1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 759397 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
hanelugn_112: Men du Pettis, ring upp Alcén och erbjud dina tjänster. Du verkar ju ha alla svar… 💀 Förvånad att du inte är Sveriges första tränare i NHL faktiskt.

Danne66: Skäms kudde på varje gång vi får PP

havre: Bor numera Motala men har jobbat i linköping . Levererat å hämtat gods på företaget som sponsrar ätägg . Å vet att ätägg inte är mer än ett lokalt fenomen . Bor många Brynäsare i linköping. Ätägg köpsjö öret är väldigt lokala fenomen å skulle vara väldigt lite saknade om dom försvann från shl .

Bengt Ramen: Brynäs borde "cut their losses" med Djoos. Han har aldrig varit bra i Brynäs och kommer aldrig att vara det. Laget spelar också bättre utan honom.

mk: Jag skrev samma sak i förra veckan det här med backarnas uppspel etc, men fick då lite mothugg mot att det var lika mycket forwardsens åkningar som var dåliga etc.
Jag är dock tämligen övertygad om att om vi tar kedjan Silver-Larsson-Bellows.
Ifjol så hade Silfver och Larsson väldigt ofta, väldigt långa anfall i offensiv zon.
Detta helt enkelt för att backarna var spelskickligare i uppspelsfasen, men även att de är bättre än nuvarande backar runt offensiv blå.

Så för att ta en spelare som Silfver som exempel. Många spyr galla över att han ser trött/seg etc ut. Men går det ens jämföra med ifjol när han var i offensiv zon mer än i defensiv?
Enligt min mening har vi helt enkelt för få backar som har sin absoluta styrka i spelet med puck OCH som då oftast är på isen samtidigt som våra leading lines.
(Bara ta Dastous och Soda som exempel).
Många av våra backar är bra med spelet med puck. Men inte över hela isen, hela tiden så att säga. Soda och Dastous var ju aldrig dåliga med puck, även om de kunde stå för någon dålig aktion här och var.

Kung_Sjödin: ”Alla andra i hockeysverige skrattar åt oss, fy faan.”

Alla andra i hockeysverige trodde ju vi skulle bli mästare? Är det inte vi som ska skratta åt dom?

munkas:
Du letar fel. Om du tittar onyanserat på målen som motståndarnas målvakter släppt in mot Brynäs så hittar du garanterat liknande ”tavlor” som Källgren o Clara släppt in. Skillnaden då är att man tycker Brynäs gjort något konstruktivt. När jag skriver man menar jag inte dig.

mattiask: Källgrens match i torsdags tycker jag är bättre än Claras idag. Eller mindre usel. Men att jämföra vinkelskotten är inte rättvist. Idag var det sidledspass (förflyttning) och direktskott. Vilket det inte var i torsdags, det är väsentlig skillnad hävdar jag. Sammantaget var de tre målen avsevärt lättare att rädda idag, men skall man välja ut det billigaste är det tvåan i torsdags i mina ögon, tätt följt av Kovacs andra idag.

Och oavsett hur spelskickliga eller spelodugliga backar vi har duger det inte att släppa 3 mål på 15 skott. Det håller inte.

Stefan R 63: Jorå, jag är här!
Gött med 2 pinnar trots en ganska medioker insats och en medium slips i kassen. 👍

OveJärnkrok: exakt! Det var dessutom en enorm förstärkning av Andreasson. Pinsamt att se i TV. Embelishment 2 min på den

Peja: Ja, det är ju sånt som sker ganska ofta ändå. Ändå sitter experterna och slickar röv på det laget som kanske är det mest oärligt spelande laget i serien.

Forsberg 1978: Lite heder ska du ha ...du är kvar o skriver även när vi vände o vinner.. Det är inte samma med MUNKAS...han försvann när vi vände o vann....sorglig person!!!

Forsberg 1978: ”Vadå lägg ner det ser skit ut match efter match och har gjort hela säsongen, målisarna tappar in puck efter puck, spelet i egen zon är som en hönsgård, våra före detta
NHL spelare är osynliga och ser trötta och propppmätta ut, våra coacher har inte en aning om hur problemen ska lösas och våran såkallade sportchef behöver jag väl inte ens nämna. Nä denna säsongen kan fara så långt åt helvete det bara går!”

Ändå ligger vi i mittenskiltet på tabellen, närmare sjätteplatsen än kval. Det ser väl inte sämre ut än det brukar, snarare bättre förutom en flytsäsong vart tjugonde år.
Vi har för sjutton bra häng på sjätteplatsen så kom igen, försök att vara lite om inte positiv så i alla fall inte helt uppgiven.

Aldrig har jag firat ett mål denna säsong som när Hägg slingade in den lite på måfå!!

Min gubbe Bellows bjuder också på en fin match.

Ändå sjukt rättvist att gå vinnande ifrån denna, borde varit 3p, men en semi-tavla och värdelös första skänker 1p till ät ägg.

