Brynäs IF

713085 inlägg · 7953 ämnen

Frölunda-Brynäs 2012-10-06

1524567 · » Till forumet


Sv: Frölunda-Brynäs 2012-10-06

70 Rodrigues: Då måste vederbörande ha balls innan du kan ställa den frågan ;-)

Hehehe! Fan Tony, det tänkte jag inte på. Jag får tänka ut en annan fråga att ställa.

Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 2012-10-06
Wesley: Då måste vederbörande ha balls innan du kan ställa den frågan ;-)
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 2012-10-06

J F K:

Ponera att du är ute och går och plötsligt riktar någon en pungspark mot dig som du hinner uppfatta. Hur reagerar du då? står du kvar och tar emot pungsparken och ramlar ihop efter det? eller vikër du ihop kroppen bakåt i en båge rent reflexmässigt för att skydda kulorna och i o m det riskera att falla i marken av den hastiga rörelsen?

Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 2012-10-06
J F K: " Boork har ingen erfarenhet som spelare, men nog har han sett mycket hockey.

Tyvärr har han inget annat jobb och ingenting att falla tillbaka på om han inte hade hockeyn, vilket gör att han lever efter devisen "Hellre en idiotisk åsikt än ingen åsikt". Därför väljer han många gånger att gå emot vad alla andra tycker bara för att han inte ska glömmas bort.

Detta skriver jag inte beroende på situationen Järnkrok, utan för att han agerar så i alla lägen. Därför är det väldigt svårt att ta honom på allvar för man vet inte i vilka situationer han "sticker ut hakan".

Nu hänger jag inte med i svängarna.
Boorken var ju en av de experter som i våras kritiserade Järnkrok för att försöka filma och förstärka.
Menar du att han isf skulle ha missat det gyllene läge som Axelssonincidenten hade gett honom, att få ännu mer vatten på sin kvarn?
Varför pekar han inte på den här hakning och säger: "vad var det jag sa? Calle är en filmare..."
Svar: det går inte att se vare sig nån filmning eller förstärkning i denna situation.
Om man nu inte har Modobrillorna på sig, förstås...

Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 2012-10-06

J F K: Bara så du vet så heter det svensklärare ;) men det kanske inte är så viktigt :P

Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 2012-10-06
Treklövern1912: Brynäs får nog se upp i morgon och var de inte uppgiften på allvar så blir det torsk. Jag tror dock att det fixar sig men risken är stor att det blir allt för spännande. Spelar Cody tro?
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 2012-10-06
Tror alla på en lätt vinst imorgon då det inte finns någonting skrivet om det.
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 2012-10-06
arnio: Du sammanfattar det hela mycket bra.
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 2012-10-06
J F K: Förstår inte riktigt...ni blir sura när vi kommer in i er gästbok. Vi ska hålla oss härinne tycker ni. Hur kan det då komma sig att du är här hos oss och  spammar ner vårt forum?
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 2012-10-06

J F K:"dessutom tycker jag att de har en rad Supportrar här och på andra forum som uppträder barnsligare än de övriga lagens. Jag tycker inte illa om Brynäs för att de har sina fans, snarare tycker jag synd om Brynäs som måste dras med dem."

Fast du trivs som fisken inne på vårt forum i alla fall, spännande.

"Nu skulle jag vara oerhört glad om du kunde släppa dina personangrepp"

De ger dig på Boork och jag kastar liknande anklagelser mot dig men då är det minsann personangrepp.

Dina angrepp på Järnkrok är vad jag kallar personangrepp och det är pinsamt, elakt, löjligt och det avslöjar din avundsjuka och bitterhet.

Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 2012-10-06
Tväst: Mycket bra skrivet, sätter en bra punkt för diskussionen.
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 2012-10-06

J F K: Först skriver du" Nu skulle jag vara oerhört glad om du kunde släppa dina personangrepp."

Sen svarar du The gallion: "Förstår du inte svenska eller vad är det som gör att du inte begriper vad folk skriver? Finns det en brist på svenskalärare i gävletrakten?"

