Brynäs IF

711076 inlägg · 7953 ämnen

Matchtråd Brynäs IF-HV 71 23/2 2012

1470206 · » Till forumet


Sv: Matchtråd Brynäs IF-HV 71 23/2 2012

bradberry: "Du fattar verkligen inte... Jag begär verkligen inte att han ska lyfta laget. Konstaterar bara att L-A-G-E-T gått ner sig ett par klasser sedan han kom tillbaka. Finns det ett samband? Kanske... I och med Dackelld återkomst förflyttas rollerna. Tidigare ledare får kanske ta ett steg tillbaka? Oro i truppen? Hur som helst så blir det en rollförskjutning och helt klart är att man blivit sämre. Och då menar jag inte att det beror på att Dackell inte presterar. (kan man knappast begära... Utan snarare att hans återinträde kan ha haft en mental påverkan. En påverkan som kan göra att vissa spelares roller förändrats..."

Det påverkar nog mer negativt att Järnkrok, Bertilsson och Granström inte är med än att Dackell är med.

Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-HV 71 23/2 2012

Qvarre: Efter hemkomstern från arenan var jag uppe i varv. Tänkte att om jag tittar på matchen på TV (inspelad) kanske jag upptäcker något positivt som jag missat från läktaren. Va fan gjorde jag det för? Resultatet av detta blev endast att jag upptäckte ännu mer att gråta över.

I morgon kommer jag att kolla resultatet på text-tv (efter avslutad match). Sedan kommer jag eventuellt att se matchen i efterhand om  resultatet är sådant att nerverna klarar det.

Med det här spelet som presteras just nu får nog målsättningen ändras till: Att vinna två matcher i kvarten...

Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-HV 71 23/2 2012
foppa78:
Jahapp, Brynäs håller på att tappa topp 4:a och Järnkrok borta 3 veckor, precis som Dackell skulle vara.
Fan kollade jag in här för? Då var denna semesterdag totalt kraschad.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-HV 71 23/2 2012
Lindström: Håller inte med i kritiken mot LJ, han var ju inte så kass igår. Sunken och Andersén kom inte alls upp i normal standard.
Kommentera



Sv: Matchtråd Brynäs IF-HV 71 23/2 2012

Lindström: Igår så var jag säker på att se ett Brynäs fulla av revanchlusta efter Linköpingsmatchen men oj oj oj så fel jag hade istället såg jag ett gäng fega kärringar åka runt ute på plan!

Nya tag mot Köpsjö hur det nu ska gå!!!

Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-HV 71 23/2 2012
Lindström: Inte mycket positivt just nu tyvärr.  Ska jag hitta något positivt så är det möjligtvis att en formsvacka ska alla ha och snart lossnar det och i slutspelet så är vi fenomenala igen med Järnkrok tillbaka. Två riktigt misslyckade matcher i rad och det syger fett.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-HV 71 23/2 2012

Hemkommen efter "matchen"..

Jag kan förstå:

Om dom är nertränade nu.

Att laget är försvagat pga. skador.

Om det är svårt att vara taggad i 55 omgångar

Att spelare kan ha dåliga perioder under en serie.

Att PPet är sönderläst.

Att trender tar slut.

Men jag förstår INTE;

Hur man kan förlora VARJE närkamp i en match.

Inte klara av att slå en passning PÅ bladet.

Ta enkla beslut i egen zon när man är under press.

Inte stå upp för lagt eller sig själv på hemma plan.

Inte längre vara ödmjuka.

Åka och gnälla på dommarna istället för att lägge fokus på matchen. 

Det dom nu har visat dom två sista matcherna gör att man undrar om dom hinner tagga till i slutsplet & gå tillbaks i sina roller.

Det ända glädjande vara väl Silvers förängda poäng svit & att Svedberg spelade upp sig 15673% mot förra matchen.

Sågningarna skulle bli för långa och omfattande för att inte blockera hela serven på Hockeysnack..

Men jösses Lasse J vad gör du ens i en Bif dress? Lauritzen sluta var så puckkåt och dumpa puckar i panik varje gång.

