Brynäs IF

714618 inlägg · 7953 ämnen

Örebro IK-Brynäs IF 10/10-13

1592888 · » Till forumet


Sv: Örebro IK-Brynäs IF 10/10-13

tjugo8:

Tack för länken. Riktigt bra skrivet enligt mig.

Kommentera

Sv: Örebro IK-Brynäs IF 10/10-13

Killen är ambitiös, analytisk och skriver ofta bra!

Bra jobbat!

Kommentera

Sv: Örebro IK-Brynäs IF 10/10-13
tjugo8: Äh, han bara grinar ;-)
Kommentera


Sv: Örebro IK-Brynäs IF 10/10-13
Tycker denna säsong känns ganska lik förra året, inget vidare bra spel men man lyckas ändå ta poäng. Får hoppas att inte Bertil och Kihlas blir borta länge..
Kommentera

Sv: Örebro IK-Brynäs IF 10/10-13
Johan Norrström: Tänkte på Rahms historia med Örebro, med honom på isen hade matchen fått en helt annan innebörd.
Kommentera

Sv: Örebro IK-Brynäs IF 10/10-13
pekka85: Vi skulle behöva paus i serien men det är tre matcher dit och sedan 5 dagars vila. Det håller inte att spela på detta sätt som vi gör just nu. Det var många som såg trötta ut i benen.
Kommentera

Sv: Örebro IK-Brynäs IF 10/10-13
Huge:

Jag vet åtminstone hur du låter när Rahm gör sina tavlor. :) VM i bortförklaringar. ;)
Kommentera

Sv: Örebro IK-Brynäs IF 10/10-13
Johan Norrström: Till viss del, trots allt en rejäl tavla han gör. Kan ju bara tänka mig hur det låtit ifall Rahm gjort likadant....
:-)
Kommentera

Sv: Örebro IK-Brynäs IF 10/10-13
Carl Lejonkräk:

Jävla tur att han fega ur då. Eller försöker du på något sätt antyda att kvällens förlust ska skyllas på Johan?
Kommentera

Sv: Örebro IK-Brynäs IF 10/10-13
Huge: Hade jag tagit ut laget så hade jag ställt Rahm i kassen idag men TJ fegade nog ur...
Kommentera

Sv: Örebro IK-Brynäs IF 10/10-13
Är de någon som har hört något om Bertilsson???
Kommentera

Sv: Örebro IK-Brynäs IF 10/10-13
Zappaholic: Visst, Brynäs har på de två senaste matcherna fått med sig 4 pinnar, trots visset spel och lite flyt. Det är självklart bra. Tyvärr talar sannolikhetsläran emot en liknande poängskörd framöver om spelet fortsätter i samma stuk. Idag är det stor klasskillnad mellan lagen. Örebro har minst två ramträffar och utöver det mängder med skarpa målchanser. Brynäs skapar egentligen ingenting men får chansen att spela 5 mot 3, vilket resulterar i två mål. Maximal flyt! Nu krävs det en rejäl uppryckning, det är på tok för djupa dalar rent generellt och backspelet börjar alltmer likna fjolåret.
Kommentera

Sv: Örebro IK-Brynäs IF 10/10-13

Treklövern1912:Kära Brynäsare! Ingen bra match idag från våran sida. Jag tycker, som så många gånger tidigare, att problemen börjar i egen zon. I dag har jag tydliga exempel på hur man inte ska spel!! Löf bär upp pucken bakom egen bur och ska lägga en passning till högeryttern som kommer med fart. Det är en passning på ca 6-7 meter utan uppvaktning. Han lägger då en stenhård flippuck som forwarden inte kan hålla, den tappas över egen blå och sedan till Örebrospelare. I ett av få tillfällen under andra perioden får vi lite tryck i deras zon, Sunken tar då emot puken vid sargen vid offensiv blå.............. Han kan då: 1 Slå pucken stenhårt längs sargen till de 3(!) Brynäsare som ligger djupt i deras zon. 2 Slå pucken till back längs blå. Vad gör karln? Han lägger en sned, lös skitpassning rakt på Örebroback som inte äns ligger på press. Sådana misstag gör att hela laget fick kämpa för att hinna hem på omställningen. I första perioden blir också Djoos helt enkelt bortlyft vid sargen av en Örebroforward. Tycker killen väger för lätt i sargspelet!! Harju spelar som en påse skit och har ett riktigt sävligt kroppsspråk men likt förbannat gör han ju mål:) Har hyllat och skyddat Brodin men skulle gärna se honom lite mer, tycker han får ut förvånande lite av sitt riviga spel!!

