Brynäs IF

713374 inlägg · 7953 ämnen

Linköping HC - Brynäs IF 01-10-2020

« · 2084030 · » Till forumet


Sv: Linköping HC - Brynäs IF 01-10-2020
Charles: Känns som att det blir värre när dom skruvar åt bedömningen som i år. Det blir för hårt och domarna orkar inte hålla nivån då det skulle innebära att som blåser sönder matchen fullständigt. Då blir det så jävla inkonsekvent och bittert. Hellre att som höjer nivån och släpper lite mer spelförstörande och orkar hålla en någorlunda jämn nivå.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 01-10-2020
majk: Jo, men LHC sköt 10 skott i första, 9 i andra och 19 i tredje.Dvs sköt de lika många skott i tredje som i första & andra tillsammans. Därför blev deras totala antal skott högt. Och alla som såg matchen vet att en jäkla massa av de skotten avlossades i powerplay. Därför menar jag att det är relevant. Fanns heller absolut ingenting som tydde på att LHC skulle komma tillbaka in i matchen innan de fick långa 5mot3er.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 01-10-2020
Zappaholic: Tycker att det är odisciplinerat på vissa håll i Brynäs och så har det varit alla matcher. Man hänger inte med och drar på sig onödiga utvisningar vilket resulterar i onödiga poäng tapp. Sedan har vi ett antal spelare som inte, enligt min åsikt platsar i SHL som bl.a. Björk. Riktig usel insats idag. Sedan är jag inte imponerad av Ölund heller. 13 insläppta på 3 matcher är inte imponerande.
Nu tar vi tag i taktpinnen direkt från start nästa match och tar 3 friska pinnar.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 01-10-2020
magr: Ja det var diving så det bara sjöng om det, två gånger om.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 01-10-2020
Makita: fan det var ju utvisningarna. Om inte domarn hade överdrivet hade vi vunnit
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 01-10-2020
majk: Man kan väl lugnt konstatera att vi saknar en Ahlsenfelt. Men Brynäs spelade stundtals roligare ikväll än vad Malmö gjort de senaste 5 åren. Inte för att det säger så mycket....
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 01-10-2020
Huss: Brynäs av i år det är väl som vanligt.
Tappade ledningar i tredje perioden är väl ingen nyhet.
Denna inledningen påminner kusligt mycket om förra årets inledning får hoppas att de inte går ner sig på liknade sätt som efter förra årets första match mot Linköping.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 01-10-2020
Den första utvisningen är jävligt svag, men domarna älskar att ta dom. Se Dick Axelsson häromdagen, lika urusel domarinsats där. Sedan Sigalets interference kommer de alltid ta och Berglunds är väl 50/50, som inte borde tas när de redan är 5 mot 3...

Men det som gör mig tokig är Brynäs patetiskt PK. Som jag sa... Hur kan ett lag i högsta ligan tro att det är så man dödar en utvisning??? Stå still och titta på och ge motståndarna ALL JÄVLA TID i världen att ställa upp och passa runt. Det är fan helt makalöst, skämmigt och alla ord som finns för att beskriva hur jävla kasst det är.

Det här borde varit 3p, med eller utan utvisningarna. Det kan inte fortsätta såhär.

Så mycket för att inte vara emotionellt investerad... Blir bara förbannad på hur amatörmässigt, lojt och ointresserat det ser ut ibland.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 01-10-2020
Peja: Givetvis ska man kolla var skotten kommer ifrån osv. men ett sånt stort övertag borde tala för att det även är mer skott från farliga lägen.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 01-10-2020
Rodrigo: "Expected Goals dvs. Jag tror däremot inte Brynäs vann den matchen idag heller."

