Brynäs IF

714091 inlägg · 7953 ämnen

Kudroc

« · 1187101 · » Till forumet


Sv: Kudroc
Huge: Haha.. Luckornas Mästare är åter här igen utan att hitta något av värde..Dahlén är huvudproblemet, han är inte redo att leda ett så start lag som frölunda i min åsikt.. Och visst jag tycker som kan vänta ett tag till ,men att tro att det ska lösa sig för att de köper in två defensiva backar är ju helt puckat. Tror knappast det skulle få igång målproduktion etc.. Allt handlar om laganda osv, vilket inte är konstigt då de flesta är individuella lirare. Men det är dahlens uppgift att sy ihop ett lag av alla dessa stjärnor. Men det tycker du uppenbarligen han har lyckats med?? Och är det isåfall nått som behövs så är det en ny röst i båset, men jag tycker hellre de ska ge några matcher till och se om det lyckas vända.

Ja, och vad är det konstiga i det? Om jag får fakta som styrker att Kudroc är på väg till Frölunda? Det har ju inte nånting med en kappvändare att göra.. Jag tror inte Kudroc är nära frölunda, men om nån har nått som styrker det? Gör dig inte dummare än du är Huge..
Kommentera

Sv: Kudroc
Huge: Boorks uttalande om Foppa är inget annat än ett försök att väcka publicitet runt sitt namn. Boork gör såna här uttalanden med jämna mellanrum för att inte bli bortglömd. Huruvida det finns substans bakom hans ord eller inte finns det bara en person som kan ge svar på. Foppa själv. Vill Foppa fortsätta att spela hockey så gör han det, han sitter inte i sjön ekonomiskt så det är inte därför han fortsätter att försöka utan helt på grund av att han älskar att spela hockey. Om det är nån som det skall vädjas till, eller i alla fall skickas gliringar till från Boorks sida så är det väl i så fall alla sportchefer och G.M's i hela världens ligor som mer än gärna skulle ta emot Foppa om ens för ett par matcher.

När det gäller Boorks kunskaper inom ishockey så är han duktig, duktig på ishockey som spelades på sent 80 och tidigt 90-tal. Tilltäppt och tråkig kontringshockey a'la 1-3-1.

Åter till frölunda. Nå vad har Boork sagt om Frölunda?

"Kan mycket väl bli ett internationellt topplag"

"Frölunda har ALLA verktyg att bli ett internationellt topplag i Europa"

Samtidigt så varnar han just för backspelet med kommentarer som t ex.

"Jag tippar att offensiven förbättras, men känner mig fortfarande osäkrast inför just positionsspelet bland backarna. De finlandska backarna Lehtonen, Mäntymaa och Niskala är välmeriterade. Men finländska backars positionsspel i egen zon är märkligt svagt generellt sett. Jag är inte säker på att backar som Oscar Hedman och Tobias Viklund kommer att utvecklas som Frölunda och även Bengt-Åke Gustafsson hoppas på."

Ändå tippar han frölunda som Seriesegrare och som vinnare av ES. Så h u r illa är backspelet i Frölunda enligt honom själv eller har han kallt räknat med att De skall vinna alla matcher genom att göra 7-8 mål per match?

Nej Boork gör precis som vanligt, han säger "sakkunniga" saker utan att för den delen välja linje. Spår Serievinst och SM-Guld samtidigt som han sågar backbesättningen. Behöver man inte BRA backar i svensk hockey?
Kommentera

Sv: Kudroc
Gurra88: Tycker att du motsäger dig själv förutom att du är är okunnig och dessutom blandar ihop saker och ting som inte har med varandra att göra.
För att ta det sistnämnda först:
Boork må ha sina egna idéer om ex rotation och sin egen åsikt om Foppa men vad har det med hans roll som tränare att göra i det här fallet?
Boork är en erfaren och duktig tränare som lätt ser hur andra lag är uppbyggda, hur dom vill spela och framförallt om dom verkligen lyckas genomföra den spelidé man har.
Så därför tror jag nog att Boork är mkt kompetent att göra en korrekt analys över vad som är felet i Frölunda.
Och observera att han inte har så mkt att säga om Dahlens roll i det hela, ngt som DU tvärtemot anser vara huvudproblemet.
Och i det fallet motsäger du dig själv.
Först påstår du att det är laget som gått trögt och att man måste ge laget lite mer tid och att spelet kommer vad det lider, liksom det gjort tidigare år.
Hur rimmer snacket om att ha tålamod och ge laget mer tid med åsikten att man borde byta tränare efter 8 matcher?
Märkligt resonemang, på min ära.

