Brynäs IF

713171 inlägg · 7953 ämnen

Så här lång

« · 2453066 · » Till forumet


Sv: Så här lång
J-S: Det är många spelare som gjort många misstag och många som inte alls har kommit upp till den nivån som de ska hålla. Men även Manner har agerat på ett märkligt sätt ganska ofta. Exempelvis när han väljer att sätta in Almtunas reservmålvakt från start borta mot Rögle!!! Det tror jag kostade oss tre poäng. Bara ett av många exempel. Att han sedan hela tiden ?utåt? mot media tar på sig skulden hela tiden tycker jag i grund och botten är bra. Men nu har han flera gånger själv sagt att han alltid kommer att göra det, jag tycker därför att betydelsen av det inte blir så stor då.
Kommentera

Sv: Så här lång
munkas: håller med dig till 💯 %, tänkte skriva nått om print här….

Brynäs topp 6, in your dreams 😴
Kommentera

Sv: Så här lång
JawKee: ”Allt i egna händer” innebär att det räcker att vinna sina matcher, då går man vidare - oavsett vad det rivaliserande laget gör.
Kommentera

Sv: Så här lång
Stefan R 63: Inget fel på det. För det är exakt det det gör. Självklart påverkar det hur de andra lagen presterar. Men det är sekundärt. Primärt är hur vi presterar och hur många poäng vi tar.
Kommentera

Sv: Så här lång
JawKee: jo men det är uttrycket...Det ligger i våra egna händer.. som inte är rätt...
Kommentera

Sv: Så här lång
eltifoso: Hoppas Svens prognos stämmer. Gärna kvart men åttondel är ok.
Kommentera

Sv: Så här lång
Blå grottan: Nej. Ligger du före laget så kan du kamma hem 0 poäng och ändå klara dig om laget under dig inte heller tar några poäng.
Kommentera

Sv: Så här lång
Fjuppen: Jag tycker det är många individuella misstag av spelare som Mikko får skulden för,,
Att sen Mikko är en man som står upp och tar smällen för dem visar bara på en tränare med integritet.
💪🏻💪🏻💪🏻😁
Kommentera

Sv: Så här lång
Blå grottan: jo men det verkar Jawkee inte förstå...
Kommentera

Sv: Så här lång
JawKee: När man använder uttrycket ”allt i egna händer” så kräver det per definition att man ligger FÖRE laget man avser slå.
Kommentera

Sv: Så här lång
Stefan R 63: Men snälla. Det är helt beroende på hur många poäng vi tar.
Tar vi 3 poäng på 16 matcher så är det stor sannolikhet att andra lag tar mer
Tar vi 30 poäng så är det låg sannolikhet att de andra lagen plockar mer poäng.

Alltså är det helt upp till hur vi själva presterar. Resten är sekundärt.
Kommentera

Sv: Så här lång
JawKee: nä..det ligger inte i våra händer ..Vi är beroende av att de andra lagen..inte spelar bra o tappar poäng!!!!
Vi ligger bakom Linköping inte före dem....
Enkel matematik....
Kommentera

Sv: Så här lång
Stefan R 63: Hur är det ett konstigt tänk? Om Hv vinner Alla sina matcher framåt, tror du vi har någon chans då? Självklart ligger det i våra händer vad som säger. Börjar vi spela riktigt jävla bra nu och tar massa poäng så tar vi oss in. Det gäller att vara det laget som spelar bäst. Om vi nu hamnar på kvalplats så kan vi ju inte säga "jo men det var inte i våra händer, dom andra lagen tog för många poäng".

Förstår du inte detta sätt att tänka på så blir jag orolig
Kommentera

Sv: Så här lång
JawKee: så det ligger i HV s händer att gå förbi oss också då??? De är inte beroende på hur vi spelar..o tar poäng??
Väldigt konstigt ..tänk...
Kommentera

Sv: Så här lång
Peja: Jag tycker att det väldigt många förlorade poäng som Manner får ta på sig, som beror på väldigt mycket knepiga beslut och matchningar.
Kommentera

Sv: Så här lång
Stefan R 63: Ok..De andra lagen då...Hur tänker du kring deras poängskörd?

Jag tänker alla lag kommer förlora och vinna matcher,

Timrå förlorade fem raka innan dom vann den sista matchen,

Så allt är öppet allt kan hända.

Det är vad jag tänker.
🤔😕🙏🏻🙄👍🏻
Kommentera

Sv: Så här lång
Det bästa som kan hända är att Brynäs hamnar 10:a och Örebro 7:a, då är kvartsfinalen kirrad och klar😎
Kommentera

Sv: Så här lång
Stefan R 63: Nej. Det ligger delvis i båda. Men ur vårt perspektiv ligger det i våra händer. Gör vi bra matcher framåt och plockar poäng så ligger ju pressen på Linköping. Men det är helt klart i våra händer. Speciellt om vi kan snuva dom på 3 poäng.
Kommentera

Sv: Så här lång
JawKee: det ligger i Linköpings händer inte i våra...eller hur?
Kommentera