Vi är värda 3 poäng men får väl vara nöjd med 2. Starkt att komma tillbaks och kvittera på slutet.

Puh, så jävla skönt. Fatta hur kassa Lhc är när vi bjuder på 3, vaskar pp i ot, har 78% i räddningar och har typ 5 i ramen.

Treklövern1912: "90-tals pp"

Brynäs behöver träna på direktskott. Man står felvänd och oberedd när pucken kommer. Blir irriterad på oförmågan.

Forsberg 1978: det var med på min bingolista!

Kovacs gör mål på Brynäs. ▪︎
Kovacs tar en osportslig. ▪︎
Brynäs vaskar friläge. ▪︎

Blå grottan: Nä, så är det. Därför extra jävla irriterande att man ofta vaskar hela perioder mot typ Lhc.

Kempny har inte rätt. Sätt ner Vesel på hans plats och matcha Hillström.

StephenDixon: Bellows mycket snabbare passningsspel i PP än Bäckis

Kovacs är nog den mest osympatiska människan alla kategorier 🤮

OveJärnkrok: Bellows ser ut att vara full av energi på uppvärmningen.

Anders Berg: ” Kan bli Allsvenskans bäst betalad spelare om det vill sig illa. Hoppas att jag får fel.”

Vilket jäkla gamnacke inlägg! Lägg ner för f-n! Även en gamnacke som ska vinkla allt till negativt måste väl veta att kontrakts bryts vid degradering?…

Man upphör aldrig att förvånas över vissa…

@lapad, jäkligt goda nyheter att Bobby blir en del av kärnan framåt!

lapad: grymt kul! Om kommunikationsavdelningen varit lite mer påslagen hade det varit ännu grymmare med ett avslöjande strax innan nedsläpp i eftermiddag. Där finns det, fortfarande, en del att lära från andra (ex. Luleå).

Gavve: Brynäs har tyvärr en historia av att sparka tränare i tid och otid.

hanelugn_112: "I vilken annan förening som varit i final + vunnit serien året innan hade dinosaurierna i båset bytts ut."

Nu vann ju inte Luleå serien men de tog ju trots allt guld. Gäller det även dem? Frågar åt en kompis här. Eller är det kanske lugnt då de har 3 poäng mer än oss?

Rodrigo: Jag har inget jätteproblem med om vi behåller vår topp 9 till nästa säsong. Bäckis kan säkert bli lite bättre, Bellows har fått en säsong som inkörningsperiod och bör rimligen bara bli bättre.

Det viktiga nästa säsong är att bygga om backsidan. Den är vår stora ackilleshäl just nu.

Svensson_62: absolut Bellows börjar steppa upp tillochmed att han har börjat tjafsa med motståndarna det har han lnte gjort förut utan bara åkt därifrån.

Cardigan Daffipoff: "Det andra skall han ta tio gånger av tio. Skytten skall inte ha någon lucka alls från den vinkeln. Strax NEDANFÖR tekningspunkt OCH dessutom rightare med klubban utåt. Den får man inte släppa oavsett hur mycket eller lite man än ser.

Pajumiemis mål är en jävla pärla, går att rädda men det blir inte ofta på dem. Mål som Hanzels räddar i alla fall andra lags målvakter ibland."

Tror det var Peja som sa det igår om andra målet.
Bra skymning och skicklig spelare, då kan det bli sådana mål.
Alternativet är att han står helt still och hoppas att han får pucken på sig, är det bättre?
Och Hanzels. Om andra målvakter räddar ibland. IBLAND.
Hur kan man då tycka att någon ska ha den?

Och som Gavve skrev. Var är Ludde drevet nu?

lapad: Är också inne på det att Kopacka kan behöva byta miljö.
Sen beror ju mycket på vilken typ av lön han begär.
Enligt mig så behöver ju Kopacka (likt många andra) spela i rätt omgivning.
Han behöver ha en stark tvåvägscenter brevid sig som är duktig med puck men stabil och solid bakåt. Den centern tycker jag inte är Ölund tex, då den kedjan ifjol blev väl tillbakatryckta samtidigt som de var bra framåt.
Men som sagt, det man skall ha respekt för är Kopackas skridskoåkning samt målsinne.
I rätt omgivning så är Kopacka en spelare jag verkligen kommer sakna till rätt lön.
För en sådan spelare som gör 15+ mål över en säsong är inte lätt att hitta.

Jag tror att Kopacka med en Lander eller Emil P som center men framförallt Lander tror jag kan göra ett väldigt gott jobb i Timrå.

Även om AJF tex är bättre defensivt än vad Kopacka är så kommer jag sakna Kopacka mer än jag skulle sakna AJF.
I rätt omgivning så skulle Kopacka ge oss mer än AJF, tror iaf jag. Sett till vilken roll de har osv. (Kopacka spelar ju trots allt inte boxplay tex).

