Brynäs IF

713107 inlägg · 7953 ämnen

MORA IK - BRYNÄS IF 22/2

840209 · » Till forumet


Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2
GävleLasse: Ja, jag glömde bort Hutten i hastigheten. Men det kan ju bli så att Lind lägger ner, fast det är nog inte troligt. Han behövs dessutom, om han bara kan hålla samma nivå som hittills.

Ang backarna så såg jag att LHC:s Andreas Holmqvists kontrakt går ut och att han dessutom ryktas vara på väg bort. Vore en tänkbar värvning.
Kommentera

Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2
Huge: Men Bäckis ersättare har ju redan anslutit, Janne Hauthonen.

Men skall man tro att det ligger någon substans i det GD skrev om för ett tag sedan i samband med förlängningen av Boorks kontrakt. Att Boork vill ta SM guld med Brynäs så lär det värvas friskt...
Kommentera

Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2
GävleLasse: "Visst nu kommer du säkert in på spåret om att Brynäs håller på att byggas upp lånsiktigt bla bla bla. Men som det ser ut så kommer i stort sett samma lag att ställas på isen även nästa säsong"

Ja, om laget nu fortfarande är under uppbyggnad, vilket jag utgår från att du håller med om, så faller det väl sig helt naturligt och logiskt att de flesta spelarna blir kvar. Iaf dom man ansett vara värda att satsa på inför framtiden. Annars hade det väl inte varit ngn större vits med att både ta hit Boorken och bygga från grunden, iom att det ju var det som var föreningens gameplan, sas.
Sen tycker jag att du lite väl mkt föregår det ev skeendet med att konstatera hur det kommer att bli. Låt oss vänta och se, innan vi fastslår ett ev scenario.
Realistiskt sett så kan man väl iaf konstatera att utgångspunkten är att spelare med kontrakt kommer att bli kvar, om dom inte själva väljer att bryta. Vad som sen händer utifrån den starten är det lite svårt att sia om, men att ex Bäckis måster ersättas med en nästan likvärdig center, det utgår jag ifrån. Annars så blir tom Enskedes egen Travolta förbannad...
:-))
Kommentera

Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2
Huge: FBK - SAIK 6-0 efter 2 perioder...

Motivation slår klass.. ;)
Kommentera

Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2
Huge: Nu var det ju inte så jag menade. Du har hela tiden efterlyst nyans från vissa skribenter här, varför inte själv ha lite nyans och variera lite i dina analyser. Om det beror på samma tre saker så är det ju någonting som är genomgående dåligt i Brynäs. Visst nu kommer du säkert in på spåret om att Brynäs håller på att byggas upp lånsiktigt bla bla bla. Men som det ser ut så kommer i stort sett samma lag att ställas på isen även nästa säsong. Man förlänger kontrakten med de flesta spelarna så det skapas inte mycket utrymme för att bli bättre...Och tar man in spetskompetens så kommer ju detta att innebära att det "gamla laget" får mindre speltid. OM nu nyförvärven levererar och inte blir till besvikelser som hänt gång på gång.
Kommentera

Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2
GävleLasse: "GävleLasse: "Om du någon gång hade varierat med att kort konstatera att idag var Brynäs skitdåliga och fick stryk på grund av det."

Inga problem, jag ska försöka komma ihåg att efter varje förlust först konstatera att vi var skitdåliga och därför fick stryk.
Men därefter så är jag alltså i min fulla rätt att, som vanligt, försöka analysera och förklara VARFÖR vi fick stryk, utan att du som vanligt kallar det för borförklaringar?
Annars så måste du ju anse att det inte finns några orsaker till att man förlorar.
Eller?"
Kommentera

Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2
Huge: Det roliga med dig är att så fort Brynäs förlorat så beror det ALLTID på någonting i stil med motivation slår klass, skador eller någonting i den stilen. Om du någon gång hade varierat med att kort konstatera att idag var Brynäs skitdåliga och fick stryk på grund av det.

