1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 759420 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: A proposito de nada
Jan Grismöbel: " Brynäs lär sig aldrig . Skit efter guldet 12 skit efter finalen 17 å skit efter serieseger och final 25 . Mönstret håller isig ."

Magsura gnällkärringar lär sig aldrig.
Gnäll, grinande, klagande och svartmålande efter guldet 12, efter finalen 17 och efter serieseger och final 25.
Ett jävla gnällande, dag ut och dag in med exakt samma gnälliga innehåll i varje inlägg. Mönstret håller i sig och lär aldrig brytas hos det här sorgliga gänget, det är iaf ETT som är säkert...

Vill bara påminna om att mer än halva säsongen återstår, motorsågen kan väl få gå på tomgång ett par veckor till innan vi börjar kapa allt och alla.

Låt oss hoppas att Bertilssons inträde får baksidan mer stabil och att vi får in den där spelskickliga rightbacken. Jag kan tro att det kan vända den här skutan. Addera en skadefri Källgren (jag tror inte han var helt utan symptom förra säsongen)

Allt är inte nattsvart.

blandsaft: Alcen har tappat det helt. Finns absolut ingen tanke med det här brötgänget. Backsidan är den sämsta på 15 år. De forwards som har lite koll med pucken orkar knappt släpa sig in i anfallszon och de forwards med fart och energi har katapulthandleder och noll spelsinne..
Bobby är den enda som har både och. Starka papper.

Helt sjukt hur Brynäs alltid förlorar i den här jävla hålan, oavsett hur jävla usla LHC är. Det borde fan studeras.

BIF Kungen: Ja det är inget snack om vem som är kommentatorns favvo iaf.

Gavve: Jäkligt konstigt att det där är ett fast belopp.
Nu förstår jag att straffet egentligen är att bli uthängd som filmare officiellt, men 5000:- för en junior med minimilön (är väl typ 23000:- i månaden eller något) är ju satans mycket pengar, medan det för en toppspelare inte ens märks - Även om man tar ut majoriteten av lönen i pensionsavsättningar.

DIFFEN: Trodde det var uppenbart. Jag skojade ju bara! Använde helt ologisk logik i mitt inlägg på skoj. Spänn av. ❤️🙂❤️

Här har ni! 45 minuters video med Bäckis!

Perfekt till middagen. Godkväll :D

Silfver: Vi behöver verkligen föryngra laget till nästa år. Det behövs av flera skäl, inte bara av rent sportsliga utan även ekonomiska skäl. De äldre spelarna har, frånsett ett par hemvändare (ni vet vilka) - mkt högre löner än t ex LP och Axel A.

Det gör nuvarande jobb för Alcén extra, strategiskt viktigt. Att göra Brynäs attraktivt för unga, lovande spelare (typ Träff, Gästrin, Tellström) på lite längre sikt är fundamentalt om vi ska kunna bli ett topplag likt Frölunda och Saik. De sistnämnda är väl bäst i landet på att få unga spelare att acceptera en låg lön för de vet att de kommer till kanske den bästa organisationen och miljön för utveckling i landet.

Där ligger vi en bra bit efter 3-4 lag och det är såklart inget som görs på ngn enstaka säsong.
Därför är det viktigt med sportchef och tränare som ordnar en miljö dit de bästa talangerna vill vara.

Därför är det viktigt att LP fortsätter sin lyckade bana och att nån av Hillström eller Raftheim (tråkigt nog inte Svrcek) lyckas och att det finns lite tålamod (tränartrojkan har hittills inte visat mycket av den varan) med dessa ungtuppar.

Trist när spelare som AJF bromsar upp utvecklingen för några av lovande spelare som trycker på underifrån. Att Alcén skrev tre år med honom känns verkligen som att ha skeppat pengar i sjön…

Jan Grismöbel: Jo, det är jag. Leksand och Örebro är klart sämre. Malmö på pappret också. LHC och HV har massor av kända namn men får inte ut så mycket av det.
Djurgården går på ångorna och tajt defensiv. Timrå har Tommy, klok som en uggla. VF, Rögle och SAIK är i en klass för sig med Växjö snäppet efter (FBK och Luleå lär växla upp och hamna 5/6).
Så play in tror jag (med Timrå, DIF och oklart vilken).