Tidigare skrev du att det inte fanns något som kunde ändra din åsikt gällande Järnkrok och den påstådda filmningen så jag begriper inte varför du hänger härinne hela dagen om du redan anser att du har rätt?

Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 2012-10-06

J F K:

En proffessionel hockeyspelare är bered på att ta ett antal stygn o gipsningar under sin karriär, det är snarare regel än undantag att ett antal tänder fått bytas ut. T.o.m. målvakter (Nihlstorp) med helmask riskerar ansiktsskador i snabba o oförutsägbara situationer.

Det mesta kan som sagt bytas o lagas på en hockeyspelare.... MEN.... kan du nämna en orsak till att en spelare (Järnkrok) t.ex. frivilligt skulle vända kinden till o riskera få sina enda ögon utpetade..... om oturen eller talanglösa s.k. hockeyspelare jagar honom.

Du får inte glömma att en av ES största talanger o tekniska brgåvningar får utstå mängder av hakningar, slashingar o andra tjuvnyp för att de sämre spelarna inte hänger..... och därmed inte kan ta han med justa metoder.

HUR i hela friden kan skuldbördan (som i det här fallet) hamna hos den som drabbas av regelbrottet och riskerar att få en allvarlig skada till på köpet........ försök gärna förklara det punkt för punkt om du kan.

Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 2012-10-06
J F K: Nä inte lapp språk.
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 2012-10-06
The gallion: Förstår du inte svenska eller vad är det som gör att du inte begriper vad folk skriver? Finns det en brist på svenskalärare i gävletrakten?
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 2012-10-06

arnio: Direkt löjligt. Jag var bitter över att Modo inte vann -99. Jag tycker fortfarande att det är det mest överlägsna lag jag sett i en finalserie sedan jag började se hockey i slutet av sjuttiotalet. Dock gäller absolut inte bitterheten Brynäs, för det var Modo som förlorade.

Tvärtom så har jag nästan alltid hejat på Brynäs som varande norrlandslag. Jag har sedan förra säsongen slutat heja på dem, mycket beroende på att JAG anser att de filmade mycket mer än de andra lagen. Dessutom tycker jag att de har en rad supportrar här och på andra forum som uppträder barnsligare än de övriga lagens. Jag tycker inte illa om Brynäs för att de har sina fans, snarare tycker jag synd om Brynäs som måste dras med dem.

Nu skulle jag vara oerhört glad om du kunde släppa dina personangrepp.

Är det något lag jag ogillar så är det FBK.

Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 2012-10-06
J F K: Så då menar du att dett ska komma blodvite från ansiktet för att de inte ska bli filmning. de är många som filmar då.
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 2012-10-06

Har ni hört låten med nanne grönvall. JAG ÄR SÅ AVUNDSJUK.

så är wikegård o många modoiter frölunda.

Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 2012-10-06

The gallion: Självklart ska inte klubban vara där uppe och därför ska inte Axelsson gnälla på utvisningen som sådan. Jag blir rätt upprörd när spelare inte tycker att de stör motståndaren så mycket när de har klubban högt, men den ska ju inte vara där. Punkt.

Diskussionen har ju gällt om Järnkrok tar chansen och överdriva träffen eller inte. Irrelevant för utvisningen som sådan, men det där med filmningar/förstärkningar verkar som jag skrev tidigare reta folk mer än spelförstörande moment eller till och med fula tacklingar mot huvudet.

Hur man kan som Gurra vara 100% är oerhört märkligt. Ingen vet ju exakt vad Järnkrok såg. Ingen vet om han egentligen kände så mycket, om han blev rädd eller liknande. (Förutom Calle själv då). Att döma av Axelssons kroppspspråk så anser han att Calle överdriver rejält, men Anton vet ju inte heller hur Järnkrok upplever det utan Anton bedömer det efter hur mycket han tycker sig träffa Calle.

Sedan ligger det självklart Calle i fatet att han förra säsongen filmade väldigt mycket.

Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 2012-10-06
J F K: Din haka sticker gärna ut när det handlar om Brynäs också. Pga. bitterhet som förmodligen kan spåras till 1999 så väljer du att alltid ha negativa åsikter om allt som har med Brynäs att göra. Du påminner inte bara lite om en viss Leif Boork när det gäller din vilja att skapa reaktioner. Era motiv är  dock inte de samma.
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 2012-10-06
J F K: haha.. Vad exakt är det du tycker han förstärker? Att han slänger sig för att slippa få en klubba i ansiktet? Säger som widing. Du slutade spela innan du plockade bort gallret va?
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 2012-10-06
J F K: Nä men alla andra har rätt då.Jag menar att klubban ska inte vara där uppe. sen är de väl så att många inte hänger med kroken.
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 2012-10-06

The gallion: Boork har ingen erfarenhet som spelare, men nog har han sett mycket hockey.

Tyvärr har han inget annat jobb och ingenting att falla tillbaka på om han inte hade hockeyn, vilket gör att han lever efter devisen "Hellre en idiotisk åsikt än ingen åsikt". Därför väljer han många gånger att gå emot vad alla andra tycker bara för att han inte ska glömmas bort.

Detta skriver jag inte beroende på situationen Järnkrok, utan för att han agerar så i alla lägen. Därför är det väldigt svårt att ta honom på allvar för man vet inte i vilka situationer han "sticker ut hakan".

Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 2012-10-06

Gurra88: Ehh? Jag har ju skrivit att Axelsson borde åkt ut ändå. Det är ju sådana som dig som ältar det som gör att jag svarade.

Om du läser mitt lite längre inlägg så skulle nog allt klarna även för dig.

Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 2012-10-06

Leif Boork: 

Jag tror att huvuddelen av de som säger som Du inte riktigt förstår skillnaden mellan en filmning och ett normalt beteende vid en regelvidrighet. Men det gör jag efter 41 år och 1282 seriematcher för seniorer som coach. Och förbundskapten i två länder. Och talangscout. och domare. Lyssna och lär istället för att gnäll! 


boorks svar.

Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 2012-10-06

Simon :  

Alla(!!!)såg att Järnkrok filmade/överdrev i matchen mot Frölunda! Varför väljer du att säga emot något så uppenbart. Du tappar bara i trovärdighet och gör dig löjlig! Neutral supporter(hejar inte FRÖ eller BIF)


från chatten på expressen.

Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 2012-10-06

J F K: Du förstår att avundsjukan lyser igenom när man väljer att lyfta fram Calle som en filmare istället för att såga Axelsson som 1. inte hänger mer. 2 På väg att köra en klubba i ansiktet på Calle.

Calle gör givetvis det enda rätta ( förutom ni bittra Modoiter som tycker han borde väntat in klubban i ansiktet)

Du hade haft helt rätt i dina åsikter om Calle slängt sig och tagit sig för ansiktet. Nu gjorde han inte det. Med andra ord INTE en filmning

Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 2012-10-06

arnio: Nu är vi inne på någonting helt annat. Jag har inte sett någon Modo-it vara bitter. Inte i dagsläget eller efter förra säsongen där vi i princip alla tycker att Modo gjorde det bra efter förutsättningarna. Jag var som sagt lite avundsjuk över att inte vi fick lyfta bucklan, men den här säsongen har inte Brynäs någonting jag är avundsjuk på.

Då tycker jag att det är så oerhört lågt och faktiskt patetiskt av dig att dra in att vi skulle vara bittra. Det verkar som om du inser att du inte kan vinna diskussionen och därför måste framställa andra i dålig dager. Det är så dj**la lågt. Jag hoppades att du var mer mogen än så:(

Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 2012-10-06
J F K: Kanske vi ska flytta debatten dit den hör hemma, nämligen i Modoboken där det är fritt fram för bittra och avundsjuka modoiter att ventilera sina tankar och sin avundsjuka.
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 2012-10-06

J F K:
Vi får göra så, vi får vara överrens om att vi inte är överrens. 
Jag håller med dig  om att Calle förstärker (vilket jag OGILLAR), men väntar med att ställa mig med drevet och kalla honom för "filmare" (en svala gör ingen sommar).
(Fast samtidigt "twice in a lifetime you face the ghost of mistrust")
Over-Out

Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 2012-10-06
J F K: Nej för att du likt andra redan bestämt er för att Calle är en filmare utan att ens titta på situationen. Häxjakten gör dig bara själv till åtlöje. Fortsätt gärna, det är väldigt underhållande.
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 2012-10-06

sylf: Hur kan du tycka att det är en ickedebatt när du uppenbarligen måste debattera det efter minst 20 inlägg?