Men det kanske hänger ihop med att du gör dina analyser med text TV som enda referens. ;)
Kommentera

Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2
70 Rodrigues: "Om vi någon gång förlorade så berodde det på att det andra laget var bättre för dagen och inte pga motivationsproblem"

Om du menar att det inte berodde på dina egna motivationsproblem att ni torskade, så stämmer det säkert. Men kan det möjligvis ha varit så att det isf berodde på att motståndarna övrelag var ännu mer motiverade än vad ni var? Jag har väl aldrig ifrågasatt din egen ev motivation, utan ditt resonemang om att motivation slår klass inte skulle stämma, rent generellt.
Kommentera

Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2
Huge: Jag hatar att förlora, jag var alltid motiverad oavsett om det var match eller träning. Om vi någon gång förlorade så berodde det på att det andra laget var bättre för dagen och inte pga motivationsproblem. Vi hade en tränare som visste och lärde oss vad motivation var för något!
Kommentera

Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2
Huge: "Kanske det...
Att du försöker skoja bort mitt svar, tar jag som en bekräftelse på att du verkligen hade missuppfattat tanken med upplägget. ;-)"

Glöm den bilden...

Jag trotte att jag mer än väl förklarat min åsikt i i frågan.
Kommentera

Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2
Huge: Men om Brynäs saknar motivation så har ju Boork misslyckats fatalt med sina planer om att få in slutspelstänket i laget.

Åtgärder?
Kommentera

Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2
GävleLasse: "Och tänket går ut på att släppa in tre snabba, inte byta målvakt och sedan "göra en godkänd insats" ;)"

Kanske det...
Att du försöker skoja bort mitt svar, tar jag som en bekräftelse på att du verkligen hade missuppfattat tanken med upplägget. ;-)
Kommentera

Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2
70 Rodrigues: Im att du helt avfärdar teorin om "motivation slår klass", och kallar det för Bs, så visar det hur okunnigt du resonerar. När du själv spelade som aktiv, vad gällde då?
Att ett mkt motiverat lag oftast fick spö av ett mindre motiverat?

Förlorar vi på måndag så kan man väl knappast i dag veta vad det isf beror på? Om man inte är släkt med Saida, vilket du tydligen är...
Kommentera

Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2
Huge: Och tänket går ut på att släppa in tre snabba, inte byta målvakt och sedan "göra en godkänd insats" ;)
Kommentera

Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2
Huge: Om Brynäs förlorar på måndag, är det då "motivation slår klass" som gäller som argument då också, eller är det dåliga skridskor eller något annat Bs?
Kommentera

Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2
70 Rodrigues: "Han kansek kan rensa upp i en förening, men sen då. Det är att vinna som betyder något, så länge Boorken är kvar så kommer vi inte att vinna någonting."

Helt riktigt, och det var ju bl.a jag själv en av dom första att påpeka när Boork kom hit: att han sannolikt inte kommer att gå hela vägen sas.
Men det vore ju djävligt kul och dessutom djävligt välförtjänt om han lyckades nästa år. Mkt hänger ju på vilka spelare som försvinner och framförallt vilka som kommer. Först när detta har klarnat kan vi ju börja spekulera i om han är rätt man eller inte.
Kommentera

Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2
Huge: Har aldrig stått 0-3 i den matchen, 0-2, 1-2 och 1-3 däremot!
Kommentera

Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2
GävleLasse: Boork har ju själv förklarat och själv så har jag heller inte uppfattat det som att det handlade om att bara gå in och försöka vinna 5 av 8. Det handlade väl mest om att man ville få in själva tänket om hur man bör agera när det blir cupspel, men självfallet i kombination med att man också verkligen FÖRSÖKER vinna minst 5 av 8.
Att man nu inte lyckas behöver ju inte betyda att upplägget i själv är fel.

Kollar förresten på HV-Frölunda just nu: 0-3 efter 8 minuter.
Är det ngn som fortfarande tror att "motivation slår klass" inte har så stor relevans....? :-)
Kommentera

Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2
Huge: Sorry, förra säsongen ska det vara!
Kommentera

Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2
Huge: Ja, dagens Frölunda och Mora går ju bra :-) Folk har börjat prata om Boorken denna säsong, innan dess var det jävligt tyst. Han kansek kan rensa upp i en förening, men sen då. Det är att vinna som betyder något, så länge Boorken är kvar så kommer vi inte att vinna någonting.
Kommentera

Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2
Huge: Det intressanta i det hela är ju varför Boork kör en "stenhård" träningsperiod och i samband med den går ut med att de skall vinna 5 av 8 matcher. Tycker du inte att det låter lite motsägelsefullt?