Kanske inte, men som statistiknörd begriper du naturligtvis orimligheten i att gissa utifrån expected goals och diskutera runt det, istället för att invänta vad de officiella siffrorna säger :-)
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 01-10-2020
Jag kollade repriserna på utvisning 2 och 3 innan målen. Jäklar vad spelarna har svårt att stå upp på benen i ett viktigt läge i matchen 😊
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 01-10-2020
majk: Knip igen om du inte har sett matchen. Varför ska du ens hålla på och provocera direkt efter en förlust? Vi ledde matchen med 4-2 när det var 6 minuter kvar. Sen klev domaren in i handligen.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 01-10-2020
Honken: svårt å lasta spelarna för dåliga utv . Är ju inte lätt när det var olika nivåer på bedömningen . Gillar inte detta uttryck .(dåliga utvisningar) inte lätt för spelare att veta vad fan som gäller . Å detta gäller alla lag .Å kritiken borde vara mot inkonsekventa svenska domare . Gan inte lätt för spelarna å veta vad som gäller i shl
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 01-10-2020
har svårt att släppa det här med domare, vad tror dem egentligen att dem jobbar med!? tror man att man är några jävla hockeyarkitekter och ska "bygga" spännande matcher? De har en regelbok de ska följa inget annat. Blir så grymt lack på deras jävla storhetsvansinne de är de ända som aldrig gör fel enligt dem själva kan nog räkna gångerna på en hand som domarna bett om ursäkt efter match över dåligt beslut
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 01-10-2020
Axle San: Men att bara konstatera vad skotten blev är väl ingen analys överhuvudtaget?
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 01-10-2020
Axle San: Inte så speciellt vad gäller ett slutresultat. Leksand vann skottstatistiken klart mot Örebro ikväll men torskade. Frölunda vann skotten klart mot SAIK men torskade...

LHC har 21 missade skott mot mål idag. Vad säger det dig?
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 01-10-2020
Peja: Då får vi hoppas Brynäs 15 skott kom från ytan mellan tekningscirklarna rakt framför målisen då. Vi kan ju inte räkna med att Alcen ska brösta in slagskott alltför ofta..
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 01-10-2020
Semic: Jag undrade mest vad som hänt. Två 5vs3 borde inte förklara det. Ber om ursäkt om det kändes som attityd. Det var inte min tanke.

Sen lite skit får ni väl ta, blink blink.

Det jag varit inne på tidigare och kan vara jobbigt för er är att det ofta såg ut så för Malmö med Peter som tränare men att han då hade seriens bästa målvakt som räddade upp det. Nu har han inte det och det borde oroa. Sen sla han givetvis inte dömas efter tre matcher där ni ändå slagit en av guldfavoriterna.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 01-10-2020
Axle San: Björk ser helt lost ut på isen. Trivs han inte med Peter Andersson så kan han inte vara kvar.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 01-10-2020
Nibbe: Ja, vi kastar faktiskt bort tre poäng genom sjukt onödiga utvisningar, riktigt dåligt och kostsamt.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 01-10-2020
majk:Skulle gärna vilja se statistik över bra målchanser idag. Men LHC sköt 19 skott i sista perioden när de hade massa 5mot3. Otroligt bittert att K.Berglund åkte ut för en crosschecking som gav ca 1.30 i 5mot3, några minuter senare fick Bertilsson en betydligt värre crosschecking i ryggen utan åtgärd.