Låt oss vara överens om att inte vara överens. Jag och några till tycker att Järnkrok överdriver situationen. Du och många andra tycker inte det. Ingen ändrar sig, utan det blir bara en fjantig pajkastning.

Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 2012-10-06
Gurra88: Men sluta tjafsa! Du får inte mig och sannolikt ingen annan att ändra åsikt. Lägg ned, för det ger ingenting.
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 2012-10-06

J F K: Calle slänger sig bakåt när han har en klubba som förmodligen träffat ansikten om han inte slängt sig. 2 sekunder senare står han upp igen..

Hade han luggit ner och hållt sig för ansiktet hade jag gett dig rätt.. Han förstärker absolut ingenting. Han avviker för att slippa få ett öga plockat. Hade varit intressant att höra vad du gjort i samma situation. Naturligtvis stått upp och tagit smällen, eller hur..

Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 2012-10-06
Horace76c: Tycker inte Calle har ett dugg att skämmas för. Får man en klubba under visiret så spelar det ingen roll hur man reagerar, va fan gör klubban där? Nåt för Axelsso att tänka på!
Då tycker jag det som t.ex Tollefsen, Berglund och Fanny pysslade med mot BIF är fan så mycket fegare, stora, "tuffa" killar som kastar sig som fjollor UTAN klubba i ögat och helt utan kontakt öht. DÄR ska journalister och s.k experter gå in och dissa. Hela debatten är en ickedebatt som media blåst upp.
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 2012-10-06

Huge:
Mja, en filmning kan nog vara reflex med...kolla på Rivaldo klassiker tex....(vilket ju är filmningarnas filmning)..hade han TÄNKT där istället för att reagera reflexmässigt så hade han nog inte tagit sig för ansiktet när han får bollen på benet.
Han har filmat så mycket att reflexmässigt filmade...fel.

Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 2012-10-06

Sebastian Wackfelt: Förlåt.

Du har helt rätt, även om Scholes genom åren alltid spelat vårdslöst.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 2012-10-06
J F K: Jag tror du menar Roy Keane, Scholsey har adrig avslutat ngns karriär :)
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 2012-10-06

Peja:

Jag har skrivit vad jag tycker. Ingen kan liksom övertyga mig om att mina ögon sett någonting annat. Jag tycker dock att det räcker där. Dvs, JAG anser att Calle spelar över, men jag har ju samtidigt erkännt att jag tycker att han varit mycket bättre på att stå på benen i år.

Pettersson hade skärpt sig rejält inför förra säsongen. Första gången han var i Frölunda var han hemsk. Fruktansvärt mycket slashingar, höga klubbor och dylikt. Jag tycker att han var betydligt bättre den här vändan.

Ledin och Jämtin är ju grisar hela tiden och de har man liksom större acceptans för. När däremot en riktigt bra spelare som inte är en idiot gör någonting blir man förbannad. Varför är det värre?

Sedan är det som sagt väldigt märkligt det där med filmningar. Ska vi lämna hockeyn som är lite infekterad att diskutera (då måste är oerhört enögda). Jag menar, Paul Scholes har avslutat en karriär (kommer inte ihåg snubbens namn) och han har delat ut kopiöst många fula tacklingar som skadat många och som riskerat avsluta fler karriärer. Ändå kommer det ofta i skuggan utav filmningar. Det är någonting med filmningar och den typen av medvetet fusk som väcker mycket ilska.

