindre normala för ett
lag på nedre halvan av tabellen.

Årets säsong, efter 20 omgångar, jämfört med fjolårets.

05/60 24 poäng och 39-48 i målskillnad.
04/05 21 poäng och 53-66 i målskillnad.

Skillnad +3 poäng och +4 i målskillnad.

Ju längre säsongen gått, ju närmare fjolårets
poängutdelning har man kommit. Så de som tycker
det är lite tidigt att tala om kvalserien kanske
bör tänka om.

Vad har då hittills varit skillnaden mot förra säsongen?
Inte mycket. Bara de fem första omgångarna, d.v.s. en
fjärdedel av säsongen. Resten har varit precis lika dålig
som de senaste säsongerna, med den skillnaden att vi släpper
in färre mål, men vi gör å andra sidan också färre mål.

Dyster? Självklart!
Man hade ju en förhoppning inför säsongen att inte
behöva uppleva ännu en kvalserie. Men den förhoppningen
är nog på väg att smulas i atomer.

Enaranger: Så per automatik kommer BIF att prestera lika dåligt i framtiden som de 10 senaste omgångarna och därefter hamna i KS?

Vad är det som säger att de inte kommer att bryta den negativa trenden som exempelvis DIF & SSK gjort den senaste tiden?

Alla lag hamnar i svackor under elitseriens gång, jag tror att BIF är på väg ur den svacka som de för tillfället befinner sig !

JanT: Ingen som har funderat över att vi kanske har fel taktik som vi spelar efter?

Busen: Eller fel spelare till den taktiken?

JanT: Precis! Vi kanske skall spela det spelet som vi har spelare till. Om inte jag nistar mig så har Brynäs alltid varit ett spelande lag. Skall man inet fortsätta på den vägen eller har vi tagit en annan väg nu.

JanT: Eller fel taktik till fel spelare

Busen: Det spelande laget som du pratar om har spelat i kvalserien två ggr på de senaste tre åren, så det var nog inte helt fel att testa något nytt inför denna.

Tror inte vi har material till att spela endera spel tyvärr. Men eftersom Boork verkar styra "en hel del" kanske vi kan vänta några förändringar i truppen. Nya spelare som passar Boorks taktik.

Ove Myling: Instämmer i ditt resonemang. "klapp-klapp"-gänget som läckte som ett såll bakåt vill jag inte se igen! Det lär bli fler spelare i Boorkens anda, det är vad jag tror.

JanT: Måste säga att jag är förvånad att inga (förrutom Gellerstedt) har inhandlats. Men tågordningen är väl så att Boork sparkar och sundlöf värvar. Verkar som om en av dem är lite mer företagsam än den andre.

JanT: Jag vet inte om jag tycker att det blir så rolig hockey om vi skall åka och ställa oss vid den egna blålinjen och vända upp arslet och vänta på att motståndarna gör mål. Borde vi inte försöka skapa lite framåt själv? Vi skapar för närvarande minst framåt av alla lag 423 skott mot linköping som är bäst på 698 skott.

Busen: det är ju inte så j-a roligt att spela i kvalserien heller...

Ove Myling: Fortsätter vi på den inslagna vägen så kommer det inte att räcka med kvalserien. Vi får nog åka till Uppsala och Arboga nästa år. Börjar smått fundera om Boorken är rätt man för jobbet?

Busen: Vi kanske skulle ha behållt Tomas Jonsson, eller kanske Kyrö. Eller förresten, Esko!

Nej du, brynäs får vara jävligt nöjda med Boorken.

Ove Myling: Det finns ingen plats för kreativa spelare i dagens Brynäs, tyvärr och detta kommer att bita oss i arslet längre fram... vem vill spela i Brynäs som inte har nån spelglädje...först tackar spelarna för sig, sedan publiken...

