1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 738967 inlägg · 7967 ämnen

Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 19/10
Zzz: Czarnecki ska fan ta på sig idiotstruten och sticka från gävle

Är så fruktansvärt less nu, fy fan vad dåligt.

"Han gör en bra match i deras måls"

Sköt inte Brynäs 7 skott i andra perioden?

sämsta jävla insats jag sett i två sista perioderna. Svedberg, vilket jävla skämt.

FAN VAD VÄRDELÖST!!!!!!!!!!!!
Ska inte få hända.. men såklart händer det bara Brynäs..

Svartgulröd: Ja, han har INTE ETT piss att komma med, en oduglig coach!

När 1-3 kom så VISSTE man att DIF skulle vända och så som hjärnkirurgen matchar laget så är han den störst bidragande orsaken!

AVGÅ FÖR FAN!!

Är Dackell sann eller -Vi spelar bra i PP men vi får inte dit den, jo tjena!!!

är det över 3000 på torsdag så är det succé, VA I H*LVETE HÅLLER DOM PÅ MED?
HUR F*N KAN DOM FÖRLORA NÄR DOM HAR 3-0 EFTER FÖRSTA?!

sylf:

Jävlar i havet,Anton "jag träffar inte en ladugårdsdörr inifrån" Rödin spelade nonstop sista tre minutrarna.
Så jävla dåligt att ge bort en sån här match,DIF behövde inte ens spela bra för att vända matchen.Det är alldeles för enkelt att göra mål på Brynäs i år.

Mario Kempe slår huvudet på spiken i intervjun efter matchen.

"Brynäs slutar spela"

(Som vanligt)

leovalkama: Klart som fan att vi ska dit och stötta vårt lag - sluta vara sån jävla medgångssupporter - enbart stockholmsjävlar som är det.

Ni som inte går och ser matchen på torsdag pg a denna match kan dra åt helvete!

Nöjd att jag för en gångs skull bara hörde eländet över radio, hade jag sett matchjäveln hade jag antagligen slagit sönder datorn..

leovalkama:HUR F*N KAN DOM FÖRLORA NÄR DOM HAR 3-0 EFTER FÖRSTA?!"

Ja säg det, men det är inte många lag i ES som klarar av det iaf :-(

Att dom ska tappa ledningen i varenda match, herregud va dåliga dom är.

Bissett19: Nej, varför kör vi inte med lauritz?? Har ni sett hans sidledspassar, jag dör av häpnad

Gurra88: Ja det är bedrövligt dåligt. Tycker det är framför allt juniorerna som faller ingenom och tappar puck över hela banan och spelar allmänt nonchalant. Ärligt talat så måste ju Owuya få assist på ett par av Brynäs mål.

Fan va less jag blir! PP i dag var ju ett skämt, varför ställer man inte upp en skytt på blå och matar honom och går på mål om spelet inte funkar? Duttar runt i 8 PP. Helt jävla otroligt!

Vi kan ju lika gärna ställa J20 målvakterna i kassen, kan ju inte bli mycket sämre än vad som skett hitills denna säsong.
Blir aldrig över 3000 på torsdag, närmast sörjande..

Gurra88: Tycker dom två är ganska lika, väldigt många misstag i offensiv zon.

Bissett19: Sant, DIF var inte speciellt bra, snarare tvärtom. Ändå tillåts dom vända. Nc står med korsade armar och funderar vad han ska hitta på. Jävla nolla!

Skicka Sunklöv, NC, BB, Nordan och Svedberg till nån jävla saltgruva i sibirien.

sylf: Som sagt - han stod och njöt av den där dildon i stjärten!

Zzz:Tycker det är framför allt juniorerna som faller ingenom och tappar puck över hela banan och spelar allmänt nonchalant."

Skojar du, tycker du att det är junisarna som ska bära laget?? Dackell, Nordqvist m.fl viker ner sig som mest när dom behövs som mest o det är inte första gången heller!!!!!!

Skitstöveln: Jag ska självklart dit, har inte sagt nåt annat heller, men tror inte att alla andra tänker så.

Zzz: Problemet är ju att man ställer just EN skytt på blå så han blir bortmarkerad hela tiden och det betyder att de fruktade skyttarna Dackell och Lauritzen får ta avsluten från kanterna

sylf: Är det inte lite väl hårt att lasta Svedberg för förlusten? Tycker ändå att han håller ihop det bra idag. Visst lämnar han väldigt mycket luckor på höga skott men i övrigt har han ju lyft sig från Luleå matchen.

Brynäs slutade spela efter första - trodde allt var klart. Sen kom tankarna på hemresan - då filmen "my little ponny" skulle visas i bussen. Och matchens lirare i brynäs skulle få en bulle.

Nordqvist, är han inte i matchform än eller? Jag måste ha missat något..
Dackell får nog trimma speeden några steg, kedjepolarna får ju tvärnita innan blå för att inte åka offside varje gång :O

Macahan: rödin har inte varit bra de två senaste.. Men han funkade fantastiskt med calle och silfver.. MEn den kedjan splittrar kärnfysiken Cz på.. Rödin är komplicerad, och på slutet har det kommit på tok för mycket misstag.. Och med matchen i bakhuvudet är det helt obegripligt att han är med när det ska toppas. Å andra sidan, vem fan var godkänd mot slutet?svårt att hitta några som var värda en toppning..

I övrigt. Jag kan lägga stora pengar på att bli av med Czarnecki. Hur mycket vill dom ha?

