1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 746680 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Matchtråd: Brynäs IF- Modo 2024-12-26
Kinnvall! Lassgård på plats!

Sv: A proposito de nada
Jag har en dröm! Leksand - MoDo i negativt kval och Brynäs i final

Slaven82: God Jul🎄
Uppladdat:

500x0-img0709.jpeg

God Jul Till Er Alla !!

Brynäsgubbe: julen känns sekundär i år, ge mig tigers-modo NU!

Ante Karlsson tar över LHC.

Svår sits personligen då jag gillar Ante starkt, men verkligen önskar LHC allt dåligt.

Pigalle: Trist men inte jätteoväntat om det blir så med tanke på hur de spelar och har spelat denna säsong. Vi har ju sett att Alcén lyckas med värvningar tidigare och denna säsong lär ju inte göra folk mindre sugna på att komma till oss heller.

Tror självklart inte att man kan ersätta SHLs bästa backpar rakt av för det. Men tänker inte gå och gräva ned mig för att vi tappar dem (om vi nu gör det så klart).

Kul att D'Astous dessutom försökte få hit Ben Tardif. "Skaplig" poängproduktion i Liiga och bara 24 år.

Kung_Sjödin: själv gillar jag gäster här, även idag.

Självklart på en bra nivå.

Ordningen är återställd! Modo förlorar och Brynäs vinner 🙂

BIF Kungen: interference på domarn

härliga ord från Vesel!

''Det bästa med det hela är att jag känner en stor uppskattning från mina tränare och lagkamrater för den rollen jag har.''

tror det är en väldigt viktig del när man ''skolar'' om spelare till defensiva roller, att verkligen visa uppskattning för deras arbete. bra jobbat tränare och lag kamrater :D

#33: Verkar bara varit Andersson, Bertilsson, O.Lindblom och Silfverberg som inte tränade med laget idag. Bertilsson körde själv på is innan träningen.

Sv: Matchtråd: Modo - Brynäs IF 2024-12-07
Gavve: FBK-back Adam Ollas Mattsson stängs av två matcher efter slagsmål i matchen mot SAIK. Han missar därmed matchen mot oss efter landslagsuppehållet.

Det var ju synd.

Ingen bra match igår men ändå klart högre xG än motståndarna.

MoDo 1.26
Brynäs 2.47

Det hade med andra ord varit logiskt sett till chanserna om Brynäs gjort åtminstone ett till mål igår. Jag grämer mig lite över att ineffektiviteten och special teams inte fanns där, då hade man ändå vunnit trots att man i stora delar gjorde en usel insats. Men det är också typiskt för hur det rent statistiskt brukar se ut när ett bottenlag besegrar ett topplag.

Man klurar ju lite över måttstockarna de har i modoboken.

Vi var typ det sämsta HA-laget som tog sig upp pga motståndet var så jävla dåligt.

Nu är vi det sämsta laget som legat etta i en SHL-tabell.

Cardigan Daffipoff: Stallkvastarna finns tyvärr överallt, alla kategorier. Tack för god match! Det var välbehövliga poäng.

När HV71 ramlade ur SHL så var det det bästa som hänt svensk ishockey sedan redline offside avskaffades, men otroligt nog kommer jag att hålla helhjärtat på dem i kvalet mot MoDo.

Stefan R 63: Ni(eller laget egentligen :-) får se upp för Modo i em. Dom har kommit igång och börjar arbeta upp lite självförtroende och kanske utnyttjar en smula omedvetet underskattande från motståndare.
Lurigt lag som verkar trivas med chansbytarhockey, lite likt matchbilden Timrå-Brynäs i torsdags.

satan, vad jag älskar svedman! allvarligt!

Glädjer mig otroligt att det går så bra för vår gosse Samuel Jonsson i BIK.

bradberry:
Lätt att säga att vi gjorde en av våra sämre matcher, men det kan lika gärna tillskrivas motståndet.
Timrå gjorde bitvis en jävligt bra match igår.
Tycker faktiskt vi skall vara glada som fick med oss en poäng.

Jadu: Domarna tycker ju som er Timråiter. Det som jag inte får ihop är hur ni kan tycka att Lindblom är i målgården men samtidigt inte se att Strömberg är i målgården vid "Kinnvalls handske". Strömbergs är ju mycket tydligare än Lindbloms.

Dessa regler tar död på hockeyn. Om Lindblom hade tagit sig dit av egen hand så ska det dömmas bort. Men när motståndaren på något sätt gör att ens spelare hamnar på sin egna målvakt så anser jag fasiken att det ska dömmas mål.

Detta är inte bra för sporten snart kan de för fasiken inte ens stå framför mål

Peja: Ska han ens göra det egentligen? Han ligger 4:a i den svenska poängligan i NHL och ska givetvis spela top 6-minuter om han varit med, även om dinosaurierna i båset aldrig hade gjort det. Föreslår att du kollar lite Sharks-matcher och bedömer själv. Eklund är verkligen HAN i år.

Vet att det skrevs en del härinne för ett tag sen om att Brynäs borde hitta en ny leverantör istället för Intersport för deras merch.

Spanade in lite på DIFs shop då jag sett innan att dem har mycket prylar, Herregud vilken kvalité och urval dem har på deras supportershop.