Vad var bra idag då? Ja, inte mkt! Honken räddar oss i flera lägen! Vad vore backbesättningen utan Gunderson, tror han spelade 30 min typ! Starkt också att vi tar poäng fast vi spelar dåligt.

Om det visar sig att Kilas och Bertilsson är borta på lördag så springer jag bort till kiosken och lägger en säker 2 på Växjö, vi vinner INTE en match till om vi spelar så här och dessutom saknar backar. Tror dessutom att Växjös odds kan vara bra:) Jag vill inte låta pessimistisk men känslan från förra året gör sig påmind i en ganska liknande situation. Kommer defensiven att falla? Många uddamålsvinster förvandlades till förluster! En backstyrka som faktiskt är för tunn!! Jag hoppas verkligen att förra säsongen inte upprepar sig!! Tack för mig....Hej!

Kommentera

Sv: Örebro IK-Brynäs IF 10/10-13
bradberry: B-sson såg rätt groggy ut, tror han beläggs med förbud, hoppas inte mer fysisk skada (med operation/rehab) än vila ut en lätt hjärnskakning...

Och Kilas är väl tillbaka snart iaf... Löf bör få vara kvar i några matcher till...
Kommentera

Sv: Örebro IK-Brynäs IF 10/10-13
Tväst: Tycker Honken agerar lite tveksamt vid 2-1.
Löf hinner upp Aulin och förhindrar därmed denne att försöka avsluta med en dragning.
Borde Honken ha läst och gått ut mot skytten.
Nu backar han in i kassen och gör det enkelt för Aulin.
Om man nu ska vara lite kritisk, i övrigt är det väl Honken som ger oss chansen att ta poäng.
Kanske dags att matcha Rahm på lördag, mer för att låta Honken få vila.
Kommentera

Sv: Örebro IK-Brynäs IF 10/10-13
70 Rodrigues: Skulle nog byta Sondell mot Jakobsson för hans målgivande passning. Nej, jag menar förstås Gunder.
Kommentera

Sv: Örebro IK-Brynäs IF 10/10-13
bradberry:Ja, det får vi verkligen hoppas på. Tyvärr är det bara till lördag de får återhämta sig. Lät tidigare att Kilas kanske inte är så allvarligt skadad. Tycker i och för sig att det är värre om Bertil är borta. Man kan bara hoppas på det bästa för båda.
Kommentera

Sv: Örebro IK-Brynäs IF 10/10-13

Matchens fem bästa spelare

 Tim Wallace, Örebro.
Den transatlant som har lyckats bäst i SHL. Delade ut en perfekt open ice-tackling på Simon Bertilsson.

 Anton Rödin, Brynäs.
Bäst i Brynäs vassa förstafemma. Satte kvitteringen efter bara fyra sekunder i powerplay.

 Daniel Sondell, Örebro.
Har fått ett jättelyft den här säsongen. Näst mest poäng av alla backar. Sköt segermålet i sudden death.

 Marcus Weinstock, Örebro.
Gör en av sina bättre matcher för säsongen. Vräkte in ledningsmålet ribba in.

 Emil Kåberg, Örebro.
Hur kan man inte gilla en sån spelare? Skulle göra nytta i vilket lag som helst.

Bäste målvakt: Johan Holmqvist, Brynäs.
Spikade igen när Örebropressen var som störst. Gjorde några riktigt vassa räddningar.

 

Örebro–Brynäs 3–2 e förl (1–0, 0–1, 1–1, 1–0)

Första perioden: 1–0 (19.12) Marcus Weinstock (Jared Aulin, Conny Strömberg) spel fem mot fyra.

Andra perioden: 1–1 (14.00) Anton Rödin (Greg Scott) spel fem mot tre.

Tredje perioden: 2–1 (5.00) Jared Aulin, 2–2 (18.26) Bill Sweatt (Ryan Gunderson, Sebastian Lauritzen) spel fem mot tre.

Fjärde perioden: 3–2 (3.56) Daniel Sondell (Martin Johansson).

Skott: 37–23 (10–6, 13–8, 12–7, 2–2).

Utv, Örebro: 5x2. Brynäs: 5x2.

