Brynäs IF

713107 inlägg · 7953 ämnen

Djurgården IF - Brynäs IF 2020-02-25

« · 2039282 · » Till forumet


Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-02-25
lapad: Faan, trodde det bara var jag! Först med att ragga på Hockeysnack.
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-02-25
Är det någon annan utom jag som fått skamliga förslag i brevlådan? Vad är det för störda människor som vistas ute på nätet 😡?
Låst ämne


Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-02-25
Axle San: Om jag inte minns helt galet så var väl Norin väldigt bra innan skadan.

Det var en väldig uppsida enl många.

Tråkigt att det har skitit sig denna säsongen.
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-02-25
ellis: ”Hur kunde de egentligen ta hit Norin?”

-Eric är en spännande spelare. En spelande högerfattad back vars utveckling ska bli mycket intressant att följa hos oss. Vi väljer att ta in honom nu i läget när Adam Boqvist försvinner från truppen, säger Stefan Bengtzén sportchef Brynäs IF.
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-02-25
kexxet: Boxplay?
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-02-25
Brynäsgubbe: För att inte tala om seriesegrar i SHL/Elitserien. Det har inte Brynäs nån sen 1978...
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-02-25
ellis: Det är bara 1 som kan svara på här inne .. Fråga u know who .. själv kan jag inte fatta . Men jag är ju bara en läktarcoatch ..
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-02-25
Jan Grismöbel: Hur kunde de egentligen ta hit Norin?
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-02-25
Brynäsgubbe: Att det ska bli bra på bara en säsong är såklart naivt att tro. Men att det ska bli bättre nästa säsong tycker jag ändå är en realistisk förhoppning. Vi ska trots allt inte glömma vilka det är som ligger bakom denna säsongs lagbygge. Det är en mix av Dackell och Bengtzén. Dackell är förmodligen en av de mest inkompetenta sportchefer som funnits i SHL på hela 10-talet (finns ett par konkurrenter, Svartvadet i Modo bland annat) och Bengtzén tog bara fler och fler fullständigt galna beslut ju längre tiden gick efter att Bulan lämnade. Mot den bakgrunden får man ändå säga att det inte är nån större chock att vi återigen blir som bäst 10:a denna säsong igen.

Jag ser en ljusning i tunneln, men då snackar jag om att vi kan bli ett stabilt topp 8-lag och i alla fall kunna vara med och konkurrera om topp 6. Att sedan gå därifrån till att uppnå målsättningen Campese lagt upp, ja det är nånting helt annat såklart.
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-02-25
Lemp: Niklas Gällstedt har idag förlängt med Rapperswill så han kan vi avskriva.
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-02-25
Axle San: Blir spännande att se vem som blir ny tränare. Skellefteå ska tydligen försökt med Johan Lundskog i Davos men fått nej.
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-02-25
Petrov: Norin är en spelare jag inte kan fatta någonstans hur fan han får lov å beträda isen i Brynäs ställ. Varenda gång han är på isen lyckas han göra ett misstag . Det kontraktet måste klippas pronto .
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-02-25
Blå grottan: Tillvaron skulle vara mycket trevligare. :)

Men nu gör jag ju inte det, så det är rätt irrelevant.
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-02-25
Willelöken: Norin borde inte få spela alls. Inte med Ingman och inte med någon annan heller.
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-02-25
Willelöken: Tycker framförallt i senaste matcherna (förutom ett mål mot Frölunda) att Mannberg - Ölund - Desch bara står och trampar vatten i princip. Tycker inte de har någonting tyvärr. Ingen tyngd, inte speciellt mycket finess heller.
Molin - Sallinen - Persson skapar trots allt lite chanser även om jag också tycker att Molin och Persson inte riktigt lirar hundra. Men den kedjan är klart bättre än vår tredje i mina ögon.
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-02-25
Brynäsgubbe: Det är ju just det som ÄR supporterskap Brynäsgubben... Annars är man en medgångssupporter per definition.

Och det är inte alls skrattretande som du påstår.

Hur vore det om du enbart satt här och skrev de åren Brynäs spelar final?
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-02-25
Endast Håkan Loob har gjort mer mål på en säsong än Tom. 42 mål rekordsäsongen när han gjorde 76 poäng
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-02-25
kexxet: Gjorde en lista med mål också. Topp 15 per säsong.