Hade han gått ut med att nu är det full fokus på slutspel och detta kommer att innebära att vi kan "falla igenom" under de kommande matcherna, så hade i alla fall jag köpt resonemanget.

Nu verkar det mer som att de kommer med svepskäl.
Kommentera

Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2
70 Rodrigues: Nä, men möjligtvis därför att han har varit erkänt duktig på att bygga upp lag som mer eller mindre legat i spillror. Dagens Frölunda och Mora är ju exempel på lag som har Boork att tacka för mkt.
Vi är ju själva under uppbyggnad vad gäller både lag och föreningen i övrigt, så jag tror nog att Boork har rätt mkt på fötterna när han agerar.
Det han visat hittills motsäger iaf inte detta.
Kommentera

Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2
Huge: "Leave it to the man" Är det därför han har vunnit så mycket titlar genom åren :-)
Kommentera

Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2
munkas: Kul att du skriver lite mer sakligt och försöker få till en seriös debatt.
Ja, vi vet ju inte om Boorken gjort rätt, om det är upplägget med hårdträningen inför slutspelet som du avser: dvs om det var rätt agerat eller inte?
Jag tror att man ska akta sig att dra för stora växlar på ex den senaste tidens halvknackiga spel. Redan innan uppehållet för LG Games så såg ex Bäckis rätt sliten ut. Sen gick Lind sönder och även ett par andra spelare tvingades vila pga skada eller sjukdom. Allt det här påverkar naturligtvis laget och spelet kanske speglar den status vi för tillfället har, även om jag tycker att benen såg rätt pigga ut senast mot Mora.
Sen är det ju lite svårt att sia om orsaken till att Boork bänkar en del spelare emellanåt. Behöver ju inte vara ngt märkvärdigare än att han vill prova lite olika alternativ och även få igång laget vid ett sista ryck sas, när vi ex ligger under. Men det kan ju lika gärna vara en markering om att det börjar hetta till och bli allvar, men jag tror som sagt mer på det första alternativet. Det kan ju mkt väl vara så att han VET att hårdträningen tagit rätt hårt på spelarna både fysiskt och mentalt och att det i det pga detta inte finns ngn anledning att ex bänka en spelare som spelar en bit under sin normala kapacitet. En kapacitet som ju de facto måste anses som normal i det läget.

Jämförelsen med Färjestad är iofs intressant men isf bara under förutsättning att vi har hunnit lika långt i utvecklingen av både laget och föreningen i stort. Och det skiljer ju trots allt ännu rätt mkt vad gäller båda delarna. Om vi tittar på laget först, så har dom ett gäng landslagsspelare med enorm rutin och spelskicklighet. Det ger en helt annan pondus och nästan automatiskt gott sjävlförtroende som sedan sprider sig till övriga lite mindra rutinerade spelare. Detta plus att hela föreningen andas självförtroende och säkerhet gör ju att dom redan här har ett försprång gentemot övriga lag, både mentalt och spelmässigt.
Uppläggen är ju lite olika vad gäller hur resp lag som är klara för slutspel, laddar upp sas. Dom har valt en väg som dom tror på och som dom säkert praktiserat tidigare. Själva så är vi ju i stort sett noviser ännu så länge, vad gäller slutspel och hur man bäst förbereder sig, så jag tror att det är svårt att även här egentligen dra några paralleller mellan lagen.

Håller med om att det KAN vara en liten chansning som Boorken gjort, även om jag inte tror riktig på det. Det som isf skulle tala FÖR en chansning är ju att man tvingades lägga hårdträningen under uppehållet, då det inte fanns någon annan möjlighet att köra hårt, med tanke på spelschemat i övrigt. Alternativet hade ju isf varit att mer eller mindre vila laget under uppehållet, men det låta å andra sidan heller inte som ett bra upplägg i det läge vi befinner oss eftersom vi ju redan är klara för slutspel. Detta upplägg (med vila) tror jag isf passar bättre för ett lag som INTE är klart och som dessutom måste prestera för att hänga kvar. Att i det läget bränna krutet via en hårdkörningsperiod kanske inte är så lyckat.