Widing & Nordan sluta vara så proppmätta/arbetsskygga.

Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-HV 71 23/2 2012
Bissett_19: Skulle kunna va att han va för jävla dålig också.. 
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-HV 71 23/2 2012

Angåede Dackell måste vi ha lite tålamod. Vi får tänka på att han har varit borde lika länge som laget är off ice på sommaren. Det är försäsong för honom nu. Jag hoppas han får spela mycket så han kommer igång till slutspelet för han kommer att behövas med sin rutin när boysen tappar huvudet när dom blir lite psykade.

Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-HV 71 23/2 2012
Bissett_19: Det förklarar saken, vi kommer att behöva honom i form till slutspelet.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-HV 71 23/2 2012
Zzz:

Angående Lauritzen så är det samma skada som höll honom borta en längre tid som gör honom påmind igen.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-HV 71 23/2 2012

Hua vilken usel match! Inte många som får godkänt idag. Klev Lauritzen av skadad? Han spelade under 10min idag.

Någon måste plocka ner Danuel Widing på jorden. Han är en väldigt enkel spelare som har ett bra skott, skridskoåkning och fysik. Men någon teknik har han fan inte. Han måste sluta tro att han är någon stjärna och börja jobba, slita och tacklas. Widing gjorde 20+ mål två säsonger i rad när Brynäs spelade hockey i egenzon 90% av matchtiden och satsade på kontringar. Idag när Brynäs försöker vara spelförande funkar det inte med Widing.

Tycker Martin Johansson är bra idag, men sett över hela säsongen tycker jag faktiskt lite synd om Martin, Han började riktigt bra men blev sen befodrad till en roll han inte behärskar iom att sätta honom i en femma som ska vara spelande. Han klarar heller inte av det. Han är snabb på grillerna men puck ska han inte ha om det inte är 1 mot 1. Jag vill se honom i en femma med Dacke och Hansen.

Jag ber till gud att Järnkrok är tillbaka snart för oj vad fantasilöst det är när han är borta.

Ska Jesper Ollas spela PP ska han stå framför mål och inte är Järnkrok roll. Jag håller på att bli galen på honom med hans kladdande med pucken. Det måste ju vara bättre att ändra spelsättet i PP i stället för att pressa in spelare i roller dom inte klarar av.

Laurtizen måste igång till slutspelet, just nu funkar det inte alls för honom och Nordqvist. Kanske ska man spela Johan Larsson med Lauritzen och Ollas när vi har fullt lag?

Lasse Jonsson måste ha spelet klart snart, är någon back borta måste det vara Jonte Carlsson som ska spela. Han må ha färre strängar på sin lyra men han ställer inte till det i varje byte. Sen undrar jag varför man spelar Lasse med Sunkan. Sunkan är heller ingen stabil back med fel partner.

Oh vad skönt det va att spy lite.

Silfverberg gör ingen av sina bättre matcher idag, trots det är han topp 1, 2 och 3 i Brynäs idag. Han är alldeles för bra för elitserien.

Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-HV 71 23/2 2012
Jajjen: hear, hear.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-HV 71 23/2 2012
Anders Berg: Apropå kvalserien, tillbaka från Hovet och ångesthockey mellan DIF o Östers IF. Tur att de lagen har bra målvakter med tanke på försvarsspelet som de visar upp. Har sällan sett ett så uselt pp som smålänningarna presterade, herregud... Vill man se Munchs Skriet i hockeyformat så är det bara att boka in DIF-LHC. Skönt att få lite perspektiv på vårt eget formsvaga spel, dessutom var det inte länge sedan vi själva befann oss i träskmarkerna runt plats 9-12.
Kommentera


Sv: Matchtråd Brynäs IF-HV 71 23/2 2012
Nu lutar det åt att vi får se Timrå och Brynäs i Kvalserien.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-HV 71 23/2 2012
bradberry: Nä, jag tycker inte att det är Dackells fel att vi förlorar :-)
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-HV 71 23/2 2012

bradberry:

Javisst, det kan jag hålla med om..... kanske mänskligt rent mentalt att nån mister lite fokus om den "självklare ledaren" kommer tillbaka. Får hoppas dom kommer tillbaka till den form dom visat upp, intrerssant att se hur TJ hanterar den här svackan, varför inte sätta in Lindholm som Bisset föreslår.  

Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-HV 71 23/2 2012

Omöjligt att dra några slutsatser av just den här matchen, eller förra, men spelet i egen zon är riktigt dåligt emellanåt. Lägg till det två målvakter som i bästa fall tillhör topp 10. 7 pp utan Järnkrok och utan mål.

Äh, dom här båda matcherna är typiska "vi-är-klara-för-slutspel-nu-orkar-jag-inte-tända-till-en-gång-till".

Men lilla tomrummet nr 100/33 kommer lämna efter sej. Krävs nog en hel femma för att fylla det. Får inte han Guldpucken,-hjälmen whatever är det stor skandal.

Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-HV 71 23/2 2012

Clarence: Det här kan du omöjligt känna till men så här är det:

Vill man vinna nåt måste man sikta högt. Ingen vinnare har nånsin siktat på att bli fyra. Utanför det här landets gränser är det regel (och tom. tillåtet) att säga att man ska vinna, oavsett om det handlar om politik, affärer eller idrott.

Det enda som är genant är att du tycker att det är pinsamt att Brynäs, seriens i särklass mest sevärda hockeylag, ska skämmas för att man har som mål att vinna.

PS. Vilka mål har du i livet? "Jag hoppas jag kommer ur sängen imorgon"?

Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-HV 71 23/2 2012
Tväst: Du fattar verkligen inte... Jag begär verkligen inte att han ska lyfta laget. Konstaterar bara att L-A-G-E-T gått ner sig ett par klasser sedan han kom tillbaka. Finns det ett samband? Kanske... I och med Dackelld återkomst förflyttas rollerna. Tidigare ledare får kanske ta ett steg tillbaka? Oro i truppen? Hur som helst så blir det en rollförskjutning och helt klart är att man blivit sämre. Och då menar jag inte att det beror på att Dackell inte presterar. (kan man knappast begära... Utan snarare att hans återinträde kan ha haft en mental påverkan. En påverkan som kan göra att vissa spelares roller förändrats...
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-HV 71 23/2 2012

Usch och fy vilken skitmatch. Stackars Hansen har inte många rätt nu, tycker han om någon borde kliva fram när vi saknar två centrar. Åker mest runt och kladdar.

Uppspelen från backarna måste genast bli bättre, funkar inte att passen hamnar på skridskor osv...

Någon som vet hur ofta Johan Larsson träffar mål?

Näe nu var jag bitter. Bäst att logga ut direkt! Åter på lördag!

Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-HV 71 23/2 2012
bradberry:

Tvästen högg som en kobra;)

För att väcka liv i laget hoppas jag TJ vaskar om i laget och framförallt sätter in en center bredvid vårat största offensiva hot Jakob Silfverberg.
Jag hoppas man kan ge Elias Lindholm chansen,han såg spännande ut mot FBK.

Widing-Larsson-Johansson
Wännström-Lindholm-Silfverberg
Ollas-Nordqvist-Lavander
Molin-Hansen-Dackell

Tre veckor till slutspelet,svackan får inte bli för lång.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-HV 71 23/2 2012

bradberry:

Om stora delar av de våra verkar va på väg ner i en liten svacka så kan man väl inte begära att en matchrostig Dackell skall lyfta laget?

Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-HV 71 23/2 2012
Tväst: Men lilla du. Stopp å belägg!

Jag sågar ingen. Försöker bara belysa det ironiska att sedan vår kapten gjort comeback har vi presterat säsongens överlägset sämsta hockey...

En intressant koppling kan man ju tycka ändå...
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-HV 71 23/2 2012

bradberry:

Är inte det så självklart så att en normalintresserad hockeyfan skulle förstå att Dacke skall spelas i form inför slutspelet?