Sen är det lite roligt att du är beredd att ändra åsikt om Wesley kan komma med uppgifter som styrker hans påståenden om att Kudroc kommer att hamna i Frölunda.
Vad var det ett sånt agerande kallades nu igen?
Kappvändande?
Kommentera

Sv: Kudroc
Gurra88: Idrott och idrottspsykologi kan du i alla fall inte märker jag. Men kalla folk för dumma kan du.
Känner att det är bortkastad tid att diskutera på en vuxen nivå med dig.
Kommentera

Sv: Kudroc
Wesley:
"Om nu dessa topp defensiva spelare i Frölunda inte lyckats med sina defensiva uppgifter så behöver klubben givetvis se sig om efter spelare som vill och nöjer sig med att göra sitt defensiva slit till 100%"

Haha. Du är bra dum iallafall. Har du sett samma frölunda som jag. Så du ser inte att de har problem i andra lagdelar? Pebben, Kallio, har inte gjort några mål ,Niklas andersson 1..Det finns ganska mycket i frölunda som inte stämmer. Tror nog det är en bra idé att få igång laget istället. En ny röst i båset.. Det är inget som går att varva sig ur spelarmässigt, det har de redan försökt.

Men visst ut och köp..Funkar säkert. (inte)..
Kommentera

Sv: Kudroc
Gurra88: Jag förstår hur bra som helst, jag tittar på resultaten nu och hur dom spelar/har spelat nu. Och jag tror inte du fattar vad jag försöker förklara för dig.

Om nu dessa topp defensiva spelare i Frölunda inte lyckats med sina defensiva uppgifter så behöver klubben givetvis se sig om efter spelare som vill och nöjer sig med att göra sitt defensiva slit till 100%
Så nu är det bara att säga "Tempus est optimus iudex"
Kommentera

Sv: Kudroc
Wesley: Du säger precis samma skit som Huge. Bara för att var en offensiv klippa så betyder det väl knappast att han är dålig defensivt? Lehtonen är en tvåvägsspelare av rang, och han hade en offensivare uppgift i timrå än den han har i frölunda.

Ja förlåt, såg det med sen, menar Mäntymaa såklart som jag skrev i några inlägg tidigare under kvällen.


Wesley: "Oskar Hedman är en tvåvägsback så han hamnar inte heller under epitetet defensiv klippa."

Tar det åter igen. Bara för att han är tvåvägsback så betyder det fortfarande att han inte kan vara en defensiv klippa! Han kan helt enkelt spela offensivt, blanda och ge, eller vara defensiv.. Och i och med att de jag nämnde spelar med mer offensiva killar så blir givetvis, i detta fallet Lehtonens, uppgift det defensiva. Hur svårt är det att förstå?

Nej du vet ingenting. Tror knappast Norberg ringt och sagt nått till dig.
Kommentera

Sv: Kudroc
Gurra88: Mikko Lehtonen som öste in mål i Timrå en gång tiden med offensivt backspel, skulle han vara en defensiv klippa...Nej du Gurra, då har du och jag olika syn och benämnigar på vad en defensiv klippa är för typ av back.

Och är det Tuuka Mäntylaa du menar så spelar han inte Frölunda.
Men jag förmodar att du menar Ville Mäntymaa, han är både bra defensivt och offensivt, men fortfarande inte "The Rock" där bak.

Oskar Hedman är en tvåvägsback så han hamnar inte heller under epitetet defensiv klippa.

PS! Du behöver inte ta mig på alvar, jag är nöjd med det jag vet ändå :-))
Kommentera

Sv: Kudroc
Wesley: Understryker, att de är inne i en negativ trend, men det såg du ju själv att det vände och räckte till en tredje plats förra året..Honken är inte i sin toppform, och Dahlén har svårt att få ut max ur sitt lag, det är inte precis bara defensiven som klaffar.. Stjärnorna har inte heller de prestereat. Det är laget Frölunda som klaffar..
Hedman, Mäntylaa och Lehtonen är alla tre riktigt bra defensivt., om än inne i en dålig trend.