Sv: Så här lång
Stefan R 63: För att om vi inte vinner så finns ingen chans alls?
Kommentera

Sv: Så här lång
Blå grottan: Det som talar för att Brynäs helt plötsligt ska börja vinna massa matcher är att Lindbäck har höjt sig. Det som talar mot är allt annat.... Som den kassa bredden, avsaknad av ett fungerande grundspel, och verkligheten - för det var ju evigheter sen som Brynäs vann massa matcher i rad. Känns mer troligt att HV skulle kunna hitta vinnarspåret nu när deras flertalet stjärnförvärv har haft några veckor att spela ihop sig. Att HV antagligen kommer att köra över Brynäs, igen, när lagena möts är också en stor fördel för deras del. Utgångstipset är dock att Brynäs försprång gör att man trots allt klarar av att hamna i Ingenmansland.

Som den kanske första Brynästränaren någonsin har Manner fått många att betrakta Ingenmansland som en bra säsong... Det känns som det slutgiltiga beviset för att Brynäs är ett cementerat bottenlag, om man inte redan är det.
Kommentera

Sv: Så här lång
JawKee: hur tänker du att det ligger i våra händer när vi har 5 poäng upp till Linköping och möter dem endast 1 gång?
Kommentera

Sv: Så här lång
munkas: Min lila negativa vän jag har inte missat en match dom sista tio åren.
Men vet också att Färjestad Oskarshamn är mardrömsmotståndare tyvärr.
Sen är min prognos slutspel vilket kan vara svårt för din mage att klara av med tanke på tarmen och din IBS.
❤️😇😂
Kommentera

Sv: Så här lång
JawKee: Det är väl klart att vi kan nå slutspel, det är bara 5 poäng som skiljer oss mot Linköping och 16 matcher kvar!
Kommentera

Sv: Så här lång
JawKee: Lånar från Sven i luleboken
Prognosen visar att ni ligger i takt för slutspel
Kommentera

Sv: Så här lång
J-S: Ok..De andra lagen då...Hur tänker du kring deras poängskörd?
Kommentera

Sv: Så här lång
Blå grottan: De senaste 5 matcherna har vi ett snitt på 1.4p/match. Håller vi det så :)
Kommentera

Sv: Så här lång
Stefan R 63: Oki poki lite snabbräkning 48 poäng kvar att spela om vi behöver nio poäng plus på lagen ovanför,
Jag ändrar ingenting utan säger vi har en chans på topp sex och en ännu större chans på tio.
💪🏻😇💪🏻
Kommentera

Sv: Så här lång
munkas: Det har jag aldrig sagt. Men faktum är att vi har alla möjligheter att ta oss till slutspel. Det ligger i våra händer. Kan du försöka att vara lite optimistisk för en gångs skull?
Kommentera

Sv: Så här lång
J-S: Mer än lovligt naiv inställning - Rent statistiskt är det otroligt svårt för ett lag att plötsligt höja sitt poängsnitt på det sättet du pratar om. Omöjligt är det såklart inte.

Precis som Peja säger så finns det mycket få saker som pekar på det dock.
Nä du - Det som väntar är nog troligen ett krig att hålla HV bakom oss resten av säsongen.

Men vi hoppas väl alla att du får rätt
Kommentera

Sv: Så här lång
JawKee: Nä, det är klart. Mot bottenkonkurrenterna är vi ofta riktigt bra..
Kommentera

Sv: Så här lång
munkas: Inte så konstigt att förlora mot lagen i top3 kan jag tycka dock. Vi var trots allt rätt nära vinst.
Kommentera

Sv: Så här lång
J-S: ” Brynäs att plocka poäng som dom gjort sista fyra så har det inget med hybris att göra,”

Har du glömt att vi torskade förra matchen mot Fbk?
Vi spelade som en påse nötter i 40 minuter. Sen fick vi 2 gratismål men lyckades sumpa det i slutet ändå. Som vanligt.
Dina prognoser om topp-6 skvallrar om att du inte har sett så många Brynäsmatcher senaste åren…
Kommentera

Sv: Så här lång
J-S: vore spännande om du kunde räkna på det lite och se hur vi kan bli 6a? Tänker du att det BARA är 9 poäng dit?
Eller ändrar du lite nu..att det är 10a du mer tror att vi har chansen på?
O ja jag använde ordet hybris i fel sammanhang..jag ber hemskt mycket om ursäkt till dig och Axel
Kommentera

Sv: Så här lång
Stefan R 63: Jag har inte sagt att det kommer bli lätt att komma sexa,

Men chansen finns och slutspel är inte en omöjlighet,
vilket räcker med topp tio,

Sen hybris är någon som tror att han är bättre än han är (självgodhet övermod) så fortsätter Brynäs att plocka poäng som dom gjort sista fyra så har det inget med hybris att göra,

Utan det bara bevisar att det finns kvalitet i laget.
😄🙄😂
Kommentera

Sv: Så här lång
Axelsson: Nu fattar jag nog inte.. är det ett tränarproblem eller inte? så du menar att de övriga tränarna inte var bra men att Manner är bra..?
Kommentera