De utvisade spelarna fick skylla sig själva men LHC-spelarna borde också ha blivit mer utvisade i tredje. Mycket frustrerande.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 01-10-2020
majk: Inte då, jämn match som svängde fram och tillbaka. LHC körde som OIK och dumpade allt på mål med skymning. De har lite fler skickliga forwards än oss men Brynäs dominerade stort i andra trots 6-12 i skott.
Disciplinen brast i tredje med 3 raka utvisningar och då gav man LHC poäng. Brynäs av i år är en berg och dalbana som saknar motstycke...
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 01-10-2020
Peja: Absolut så blir det så men jag vill ju se att vi dominerar matcher, för spelet och tar flest avslut. Sen är ju analysen varifrån skotten avlossades en annan sak men jag har inte sett någon skottkarta.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 01-10-2020
majk: Återigen, kommentera inte en match du inte har sett, Brynäs var bättre 5 mot 5 sen att domaren bestämmer sig för att skänka bort utvisningar till höger och vänster under sista 6 minutrarna är bara sorgligt
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 01-10-2020
Peja: Expected Goals dvs. Jag tror däremot inte Brynäs vann den matchen idag heller.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 01-10-2020
Qvarre: Som sagt svagt BP, svagt målvaktsspel och åt helvete för lite skott på mål sen kan man krydda med svag domarinstats när vi spelar 3 mot 5 men denna förlust är helt och hållet brynäs eget fel....
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 01-10-2020
majk: Har du ingen att diskutera DIF med eller?
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 01-10-2020
Nibbe: Kan bli tufft med denna backsida. Dom hänger inte med.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 01-10-2020
majk: Om du inte har sett matchen, kan du inte bara vara tyst?
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 01-10-2020
Rödin1912: tycker Andren gjorde en ganska bra match,problemet ligger inte i målvaktsspelet det ligger i att Brynäs tar onödiga utvisningar och svaga backar överlag!
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 01-10-2020
Peja: Såg inte matchen förutom OT och skottstatistiken var värre än mot Frölunda när vi blev totalt överkörda. Det borde väl säga nåt kan jag tycka?
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 01-10-2020
majk: Nej, Linköping har bara Morgan att tacka, precis som många andra lag tidigare har. Han är en jävel på att förstöra för Brynäs, allmänt känt.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 01-10-2020
Axle San: Problemet är ju att man inte analyserar skottstatistiken om man bara kollar vad det blev i antal skott på mål. Det blir mer meningsfullt om man kollar varifrån skotten kommer etc.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 01-10-2020
Som sagt, ruttet att torska mot zebrorna och LHC....
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 01-10-2020
majk: Du brukar kunna vara väldigt hövlig när du skriver här i boken, men snälla skippa attityden och sluta försöka analysera en match du inte ens sett, blir bara pinsamt
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 01-10-2020
Zappaholic: Så skottstatistik är inte meningsfull att analysera?
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 01-10-2020
Rumpelstiltskin: patetiska jävla domare.. Jävligt knepig uppställning att inleda med i 5 mot 3.
Nu avgår jag för i afton med ett rungande 🖕till dagens domare.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 01-10-2020
Zappaholic: 19-3 i sista perioden. 16 skott över hela matchen lyckades vi med. Låt er inte luras att vi gjort en bra insats.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 01-10-2020
majk: Brynäs hade utan tvekan vunnit matchen mot LHC inte hade spelat 3-4 minuter i 5mot3 i tredje.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 01-10-2020
Axle San: Ni lär vänja er vid det. "Peter Andersson-hockey". Han blev räddad av Alsenfelt i Malmö.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 01-10-2020
Zappaholic: Ölunds insats vid sista målet är pinsamt dåligt!!!!!!
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 01-10-2020
majk: Somna om och återgå till er sida
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 01-10-2020
Skagge: Domarna oförlåtligt genomusla och Andrén läcker som ett såll
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 01-10-2020
Brynäsgubbe: Men hur kan de överhuvudtaget spela Zigalet! Hjärnsläpp
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 01-10-2020
Axle San: Fast vissa lag har som strategi att lägga allt mot mål så den statistiken är lika intressant som mina toabesök att analysera.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 01-10-2020
Fyfan vad illa!!!
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 01-10-2020
Rumpelstiltskin: aa helt sjukt vilken dålig nivå domarna har
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 01-10-2020
Tråkigt. Suck.
Men helt ok spel i långa sekvenser i matchen.
Synd.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 01-10-2020
Skitlag. Tack för underhållningen.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Brynäs IF 01-10-2020
Bedrövligt
Låst ämne

« · 2084030 · »