1. Tom Bissett 40 ( 98/99 )
2. Martin Karlsson 37 ( 76/77 )
3. Lars-Erik Ericsson 35 ( 75/76 )
4. Pavel Brendl 31 ( 07/08 )
5. Evgenij Davydov 30 ( 96/97 )
6. Tommy Westlund 29 ( 97/98 )
7. Jan Larsson 26 ( 99/00 )
8. Kenneth Andersson 26 ( 85/86 )
9. Dmitri Denisov 26 ( 96/97 )
10. Tom Bissett 25 ( 91/92 )
11. Jakob Silfverberg 24 ( 11/12 )
12. Conny Silfverberg 24 ( 84/85 )
13. Kenneth Andersson 24 ( 83/84 )
14. Mats Näslund 24 ( 81/82 )
15. Kevin Clark 23 ( 16/17 )
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-02-25
Sama: Skaplig femma detta år:
1. Jan Larsson 59p ( 98/99 )
7. Tom Bissett 52p ( 98/99 och 99/00 )
8. Ove Molin 52 ( 98/99 )
11. Pär Djoos 48p ( 98/99 )
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-02-25
Sama: Med tempot han har nu är han snart i toppen . Har väl 40 el 41 nu ? Är en imponerande lista med spelare ..
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-02-25
Jan Grismöbel: Appropå Rödins eventuella 200 matchers markering denna säsong.
Gjorde lite research gällande poängligan varje säsong i Brynäs. Gjorde en topp 15 lista:

1. Jan Larsson 59p ( 98/99 )
2. Pavel Brendl 55p ( 07/08 )
3. Jakob Silfverberg 54p ( 11/12 )
4. Conny Silfverberg 54p ( 84/85 )
5. Lars-Erik Ericsson 53p ( 75/76 )
6. Martin Karlsson 52p ( 76/77 )
7. Tom Bissett 52p ( 98/99 och 99/00 )
8. Ove Molin 52 ( 98/99 )
9. Jan Larsson 51p ( 99/00 )
10. Jan Larsson ( 91/92 )
11. Pär Djoos 48p ( 98/99 )
12. Evgenij Davydov 48p ( 96/97 )
13. Oskar Lindblom 47p ( 16/17 )
14. Roger Kyrö 46p ( 99/00 )
15. Jan Larsson 46p ( 00/01 )

Bubblare: Aaron Palushaj 45p ( 17/18 ) Eero Somervuori 44p ( 09/10 )
Greg Scott gjorde 42 poäng säsongen 15/16.

Slår Anton Rödin in sig bland topp 15 iår?
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-02-25
Skrubben: Det är sinnessjukt uselt, men inte svårt att tro på. Brynäs har varit ett sunkgäng i stort sett hela 2000-talet. Att vi sitter här så flitigt år ut och år in och diskuterar om nästa säsong som om det skulle bli bättre är nästan skrattretande. Vi borde veta bättre vid det här laget, men så sitter man ju här ändå...
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-02-25
Jag tycker inte att Persson passar med Molin. Och jag tycker heller inte att Tomi och Emil passar ihop. Tycker Ove bör tänka om nu dom sista matcherna.
Sen tycker jag nästan det är dags att sära på Sigalet - Söderström. Enbart för att Ingman - Norin är så fruktansvärt dåligt ihopsatt par.

Ersson

Sigalet - Ingman
Andersén - Björk
Norin - Söderström
Lindelöf

Rödin - Scott - Danielsson
Molin - Ölund - Descheneau
Persson - Sallinen - Mannberg
Birgersson - Blomqvist - Alcén
Rohdin
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-02-25
Skrubben: Det är inte lätt för Sundlöv att ragga spelare när föreningen saknar tränare inför nästa säsong. Om det t ex blir Wallson så kommer det bli lättare. Också himla synd att föreningen brölade på med ”revanschen” medan Sundquist var tränare. Nu kommer ingen tro på orden ”nystart”, ”guld” osv.
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-02-25
Mattson: Det du säger låter helt sinnessjukt, men så är det alltså. 10:a eller sämre i tabellen 5 gånger av de 6 senaste säsongerna. Den resultatraden vänder man inte på på en handvändning. Det minsta man kan begära är att Sundlöv gör en storrensning vi inte varit i närheten av att skåda senaste 10 åren. Men kommer allt bli frid och fröjd bara vi blir av med dököttet i dagens trupp? Det är lätt att riva ner men svårare att bygga upp.
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-02-25
Sama: Rödin är en gudagåva för Brynäs . Men fyf så impad jag är av Scott. Visar sig starkare å bättre hela tiden . Brynäs kan vara glada att dom har dessa 2 . Bygga laget efter deras önskemål å krav hade varit det optimala .
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-02-25
Krävs nåt extra för att bryta Brynäs långa nedåtgående trend. Poängsnittet är det sämsta sedan kvalåret 07/08. Senaste 20 åren har vi varit 10:a eller sämre 9 ggr varav 5 ggr senaste 6 åren. Vi är ett etablerat bottenlag.