Kommentera

Sv: Örebro IK-Brynäs IF 10/10-13
Treklövern1912: Hoppas bara Kilas å Bertil är tillbaka då. Deras skador känns värre än de tappade poängen...
Kommentera

Sv: Örebro IK-Brynäs IF 10/10-13
Zappaholic: så märkligt att Örebro tar så mycket poäng, det ser ut som att de bara går på adrenalin och tokkör. De kämpar mer än motståndarna det kan man se och kanske förstå i serielunken men "storlagen" borde vara varnade. Helt klart så lurar de lag på lag i fällan.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Örebro IK-Brynäs IF 10/10-13

Zappaholic: Spelar vi så här dåligt på lördag lär det inte bli några poäng alls. Växjö har plockat mycket poäng de senaste matcherna. Det är klart att dom har haft svårt mot oss tidigare och bryter den trenden ganskalätt om vårt spel ser ut så här.

Men låt oss glädja oss idag för den kämpainsatsen som grabbarna visade upp.

Kommentera

Sv: Örebro IK-Brynäs IF 10/10-13

Zappaholic:"Lite trött på snacket om rättvisa...det handlar om att göra mål, oavsett matchbild. Synnerligen rättvist efter 60 minuter eftersom lagen gjorde två mål var. Målvakten ingår väl också i laget..."

Så rätt det där, laget är inte starkare än den svagaste lagdelen.

Kommentera

Sv: Örebro IK-Brynäs IF 10/10-13

Tväst: Jag tycker faktiskt Nokelainen försöker visa vägen för de andra spelarna idag, går in hårt i närkamper, tar intiativ framåt och ser hungrig ut.

Han vart tyvärr ganska ensam om det idag.

Kommentera

Sv: Örebro IK-Brynäs IF 10/10-13

Hur bra är Örebro? Jag är inte så jävla imponerad som många andra. Raggarhockey, hög press, spelar på entusiasm och en hel del chans. Det kommer INTE hålla i 55 omgångar.

Vi då? Vi kan väl i alla fall konstatera att vi är jävligt svårslagna över 60 minuter oavsett hur illa vi spelar. Det finns moral i det här laget och man viker inte ner sig. Vi tar poäng när vi är dåliga.

Lite trött på snacket om rättvisa...det handlar om att göra mål, oavsett matchbild. Synnerligen rättvist efter 60 minuter eftersom lagen gjorde två mål var. Målvakten ingår väl också i laget...

Kommentera

Sv: Örebro IK-Brynäs IF 10/10-13
Tväst: Bottennapp får man räkna med ibland. gnistan saknades helt enkelt i ikväll. Jag är nöjd och belåten  i alla fall.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Örebro IK-Brynäs IF 10/10-13

Qvarre:

Det värsta är att alla var nästan lika dåliga, Honken felfri ända till matchens sista skott. 

Kommentera

Sv: Örebro IK-Brynäs IF 10/10-13
Carl Lejonkräk: Idag visade Örebro klass. Brynäs sämre. Örebro bättre.
Kommentera

Sv: Örebro IK-Brynäs IF 10/10-13
Tväst:
Jag vet i alla fall att jag inte vill se Sunken på isen i någon som helst spelform för närvarande
Kommentera

Sv: Örebro IK-Brynäs IF 10/10-13

Lindström: "Kåberg har troligen inte så höga studie skulder :)"

Det där blev lite komiskt :-)

Kommentera

Sv: Örebro IK-Brynäs IF 10/10-13
70 Rodrigues: Kära Gävlebor!...........Förstå vad TRYCK på läktaren innebär...........Hade inte Örebro den publik dom har, hade de vart NADA!!!! ...GÅ PÅ HEMMAMATCHERNA, NI SOM BOR I GÄVLE!!!!!  KÄMPA BRYNÄS
Kommentera

Sv: Örebro IK-Brynäs IF 10/10-13
Qvarre: Honken är helt klart Brynäs bäste spelare.
Kommentera

Sv: Örebro IK-Brynäs IF 10/10-13

Lindström:

Vilka 4 heta spelare tycker du skulle få äran att avsluta matchen? 