Så du vet inget? säg isåfall, annars har jag svårt att ta dig på allvar.
Kommentera

Sv: Kudroc
Gurra88: Då frågar jag dig, vilka av backarna i Frölunda är riktigt stabila defensivt?
Kommentera

Sv: Kudroc
Wesley: Haha. defensiva saknar dom inte. men isåfall nån stor kille, men tror inte frölunda värvar något mer. men visst, kan du säga vart dina uppgifter kommer ifrån så ska jag ändra mig genast.. tell me..
Kommentera

Sv: Kudroc
Gurra88: Det är ingen snack om saken, Frölunda saknar riktigt stabila defensiva pjäser. Du kan med all rätt dissa Dahlén. Men behovet av riktigt pålitliga defensiva backar kommer att kvarstå även fast Dahlén skulle få lämna över polotröjan och kavajen till en annan tränare.
Så lyssna på mig....Kudroc kommer att hamna där till slut.
Kommentera

Sv: Kudroc
Huge: Du bestämmer dig för att tycka en sak, sen så trots att ljuset går upp så kör du på din bana.. märkligt.. De har sju oerhört kompetenta backar, 3 mycket skickliga defensiva backar, felet ligger inte där utan i Ulf Dahlén han är inte den kompetens. Vad Boork säger ger jag inte ett skit för. Samma Boork som vill köra 5 kedjor med rotation, samma Boork som tycker Forsberg ska lägga av trots att när han är med så är han bäst i hela elitserien.
Kommentera

Sv: Kudroc
Gurra88: Du får tycka vad du vill, det kan jag inte göra så mkt åt.
Men om nu tvåvägsbackarna uppenbarligen har problem med sina resp defensiva åtaganden så anser jag man borde satsa på 1 eller 2 uttalat defensiva backar istället.
Och därför vore ex Kudroc ett utmärkt val.
Det jag egentligen tyckte var konstigt i ditt resonemang var att du inte kunde förstå att Kudroc skulle vara intressant, när han representerar ett spelsätt som Frölunda saknar hos sina (förvisso) tvåvägsbackar.

Sen vet jag inte om det säger nånting men råkade läsa en chatt med Boorken i Sportexpressen för en stund sen och där dök faktiskt följande fråga upp, trot eller ej:

"Fredrik: Frölunda går ju väldigt tungt för tillfället,vad tycker du det beror på?
Leif Boork: Mentala faktorer. Och ett för dåligt positionsspel i försvarsspelet. Några konstiga värvningar också på backsidan."

Man kan ju undra vilka backar som Boorken syftar på men nåt säger mig att han inte gillar det defensiva uppträdandet hos de backar han syftar på...
Kommentera

Sv: Kudroc
arnio: Hörde en radiointervju förra året med Kent "Nubben" Norberg där han sade att så länge han är klubbchef/sportchef osv så kommer inte Dahlen att få sparken.
Han ansåg att har han anställd Dahlen för att han tror på honom så kommer Nubben själv att gå före Dahlen för då ansåg han att han isåfall anställt fel person och borde avgå först.

Rätt tänkt.
Kommentera

Sv: Kudroc
Huge: tvåvägsback betyder också att han kan ta det defensiva uppdraget i ett backpar, och det ju precis så det är.. Hedman spelar med Niskala, Mäntylaa tillsammans med Viklund och Lehtonen tillsammans med Bäckman. Bara för att man har offensiva kvaliter så betyder det ju inte att ens defensiva blir sämre som du verkar vilja få det att låta?
Och i dessa fall så har ju de tre jag pekade på, Hedman, Mäntylaa, Lehtonen givetvis ett mer defensivt ansvar, och får anses skapliga inom det området. Tycker faktiskt du är helt fel ute i att det saknas defensiva backar.
Kommentera

Sv: Kudroc
arnio: Behöver iofs inte vara solklart att det varit Kudrocs krav men det spelar ingen roll i sammanhanget.
Frågan är vad vi har att förlora på att ge honom möjligheten att sticka med 1 dygns varsel?
Vi har ju ändå ingen annan att kasta in mer än egna juniorer.
Och dom behöver ju knappast nån längre tid för acklimatisering, som jag ser det.
Nä, jag ser ingen som helst anledning till att Sundlöv borde ha tackat nej, men du får gärna motivera varför du tycker annorlunda?
Har du ett bra motiv så är det möjligt att jag köper det...
Kommentera

Sv: Kudroc
Huge: "Och hur vet du att det inte var Kudroc som ställde kravet att få gå på kort varsel om nåt annat dyker upp?
Det är ju knappast Brynäs som sitter med trumf på hand i det här läget.
Skulle tro att det mest sannolika är att Kudroc ställt detta krav i vetskap om att Brynäs kanske inte har så mkt att välja på.
Take it or leave it, typ....