Zzz: Svedberg ska inte tacklas allt för hårt denna match - HELA laget ska straffknullas!

dreamland: Behöver inte vara en skytt men ställ Clarke på vänster sida och be honom skjuta och så ställer man två man på mål för att täcka. Fattar inte varför dom ska slå 94 passningar om man ändå inte skapar sig ett bättre läge än man hade vid pass 2.

Ja mina vänner...Det blir en lååång höst...

blom23: Nordan har gått på rehab i 2 år sen korsbandsskadan, problemet är att han bara blir sämre och sämre. Bara NC som inte sett det!

Gurra88: Kan bidra jag med

blom23:

En mkt korrekt analys!

Nu tycker jag att många här skriver i affekt. Så dåliga är ni ju faktiskt inte.

Gurra88: Lauritz var +2 ikväll... knappast hans fel att vi torskar... Ska du gnälla så kan du väl i alla fall gnälla på rätt spelar.

Din favorit Rödin var -2..

Så länge Brynäs IF agerar så jävla ängsligt när man är i ledning och är så fruktansvärt rädda för att förlora så kommer man aldrig, aldrig gå längre än till kvartsfinal, knappt det..

Det måste till förändring, det är jag 100% säker på nu. Det ska inte vara möjligt att tappa matcher så här i parti och minut, något är fel. Det måste sitta mentalt hos spelarna och även hos Czarnecki. Okej om det händer någon gång ibland men det är HELA tiden.

Inställningen, mentaliteten och taktiken måste förändras och Czarnecki är ansvarig. Fortsätter det såhär är jag inte främmande för ett tränarbyte..

Härligt att man håller på ett gäng smurfar varje jävla år, förstår inte hur Sune tänker när han bygger laget helt utan fysik.
Att Sundström fortfarande spelar i Brynäs för att han är en trevlig kille är också rätt sjukt!
Skicka iväg Jonsson och Nordqvist så fort chansen ges, verkar fan inte som att dom bryr sig om nått förutom att undvika närkontakt under matcherna!

Gurra88: Starta en insamling, jag lovar att lägga nåra tusingar i bössan. Han sabbar allt vad hockey heter!

Undrar varför publiken sviker??

blom23: Intressant med istiden idag.. återspeglade den prestationen på isen eller är det NC bästisar som får domminera som vanligt.

Hoppas hoppas att NC inser att PP´t S U G E R snart..

Gurra88: Kedjan med Silfver- Jörnkrok och Eero är ju minst lika bra som junis kedjan var.

Problemet med Rödin är att han spelar för svårt, han skulle lägga ner pucken djupt och utnyttja sin snabbhet men istället så utmanar han i fel lägen. Jag är heller inte alltför imponerad av hans puckhantering, han har pucken väldigt långtifrån sig och gör det väldigt lätt för motståndarna att ta pucken av honom. Han måste skärpa sig och spela enklare, han har helt klart mer i sig men han måste bara få ut det.

Zzz: Värt att prova!! Jag skulle vilja se ett klassiskt PP med 2 backar på blå och köra runt på ordinarie kedjorna.

Nån som vet vad som hände med Lasse?

Zzz: Öhhhh vilken match såg du?? Juniorerna?? Om du menar Rödin så är jag beredd att hålla med,men både Järnkrok och Silfver spelar otroligt vårdat dessutom med spets framåt.

Hur NC tänkte i den sk "coachningen" sista två minutrarna är helt obegripligt. Han hade #8 #33 #19 som spelat bra hela matchen när de väl fick möjlighet att spela tillsammans.

Vilka väljer han att spela?

Mr åker skridskor trögare än en pensionerad snigel #12

Mr blick i isen,säkerhetsrisk bakåt och noll koll på vart medspelarna är #18

Mr vart var han under matchen?? #24

Vilken verklighet lever han i??? Seriöst

MarcusElving: Kvartsfinal?????? Det här laget klarar inte ens en KS, vi har inga målvakter plus att vi viker ner oss så fort det drar ihop sig. Men gruppdynamiken är jävligt bra!

Zzz: Klart som fan han lämnar luckor på höga skott, han gör ju för fan inget annat än går ner på knä hela tiden, Pecka har lite att jobba med, typ!!

Andashockey: Tyvärr så är nog inte Calle riktigt kry efter tacklingen i sargen, de kände på hans nacke långt efteråt

sylf: Vadå KS? Snacka inte skit - hur kommer det då sig att vi ligger på en 9e plats?!

Brynäs hör inte hemma i slutspel, och inte i KS - kalrt och tydligt för tidpunkten!

Zzz: Absolut, men Eero har ett bredare register och skulle göra bra ifrån sig i annan miljö också.. vilket är bäst? att få igång eero, eller att få igång både eero och rödin? borde inte va så svårt att räkna ut

Andashockey: Vi har ju sagt det 1000 ggr, HAN KAN INTE COACHA, HAN KAN INTE ÄNDRA EN MATCHBILD!

sylf:Jag skäms över att vara Brynäsare just nu, är inte många lag i ES som klarar av bedriften att tappa en 3-0 ledning, och vad gör våra sk coach Niklas Czarnecki, absolut ingenting, han agerar lika aktivt som en vägkon, han o hela jävla laget kan dra åt helvete!!!!

70 Rodrigues: Och sen efter en seger mot SAIK så är allt frid och fröjd igen.

70 Rodrigues:

Det är sant. Han sitter på knä enormt mycket för att bara vara 186 (jämför tex markan/linbäck, 194 resp 198cm) sen verkar han ganska svag i mage/rygg och orkar inte hålla upp överkroppen. Han simmar över mellan stolparna vilket tar tid. Markan tex var uppe på benen efter varje knäparad och var mycket starkare i kroppan.

« · 1292863 · »