1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 759493 inlägg · 7967 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Matchtråd 2025-09-20 Brynäs - Örebro
Gavve: Lindblom har varit magnifik.

OH AH
Uppladdat:

500x0-grassyknoll_0t5S9AnTXo4I4Bm.png

Zappaholic: Domarna briljerar, håll tätt nu!

Huss888: I och för sig. Men en seger i HA och final i SHL på två säsonger talar sitt tydliga språk. Niklas vet hur man coachar ett lag.

Erat: En förlust för LHC är en vinst för SHL.

Sv: A proposito de nada
Gameday! Vakna alla Brynäsare, idag tar vi nya 3 pinnar. Jag gissar på 4-2 till Brynäs, Bobby gör 4-an i öppet kasse.

Sv: Matchtråd 2025-09-18 HV71 - Brynäs IF
Gavve: +/- är inget jag lägger någon större vikt vid, särskilt inte efter tre matcher. Att laget inte kan föra spelet och kollektivt spelar på ett helt annat sätt på grund av att en tilltänkt toppback (och några till backar…) inte kan spela sig ur egen zon är oroväckande. Kanske kommer spelet att bli puck att bli bättre när han har acklimatiserat sig, det kanske är rent av troligt, men om han skulle spela som i säsongsinledningen resten av säsongen så tror jag inte att Brynäs skulle vilja förlänga kontraktet. Brynäs är ett lag som vill föra spelet, han är en väldigt reaktiv spelare.

Gavve: Ja, våra grabbar kan sträcka på sig lite. Fem- tio träningar till med nötande av defensiv så kommer vi vara Fort Knox. Fast Fort Knox med murbräcka framåt. Skål Brynäsvänner!

Å Leksand torskar. Hur fn kan man tappa en 3-0-ledning?

Brynäs har problem med att förlora mer än två matcher på raken

Silfverberg poäng i 5 raka tävlingsmatcher 😮‍💨

SILFVERBERG!

Tror jag har en Crush på Trivigno (no homo).

Märker att jag sitter och ler och följer hans rörelser över isen, trots att hv71 har pucken och han bara backar hem mot våran zon🤣

Fan vad jag saknar han!

Farsang: Kom igen nu Brynäs kämpa för Clara och nollan.💪🏻💪🏻

rafalski: Det är ju tamefan parodi från domarna vid det här laget helvete vad genomskinligt det är nu

rafalski: Vilket jävla skämt.
Visst är det en tvåa, men situationen innan när HV-spelaren håller i Brynässpelarens klubba med båda jävla händerna och vägrar släppa?
Vilket jävla skämt till domarinsats, fyfan

Fantastiskt vad Hv måste betalt zebrorna…

Trivignoeffekten!!

Peja: menar ju i helhet bland dem olika typer av backar. inte specifika namn.

Men tex. Hägg
många pratade ju efter Finalförlusten att vi behöver mer fysiska backar. + att många också skrev att Hägg är en riktigt bra värvning. Men nu tycker jag att alla bara klagar på att han inte kan passa pucken tillräckligt bra eller läsa spelet tillräckligt bra.

Riktigt defensiva backar är inte bra på den fronten. Det är därför dem lagt sin styrka i defensiven. Men folk verkar inte fatta det riktigt :)

Får Brynäs ett PP ikväll? Odds: 101

Köper vi offensiva backar har vi inget försvar.

Köper vi tvåvägsbackar är vi mediokra i det defensiva och offensiva.

Köper vi defensiva backar så gnälls det över brist på offensivt spelsinne.

Glad att jag inte är Johan Alcén. För folk blir aldrig nöjda och dem vet aldrig vad dem vill ha egentligen.

Självförtroendet är väl inte på topp efter 14 insläppta på två matcher, så om det blir några icing eller lite för många pass utan adress så får vi nog ha lite överseende med det.

Hägg har varit en general framför och runt egen bur , det är där han är som bäst.

Ruggigt besviken på domarnas insats hittills. Även om vi har klarat av BPs

Blå grottan: Silfverberg fick fjorton likadana i sitt sista byte. Även den på Rödin var extremt tveksam. Nästa utvisning bör vara till vår fördel.

Bra period iaf. Brynäs klart bästa laget på plan. HV får lite hjälp av de randiga att överleva.

Blåser för skenan? Slashingen var en filmning. Bra nivå just nu

Zappaholic:
Ja det är Lindblom som styr in den. Han är fruktansvärt bra på det där.

Jugge: finns dyrare spelare längre ner dock, Tedenby som inte ens spelar nu och gör mest bara reklam inslag för HV71 🤣

Heja Brynäs!
Bättre försvarsspel idag.

Brynäsgubbe: Ja det är inte lätt för en målvakt när han behöver täcka skottet mot första stolpen, skottet mot andra stolpen, skottet från första returen, skotten från andra returen, skottet från passningen över slottet, skottet från passningen genom boxen osv osv.
När målvakten kan börja lita på sitt försvar, då försvinner x-antal faktorer för målvakten att tänka på.
Krossa HV!

Sv: Matchtråd 2025-09-16 Brynäs IF - Luleå HF
I luleåboken har man tappt det helt. Där mäter man framgång genom att ta fram vilket lag av Brynäs och Luleå som varit genomsnittligt bäst sen 1984.