Masterplanen kanske trots allt inte är så väldigt tydlig utan mer ett normalt upplägg som Boorks praktiserat många gånger tidigar i sin karriär som tränare. Jag tror kanske att det mer är supportrarnas allmänna oro över lagets tillstånd för dagen, som spelar in i detta fall. Är man allmänt orolig så brukar också de olika teorierna om vad som bör eller inte bör göras, stå som spön i backen.
Leave it to da man himself (Boork) så ordnar det sig säkert....
Kommentera

Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2
munkas: Resultatmässigt har det varit bra, men som jag skrev, "spelmässigt" har spelet varit lite knackigt.

Men visst har du rätt i att jag är lycklig, mirakelmatchen i sjunde semin i våras kommer man leva på många säsonger.
Kommentera

Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2
eltifoso: Nä, det är klart. Som färjestad fan är man ganska bortskämd med framgång. En förlust på tio senaste omgångarna är tydligen "inte riktigt i form". Lyckliga sate!
Kommentera

Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2
munkas: Melin vilar inte spelare hela matcher, men om du kollar istiden för Färjestads spelare de senaste matcherna så kommer du se att ingen spelare är över 20 minuter. Melin och Samuelsson "vilar" spelarna genom att låta hela truppen lira istorsett lika mycket.

När slutspelet sedan drar igång så kommer den sedvanliga coachningen träda in igen, sen ser man ju på Färjestad att de inte är riktigt i form nu på slutet spelmässigt. De använde sista uppehållsveckan till en rejält tung träningsperiod och förhoppningsvis släpper det lagom till kvartsfinalerna startar.
Kommentera

Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2
Huge: Jag kan hålla med dig om att det är skillnad på att spela för sin existens, som mora gör, och spela för vilken placering man skall ha när slutspelet börjar.
Frågan är bara om inte den gode Boorken sätter sina kulor i skruvstädet när han vilar spelare till höger och vänster nu i elitseriens slutspurt.
Om det inte går att jämföra brynäs och mora kanske man kan dra några paraleller mellan brynäs och färjestad istället. Färjestad har sakta men säkert klättrat placering efter placering under seriens gång för att nu ligga på första plats i elitserien och spela en fartfylld och explosiv ishockey såväl hemma som borta. Här har det inte varit tal om att vila några stjärnor inför slutspelet eller vila spelare som kommit tillbaka från skada två veckor längre än nödvändigt.
I brynäs är det raka motsatsen. Inställningen till matcherna är sämre än på länge, spelare vilas för minsta skavank, kedjorna ser olika ut i varje match som spelas och självförtroendet är kört i botten.

Om detta mot förmodan är i enighet med Boorks masterplan hoppas jag verkligen att "eld i röven"-knappen fungerar när slutspelet börjar.
Kommentera

Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2
Huge: Jag orkar inte gräva bland matcherna så jag tar ett exempel som jag kommer ihåg på rak arm.

En hemmamatch mot ett kraftigt decimerat Timrå, jag har för mig att vi lyckades vända ett 1-3 underläge till oavgjort.

Men det finns fler exempel, bara man tar sig orken att leta fram dem.
Kommentera

Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2
Huge: Vadå är det NYA inlägg??? Trodde att era inlägg från förra året blivit multipelpostade.

Nä jag är mitt i en flytt så jag har bara kikat in med ena ögat så där halvhjärtat då och då.
Man kan säga att jag har gått in för HS på ungefär samma sätt som Brynässpelarna går in för matcherna nuförtiden.

Självklart är det Lets dance! Tobbes trollerilåda är framställd och danspjucken är putsade.

Är bra sugen på att posta en "inför-krönika" bara på jävelskap...men jag spar det till Idol börjar igen ;) Micke, arnio och ni andra kan pusta ut, iaf ett tag till.
Kommentera

Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2
Gusten: Har du somnat av allt oseriöst hockeysnack mellan mig och Lasse de senaste timmarna?
Dags att dra igång nåt seriöst va?
Är det inte "Let´s dance" ikväll...?
Kommentera

Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2
GävleLasse: "Bemöt resonemanget istället."