Och antag att det sen kommer fram att Sundlöv inte hade accepterat Kudrocs krav och att vi därmed försatt chansen att få se honom i åtminstone 8 matcher till?
Mormor hade lynchats verbalt härinne, var så säker..."

Klart att det var Kudrocs krav men jag tycker att Sundlöv då borde ha sagt nej tack. Risken finns att det blir ordentlig pannkaka av det här. Klart att Sundlöv är den som sitter med esset i kortärmen, Kudroc är arbetslös och Sundlöv har ett jobb att erbjuda, inte direkt budgivning om killen.
Kommentera

Sv: Kudroc
arnio: AMEN!!
Kommentera

Sv: Kudroc
Huge: Som jag ser det så finns bara ett problem i Frölunda, det stavas Ulf Dahlén. Konstigt nog så klarar han sig alltid ifrån kritik och verkar aldrig bli ifrågasatt trots ytterst mediokra resultat.
Kommentera

Sv: Kudroc
Huge: Njae, ser man på frölundas backbesättning spelare för spelare så håller den hög klass. Både offensivt och defensivt. Sen återstår ju detaljer som matchning av backpar, roller och så vidare att analysera. Men det är tunga pjäser som borde klara jobbet.

Det är väl i princip bara Lehtonen som är en utpräglad offensiv back troligen värvad för att ge extra push i PP.

Tittar man vad backarna gjorde föra säsongen så kan man få en indikation...

Bäckman lite för ny för att ha påverkat men här är hans historik: www.eurohockey.net/players/show_player.cgi?serial=9814

Oscar Hedman +3
www.eurohockey.net/players/show_player.cgi?serial=44918

Philip Larsen +7
www.eurohockey.net/players/show_player.cgi?serial=96309

Mikko Lehtonen +13 (med Timrå)
www.eurohockey.net/players/show_player.cgi?serial=8073

Ville Mäntymaa +21 (med JYP)
www.eurohockey.net/players/show_player.cgi?serial=38630

Janne Niskala +6
www.eurohockey.net/players/show_player.cgi?serial=12395

Tobias Viklund +2 (Med SAIK)
www.eurohockey.net/players/show_player.cgi?serial=37463

Som jag ser det så är det en skara ganska kompetenta backar. Plus/minus har ju diskuterats här nyligen men jag lade med länkarna till varje spelare så att man kan få en indikation på vad de gjort under sina karriärer.
Kommentera

Sv: Kudroc
Gurra88: Mkt möjligt att Frölunda till sist fixar det hela liksom dom gjort dom senaste åren, trots att man även då haft exakt samma problem med sitt försvarsspel.
Men det ändrar inte på det faktum att dom absolut skulle behöva en eller några uttalat defensiva envägsbackar, som jag ser det.
Problemet med deras konstruktiva tvåvägsbackar är ju att dom ofta har en tendens att bli överkonstruktiva och alltför offensiva.
Iofs kanske inte så konstigt när man spelar i ett lag som Frölunda där pressen att spela offensivt med alla stjärnor i laget är ganska stor.
Dom skulle som sagt må bra av lite mer "back to basic" sas, där spelarna blir lite mer tydliga i sina roller på banan, framförallt vad gäller defensiven.

I slutändan är det ju ändå just tvåvägsbackarna du nämner som isf är problemet.
Om du har ett gäng tvåvägsbackar som bara funkar åt ett håll (offensivt) så har ju Frölunda i realiteten ändå ett defensivt problem att lösa iom att deras tvåvägsbackar har svårt att fixa den defensiva delen av sitt tvåvägsspel.
Kommentera

Sv: Kudroc
GävleLasse: Självfallet så är även centrarnas kräftgång en del i deras problem men som jag ser det så har dom får få riktigt defensiva pjäser därbak, nu när både Sundin och finnen (minns inte hans namn just nu..) har försvunnit.
Tycker inte att man ersatt dessa två på ett bra sätt.
Känns som att alla deras backar nu vill göra allt jobb själva och då blir det för överkonstruktivt spel.
Vilket gör att jag osökt kommer in på Boorkens analys av Frölunda: kan det vara Norberg som är problemet?
För många konstruktiva finska backar i laget?
Kommentera

Sv: Kudroc
Huge: "Sen visar ditt resonemang kring Frölundas backproblem hur lite du vet.
Frölundas primära problem är att dom inte har så många defensiva backar och det är därför som Kudroc vore ett mkt bra tillskott för deras del.
Spelande backar har dom tillräckligt av och när nu en av deras spelande backar blivit skadad så kan dom antingen fortsätta spela med en back kort eller flytta upp nån av sina juniorbackar."