Sv: Så här lång
Axle San: oj då...Du förstod inte..Att vi helt plötsligt ska vinna MÅNGA ..matcher...
Kommentera

Sv: Så här lång
Tgl: känns som en chansning, men Kapanen har levererat förut!
Kommentera

Sv: Så här lång
Jockster : Hierarkin har inte accepterats av en del spelare 🤔
Kommentera

Sv: Så här lång
Tom Topp: MrMadhawk på Twitter
Kommentera

Sv: Så här lång
Tgl: vart ser du det?
Kommentera

Sv: Så här lång
Axelsson: Olle Palola klar för Timrå! Alcen har slutat för dagen…
Kommentera

Sv: Så här lång
Peja: Säsongen började inte igår utan vi har spelat 36 omgångar och vi har nio poäng till sjätte plats,

Vilket betyder vi har vunnit matcher även om du möjligen har glömt det.

Kan vi knyta ihop säcken nu när det gäller så är slutspel absolut inte omöjligt,

Möjligen har du rätt eller så kommer det visa sig att du är helt fel ute.

I morgon är det match igen så en match i taget,
så får vi var den här säsongen landar..
💪🏻😇🙄
Kommentera

Sv: Så här lång
Stefan R 63: Att det knappast är ett tränarproblem då en pinsam mängd tränare misslyckats kapitalt i klubben under modern tid.
Kommentera

Sv: Så här lång
Stefan R 63: Hybris?
Kommentera

Sv: Så här lång
J-S: jag tycker det är fint att du inte gett upp...men jag tror nog nästan det är omöjligt att vi ska komma 6a..Det finns väl en chans till play in..men då ska alltså Linköping och Luleå..eller Oskarshamn..tappa mycket och vi få hybris o vinna mycket.
Kommentera

Sv: Så här lång
J-S: Jag tycker det är orealistiskt att Brynäs helt plötsligt skulle vinna massa matcher i rad när man inte har gjort det på x antal år. Om Brynäs vinner varenda match som återstår av säsongen vinner man ju SM-guld, men så kan man säga om alla lag.

Visst har Brynäs fumlat bort många poäng under säsongen, men konkurrenterna har knappast enbart gjort perfekta insatser och dessutom finns det anledningar till att Brynäs har kastat bort så många poäng. Det är ju inte särskilt förtroendeingivande att ett lag har fumlat bort massa poäng likt Brynäs har gjort, det är snarare något som talar emot laget än för.

Skulle dessutom säga att Brynäs har kass bredd, vilket t.ex Salmonsson också pekat ut som en anledning till varför Brynäs är så lätta att slå, och det talar också för att man kommer att få det kämpigare i slutet av säsongen när spelarna är slitna och fler skador uppkommer. Brynäs hade chansen att få lite bättre offensiv bredd med Roy, men den chansen kastade man i soptunnan - ytterligare en av Alcéns många patenterade dundertabbar.
Kommentera

Sv: Så här lång
Tigerhjärta: Givetvis har Sklenicka och Johanesson överraskat positivt, men faktum är att Hedberg är en offensiv back som inte fick något särskilt förtroende i powerplay under Manners första säsong och inte heller nu. Redan från början av säsongen var Hedberg petad i powerplay. Däremot har han spelat mycket boxplay(!) och en hel del i 5mot5. Det hade varit mycket smartare att ha en stabilare back till den rollen, vilket Brynäs också insåg och fixade till genom att ta in Niemelä.

Det fanns ju aldrig någon bra roll för Hedberg, därför var det en konstig förlängning. Att Brynäs dessutom gav honom en helt galen lön gör att det är mycket svårare att bli av med honom nu. Hur f-n Alcén kunde tycka det var en bra idé att erbjuda Hedberg typ det dubbla som Eklind erbjuds nu, enligt tidningsuppgifter, är ju en gåta som endast sportchefsrookien kan besvara.

Att ha "kaosspelare" som Hedberg som BP-back och utfyllnadskille är en av anledningarna till Brynäs katastrofala försvarsspel den här säsongen. Väldigt dumt. När Hedberg förlängde antog jag att man skulle ge honom en offensivare roll, men det verkar ju aldrig ha varit aktuellt. Här har Brynäs helt klart gjort en tabbe i lagbygget som man försöker justera nu.
Kommentera

Sv: Så här lång
Axelsson: Kan du förklara lite hur du ..tänker ? Att Manner har haft för lite tid på sig? Eller att det är Brynäs i sig som är skit?
Kommentera

Sv: Så här lång
Peja: Du har rätt att tycka tänka vad du vill,
men tramsigt får stå för dig,
JAG tycker det sett bra ut dom sista matcherna, kommer vi till rätta med hur vi startar matcherna,
Så kan det räcka långt,
Nio poäng till sjätte platsen och med tanke på alla poäng vi gett bort pga individuella misstag så har vi redan varit där om det inte varit för dem,
Slutspel är fortfarande möjligt och om du vill ge upp så är det ditt val men respektera att jag har inte gett up.
🙏🏻💪🏻😇
Kommentera

« · 2453066 · »