1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446871 inlägg · 7966 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Matchtråd: Brynäs IF - Linköping HC 2025-02-15
Axel Andersson i pp, killen kan ju inte träffa mål.

Sv: A proposito de nada
xxx BIF xxx: Angående slaggisen med Larsson. Det var ett vackert lagbeteende av D’Astous att ta bort grisen Omark som kommer in som tredje man på Larsson. Den som inte gör det för sina kamrater har inte i ”mitt” Brynäs att göra. 2:a, 5:a, vad som helst. Det är alltid rätt agerat av D’Astous.

bradberry: Ja, det är helt sinnessjukt, som jag sa igår.

Som den pessimist och realist jag är, så kan jag tyvärr konstatera att det bara finns en väg att gå när man är på toppen. 🤣

Skämt åsido, men det kommer såklart kännas tungt nästa säsong och alla efterföljande säsonger då Brynäs inte kommer kunna göra det vi gör i år. Det saknar motstycke som du säger. Once in a lifetime.

Så vi får njuta så länge vi kan.

Gavve: Jag är inte så säker på att Anaheim briefade Färjestad långt i förväg. Tvärtom kan de nog med kort varsel ha hittat en mer lämplig klubb för honom. Har svårt att se att Färjestad hade tagit Limpan om de känt till detta. Det lär vara full panik i Karlstad nu.

Sen är jag övertygad om att Brynäs också jagar spelare som kan bredda laget inför slutspelet.

Sv: Matchtråd: Brynäs IF - Luleå HF 2025-02-13
Och på tal om domare och att försöka få domslut med sig, kolla in Lodins patetiska försök att få med sig en tvåa här... Jag förstår att man ibland kan reagera genom att dra handen till ansiktet, men det här är ju bara vidrigt. Sådant här bör folk stängas av för, två matcher rakt av eller något.
Och jag hade tyckt precis samma sak om det vore en Brynäsare som gjorde det, det här förstör sporten.
www.shl.se/article/77sasrn-403dd/

Lindström: Måste gratulera er till guldet i förväg! Tror inte det finns något lag som kan utmana er. Att vinna så mycket som ni gör ska ju inte gå.

Oh Ah Silfverberg!

Brynäs drar på Luleås mållåt.😂

Satan vad Luleå ramlar ofta! Bobby är ju hur grym som helst alltså. Låt oss aldrig tappa honom, snälla.

Peja:
Hur kan det bli diving när killen håller sig på skridskorna?

Peja: Sen kan vi ju sitta här och gnälla på Indrasis hur mycket vi vill här. Han kommer spela på den positionen säsongen ut (så länge det inte blir några skador).

Skulle dock bli extremt förvånad (och till och med besviken) om det ens finns någon tanke på att förlänga med honom.

nittontolv: Appropå det. Detta säger Pudas i dagens Expressen: ” Vem är den bäste du själv mött när det gäller trashtalk?
– Oj, bra fråga. En som kanske inte snackade mest, men gjorde ett väldigt bra jobb när det gällde att komma under skinnet på motståndarna, var Jonathan Granström. Han var väldigt bra på det.”

Svensson_62: Säkert häftigt, men för mig inte ens i närheten av att uppleva SM-finaler i Gavlerinken, som ligger i hockeyvärldens riktiga Mekka.

Själv har jag alltid värderat Brynäs över landslaget.

Sv: Matchtråd: Malmö Redhawks - Brynäs IF 2025-02-11
Svensson_62: Hade Lindbäck stått igår för Malmö när Larsson/Silfverberg kom fria hade det aldrig blivit mål. Lindbäck hade fortfarande suttit kvar när första passens slogs och därmed redan varit på plats när passningen kom tillbaka till Larsson😁

{8225}:
Tycker ni håller fanan högt oxå, tror ni fixar det, 2 sköna Poäng borta mot Växjö trollar man inte bort 🤘😎

Och som grädde på moset, både HV & Linköping torskar 🤘😂

parks: Ser ju helt bisarrt ut med Lindbäck i Färjestads ställ.

Nu har Clara och Lindbäck skiftat, märkligt att skriva de å mena fbk 😂

Huge: vi får hoppas för Ungers skull att Schroeder kommer ha en medioker kväll med lite puck-kontakt 😂😂

Är man intresserad av 4-nations (vet att inte alla är det) har jag gjort en tävling där man får vara med om man vill. Se länk nedan för mer info. Undrar man något kan man skicka en bubbla till mig bara :)

Tack på förhand!

Han som fällde ”femtio spelare i Hockeyettan”-kommentaren var och träffade Trivigno idag. Blir kul att höra vad det utmynnade i.