Att Frölunda har problem det behöver man inte vara Einstein för att förstå.. Men inte så många defensiva backar? Skillnaden på Brynäs och Frölunda är att de har fler tvåvägsbackar. I brynäs har det ofta blivit antingen bra defensivt, eller bra offensivt.. Bara för att killar som Mäntymaa och Lehtonen kan göra poäng så betyder det inte att de är defensiva.. Hedman, Mäntymaa, Lehtonen får ses som helt dugliga defensiva backar, även att det inte funkat på några matcher, men rost i rören får alla..

Ordbajsa är du bra på, men alltsom oftast är det bara saker som låter bra som inte har någon vidare tanke bakom.
Kommentera

Sv: Kudroc
Huge: 17% i PP, 7% i Mål/skott 72% i penaltykilling och en Honken som endast mäktat med 87% och 3,38 GAA borgar knappast för att man skall kunna beskyla frölunda för att de saknar backar som klarar defensiven. Man fick ju dessutom in Bäckman...

Visst påverkar backarnas spel i defensiven, men ser man på vad centrarna presterat hittills så tror jag snarare att det är där problemet ligger.

Pastorn -5
Johansson -4
Pebben -3
Pettersson +/-0

Eller så är det så enkelt att Dahlens taktik inte håller.
Kommentera

Sv: Kudroc
GävleLasse: Nu resonerar jag enbart kring den här säsongen och då tycker jag absolut att vi måste fortsätta på 4 centrar.
Sen får vi ta ställning till Dixon och Granis senare när det kommer indikationer på vad dom själva har för planer inför framtiden.
Och som du säger: ska bli intressant att se hur man gör med Nordan.
Han kommer nog, som du säger, att matchas lugnt i början men det beror väl isf på att han helt enkelt inte kommer att platsa i nån av toppformationerna (av naturliga skäl) och inte att CZ skulle var rädd för att rubba gruppdynamiken.
Den delen kommer han (CZ) nog att ta lite mer hänsyn till när Nordan är igång på allvar.
Kommentera

Sv: Kudroc
Gurra88: Jag är inte speciellt orolig över vad du och dina onyanserade och okunniga meningsfränder tycker om mina åsikter.
Jag hade varit mer bekymrad för mitt rykte om kritiken kommit från personer som kan lite om hockey.

Sen visar ditt resonemang kring Frölundas backproblem hur lite du vet.
Frölundas primära problem är att dom inte har så många defensiva backar och det är därför som Kudroc vore ett mkt bra tillskott för deras del.
Spelande backar har dom tillräckligt av och när nu en av deras spelande backar blivit skadad så kan dom antingen fortsätta spela med en back kort eller flytta upp nån av sina juniorbackar.

Se där, nu fick du lära dig nåt...
Kommentera

Sv: Kudroc
Huge: När det gäller Hermansson så är han överflödig. Att sitta på bänken kan vilken juior som helst göra. Hermansson plockar visst ut runt 50 000/månad. Pengar som mycket väl skulle vara en grundplåt för en signing av Kudroc, Hellström eller någon annan back.

Granis som ytterforward? Ja det skulle funka men ska vi se framåt så måste en center bort i alla fall. Till nästa säsong så kanske Dixon lämnar och vill det sig illa så drar även Granis. Hans kontrakt går ut efter den här säsongen och sätter man honom som ytterforward kanske han lackar ur. Hansen har ju kontrakt så man kanske skulle köra ner honom i fjärde istället för Sundström...

Hur som helst så ska det bli intressant att se hur laget kommer att formeras när Nordan blir spelklar. Troligtvis så kommer han att matchas in lite försiktigt i början och får köra i tredjekedjan. CZ har ju väldigt långt til att ändra i formationerna.. gruppdynamiken och så vidare...
Kommentera

Sv: Kudroc
Huge: Haha.. De flesta här inne tycker nämligen du är en kappvändare, det är inget som enbart kommer ifrån mig. Du har aldrig haft en egen åsikt.