Det vankas ond spiral lång väg

Busen: Som jag ser det så är vi fortfarande ett spelande lag och de spelare vi har klarar mkt väl av att köra efter Boorkens nya ritningar.
Det är ju egentligen inga revolutionerande saker som Boorken infört: mer disciplin och linjer i spelet samt att alla måste jobba hårt hela tiden.
Att vi sedan inte räcker till många gånger beror ju också mkt på att motståndarna helt enkelt är bättre. Vi kommer att få slåss om platserna 5 till 10, då jag tror att Mora kommer att dala och att Leksand inte räcker till.
Det är realiteten och man måste se saken utifrån detta perspektiv.
Bortsett från min tidigare förklaring till Miettinen/Wahlberg-affären (uppförstorad sak) så finns det ju en annan och lite allvarligare syn på det hela:
Att Boorkens stil kanske inte passar alla och att Miettinen och/eller Wahlberg kanske är tecken på detta.

Huge: Problemet är att Boorken har begränsat spelvägarna in i absurdum..
När du tittar på en match så kommer du att upptäcka hur stereotypt de försöker bygga uppanfallen. Ingen fantasi och totalt söndercoachat.

Kör hans spelidé fast under en match så står vi helt utan alternativ och vilka är det som står med hundhuvudet då? Jo LIRARNA som inte får utrymme för någon kreativitet alls....

GävleLasse: Du är då en riktig dysterkvist... Jag tror att publiken i gävle hellre ser ett lag som spelar tråkig hockey och klarar sig utan kvalspel än ett som spelar roligt och kommer tolva.

Sedan snackar du om kreativa spelare. dessa båda herrar har ju knappt gjort något rätt! tror boork i förra matchen tänkte som så:
Satsade på en offensiv kedja (Lind-femman) som då och då producerar och två defensiva kedjor som spelar 0-0. på detta sätt är tanken att en kedja vinner matchen och de andra två försvarar ledningen.

Har man med en Wahlberg-kedja är den tänkt att producera. dock har detta inte funkat på sistone och det blir då en belastning för laget att ha en kedja med offensiv inriktning som inte producerar och dessutom inte sköter det defensiva. Extra jobbigt på bortaplan då man i regel är mer tillbaktryckta.

Ove Myling: Ingen Wahlberg eller Miettinen mot Modo heller.....
Håller med om att Luleå-konceptet med en starkt förstafemma kan vara vinnande. Frågan är bara vilka som skulle platsa där. Skulle gärna vilja få bort Spets och byta mot Malmström eller Månsson.

Ove Myling: Eftersom det pratats om Ferrarri bilar och stridsvagnar så skulle jag vilja komma med en liknelse. Är det så klokt att ta en ferrarri och skola om den till stridsvagn eller tvärtom. Borde vi inte detta år spela efter det material vi har och om Boorken blir kvar ett år till i så fall ta in annan typ av spelare som passar in i hans spelide?

Huss: Där skulle man väl egentligen vilja få in en ny spelare. För att återanknyta till Luleå, en Orzagh som kan få fart på Lind och Dackell. Men Månsson eller Malmström får väl duga så länge.

En till back vore väl i ärlighetens namn inte helt fel heller.

GävleLasse: Hur motståndaren agerar bestämmer ju nästan helt och hållet ens eget val av speluppbyggnad.
Och här finns det trots allt inte så många alternativ att välja på.
Fantasin skall flöda när vi väl kommit in i zon och etablerat tryck.
Visst är det bra med fantasi i uppbyggnadsfasen, men här tycker jag att rejäla linjer samt ordning och reda skall gälla.
Om du däremot menar att Boorken/spelarna generellt sett använder fel uppbyggnadstaktik (ex dumpa när motståndaren inte ställer upp på blå eller försöka brodera sig genom mittzon fast motståndarna ställer upp för styrspel a la 1-3-1) då är det ju värre.
Hockey är ju många gånger ett enkelt spel och samtidigt brukar det vara så att det enkla oftast är svårast att utföra.

« · 602956 · »