Så här skrev du:
"Fast inte när det gäller mot Brynäs där det tvärt om verkar vara en fördel att sakna nyckelspelare."

Du antar ju isf bara detta iom att du använder ordet "verkar". När du dessutom inte kan backa upp din teori med att ex visa exakt vilka matcher vi torskat och där motståndarna samtidigt haft sina nyckelspelare borta, så blir det ju lite svårt för mig att bemöta ditt resonemang med annat än ett eget antagande. Och detta mitt antagande är som sagt att jag inte tror att din teori är särskilt allmängiltig öht. Och att den följdriktigt inte ens gäller när Mora möter just oss, ifall det nu bara var det du ville påvisa.

Eller så går din teori ut på att det är sannolikt att man spelar bättre med sina nyckelspelare bort, men även den teorin tycker jag inte stämmer.
Enda sättet att ta reda på vem av oss som har rätt, är ju isf (som jag sade i ett försök att bemöta ditt resonemang med just ett sakligt och konkret tillvägagångssätt), att kolla alla matcher där nyckelspelarna varit borta hos det vinnande laget, och där vi själva stått för motståndet.

Mao: när du kan påvisa rent konkret och med fakta att din teori stämmer, så böjer jag mig. Annars blir ju ditt resonemang bara ett antagande från din sida, likväl som mitt svar också är ett antagande.

Hur du kan få det till att jag härmed inte har bemött ditt resonemang, begriper jag ärligt talat inte.
Kommentera

Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2
Huge: "Med betoning på "verkar", för din teori känns som att den inte är speciellt allmängiltig utan snarare ett undantag.
Går teorin dessutom att sakligt bevisa utan att först titta på de matcher som det handlar om?"

Du fortsätter oförtröttligt att bygga ditt försvar på enstaka ord.

Bemöt resonemanget istället.
Kommentera

Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2
65selander: Ännu ett outgrundligt visdomsord av bokens egen sfinx....
Kommentera

Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2
wap.hockeysnack.com
Fyra timmar senare.... :-)
Kommentera

Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2
Huge:

Sorry, så ska jag inte göra flera gånger! ;-)
Kommentera

Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2
Bedrövligt.
En modoit slår vårt orakel på fingrarna... :-)
Kommentera

Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2
20 Lindgren: "...perioden med 8 raka vinster.

När vann Brynäs åtta raka matcher?"

Borde väl du veta om någon, i egenskap av statistikorakel härinne... :-)
Kommentera

Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2
GävleLasse: "LÄTTJA!"

Jag tror ju personligen inte att det generellt sett har så mkt med lättja att göra när en tränare tvingas bänka en spelare, även om det förstås finns sådana fall. Det känns mer som att det isf handlat om brist på fokusering och koncentration på uppgiften. Nu låter ju iofs sig detta som en bra beskrivning på lättja men jag tycker ändå att det är viss men klar skillnad mellan de två sakerna. Lättja känns mer som att man i grunden har en loj och slö inställning och öht inte har några intentioner att rycka upp sig.

Ser man på antalet bänkningar som gjort sen Wahlberg/Miettinen-tiden, så tycker jag ändå inte att Boork har använt detta medel i någon överdrivet stor omfattning. Rätt så normalt skulle jag tro, i jämförelse med ex andra tränare. Då räknar jag inte en bänkning som ngt en tränare gör i syfte att ex försöka vända ett underläge pga att samspelet inte riktigt stämmer i resp femmor.
Kommentera

Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2
20 Lindgren:

I mitten av 70-talet ;-)
Kommentera

Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2
Huge: ...perioden med 8 raka vinster.

När vann Brynäs åtta raka matcher?
Kommentera

Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2
GävleLasse: "Fast inte när det gäller mot Brynäs där det tvärt om verkar vara en fördel att sakna nyckelspelare. Jag vet inte hur många matcher som förlorats den här säsongen mot lag som saknat sina nyckelspelare."

Med betoning på "verkar", för din teori känns som att den inte är speciellt allmängiltig utan snarare ett undantag.
Går teorin dessutom att sakligt bevisa utan att först titta på de matcher som det handlar om?

upplys.... ;-)
Kommentera

Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2
Huge: Att det varit "allvarligt" bevisas ju genom de åtgärder som Boorken "tvingats" göra mot enskilda spelare som efter matchen fått stå med hundhuvudet. Sedan har åtgärder i form av petningar och liknande kommit som ett brev på posten.