Jo så pass bra att jag vet att de inte är i behov av ytterligare förstärkning mer än av orsaken att det går för dåligt för laget. Men tror knappast det är motivet, det beror knappast på en dålig backuppsättning. Dessutom saknades Ville Mäntymaa igår och är snart tillbaka så trots att larsen nu blev skadad så har de fortfarande 6 backar att tillgå, kan handla om en match i värsta fall som Mäntymaa kommer missa..
Så känns inte som att de tar in Kudroc som sjunde back när dessutom inte Larsen blir borta mer än max tre veckor..Därför låg det ett väldigt intresse i att veta vart han hört det, vilket jag bara tror är påhitt.
Kommentera

Sv: Kudroc
GävleLasse: Håller med till fullo.

Från det ena till det andra:
Har suttit och funderat på det här med många vill se en uthyrning/utlåning av ex Hermansson eller Sundström för att isf finansiera Kudrocs fortsättning.
Finns ju många saker som isf måste beaktas.

För det första måste det finnas nån eller några intressenter som vill överta deras kontrakt eller iaf vara med och betala deras löner i ngn form.
Sen undrar jag om man isf gör rätt rent hockeymässigt, iaf när det gäller Sundström.
Jag ser helst att han inte försvinner då han gjort ett otroligt bra jobb hittills i fjärdelinan.
Ser hellre att man isf låter Granis bli forward när Nordan blir spelklar.
Vad säger du om den lösningen?
Om, säger OM det nu öppnar sig en möjlighet att åtminstone få Hermansson uthyrd så låter det absolut som den bästa lösningen som jag ser det.
Det enda negativa jag kan se med det upplägget är att Herman är en lojal och bra brunkare som det kan vara bra att ha när juniorerna senare kommer att tröttna pga det hårda jobb dom lägger ner nu när vi spelar mer offensivt.
Sånt spel tar på krafterna i längden och det tar extra när man är just junior.
Men sammantaget är det självklart att man bör "offra" iaf Hermansson om det kan rädda Kudroc kvar för resten av säsongen.
Kommentera

Sv: Kudroc
Huge: Som det känns så är det hugget som stucket om vem som suttit med "trumf på hand" i förhandlingen. Det är ju solklart att Kudden inte vill bida upp sig på ett bindande kontrakt som gör att han riskerar att missa resten av säsongen. En annan lösning skulle verka konstig.

Nej vi ska nog vara tacksamma för att vi får hans hjälp under några matcher till och kanske, kanske dyker det upp en sponsor som kommer med ekonomiska medel så att vi kan behålla honom säsongen ut och sedan göra de ekonomiska rokader som behövs för at frigöra medel att signa honom på 1 eller 2 år.

Två tuffa bortamatcher väntar och jag skulle vara sååå jävla nöjd om den dåliga trenden i kaffekvarnen bröts. Kudden får gärna göra det avgörande målet... eller varför inte en rejäl islossning för Somervuori ;)
Kommentera

Sv: Kudroc
arnio: "Att Brynäs fixade kontrakt med Kudroc oktober ut är ju bra men att erbjuda ett kontrakt som kan sägas upp med ett dygns varsel är inte acceptabelt."

Och hur vet du att det inte var Kudroc som ställde kravet att få gå på kort varsel om nåt annat dyker upp?
Det är ju knappast Brynäs som sitter med trumf på hand i det här läget.
Skulle tro att det mest sannolika är att Kudroc ställt detta krav i vetskap om att Brynäs kanske inte har så mkt att välja på.
Take it or leave it, typ....

Och antag att det sen kommer fram att Sundlöv inte hade accepterat Kudrocs krav och att vi därmed försatt chansen att få se honom i åtminstone 8 matcher till?
Mormor hade lynchats verbalt härinne, var så säker...
Kommentera

Sv: Kudroc
Gurra88: Visste väl att du var tvungen att slå upp ordet i ett lexikon.
Tror det skulle underlätta för dig i framtiden att använda termer som du känner till innebörden av.
Sen vet jag inte hur det står till med dina hockeykunskaper i stort när du inte ens har koll på Frölundas backproblem utan glatt ifrågasätter varför Kudroc skulle vara ett intressant val för deras del.
Och till sist: du kräver Wesley på fakta angående ev pengar som vi skulle ha undanstoppade.
Innan han hinner svara så kan du väl själv berätta var du fått uppgifterna om att det inte varit Brynäs som varit Luleås konkurrent om Hellström utan nån annan klubb.
Du vet att det INTE är Brynäs men inte vilken klubb det isf handlar om.
Kan du ge oss lite mer kött på benen?
Kommentera