Peja: Fast du måste ju också hålla med om att det är en jäkla skillnad på att lyfta upp en junior i gruppen som man för det första vet var man har, som tränar i samma gym, som kan vara med på isträningar och långsamt slussas in mot att lyfta in en helt utomstående person som ingen känner? Nu förstår jag att man såklart ser till att det är rätt person oavsett, men det är ju absolut en skillnad.
Om jag skulle likna det vid min arbetsplats - Får jag in en helt utomstående person från ett liknande företag i min arbetsgrupp är det absolut annorlunda mot att få in en person från en annan avdelning in house som man vet lite vem det är och redan är inne i organisationen.

JawKee: Om Brynäs får en forward skadad som inte är en junior. Håller det då med en fjärdekedja med både Svrcek och Sundqvist? Om man får två, håller det med en fjärdekedja bestående av Svrcek, Hillström och Sundqvist?

Peja: Ja jag förvånas också över att många inte ser något behov alls av att försöka förstärka truppen inför slutspelet.

Nu vet vi inte hur allvarligt det är med Djoos. Kommer han tillbaka efter uppehållet och man inte ser att det är någon överhängande risk för att han ska slå upp samma skada igen så kan jag leva med att man inte går för en back, annars borde det vara prio.

Jag är nästan mer orolig över forwardsbesättningen.
Här har vi i stort sett klarat oss hela säsongen utan skador. (vilket även alla experter påtalat) Vad jag kan komma ihåg så är det Scott och Ölund p.g.a. sjukdom och Schroeder för skada som varit borta enstaka matcher men jag kan ha missat någon.

När vi går in i ett slutspel så är det match varannan dag och blir det långa serier i kvartsfinal och semi, om vi går så långt, så kommer det slita mer än det gör i serielunken. Får vi då (gud förbjude) skador på en eller två nyckelspelare, Silfverberg, Larsson, Rödin, Schroeder (som center är han nyckelspelare) eller Triviignio (ja han måste nog ses som en nyckelspelare nu som kommer göra väldigt mycket nytta i ett slutspel) så kan det slå hårt.

Då ska vi ersätta dom med juniorer eller hoppas på att någon/några av Lejon, Anton eller Lindblom jr ska kunna gå in och ersätta dessa när vi går dom tuffaste matcherna mot dom bästa motståndarna i bäst av sju där en av dom ska vara ordinarie i 4:e redan från start.

Är vi nöjda med att ha gått till slutspel (vilket vi naturligtvis borde vara med ingångsvärdet inför säsongen) som jag också kan köpa om det är uttalat att det inte är SM-guldet som är det viktiga i år.

Tror vi däremot att det inte är varje år vi kommer få den här chansen och det är osäkert hur slagkraftigt lag vi kan få till nästa säsong så borde man vara ganska aktiv nu för att försöka få in något innan transferfönstret stänger.

Sen har jag full respekt för att den spelaren inte är enkel att hitta nu men jag hoppas att man ändå söker mer aktivt än bara ”lyssnar på rälsen”.

SuneMangs: Kuken hur ni lirar hockey. George är inte lätt att imponera på!

Vet inte om någon här skrivit det redan men har hört att Victor Eklund ska vara nära Brynäs!

Farsang: ” Helt ofattbart att han är 10 gånger mer omtyckt som defensiv fjärde center än vad han var som offensiv spets i HA👏🏻”

Håller inte med, Jag mfl tyckte Vesel var en av våra bästa centrar förra säsongen detta som topp spelare i H-A ,
Stor skillnad på laget när han spelade eller var skadad/sjuk.
Sen i år är det imponerande att han accepterat tagit sig an sin nya roll i fjärde med en ruskig defensiv och kan även sticka upp och göra mål,
Som jag sagt tidigare ett så välkomponerat lag som den här säsongen var det länge sen jag såg i Brynäs med nya värvningar som alla har slagit väl ut,
Dessutom spelare i från föregående säsonger som har steppat upp och hela föreningen lyser av tillförsikt.

Sv: Matchtråd: Brynäs IF - Örebro HK 2025-02-01
Tittar lite på statistiken från matchen i går och något som sticker ut ordentligt är Lindstein (och Axels) corsi. Alltså andelen skottförsök framåt när de är på isen (vid lika styrka så klart).

Lindstein hade 90.91% i går. 20 skottförsök framåt och 2 bakåt på hela matchen är helt sjuka siffror. Axel hade "bara" 82.61% med 19 framåt och 4 bakåt.

Våra andra backpar som jämförelse:
Söderström & D'Astous: 44.74% & 41.46%. 17 framåt och 21 respektive 24 bakåt.
Berra & Kinnvall: 40% & 35%. 8 respektive 7 framåt och 12 respektive 13 bakåt.