Genomsnittligt??😂😂😂😂

Mycket ska man läsa…

”Spelare sitter väl inte och läser/bryr sig om vad folk skriver på nätet”
Uppladdat:

500x0-img1007.jpeg

Gavve: ludde var ju grym i grundserien sedan var väl han skadad i slutspelet.
Med en frisk ludde så hade vi vunnit sm guld.

Samtidigt i katastrofen… Larsson och Silfverberg presterar ju extremt bra framåt. Larsson bättre än nånsin? Extra frustrerande för dem att inte vinna då…

Svårsmält haveri detta. Har faktiskt svårt att se hur vi ska kunna lappa det… Det är så urbota illa att det inte räcker med små korrigeringar. Det känns som att laget plötsligt inte behärskar system och spelsätt. Mycket har nu dessutom hamnat på Claras axlar… Ty räven om Delia såklart inte kan lastas för hela haveriet så är han nog den spelare som är mest del i det. En osäker målvakt präglar ju försvaret. Å han har varit allt annat än bra…

Synd att vi missade pricken över i, hade varit grädden på moset igår.
Uppladdat:

500x0-screenshot20250917073014one-ui-home.jpg

Nu ska vi inte glömma att vi såg sådana här mönster och matcher i våras också, mot just Luleå i finalserien. Ang lagbygge osv. Man skyllde på målvakterna. På att vi hade för offensiva backar. M.m.

Jag tror det mesta sitter mentalt. Tycker att vi alla brynäsare, inkl laget, nu bara ska gräva oss riktigt djupt ner i sörjan av bedrövelse. Så långt ner i botten vi bara kan komma. Tänk de allra mörkaste tankarna.

Så tar vi på oss blåstället imorgon.

Peja: ” Luleåspelaren som häcklade Delia efter 4-2-målet borde anmälas till disciplinnämnden. Osportsligt uppträdande som i förlängningen kan generera i mobbning på skolgårdar, avdelning ”dålig förebild”.”

Noterade också den incidenten och påpekade det grisiga beteendet i luleåboken varpå inlägget togs bort. Men jag kanske borde skrivit det härinne istället eftersom det tydligen var hemskt känsligt med den kritiken.

Luleåspelaren väljer att ta en omväg för att åka fram och gapa i örat på Dellia. Otroligt osportsligt gjort. Tappar mer och mer respekt för det laget…

Gavve: Ja ok, det kan ju verka rimligt, Både Kopacka och AJF känns rätt så lika och endimensionella på ett vis men med skillnaden att Kopacka ändå gör en hel del mål.

Förstår problematiken med kontraktsituationen men skulle jag välja Idag och vad jag har sett hittills så skulle jag behålla Kopacka före AJF då jag vet vad vi kan få ut av Kopacka.

Jonjo: GD var i deras podd inne på att man förmodligen kommer att skeppa (eller bänka) Kopacka när Bobby är tillbaka. Kopacka är inne på sista året och AJF har ett flerårskontrakt som lär vara rätt dyrt.

Brynäs har helt enkelt inte plats för både Kopacka och AJF och då kommer man nog välja att ställa över Kopacka (enligt GD, inte mig alltså). AJF ser man nog som en mer komplett spelare än Kopacka (min tanke) som även kan äta en del BP-tid över tid när han kommer in i det mer.

Sen kan jag blanda ihop det med någon annan podd. Rätta mig gärna om jag har fel så klart.

Själv vet jag inte riktigt vad jag ska tycka och tänka om det så här långt. AJF får ju inte till det, det är ju helt klart. Men det får ju inte Kopacka heller (denna säsong) och då har han ändå spelat några säsonger här. AJF har 2 matcher med laget i SHL så här långt (2 olika kedjor) och jag är väl villig att ge honom lite mer tid i.a.f.

Det blir i.a.f. svårt att få plats med både Kopacka och AJF i laget. Det är så jag känner just nu. Och det verkar ju även GD hålla med om även om de är lite mer drastiska i sina uttalanden/slutsatser än vad jag är här.

Farsang: Satt och tänkte idag att man kanske får använda AJF i nån slags ren checkingline, vilket är sjukt med tanke på hans förmodade lön. Men hans beslutfattande med puck har såhär långt varit väldigt svagt.

Men men, tidigt på säsongen.

Ni som tjatar om att defensiven kommer sätta sig har fan inte en aning. Ser det ut såhär så är det en väldigt lång väg att gå.

Vi hade i alla fall ett brejk på två år…

Brynäs 14 mål insläppta på 2 matcher är väl ca 11% av förra säsongens insläppta mål efter 52 matcher.

4 och 5 mål gjorda på hemmamatcher och riskerar att kamma noll ändå, måste vara nåt typ av rekord.

Molin måste gå. Ingen kan försvara detta totala haveri i BP.

JanT: Schroeder och Indrasis har ersatts av klart bättre spelare. Fw-uppsättningen är inte problemet.

Gavve: Titta lite på Kopacka och Fjällby i egen zon så ser du var felen görs...

Kopcacka och Fjällbys kedja har hamnat under tryck hela matchen. Dessa två är urusla i egen zon och skall naturligtvis inte spela ihop!

Larsson har börjat denna säsong lysande…

Monster…