Gavve: Hur många matcher missar Clara över OS? Jag menar ge bort en massa matcher nu för att försöka få igång Källgren känns hjärndött.Låt dem bäste stå helt enkelt.

Gavve: Tyvärr Källgren vinner inga matcher på "egen" hand som många andra målvakter i SHL gör!

lapad:
Det är Bellys PP femma som varit bra sista 4 matcherna. Då väljer smurfen att coacha extermt trötta Bäckis femman från start JÄMT... KASS COACH!!!!

hanelugn_112: Det känns som vi skulle kunna lira PP hur länge som helst utan att göra mål. SLOWMOTION

McDavid: Ja Bobby e den enda som ser ut som att han vill vinna. Kommer han vilja spela i detta lag nästa år, med en bunt slashasar som bara ger 80% match efter match medans han själv ger 110%

Hakning??? Malmö spelaren kör ju höftöppningar som lurar domaren 🤣🤣🤣

Qvarre: Vi måste bli krispigare i passningsspelet. Malmö sliter men är ett överpresterande skitlag. Hårt på mål och inget slafs i egen zon.

Blå grottan: "Gällande Brynäs så känns det spännande nu, med fyra fungerande kedjor som skapar lägen "

En sak som slog mig precis. Var slänger vi in LP i detta när han kommer tillbaka snart? Han är ju (trots sin frånvaro i 7 matcher) 9a i interna poängligan och delad trea i interna målligan. Han har liksom fortfarande 4p mer än Kopacka och bara 1 mindre än Bellows & Lindblom (Lindblom har dock missat några matcher).

Själv lutar jag väl lite åt att man kanske skulle köra honom med Bäckis och Rödin. Och sen peta ned Lindblom i fjärde. Problemet då är ju att Scott, Vesel eller Kopacka måste petas då (eller vara extraspelare).

Så här körde vi ju i går.
Silfver - Larsson - Bellows (Känns som den fungerar helt okej åtminstone).
Rödin - Bäckis - Lindblom (Stundtals lite osynliga men har potential)
AJF - Ölund - Trivigno (Denna var riktigt bra i går)
Scott - Vesel - Kopacka (Gjorde mål i går)

Även om Kopacka gjorde mål i går tycker jag nog att man skulle peta/göra sig av med honom... Sen tar det emot att köra Lindblom med Scott och Vesel (inte en bra komponerad kedja alls enligt mig) men jag vill heller inte splitta på AJF - Ölund & Trivigno så som den sett ut nu.
Bellows får ju ingenting uträttat i fjärde heller så det ser jag inte som ett alternativ heller.

Tur att jag inte är den som bestämmer känner jag. :D

IronKrook: Att DIF skulle tappa har ju bara varit en tidsfråga. Man ligger inte topp 6 med -25 i målskillnad, och med spelet de har överlag... Nej, 9-10 på sin höjd.
Stabil match igår, trist för Källgren att inte få mer hjälp vid första och vad han nu gjorde vid andra... Förhoppningsvis slipar han bort det under kommande matcher.

Berra börjar komma tillbaka i form också, hans spel inför första målet är exakt vad vi saknat på backen den här säsongen. Stark i eget sarghörn, vinner puck och lyckas spela sig loss för att direkt sätta igång en spelvändning. I mina ögon värt lika mycket applåder som Trivignos backcheck förra matchen.

Nu vill jag se en vinst på torsdag, och inte att vi gör som vi brukar efter två vinster - Klappar ihop totalt.
Men dessvärre förbereder jag mig på det sistnämnda...

Bra försök att undvika frågor om hans petning/rykten om Timrå?😬

För det var ju en fin sekvens från båset där Vesel och han satt och tjatade som fasiken och skrattade tillsammans.
Uppladdat:

500x0-img1777.jpeg

bänknötarn: Blir monolog inpå småtimmarna nu!

Riktigt skön vinst!
Såg att Lulliu vek sig som en bit blött papper också, så vi gick om dom i tabellen!

Så jävla gott att Bobby T får göra ett i denna match!

Erat: Och så får Trivigno göra mål också! Som jag unnar honom det även om det "bara" är i öppen kasse.

sååå välförtjänt! bästa spelaren på isen..

Men är det här ett skämt? Domarna älskar att styra matcherna

OveJärnkrok: Tycker också att Källgren har varit bra.

För övrigt tråkigt att Sandström verkar hålla Delia-klass i HV-dressen…

Snyggt av Kopacka och framförallt Vesel vid målet, men där såg man också betydelsen av att backen (Bertilsson) hittar bra uppspel och inte bara kastar iväg pucken. Vesel får aldrig möjligheten att glänsa där Bertilsson hade slungat iväg pucken i panik.

bänknötarn: snyggt Källgren💪

Jockster : Tycker du att 249 000 i månaden är rimligt för en utfyllnadsback?

Rent krasst är Witkowski en renodlad utfyllnadsback, trots hans CV. En mycket bättre spelare på pappret än på isen. Lätt att bli förblindad av ett CV…