Det är verkligen helt sjuka siffror när man jämför med våra andra backar i matchen. Att bara vara inne på 2(!) skottförsök bakåt när man spelar 15 minuter som back... Nej, det finns nog knappt (när laget man möter alltså har 39 skottförsök i matchen så klart).

SuneMangs: underbart modo!

härligt silvfer! han behövde det där..

Oh Ah Silfverberg!

Zappaholic: Klantigt och onödigt av Alcen att värva Trivigno när det fanns 50 bättre spelare att hämta i hockeyettan….🤣🤣🤣

JanT: Pappa Sundqvist sitter säkert på läktaren o kliar sig stolt i skägget.

Sprängde målfirandet ljudvallen?

Fjärdekedjan igen!!!!

Farsang: Tycker Schroeder har lyft sig en del. Kanske inte i produktionen dock. Men ett tag såg han rätt ointresserad ut på isen. Det gör han inte längre. Han kör.
Oskar Lindblom har ju kommit igång och tror det var Hockeylabbet som snackade om hans fina underliggande siffror. Han har en uppåtgående kurva.
Har kikat lite på honom för jag värvade in honom i mitt fantasylag typ inför förra veckan. Han gör det bra. Tror han har ytterligare en växel i sig.

Rödin är ju typiskt en sån där som jobbar skiten ur sig i varje byte, och sen kliver han fram och smäller dit en puck när det behövs det som mest.
Tycker en skillnad med laget vi har nu och förr är att vi har många som kan avgöra i slutet av matcherna. Silfverberg inte minst, Rödin är ju också en sån spelare, och Trivigno, herregud. Han lär ju ha avgjort allra flest matcher nu.

Riktigt fint att vi fått igång Trivigno, även fast det finns 50 spelare i hockeyettan som är bättre än honom 😉

Sv: Matchtråd: Brynäs IF - Frölunda HC 2025-01-30
Gavve: "Så mycket för det uttalandet... Mer cred då till HV och Modo som hållit fast vid sina tränare (min åsikt så klart) trots att det stormar kring klubben"

Iaf i Modos fall håller jag med. Karlin har varit där flera år, är bevisligen en bra tränare och har gjort mycket bra för dem. Även om de ändå skulle åka ur vore det en trygghet att ha kvar Karlin. Mer tveksam till HV:s beslut som jag tycker kändes förhastat och som något man gjorde bara för att visa långsiktighet för sakens skull. Tycker inte Blomqvist bevisat så mycket som gör det berättigat att förlänga redan nu. Han hade liksom kontrakt över nästa säsong också, så varför ha så bråttom?

nittontolv: ludde är rena väggen

Axelsson:
Helt jävla OTROLIGT vad dåliga de är på att vinna avgörande tekningar ......

Idag är det fan bara ren tur att de faktiskt lyckas vinna

Brynäsgubbe: Frågan är vad som hänt med förstafemman? De chippar inte in särskilt mycket. Har de varit inne på något mål framåt senaste 6 matcherna i spel 5 vs 5?

Blir det där mål så lär nog Rönnberg ligga på intensiven på Gävle Sjukhus i natt.

Trivigno! The little shit! <3

Gavve: Jag skulle inte ta för givet att Bäckis centrar på stor is när han knappt har spelat på flera år. Skulle nog spela ytterforward, åtminstone tills han fått upp flåset. Schroeder och Lindblom vore nog en bra kedja för honom. Lindblom är en bättre variant av Månsson som Bäckis gjorde till landslagsspelare senast.

Malken: Kan inte annat än att hålla med. Väldigt tråkigt att se detta hackadet på Indrasis.

Tycker Brynäs kan sammanfattas som:
*väldigt skickligt lag
*spelar vuxet/smart/rutinerat
*bred spets
d v s väldigt jobbigt att möta

aplusb: CHL kan man stoppa upp där solen aldrig skiner

Sv: Matchtråd: Örebro HK - Brynäs IF 2025-01-28
Brynäsaren05: Skojar han?? De hade medhåll 99% av matchen, Brynäs blev bortdömd.

Skaffa nya glasögon, de verkar inte göra sitt jobb.

Tomten står alltså och klagar på domaren.

SuneMangs: tycker även Lindstein vart väldigt fin dem senaste matcherna.

Men vad håller domarna på med???

nittontolv: Dåligt matchledarskap av domarna att inte blåsa av när Bobby får en uppenbar huvudsmäll. Domarna har ett ansvar för spelarnas arbetsmiljö i de situationerna.

Synd att Sundqvist jr inte fick göra mål på sin styrning. Det var nära.

Arenan exploderar när Lindblom gör mål. Brynäs spelar på bortaplan…