Brynäs IF

712978 inlägg · 7953 ämnen

MATCHTRÅDEN

« · 1812759 · » Till forumet


Sv: MATCHTRÅDEN
Peja: det gjorde han Peja. Förstår inte att du inte kan se det. Han var en utomordentlig playmaker i pp.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Carl Lejonkräk: ok då får du väl fortsätta att hävda det om rödin. Besvikelsen kommer bli stor den dagen han återvänder.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Powerfade: Jag hoppas att vi gör årets hemmamatch imon, för det såg inte bra ut senast även om vi vann, gör vi det vinner vi och sen gör vi slut på deras drömmar på söndag :) Tjohooo
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Peja: Jag hävdar bestämt att Rödin låg bakom vårt fantastiska PP.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Carl Lejonkräk: Rödin var bra på att transportera puck, han är ingen fantastisk playmaker i pp som du försöker göra gällande.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Peja: Skojar du? Rödin var ju motorn i det fenomenala PPet.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Carl Lejonkräk: Johnson gjorde sina pp-mål på returer och instick... finns ingen anledning att tro att Rödin iscensatte det.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
SnowKing: Det kan vara så många olika faktorer som spelar in. Han kanske inte trivs, funkade bättre med Scott och Rödin. Sen har han ju inte varit i den första PP uppställningen heller. Det är i alla fall inte han som är tänkt avslutare. Årets PP har ju varit mycket fokus på att få upp pucken till Gunde som skall avsluta alternativt Clark. För Johson gjorde ju inte så många mål i 5v5 förra säsongen.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
SnowKing: enkelt. Han är inte nån som gör mål på egen hand. Det har han aldrig varit. De han är böst på är att suga åt sig returer och han har dumt nog inte fått den rollen iår.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
SnowKing: Johnsom gjorde ju mest mål i PP med god hjälp av Rödin men utan Rödin går det tyngre.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Powerfade:
Förr om åren peta Johnson in mål på löpande band... svårt att känna igen nu. Visserligen har han vart skadad en tid, men ändå, vad har hänt?
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Powerfade: jodå. Clark har varit duktig på att snacka hela säsongen. De är så han är, en terrier. Märkte det redan på träningsmatchen mot Leksand i hudik när jag stog rinkside.

Tror inte han blir så jäkla påverkad av det. De är sådär de är varenda match nästan på andra sidan pölen.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Bellman 6,0: Nej så är det. Men han jobbar riktigt bra just nu, delar ut några tacklingar och snabbheten vet vi alla att han har. Det har låst sig helt för tvillingarna och något bör ändras där
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Carl Lejonkräk: Jag tycker att det ser ut som att LHC har lyckats komma in under skinnet på Clark. Han har ju aldrig gruffat så mycket som han gjort under de här tre matcherna. LHC har ju även lyckats släcka ner vår fruktade leading line. Visst har man gjort mål och visst har Högberg gjort några idioträddningar. Men jag tror att Bulan kanske borde ta sig en funderare på att stuva om lite...
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Bellman 6,0: Johnson ser du nog inte mer i Brynäsdress. Det finns helt enkelt för många alternativ som är bättre.
Frågan är vem det är som får kliva åt sidan när Granis är tillbaka. Bokvist och Alcén har båda gjort bra insatser tycker jag. Mannberg är pigg men väger lite för lätt och är väl dålig i avsluten så i min bok är det han som bör ställas åt sidan.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
MatteB: Det finns absolut olika alternativ, Zab kan ju till en början ta lite byten för Ponthus, Mannberg, Alcén och smyga igång liksom. Det kommer garanterat att komma skador och spelare blir slitna i ett långt (peppar, peppar) slutspel. Jag tror absolut att Zab kan tillföra direkt utan problem.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
MatteB: Mannberg har ryckt upp sig men han kommer aldrig börja sätta sina chanser. Han är ingen målskytt.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Johnson har inte stått att känna igen på hela säsongen men jag vill ha in honom ändå.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Carl Lejonkräk: Ser helst att Ponthus får en plats på sidan och Zab går in där. Händer absolut ingenting för Ponthus.. Tycker mannberg har steppat upp nu i slutspelet.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Jan Grismöbel: jag har en känsla att det kommer att gå till minst 6 matcher. Men jag hoppas och tror att vi vinner matchserien till slut.
Vi vinner i morgon förlorar på övertid på söndag och vinner på tisdag.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Zab skulle kunna börja med att ersätta Mannberg kanske

Zaborsky-Ölund-Bogvist

Alternativt ta en plats med tvillingarna kanske..
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Mittzon: David Ullström i HV gjorde ju nyligen comeback (mot Brynäs) efter att likt Zaborsky ha opererat axeln i oktober och han gjorde skilland direkt (även om han nu är borta med bruten arm.