Däremot så undrar jag undrar om vi verkligen skall förlänga med alla gamla kufar som redan nu har det tufft?
Som jag ser det så behöver en Järnkrok två helt nya radarpartners så att vi kan få en leading line. Det betyder att vi trycker ner allla befintliga spelare en lina till. Vilka behöver vi då offra om vi samtidigt skall hålla dörren på glänt till ett par 07or? JA måste fundera på hur han bryggar över generations och kulturväxlingen som kommer vara enorm. Om 2-3 år kommer med några få undantag hela den här säsongens lag vara utbytt.

Gavve: Tydligt att han inte är i den klass vi alla hade förväntningar på, men man förstår ju nu om det skulle vara skadan som spökar fortfarande.

SpecterV2: Blir perfekt i Brynäs nästa säsong!

Peja: Scott lär lägga av, var väl länge osäkert om han ens skulle köra denna säsong. Och att Vesel varit bättre som back än FW denna säsong säger väl också lite om att vi kanske inte borde ha honom kvar till nästa säsong.

Vesel blir ju inte heller han yngre (fyller 32 i vår). Även om 32 i sig inte är en dålig ålder kanske man bör satsa på lite yngre spelare någonstans i hierarkin också.

Lulessss: Verkar ha funnits en slatt kvar i dunken till frukost 🥳

Lulessss: Ja, vi är jätteimponerade och tycker att ni är bäst på typ allt. Bästa fansen, bästa staden, bästa laget osv osv. Nu har du fått höra vad du är ute efter. Så nu kan du gå vidare i livet.

Bob: Jag gillade fysiken som Norlinder visade igår, påminde om honom på försäsongen. Tror uppsättningen av backar som vi spelar nu kommer vara ganska jobbigt att möta ifall man är i vår zon, med Hägg Witkowski o (förhoppningsvis snart) Berra.

Gavve: Väldigt intressant statistik. Men känslan var trots allt att Brynäs stack upp regelbundet och tillfälligt spelade sig till farliga lägen. Kanske t.o.m. farligare än Rögles, som ju statistiken pekar på… Men i styrkeförhållandena man-man kändes Rögle…eller ”kändes”…. VAR Rögle starkare, snabbare, smartare… Brynäs andraperiod var (som brukligt) svag och förstärkte nog känslan av Rögles dominans…

Bra målvakt, tur samt förmåga att ta sig på insidan när väl tillfälle gavs, var beståndsdelar som gav oss två poäng igår…

Erat: Jag tyckte matchen var rätt jämn.
En bra match där inget lag hade övertaget, förutom i andra perioden då. Där var Rögle bättre.

Gavve: jag hade på känn att vi skulle ligga bättre i statistiken än Rögle, kanske inte SÅ BRA.. Men att folk pratar om rån osv blir ju extra underhållande nu 🙂

Stefan R 63: Senast 10: 90.64%
Senaste 7: 90.85%
Senaste 4: 91.46%
Senaste 2: 87.27%
Gårdagens: 93.10%

xxx BIF xxx: ”Dessutom var det övertydligt att vi saknade defensiva backar i slutspelet.”

Brynäs gick igenom kvarts- och semifinal relativt enkelt och var antagligen en oskadad målvakt ifrån att ta hem allt. Jag har extremt svårt att se på vilket sätt det är så ”övertydligt” att defensiva backar saknades.

nittontolv: Närmare topp 6 än kvalet poängmässigt (5 mot 6). Och ja jag vet att det är olika antal matcher spelade. Men just nu får man glädja sig åt att man kan snegla uppåt också!

Gavve: Tror att det är viktigt att vi får resa oss och vara starka på slutet. Karaktärsbyggande!

munkas 1 2 3 "ja, mEn doM haDe En maSsa skAdor"

MKT: Fyfan va skönt att spöa Rögle som filmar o har sig.

Forsberg 1978: "IQ fiskmås"?

Det är du som älskar 2-3 i röven.
Inte jag..

Men detta måste förstöra din kväll totalt..

Fan, dom vände och vann💪💪

mk: Synd att Silver inte träffade målet...

Forsberg 1978: "Gött, 2-3 i röven inom 1 min"

Gör det inte ont med 2-3 i röven? Det hade jag tyckt..

vi är sämst:
Hägg alltså, en dålig kopia på Jörgen Sundqvist fast med bättre lön?
- Björklöven får gärna lasta 250+++ på honom när/om går upp.