Något man vill att Brynäs ska kunna ha också🥵

Varje gång jag kollar tabellen måste jag nypa mig i armen😳. Man kan fan knappt tro det är sant. 🫣

#33: jag gillar "retro"-kollektionen med Tigers emblemet. Men allt är sluuut.

Tror det är alldeles för bekvämt att Brynäs ska byta! Men oj vad dom går miste om pengar från merchen, nu när laget går som en raket!

Ni har börjat bra. Tror att ni kan hålla er kvar i SHL om ni fortsätter på den inslagna vägen!

Målet är ingenmansland?

Efter en dag på Liseberg har man nu sett matchen, å ja vad kan man säga, helt otroligt vilket lag vi har! Sen blir man alltid lite extra glad när Scott gör mål!

Såg nu att Marcus Björk gått till Kärpät. Skönt att han inte förstärkte något annat SHL lag.

Trevligt av Sanny att nämna min tweet på X i sändningen :D

Samsung: Har alltid haft stor respekt för Niklas Eriksson. Känns som en väldigt bra människa och brukar alltid ge ett bra intryck i intervjuer etc.

Silfverkroken: Både Brynäs och vi är värda det här efter några tuffa år. ❤️💛🖤

havre: Jag är så jävla stolt över mitt lag BRYNÄS ❤️❤️❤️❤️

Går inte annat än att vara oerhört imponerad av detta gäng.

Gavve: Så jävla bra våra gubbar är, Bobby och Kopacka är så jävla bra tillsammans med Ölund

havre: Trivignos mål. Han är gladare än Kopacka

Bobby. ❤️

Tycker Djoos och Schroeder gör väldigt mycket bra idag.

nittontolv: Linus lindblom är inte bra nog

aplusb: fast detta är väl lite överdrivet? Detta under är direkt från GD där intervjun gjordes.

Notera "några".
"Det känns tråkigt att några väljer att förbruka ett förtroende"

Notera "liten skara".
"det är en liten skara som tycker det är ballt att tända, men de bara förstör för andra."

Notera "andra supportrar" (alltså de som inte tände Bengalen).
"Det här är ju ingenting som andra supportrar heller tycker om, man står helt enkelt inte bakom eller har några sympatier"

För mig låter det ju snarare som att Brynäs (via säkerhetsansvariga Lindström) går ut i media och berättar att det är några få som förstör för väldigt många andra som sköter sig. De flesta andra medier har ju kopierat delar av denna intervju vad jag sett eller hänvisar till den. Att Brynäs har en dialog med alla på ståplats och några få därifrån(?kanske?) inte skött sig är väl det han säger och det är väl inte fel? Jag läser det i.a.f. inte som att det är utpekande mot någon specifik Brynäsgruppering (eller hela ståplats) utan snarare tvärt om ett utpekande mot de få som gjorde detta.

Att inte prata med media alls skulle kanske vara ett alternativ men jag tycker det är bättre att Brynäs går ut och säger att det är några få som förstör för många andra (så som jag läser artikeln/intervjun i GD). Det får folk att tänka till och kanske leder det till utpekande också. Tycker verkligen inte att Brynäs pratar negativt om hela ståplats i denna artikel i.a.f.

Edit: att någon pekar ut vem som gjorde det alltså. Inte att Brynäs pekar ut någon så klart.

Petrov: trevlig helg,
Och skål för Kopacka.
Veckans mål och en snygg keps🍻
Uppladdat:

500x0-img0681.jpeg

Peja: Orealistiskt men just Robertsson skulle varit ett perfekt namn som man vet passarin i gruppen

Supportern: Så länge det är en forward med rätt personlighet som passar in i gruppen. Tror man fortfarande är väldigt mån om det. En av våra största styrkor är ju gruppsammanhållningen. Man kan inte ta in vem som helst då. Då ser jag nästan hellre att man inte värvar alls.
Precis, ge Lejon lite fler byten. Sen har vi möjlighet att kalla hem Ohlsson också.

bradberry: Knyt fast den jäveln i bocken, så kan han stå där och fundera ett par veckor på hur viktigt det är med okynneseldning och dylikt ofog🤔

Gavve: Vad hade klacken för flaggor som inte är tillåtna?

Sky bar igen nu på lördag! Sveriges röjigaste, gladaste och bästa uteställe. ❤️🇧🇪

Jag hoppas VERKLIGEN att publiken högljutt visar laget den uppskattning dom är värda, oavsett hur det går!

Hur många modospelare var det som skulle komma före Silfver i poängligan?

Men vad onödigt av brynäsklacken

DIFFEN: Man vill ju verkligen inte tappa Leksand. Iallafall inte jag. Otroligt fina matcher. Rivalitet behövs. Jag tror också på Karlskoga och SSK. Med Kalmar lite som ett wildcard.

Härligt att läsa om återväxten i vårt kära Brynäs…

Victor Grönberg’s J20 lag…

//Vi är tvåa i just nu och jagar förstaplatsen och få bli seriesegrare. Djurgården leder och vi möts på torsdagskvällen så det blir en häftig match, säger Brynästränaren.//
Uppladdat:

500x0-img1021.jpeg

500x0-img1022.jpeg