HV71 SHL 5 1 1 2 | Playoffs 2 1 1 2
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Mittzon: "Särskilt Lindblom ser ut att vantrivas med den hårdhänta uppvaktning vid varje sargduell"
Man frågar sig hur han skall överleva i NHL då....
Efter jätten Bertilsson så tycker jag Kilas får alldeles för lite beröm. Han har varit riktigt, riktigt bra under slutspelet.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Mittzon: Det beror kanske lite på hur länge han varit på is och kört skridskoåkning.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Powerfade: minst 2 matcher . Dom stänger serien på söndag .
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Powerfade: exakt!
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Mittzon: Han har ett bra målsinne så han kan mycket väl bidra framåt. Fast visst lär han sakna matchtempo. Men det är ju minst tre matcher kvar...
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Mittzon: vi får se :)
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Bratwursten : Fem månaders skadefrånvaro, utan matchspel, och kliva in i ett slutspel och göra skillnad. Hur vanligt är det? Jag blir imponerad om han tar en plats i laget.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Jag är övertygad om att Brynäs tar en seger på fredag.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Bratwursten : känns som han har skalle för att hoppa in och bli en joker. Han verkar väldigt sugen på att spela nu! Kan vara värt att testa till veckan
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Peja: Absolut men tror och hoppas att han blir en positiv injektion.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Bratwursten : Zab behöver ju först och främst få fart på sig själv och det kan vara nog så svårt efter en så lång skadefrånvaro.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Om inte offside vid gwg
Vad säger vi om Näkyväs kastning framåt av pucken? Sluter handen om den...

20 skott. Nöjd m resultaten, orolig för vilka kedjor som ska driva detta...
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Bratwursten :
Fiskrens kan få fart på PaW & PoW
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Chris11: tror zaborsky kan få fart på tvillingarna.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Chris11: vi kommer vinna men 4-0 i matcher hade varit för bra bättre om vi får en extra matchjävel på hemmais blir moeny 💰
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Mittzon: vi måste få andrakedjan att kliva fram när det låser sig för första. Gärna att tredje kan peta in någon ibland också. Tycker den kedjan ser riktigt vasst ut
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Carl Lejonkräk: var har du sett de?
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Tjurn : På fredag.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Tjurn : nån som vet när brynäsmatchen blir huvudmatchen på cmore?
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Forsberg 1978: vi tar dom lugn bara
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Peja: Håller delvis med... klart det är skillnad på nivån men en "normal" Lindblom hade inte missat den backhanden...
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Forsberg 1978: Seger och det är 3-1 och flera matchbollar. Det var väl ingen som trodde att Brynäs skulle vinna med 4-0 i matcher, det är alldeles för jämnt för det.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Förlust på fredag och det är 2-2 fyfan hemska tanke!
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Peja: Jämn match, som förväntat.
Mer hemmaplansfördel med bytena än domarna som gör att Jensenlinan är mer anonym idag. Slumpen och ett skitmål avgör, vi är bättre i sista.
Domarna ändå lite inkonsekventa, tar för ett par facewash men släpper ex en huvudtackling på Gunde.
På fredag är det vi som kan styra motståndet vid tekningar efter byte, extra viktigt i såna här matchserier.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Tjurn : Jag är sur på Ryan som väljer att LOBBA ut den när han är helt ensam under vårt Boxplay. Fan vad jag hatar detta... Gissa om Brynäs viker ner sig på fredag med fullt hus i Gavlerinken.
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Honken: mest arg på bulan som sätter in ölund som tekare även om han e grym så ska han fan inte teka i sånt viktigt läge
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
Peja: Och vilken typ av hockey spelade Arto?
Kommentera

Sv: MATCHTRÅDEN
SH: Det är fullt naturligt att svåra passningar och kombinationer inte sitter lika bra när tempot skruvas upp. De få gångerna som de kunde spela hockey utan att bli fasthållna skapade de ändå flera bra chanser, som t.ex när Lindblom la en backhand utanför. Det var en bra chans.
Kommentera

« · 1812759 · »