Kommentera

Sv: Örebro IK-Brynäs IF 10/10-13
Huge: ja, Honken täckte inte stolpen - den hade Ersberg tagit... Ser fortfarande inte att Rahm står en endaste match då Honken är hel... Ersberg hade dock sett till att Honken fått kämpa för att stå, då han är hel och i form... I övrigt gjorde väl Honken ingen dålig match!?
Kommentera

Sv: Örebro IK-Brynäs IF 10/10-13
Davey_22:motivation slår klass (ibland). Serielunk.
Kommentera

Sv: Örebro IK-Brynäs IF 10/10-13
Huge:
Trots den pinsama tavlan av Honken så räddar han 1 poäng till Brynäs och är enligt mig Brynäs bästa spelare i kväll.
Kommentera

Sv: Örebro IK-Brynäs IF 10/10-13
Lindström:Skönt att du kommenterar Kåbergs studieskulder med en särskrivning haha Antar att du inte studerat för egen räkning? Hade Brynäs haft halva hans kämpainsats idag så kanske det blivit flera poäng! Tycker återigen att backarna har det tungt. Känns oroväckande inför framtiden!!! Bara inte Bertilsson blir skadad nu!!!!
Kommentera

Sv: Örebro IK-Brynäs IF 10/10-13

Hoppas nu bara att det inte är för allvarligt med Bertil, såg tyvärr ut som hans axel fick sig en rejäl smäll.

Kilströms frånvaro var ju i alla fall bara en försiktighetsåtgärd, det är ju två killar vi inte har råd att vara utan nån längre tid.

Kommentera

Sv: Örebro IK-Brynäs IF 10/10-13

rafalski:

Tja.... vad skall man säga? fram till avgörandet är ju Honken den ende som får godkänt... med råge. De andra Brynäsarna är som bedövade, visserligen har Örebro tagit många poäng mot bra motstånd, så kanske kan man säga att dom är svårspelade..... men Brynäsarna var överlag dåliga.... felpass och allmänt märkliga val ute på isen. Det krävdes två st 5 mot 3 för att göra mål ikväll.... två så usla matcher i rad, 4 poäng..... får hoppas på att dom är vaknare på lördag.

Kommentera

Sv: Örebro IK-Brynäs IF 10/10-13
Fy helvete vilken jävla dålig match!!!! kan inte säga så mycket mer.
Kommentera

Sv: Örebro IK-Brynäs IF 10/10-13
Årets bottennapp! Vi har gjort två mediokra matcher efter höjdpunkten mot Luleå. Formkurva nedåt?

En befogad fråga är väl ändå: Hur bra är detta Örebro? Som det såg ut idag räcker vi inte till. Märkligt med poäng...
Kommentera

Sv: Örebro IK-Brynäs IF 10/10-13

Huge:"Dags för Rahm på lördag"

Varför det?

Kommentera

Sv: Örebro IK-Brynäs IF 10/10-13
Hur är det med Bertil o Kilas?!
Kommentera

Sv: Örebro IK-Brynäs IF 10/10-13
Man får ändå vara nöjd med pinnen trots allt.
Oroväckande många backar som underpresterar, typ alla.

Kåberg, hahahaha, matchens Höjdpunkt;-)
Kommentera

Sv: Örebro IK-Brynäs IF 10/10-13
rafalski: Positivt: vi gör säsongens sämsta match och tar ändå poäng borta.
Man får vara glad för det lilla. Blev jobbigt bakåt med Bertil och Kilas borta. Ändå en Ok roadtrip poängmässigt.
Dags för Rahm på lördag.
Kommentera

Sv: Örebro IK-Brynäs IF 10/10-13
Vi ska vara mer än nöjda med en poäng som vi inte ens är värda.
Kommentera

Sv: Örebro IK-Brynäs IF 10/10-13

Ja, va ska man säga ? Mot FBK gjorde vi en bra period. Idag tycker jag inte att spelet funkar förräns det är ca 10 minuter kvar av matchen.

Lite oroväckande att vi är så segstartade.

Honken gör det bra fram tills att han gör en tavla som avgör matchen.

Nokke är bäst idag tycker jag, han matchade Örebros intensitet hela matchen.

Nåja,,,poäng är poäng, men nu vill man se mer rejäla insatser.

Kommentera

Sv: Örebro IK-Brynäs IF 10/10-13
Honken visar hjärta och för poängen dit den hörde hemma...
Kommentera

Sv: Örebro IK-Brynäs IF 10/10-13
rafalski: Men för helvete Honken varför???
Kommentera

Sv: Örebro IK-Brynäs IF 10/10-13
Hur länge ska Enter, Harju & Sunken få lalla runt?
Köra dom iskalla i 4-4, vasst TJ.
Kommentera

1592888 · »