Svårt att tro att det vänder bara för att Hallam skulle träna laget. Har vi plötsligt resurser däremot...
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-02-25
Jan Grismöbel: Anton Rödin behöver göra 4 poäng, då har han gjort 200 poäng i Brynäströjan ( inkl. Slutspel ). Vilken ikon för Brynäs!
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-02-25
Sportnisse: Kolla med Sam Hallam . Ge han en utmaning att rädda en anrik klubb . Då blir han historisk istället för att jobba i en parantesklubb . Som snart försvinner i glömska .
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-02-25
munkas: Blir nog inte mycket av det. Någon känd stjärna, ett antal som gått under radarn och ett par oförklarliga förlängningar...
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-02-25
Axle San: Han har hittat fel oxå
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-02-25
Axle San: Tänkte du på Nokelainen då?
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-02-25
munkas: Ja Sundlöv har hittar rätt tidigare.
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-02-25
Axle San: Jepp, ny tränare har visat sig funka bra. 👍
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-02-25
munkas: Med en ny tränare så blir det nog kanon.
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-02-25
munkas: Finns inte mycket som talar för nån nödvändig storrensning till våren-sommaren. Varken ekonomisk eller förhandlingsskicklig kraft lär finnas i denna förening.
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-02-25
Forsberg 1978: Det bästa med den här säsongen börjar den 12:e mars. Då inleds den stora utrensningen. Tyvärr har nästa års fjärdefemma redan kontrakt och kommer bestå av Alcen, Mannberg och Persson. Typ samma kvalitet som den här säsongen, med lite tur.
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-02-25
Forsberg 1978: chansen ligger väl i så fall i att Växjö är ungefär lika svaga. Det är ju helt otroligt att Växjö befinner sig i den här situationen med materialet som de har.
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-02-25
lultiger: Finns inte en chans att detta mentalt svajiga lag går till slutspel, för att göra det måste man kunna vinna iaf 2 matcher i rad..... som jag skrev igår så skiter spelarna ner sig så fort man har chansen att komma ikapp Växjö....
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-02-25
Chanzone: Jag för min del tycker Nyström har poänger i det han skriver. Linköping är nog det lag som kommer ta sista platsen för slutspel. Dom har en mycket större uppsida än åtminstone vårt svajiga och obalanserade Brynäslag. Vi har inget i ett slutspel att göra. Vi hållet ihop spelet bättre efter tränarbytet och faller inte längre ihop som ett korthus. Men att påstå att jag njuter av vårt spel när motståndarna oftast trycker ner oss som vi vore J20, särskilt i andra perioderna. Vi sprattlar till ibland med någon individuell bra prestation. Nää nu tror jag minsann vi får tänka på refrängen och rannsaka oss till nästa år.
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-02-25
Huss: Skillnaden var att Djurgården har bättre puckskickligt, kreativa backar, stor skillnad mellan lagen där.
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-02-25
Vad händer om en rightare släpper ena handen från klubban?
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-02-25
Nån som hittat presskonf?
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-02-25
Chanzone:
Hade han skrivit kvart istället för play in så hade jag hållit med Nyström tyvärr
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-02-25
Huss:
Kändes som en försäsongsmatch med generösa ytor och alibimarkering...
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-02-25
Lunkan: och dessa andraperioder där pucken dumpas djupt, en fw jagar och resten byter. Motståndarna kunde lätt vinna pucken och sätta upp nästa anfall....
När Nicky D har en dålig dag, Mannberg gör snygga soloräder men fattar fel beslut i avgörande lägen, John Persson ser ut som en sämre variant av Ludvig Nilsson, Söderström spelade som i en J18 match och 4e linan ser ut som de hellre kört i veteranhockeyserien, ja då vinner man inte matcher. Rödin och Scott är magiskt bra men de kan inte bära hela laget på sina axlar.
Var Jyrgårn mycket bättre? Absolut inte, de hade ingen av sina bättre dagar, men det behövde de knappast ha heller.
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-02-25
Nyström på expressen är ju en sån djäkla pajas. Påstår att Djurgården är närmare SM-guld än vad Brynäs är slutspel/play-in. Skiljer tre poäng och vi har Växjö kvar att möta på hemmaplan.

www.expressen.se/sport/kronikorer/magnus-nystrom/de-ar-narmare-guld-an-vad-brynas-ar-slutspel/
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-02-25
Lunkan: Tåget har inte alls gått, matchen mot Lakers avgör.
Trodde du på vinst på hovet? Faktum är att Brynäs var närmare poäng än vad jag trodde.
Låst ämne

Sv: Djurgården IF - Brynäs IF 2020-02-25
Huss:
2a PP femman har verkligen underpresterat sedan Brodecki lämnade. Jag blir orolig varje gång Söderström har får pucken på blå, Tomi kan inte skjuta direktskott... John mest ivägen, Björk sätts inte upp ordentligt. Desch är den som varit bäst av dom 5 vilket säger en del...
Låst ämne

« · 2039282 · »