MoDo - Brynäs IF IF 8/2 19.00
Sen vet jag inte hur ni får ihop att han åker gräddfil samtidigt som han snittar 3 min i utv båset. Ett snitt som inte Jämtin Laine och Abott ens är i närheten av.
spud:Åja foppa är ingen duvunge han heller och ger tillbaka lika mycket som han får. Det är klart att foppa använder sin status som väldigt meriterad hockeyspelare för att påverka domaren, han är väl inte dum.
Angående matchen i måndags så får vi helt enkelt se poängen ni fick som socialhjälp eller nåt ;)
Dom assisterande kaptenerna får också snacka med domarna.
Berka: Idag kl. 13:22
Va?
All heder åt gamla hjältar som Näslund och Foppa, men i detta sammanhang tror jag att du använder fel tempus.
"är" skall bytas ut mot "var"
Det är bara att inse att ni måste bygga om på nytt. Vi har varit igenom den skärselden och har klarat det rätt bra.
arnio: Kul att det glädjer er fortfarande, såhär 10 år senare. Är du säker på att det är en DVD? VHS var populärt senast ni vann guld.
Om inte annat så kan jag ju slänga på guld-dvdn från 1999 och få närmast orgasmiska känslor.
Arnio, kan du sluta grina? Ögat måste svida efter att ha varit tårfylld sen 21 tiden igårkväll.
Redigerad kommentar
Jag skrev det första till dom här inne som jag tycker är patetiska då dessa tycker att peter och modo har fördelar i domarbedömningarna och att modo kan gnälla till sig fördelar i domarbedömningarna när det i själva verket till största del är dålig förlorarmentalitet el. även sk. enögdhet.
Inget personligt, sen hur du väljer att tolka det är upp till dig men från min sida var det inte riktat till någon inividuell person.
Ungefär som att ditt påhopp mot de som här är patetiska inte var personligt, menar du att mitt var personligt till dig?? Tyvärr så är vi inte av "påhoppar-natur" härnere...ödsla din kraft på någon annan än mig..bara ett tips.
Det jag skrev var det att peter inte blir förfördelad osv. osv. med de menar jag definitivt INTE att modo har haft större nackdel än andra när kuben dömt heller inte fördel, jag tror inte att något lag har varken för el. nackdel med någon domare, möjligtvis att i någon match att det kan väga över åt något håll men det tror jag inte har med att göra att domaren favorserar någon spelare el. lag, utan att han helt enkelt dömer utifrån så han uppfattar situationerna och ibland kan det bli felmajoritet åt något håll.
Hoppas du förstod denna gång?!
Läser du på modos forum så dömer han alltid till brynäs(!) och djurgårns fördel, vilket tydligen är samma sak som att döma bort modo..
Majoriteten ja, men det betyder ju att modo måste fått utvisningar av Kuben, däri ligger felet..modo gör inga regelvidrigheter..har du inte koll på det ;)
Hmm, ungefär som att kuben alltid skulle döma till er nackdel alltså???
Det är professionella domare och spelare, varför skulle en domare döma anorlunda för "storstjärnor"? vad får han ut av det förutom skit från media och spelare, att foppa gnäller är för att han vill vinna till varje pris ,och han kan spela riktigt fult precis som många andra.
Han är en helt vanlig mäniska som alla andra och en duktig hockeyspelare och spelar under samma förutsättningar som alla andra, allt annat är fullkomligt skitsnack.
Foppa har nog bra många fler utvisningsminuter redan på 15-20 matcher än vad många andra spelare inte ens får på en hel säsong så hur kan man kalla sånt att vara förfördelad?!
Markus näslund är i princip en lika stor stjärna som foppa men han snackas det inte om att han får utv. med sig "bara för att det är macke", dackell är ett proffs utav rang´, blir han förfördelad???! PJ axelsson som spelat större delen av sin karriär i nhl, blir han förfördelad...??... nej!
Nä ni brunäsor, hockeyn är inte alltid rättvis och ibland gör domarna katastrofala missar som kan betyda vinst/förlust men att påstå att vissa kan gnälla sig till fördelar i domslut eller att man bara för att man varit "stort proffs" blir särbehandlad å får fördelar e rent å skärt skitsnack!
Hoppas att M0D0 missar slutspelet så man slipper dessa kärringar.
Men bevakningen han fick mot bla Luleå är kanske den hårdaste jag någonsin sett någon spelare få i ES.
Inget snack att han fortfarande tillhör top5 bland utespelarna i ES..
Knappast! Överskattad föredetting som åker räkmacka bland spelare, domare. Visst kan han blixtra till ibland, men det kan ju Alexander Sundström också.....
Ja han är mycket mycket bra, men det är bara det att det tjatats så ooootroligt mycket om honom i media att folk blir sååå trötta på att höra om honom..
Sen tycker jag personligen att det Davidsson är en bättre spelare än TGSCIMCF om man tittar till nuvarande säsong.
Sen tycker jag det är tragiskt att läsa allt nedvärderande om Foppa.. Han ska behandlas med respekt. Börjar låta lika gnälligt som hv-supportrarna gällande foppa.. Foppa är elitseriens bästa spelare och även att han åker lite räkmacka, så utstår han oerhört mycket skit då alla vill ta ner honom på jorden. Vilket få lyckas med.
Foppa mot OS, ska bli förbannat kul att se!..
spud: "Varför tror du ett av sveriges absolut populäraste TV program enbart innehåller före detta elitidrottare?"
Vilka av deltagarna i "På spåret" är f.d elitidrottare?
"Såja torka tårarna nu lillgrabben."
Inte så lätt efter skrattattacken man fick när Fyran aviserade ett konstmål av Foppa i Sporten.
Att dom dessutom inte visade målet gjorde ju inte saken mindre komisk...
Sen håller det alltid: att vem Modo än har i mål mot oss så
får den målvakten en hög räddningsprocent. Till och med
sopan Malek kom upp i 95% i dag.
Med tanke på vår hyfsade målskillnad så bör två trepoängare räcka,
om vi inte åker på storförluster i övriga fem.