GävleLasse: "Det är uppenbart att Czarnecki saknar kompetens att ändra på saker och ting och skjuter därför över allt ansvar på spelarna."
Mkt möjligt att det är "uppenbart" för dig och andra soffcoacher med noll eller ringa kunskap och erfarenhet av det vi talar om men jag har en känsla av att det inte är riktigt lika uppenbart för dom som dagligen sysslar med hockey i sitt yrke.
Vi har spelat 3 tuffa matcher mot riktigt bra motstånd och startade matchserien genom att på ett fullt logiskt och korrekt sätt matcha vår förstafemma mot deras toppformation. Inget speciellt ovanligt i den taktiken, det gör dom flesta lag.
Gick väl sisådär i första matchen men Djurgården var också riktigt bra i den matchen.
Fanns ingen anledning att ex börja plottra med förstafemman efter första matchen, som jag ser det. Dom tog också revansch tillsammans med hela laget genom att vara riktigt bra i vinsten på Hovet. I det läget fanns det än mindre anledning att börja plottra med förstafemman, bara för att försöka få igång ett målskytte som jag tycker du och många andra hängt upp er på alltför mkt.
Fanns alltså ingen som helst anledning att ändra taktik inför den tredje matchen och där började vi också på ett bra sätt.
Nu inför den fjärde matchen aviserar CZ ev förändringar vad gäller matchandet, dock ingen splittring av formationerna i sig.
Känns som ett logiskt agerande om man ser till hans generella tränarfilosofi, där kontinuitet och tålamod är ledordet.
Hade du ex hellre velat se vår förstakedja matchas mot nån av deras sämre formationer redan från start av matchserien?
Den åtgärden borde väl isf ha varit mest logisk om du nu tycker att deras målskytte är så enormt viktigt?
Huss: Det är uppenbart att Czarnecki saknar kompetens att ändra på saker och ting och skjuter därför över allt ansvar på spelarna.
Han tycker alltså att det är de som underpresterat (även fast man vill göra sken av att man har lagsammanhållning och käparglöd i truppen)
Hur dålig ska man vara för att bli petad i Brynäs?
Huge: "Såvitt jag vet har man spelat med bl.a 5 forwards i PP den senaste tiden, så att dom skulle vara förstavalet i den spelformen stämmer ju inte."
Och vad är förstalinan? jo en formation med tre forwards... i detta fallet Dackell, Dixon och Somervuori vilka har spelat väldigt mycket PP.
Man kan tycka att de gjort det bra defensivt. Även fast jag tror att man måste få igång förstalinan att producera. Detta är inget nytt problem som du tycks tro
Om vi går bakåt...
Senaste matchen: 0 mål 0 ass
Match 2: 0 mål 0 ass
Match 1: 0 mål 0 ass
Saik hemma: 0 mål 0 ass
LHC borta: 0 mål 0 ass
HV hemma: 1 mål 2 ass (Dackell 0+ 1Somervuori 1+1 Dixon 0+0)
TIK borta: 1 mål 1 ass (Dackell 0+0 Somervuori 1+0 Dixon 0+1)
Alltså 2 mål på 7 matcher... Hur många pp har man averkat? Hur mycket istid har man fått?
GävleLasse: "Tycker du att det är bra coaching att spela förstalinan som en brunkarlina som gör det godkänt om de spelar 0-0?"
Mht till motståndet som varit av hög klass har dom ju mer eller mindre blivit tvingade att agera brunkarlina, mot sin och CZ:s vilja sas.
Dom gör en bra match på Hovet, utan att göra nåt mål. Jag tycker inte att man ska drabbas av panik och börja plottra med förstafemman bara för att man inte gjort nåt mål på 3 matcher.
Läget hade varit ett annat om dom hade gått mållösa under en längre tid än det här. Jag menar att läget är känsligt: börja plottra för att ev få igång deras målskytte och samtidigt riskera att förstöra det som faktiskt tagit oss hit: defensiven.
Mao: vore förment av mig som läktarcoach att tala om för en erfaren ES-coach hur han borde coacha i just det här läget. Det är HAN som har den samlade erfarenheten, känner spelarna och deras status för dagen.
Där VI inte har nån som helst erfarenhet och coachar från läktaren utan att veta speciellt mkt öht.
"Har de godkänt att spela 0-0 även fast de är förstavalet i PP?"
Såvitt jag vet har man spelat med bl.a 5 forwards i PP den senaste tiden, så att dom skulle vara förstavalet i den spelformen stämmer ju inte.
Nästa fråga.
Huge:Mina argument har inte en blivit bemötta av dig så jag väntar...
Tycker du att det är bra coaching att spela förstalinan som en brunkarlina som gör det godkänt om de spelar 0-0?
Har de godkänt att spela 0-0 även fast de är förstavalet i PP?
Bissett19: "Nu är ju det ute efter att hänga ut Rödin för din lilla vendetta med Gurra,men jag försöker se helheten.OPG måste kliva på Josefsson mycket hårdare där.
Sen att Rödin inte riktigt hinner med i backcheckningen efter ett byte långt byte är inte så mycket att säga om.
Rödin är en av dom få som kan gå med högt huvud efter dom tre inledande matcherna."
Jag försöker också se helheten men passar på att slå två flugor i en smäll.
Jag argumenterar dels lika enögt och korkat ang Rödin som Gurra själv gör när det gäller ex Lauritzen.
Sen försöker jag säga att det inte spelar nån roll vad som hänt i ett tidigare skede.
När Rödin väl står där och har chansen att haka eller på annat sätt få stopp på Eklund så gör han det på ett junioraktigt och tafatt sätt.
Varför ska jag inte få kritisera honom för det, när alla läktarcoacher härinne sågar spelare i parti och minut för enskilda misstag under matcherna?
Jag tar bara seden dit jag kommer.
Att Rödin gör en riktigt bra match och inte ska lastas för förlusten är självklart men en helt annan diskussion.
GävleLasse: "med tanke på din bruna näsa.."
Och DÄR tog DINA argument tydligen slut. hahahah....
DÄR tog argumenten slut.. hahaha"
Ja, det gäller att sänka sig till gurrasnurras förhudsnivå.
För DET argumentet tyckte du förstås var sakligt....?
Huge: Somervuori är värvad för att göra mål. Punkt!
Därför ska man inte slösa bort hans spetskompetens på nåt 0-0 tänk. Stoppa in tex molin på hans plats istället.
Det är matchavgörande att få igång våra tänkta målskyttar. Får vi det så är det Hardy som måste börja coacha och rätta sig efter oss...