Sv: Kudroc
Wesley:

Jobba på nu!
För helvete!
Kommentera

Sv: Kudroc
Wesley: Återkommer menade jag
Kommentera

Sv: Kudroc
Gurra88: Jag jobbar och hinner inte skriva, jag årekommer..
Kommentera

Sv: Kudroc
sylf:

Dag 15 är den magiska dagen då FK kliver in i bilden...

Vore fan bra med större inslag av prestationslön för flera. Ser hur Leksand lägger upp det nuförtiden (enligt Kvällsblaskan).
GIF har väl nåt liknande med Häl-Hasse.

Piskan för gamlingarna=moroten för ynglingarna?

En skaplig grundlön och bonus för uppnådda lagprestationer och nyttigsa individuella mått...

Det gäller att skruva på alla skruvar i ett fattigt Formel 1-stall... och helst i rätt ordning...
Kommentera

Sv: Kudroc
Gurra88: Se du har ingen aning.. Spekulationer.
Kommentera

Sv: Kudroc
Wesley: Det gäller väl i och för sig för alla spelare. Om man behöver visa sig från sin bästa sida. Sen tycker jag snacket om att Kudroc inte skulle vara bra ändå är väldigt felaktig. Han var inte orsaken till att Södertälje gick dåligt.
Men vart kommer frölunda in i bilden och vart har du hört det?
Kommentera

Sv: Kudroc
Wesley: Brynäs får väl pröjsa L.J´lön den första tiden, så den teorin faller.
Kommentera

Sv: Kudroc
Gurra88: Som jag har skrivit förut...Kudroc spelar bra i Brynäs så länge han är hungrig och har en morot framför sig, skulle han få kontrakt på 1-2 år som han nu själv inte har något emot, så lär du få se en annan sida av Kudroc, den inte allt för bra kanske.
Pengarna som används fram till nov för Kudroc är lönen för Lasse som inte behövs betalas ut i o m att han går på sjuklön ett tag framåt.
Kommentera


Sv: Kudroc
Wesley: Och vad väntar du på? finare väder? Säg bara vad som är pågång och sluta larva dig
Kommentera

Sv: Kudroc
Bissett19: Jag lovar att jag skriver mer om pengarna för backköpet snart. en liten hint är att man ska aldrig flasha med vad man har i pengasäcken, särskilt inte till profithungriga agenter med halvtaskiga spelare i sina stall de vill bli av med, för stora pengar......

Sundlöv kör med den försiktiga stilen numera, han har lärt sig av sina misstag (allt för många tyvärr)
Kommentera

Sv: Kudroc
Att Brynäs fixade kontrakt med Kudroc oktober ut är ju bra men att erbjuda ett kontrakt som kan sägas upp med ett dygns varsel är inte acceptabelt. Skit om han skulle rita på för tex. Frölunda nästa vecka.
Kommentera

Sv: Kudroc
Wesley: sant, men känns som de inte kan kasta ut pengar i det oändliga.. Nyss snackade du om att det fanns pengar till en back, och nu är han helt plötsligt på väg till Frölunda.. Jag tror inte du har en aning utan att det är spekulationer. Men om du nu vet, varför inte säga istället. Låter väldigt puckat..
Kommentera

Sv: Kudroc
Makkan: Du ätr helt rätt ute i din analys
Kommentera

Sv: Kudroc
Wesley det finns pengar till en back:

vem har sagt att du behöver skriva en lång roman?
Frölunda är väl behov av en back just nu,iom att Larsen pajade axeln igår och att man fick använda en forward på en backplats igår.Men han räknas vara borta i två veckor,så han lär vara tillbaka efter landslagsuppehållet..

Kom igen nu Wesley.

Kommentera

Sv: Kudroc
Gurra88:

är det något Frölunda behöver så är det väl defensiva backar.
Kommentera

Sv: Kudroc
Gurra88: Du får vänta och se, tänker inte skriva en hel roman om varför och hur....just wait!
Kommentera

« · 1187101 · »