I Modos match (som för övrigt var sanslöst bra) i lördags så fick Tollefsen beröm för att ha stoppat Spina. Wikegård visade i pausen hur det verkligen gick till. Spina lurade Tollefsen och var på väg runt, när Tolle fällde ned klubban och stoppade Spina. Solklar utvisning, men nu missade domarna det. Där blev det i princip ingen diskussion alls. Det stod ingenting i tidningen. Däremot en korrekt dömd utvisning på Axelsson där jag (och väldigt många förutom Brynäsfans och motvalsen Boork) tycker att Järnkrok förstärker onödigt mycket utvecklar sig till mängder av artiklar och skriverier på forum. Märkligt.

Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 2012-10-06
Horace76c: En reflex är en omedveten handling, en filmning/förstärkning är en medveten dito.
Hur kan då en omedveten handling samtidigt vara medveten?
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 2012-10-06
Johan Norrström: Fredrik Pettersson var en av de största filmarna i elitserien när han spelade i Frölunda. Han är mycket värre än Järnkrok. Pettersson spelar dessutom fult. Ändå var han Frölundafansens favorit #1 när han var där.
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 2012-10-06
Peja: alla frölundaiter reagerar naturligtvis inte alls då de har ett klubblad viftandes framför ansiktet. Inte den där skrikegård heller.
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 2012-10-06
Peja:
Hmmm...satt och funderade lite i min ilska, och måste faktiskt ta och krypa till korset (lite).
Jag hävdar fortfarande att Calle filmar/förstärker (orden är samma sak i mina ögon)...MEN det är en reflex från Calles sida... 
Sen må så vara att det är en stygg muppig reflex....:s
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 2012-10-06
Horace76c: Det är väldigt obehagligt att få en klubba i ansiktet och det får ofta en panikartad reaktion som gör att det ser konstlat ut. Särskilt om man inte är ett dugg beredd på det.
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 2012-10-06

Huge:
Blev tvungen att kolla på klippet igen...och allvarligt, lägg av. 
Så där ramlar man INTE utan att förstärka/filma...kroppen bildar fasiken inte en båge om man tappar balansen eller vill skydda ansiktet.
Utvisning alla dar i veckan för hög klubba, men man behöver inte bli en dööende dandy för det...fan Calle...sluta!

Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 2012-10-06
Huge: Att först bedrämma sig för en sak och sedan "granska" denna spelare då vet man ju på förhand vad man letar efter.
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 2012-10-06
J F K: Hade Calle legat kvar på isen och åmat sig för att försöka få en 2+2 så hade jag köpt fitt resonemang alla dahar i veckan. Men att Axelsson ska få "hämnas" med en crosschecking i ryggen på Calle tycker fannär så fegt att han borde fått 5+ game.
Fegare än då kan man fan inte agera på isen.
Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 2012-10-06

J F K:

Har det inte någonstans gått jävligt snett i Svensk hockey när det blivit mer ok att ifrågasätta hur en utsatt spelare reagerar än att anklaga den som med sina spelförstörande tilltag faktiskt syndar?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 2012-10-06
J F K: Ta av dig dina "jag har redan bestämt mig att Järnkrok är en filmare"-glasögon, det hade hedrat dig.
Kan öht inte se VAD det är han förstärker?

Klubban åker upp i ansiktshöjd i samband med hakningen.
Hakningen gör att han tappar balansen och är på väg att ramla baklänges, men han lyckas återfå balansen i sista stund innan han ramlar.
När klubban samtidigt åker upp i ansiktet, tacka fan för att han reagerar instinktivt och försöker vrida undan skallen/ansiktet.
Om du lägger ihop dom här båda sakerna ("fallet" pga hakningen och undanvridningen av huvudet) så kan det mkt väl se ut som ett medvetet försök att förstärka nånting (antingen hakningen eller rädslan för att få klubban i ansiktet), om man nu har dina berömda Modoglasögon på sig.
Men visar du klippet för en uzbek på gatan i Tasjkent om hur han uppfattar situationen så är jag tämligen säker på att han uppfattar det som många andra oberoende och objektiva bedömar gör.
Finns ju isf en risk att det går att köpa såna där Modoglasögon i nån affär i Tasjkent, men jag tar risken och chansar på att vår uzbek inte har hittat den affären...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Frölunda-Brynäs 2012-10-06
J F K: Ok, jag är nöjd så.
Kommentera

1524567 · »