Det ser jag som allvarligt i alla fall.


LÄTTJA!
Kommentera

Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2
GävleLasse: "Har du funderat över VARFÖR Brynäs behövt visa moral och HÄMTA upp underlägen? Kan det bero på att de inte varit med från början av matchen?"

Behöver man ens funderar på det?
Det är väl rätt uppenbart att man i vissa matcher inte varit med från start, men frågan gäller ju ifall det händer så ofta som du vill ha det till, och ifall det dessutom är ett så pass stort problem som du även här vill ha det till?
Generellt sett över hela säsongen och hur laget allmänt sett uppträtt i motgång, så vill jag nog påstå att inställningen överlag varit mkt bra.
Kommentera

Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2
sylf: ""Sen behöver ju inte heller en tappad ledning till ett oavgjort slutresultat nödvändigtvis bero på dålig inställning."

Har jag aldrig heller sagt.Du sa att vi var väldigt svårslagna och jag kontrade med att vi har ännu svårare att vinna."

Ja, vi har haft svårt för att vinna, men du avslutade ju det påståendet med ordet "Inställning?"
Dvs underförstått: oförmågan att vinna beror ENBART på dålig inställning.
Men om du menar att oförmågan att vinna IBLAND kan bero på dålig inställning så håller jag självfallet med.
Och isf så har du även resonerat nyanserat.
Du lär dig... ;-))
Kommentera

Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2
Huge: Det är just den här obotliga optimismen som "imponerar" på mig.
Det vore underbart om du nån gång kunde konstatera utan djupare analyser att det helt enkelt sket sig o har skitit sig i ett antal omgångar.
En djupare analys varenda eviga gång ter sig mycket jobbigt för mig personligen, jag kanske är mer av den arten som tycker att det går bra ibland o dåligt ibland o ibland i längre perioder, ingen Einstein för att förstå det.

När det går dåligt då ser man saker som behöver göras för att rätta till ett problem som man tycker behöver ändras på. En petning, en utskällning, en coachning eller vad det nu kan vara för nånting.
Om vissa supportrar känner en frustration över att några i laget kanske åker på en skridsko, så ut med det då, vilket också sker. Att hitta analysen till varför? o att hitta det positiva i det som inte finns för tillfället, kanske inte ingår i frustrationen.

Att helt enkelt få klaga av sig i det som man tycker inte håller. Att det då finns såna som du som hela tiden ser ljuspunkter o positiva förklaringar o aldrig kan säga ett ont ord om laget hur pissigt dom än spelar, det imponerar på mig, o är även frustrerande.
Att bara lalla med utan att tycka nåt om vad som är fel o som behöver rättas till.
Själv är jag en person som har väldigt svårt att uttrycka sånt, jag är väl verbalt hämmad.
Kommentera

Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2
Huge: Fast inte när det gäller mot Brynäs där det tvärt om verkar vara en fördel att sakna nyckelspelare. Jag vet inte hur många matcher som förlorats den här säsongen mot lag som saknat sina nyckelspelare.
Kommentera

Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2
mattiaskarlgren: För att ha en spelare som nästan gjort vart fjärde mål för sitt lag, så vill jag nog påstå att Mora trots allt är beroende av sin tjeck.
Och även de övriga tjeckerna...
Kommentera

Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2
Huge: "Sen behöver ju inte heller en tappad ledning till ett oavgjort slutresultat nödvändigtvis bero på dålig inställning."

Har jag aldrig heller sagt.Du sa att vi var väldigt svårslagna och jag kontrade med att vi har ännu svårare att vinna.
Kommentera

Sv: MORA IK - BRYNÄS IF 22/2
Huge: Har du funderat över VARFÖR Brynäs behövt visa moral och HÄMTA upp underlägen? Kan det bero på att de inte varit med från början av matchen?

Jag har inte full koll på hur många av de oavgjorda som vi har gjort kvitteringen i men det finns säkert någon här som har det...

upplys!
Kommentera

840209 · »