Cardigan Daffipoff: Hägg har fan klubbteknik som min mormor... står och glor! Hur kan han nånsin spelat i NHL? Måste ju blivit totalt krossad där.

Lindström:
Kempny och Hägg är verkligen så jävla dåliga när dom sätts under hård press. Bara slänger bort puckar till farligheter... förläng inte med nån av dom!!!

Jan Grismöbel:
Riktigt fegt av domarna!
Hade inte ens granskats i NHL

Thellen: FY HELVETE SÅ JÄVLA ILLA

Farsang: Domarna levererar direkt .

Bisset:
Där ser vi helt olika. Jag älskar Kinnvalls kyla att hela tiden försöka söka något konstruktivt. Inte som Hägg tex som hittills slagit mer icingar än alla förra årets backar gjorde på en hel säsong.
Kinnvalls stats visar något helt annat än det du antyder. Jag ser kanske något som få andra missar. Kyla, kontroll, precision. Detta ihop med att han fått 2 riktigt bra sommar träningar vilket gjort honom rejält mycket mer fysisk och bättre lungor gör att Kinnvall lätt är Brynäs bästa back och just nu håller ren och skär landslagsklass.

#33: En bekant till mig har liknande problem. Han kollar resultaten och ser matcherna i efterhand. Då får han se sin hockey utan att riskera hälsan.

Stefan R 63: Om vi haft bättre domare skulle vi haft ytterligare ett SM-guld 1975.
🙂

Tror inte att ni som inte var med då kan förstå vilken skandal detta var.

Huge: Ja, men vi har många "guld- och gröna skogar"-supportrar också, så det jämnar nog ut sig. Yin & yang.

Men vi ligger återigen sist i bp statistiken.

Spelare som verkligen behöver rycka upp sig:
Ölund
Kopacka
Scott
Fjällby

Annars ser jag det som ren misshandel på en sån som Svrcek.

Kul att Belly fick göra mål idag. Hittat sin roll. Spelar riktigt bra numera. Och kroppsspråket ser betydligt mycket bättre ut. Han skjuter inte själv och är ego längte. Han krigar i exakt varje byte.
Går vi till slutspel kommer han vara ruskigt bra.

ME88x:
Gick on o läste I TIK boken och ett gillat inlägg skriver
"EDDIE GENBORG
båda Dahléns baljor släcker han ljuset FULLSTÄNDIGT för Clara och gör ett GRYMT jobb framför mål"

Precis så jag kände på plats, många av målen rensade backarna alldeles för klent framför Clara

Vad var andra "Tavlan?"

Djurgården ligger 5:a och har -9 i målskillnad, störande

vonDöbeln: Såklart Brynäs förtjänade alla poäng, man var bättre än Timrå.

SIlfverberg mot Timrå.
Uppladdat:

500x0-grassyknoll_P6Qji0BSmPsQmVW.png

Rödin med 5p.

Kan vi ge karln ett SM-guld nån gång.

BIF Kungen: konstig match men skönt:

Mina toppar

Kempny
Kinnvall
Axel
Rödin
LP
Bobby (hopplös roll med två sänken i sin kedja)
Bäckis

Samtidig: många som gör en svag match, ni som vet, ni vet.

Grattis till oss vänner🇩🇪🇩🇪👌

Nu måste Alcen agera. Att räkna med att Källgren ska spika igen efter flera månader borta är idiotiskt.

Clara är en bra 2a spade, men han kan inte stå hela tiden.

Tycker vi gör en grym match offensivt. Men Clara har släppt alldeles för många lätta idag.

Bäckis har nu 18 poäng på 20 matcher + 2 perioder…

Hur jävla imponerande är inte det med 2,5 års bortavaro samt obefintligt spel på stor rink…?

Å folk säger han inte har varvat upp än…

Vi leder med 3-1 och folk lägger ner energi för att klaga på Fjällby? Fan, kom igen nu.

Rätt bra av Sveriges sämsta sportchef att förlänga sin gubbe - Andersson

Blå grottan: Ifrågasätter absolut inte att Ludde var mycket bra förra säsongen.

Ifrågasätter bara fördomen att Erik inte var bra när han var hel.
Den fördomen är nog en ”underliggande fördom” baserat på att ”vi” inte visste om den långdragna skadan förrän väldigt sent på säsongen.
Åsså bedömer vi honom nu efter hur han var när han redan drogs med skadan..
Och nu är den bilden tyvärr en nätsanning.