Fyra månaders uppehåll..... sågad efter 2 matcher, skärpning

Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-HV 71 23/2 2012
Bissett_19: Pinsamt jävla dåligt och adjö topp 4 för det blir tufft att nå!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-HV 71 23/2 2012
Clarence: Ännu en förlust, har du smygpinne nu?
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-HV 71 23/2 2012
Någon som tycker vi höjt oss med Dackell? :)
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-HV 71 23/2 2012
Tror det mesta är skrivet här.

Det sämsta laget förlorade rättvist ikväll.
Brynäs är helt klart inne i en djup svacka.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-HV 71 23/2 2012
Nja, ikväll var vi inte ens nära.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-HV 71 23/2 2012
70 Rodrigues: Haha, samma här!
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-HV 71 23/2 2012
sylf: Det blir 1-4
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-HV 71 23/2 2012
Nu skiter jag i det här debaclet, god natt gubbar, ska lägga lite energi på vargen, annars blir hon vansinnig ;-)
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-HV 71 23/2 2012
sylf: Ja lägstanivån är låg, så det är bäst att vi inte plockar fram den när det är dags för slutspel :-)
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-HV 71 23/2 2012
brynäs08:Nu börjar jag misströsta, litetgrann...
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-HV 71 23/2 2012
70 Rodrigues: Armbåge i skallen på Larsson, ingen utv!
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-HV 71 23/2 2012
Zappaholic: Visst är det så, usch. Nä nu är det bara att koncentrera sig på att hitta tillbaka till spelet inför slutspelet
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-HV 71 23/2 2012

70 Rodrigues: Jag säger bara att det är tydligt att han är viktig. Denna match liknar den när vi slog HV borta med halva laget på skadelistan...fast omvänt.

Hockey handlar så mycket om inställning...det visade HiV ikväll. Inte vi.

Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-HV 71 23/2 2012
Zappaholic: Har aldrig sagt eller menat att laget ska vinna 55 matcher heller. Däremot vidhåller jag att lagets lägstanivå är alldeles för låg. När allt inte bara flyter på så vinner man inte en enda match och spelet ser inte ens ES mässigt ut. När spelet inte stämmer måste man kunna kriga till sig segrar och kämpa tills tänderna ramlar ur käften.
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-HV 71 23/2 2012
Zappaholic: Om ett lags hela kunnade ska hänga på en enda spelare så är det fan inte mycket att hänga i granen. Ikväll är det pissig inställning som är felet, HV saknar ÅTTA spelare, vi har blivit bjudna till dukat bord men vi äter som en förskoleklass, PINSAMT!!!
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-HV 71 23/2 2012
brynäs08: Och hur ska vi lyckas med det då?
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-HV 71 23/2 2012

70 Rodrigues: "Det enda som kan räknas som godkänt är GULD, då det är lagets målsättning."

Exakt. Ledare, tränare, spelare har som jag uttryckt det tidigare "målat in sig i ett hörn" med sitt återkommande guldsnack. Så om pinsamheten kommer att bli svår för oss fans om sisådär en knapp månad måste genansen bli riktigt besvärlig för de direkt berörda = de förstnämnda. Fast vi har väl bortförklaringar att vänta efter det kommande misslyckandet, kan man tro.

Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-HV 71 23/2 2012
brynäs08: Det känns ganska tydligt att Järnkrok är oerhört viktig för detta lag!
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-HV 71 23/2 2012

70 Rodrigues:

"ASG" lalla är ett bra ord :-)

Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-HV 71 23/2 2012
Känns som att 1pinne i det här läget skulle kunna vara ett fall framåt
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-HV 71 23/2 2012
Tväst: Fortsätt att lalla du :-)
Kommentera

Sv: Matchtråd Brynäs IF-HV 71 23/2 2012
sylf: Jomen alla lag presterar inte på topp alla 55 omgångar, det är inte så svårt att inse det. Nu har vi gjort några plattmatcher...visa mig ett lag i serien som är på topp match efter match efter match?
Kommentera

1470206 · »