1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742938 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Peja:
Behöver ske en stegvis upptrappning om man vill utveckla verksamheten, detsamma gäller för Brynäs dam, Valbo, Hudiksvall, Västerås eller AIS för den delen.
Fördelen i en Elitförening är att du kan få stordriftsfördelar. Damplus kan man sälja som en del av sitt arbete på Marknad, tex.
Behövs inte anställas nån på heltid för det nu.
Du har "kioskfolk" och funktionärer en masse som kan engageras.
Skulle säga att Brynäs U16 har bättre organisation än Brynäs damer...

Men Brynäs behöver en ambition med verksamheten (både dam och herr för den delen), en plan och sätta den planen i arbete.

Men Christer Johansson beskrev det ju rätt bra... "jag är bara vikarie".

Lesky: Ni spann vidare i diskussionen, men jag svarar dig på inlägget där du svarade mig.

Om Liljebjörn inte hinner med att vara tränare och sportchef måste man fråga sig om han är rätt person. Hur betungande kan sportchefsjobbet inom damhockeyn vara? Hur många registrerade spelare är det att hålla koll på? Jämförelsen med Valbo är relevant. Sjödin (Nu Eriksson) hade ansvar för lag från Hockeyskolan och uppåt, dessutom hockeygym, tränare för A-lag + sportchef. Dessutom vet jag att han engagerade sig i sponsorbiten. Skillnaden är att i Valbos fall så finns det ingen utomstående att ställa krav på, man får dra sitt eget lass.

Jag håller med om att Brynäs inte skött damlaget bra, skitdåligt faktisk. Men damspelarnas krav framgent är inte rimliga.

Lesky: Kanske borde damlaget knoppas av och köra vidare i en ny förening som kan lägga de resurser och den tankeverksamhet/planering som krävs för ett damlag i högsta serien? Att köra vidare i denna kombinerade form verkar ju inte funka.

Vidare kan jag förstå att man inte vill lägga mer resurser på en verksamhet som inte bidrar med egna intäkter. Självklart ska den ju inte försummas på detta sätt dock.

{5915}: Exemplet SAIK -> Skutskär visar ju också att det eventuellt vore bäst för alla inblandade parter. Bara att inse att Brynäs har försökt med damlaget under ett antal år och hade ett av Sveriges bästa damlag en hel del år, men att det aldrig har lyckats generera intresse (eller inkomster). Det är den bittra sanningen. I ett företag hade man lagt ner eller sålt av den sidoverksamheten för längesen.
Om det finns någon förening som är beredd "att göra en Skutskär", borde alla inblandade vara intresserade av att lyssna.
Om det finns krafter inom Brynäs som vill uppfylla damernas krav, borde vi förstås uppmuntra de också. Damerna är trots allt en del av Brynäs.

{5915}: ja det var det ända rätta beslutet Frölunda kunde ta! Vem bryr sig om damhockey? Lika spännande som plockepinn!!

Mike.F

munkas: Härlig match mellan Frölunda och Malmö. Två välkomponerade lag som förstärkt rätt under säsongen.
Allt annat än vad Bif gjort...

Med tanke på all badwill damsatsningen fört med sej för Brynäs är väl det enda raka att göra som Frölunda. Lägg inga resurser på damhockey.

Peja: Det som diskuteras här är lika mycket vad som skett under årets säsong som det som hände innan årets säsong. Och alltihop är lika väsentligt för att analysera vad som gått fel och hur man kan förbättra alltihopa.

Anledningen till att jag postar många artiklar från det senaste året är för att de flesta här missat dom och inte vet vad som hände och vad som skrivits. Tex verkar många inte veta att Liljebjörn tog över som sportchef efter BZ/STARK.

Jag postade artiklarna så de som var med och diskuterade skulle vara uppdaterade på hur läget ser ut.

Auchinleck: Tycker man är snett ute om man jämför herr- och damlaget.
Damlaget kan snarare jämföras med andra amatörlag, typ ett div1-2-lag inom hockeyn. De genererar inte inkomster och måste därför förlita sig på ideellt krafter i hög utsträckning, precis som många föreningar i lägre divisioner. Det är ju inte så att typ Valbos herrlag (jämförbara med damlaget) har massvis med heltidsanställda resurser.
Och nej, Brynäs skötte inte korten rätt kring damlaget inför den här säsongen, men varför älta det nu?
Nu är Liljebjörn på plats, att älta föreningens tabbe för 1 år sen för inte diskussionen vidare. Diskussionen borde utgå från dagens förutsättningar.

Auchinleck: Exakt. Om Brynäs varken kan ha en fungerande organisation, knappt får ihop fullt lag, och glömmer att damerna spelar match så kiosker och toaletter är låsta och dessutom erbjuder mycket mindre betalt än rivalerna i SDHL, varför skulle Sara Grahn stanna i Brynäs då?

Lägg därtill att Grahn ofta får ta hand om utländska lagkamrater när de behöver hjälp med saker.

Minns när en utländsk spelare fick en allvarlig skada och tvingades till akuten, då var det Sara Grahn som privatperson väntade hela natten på aktuen och agerade tolk osv.

Grahn har varit en fantastisk kulturbärare för Brynäs, men jag förstår om hon är less nu....

Auchinleck:

Hade missat det här:

"Brynäs tillförordnade klubbdirektör Christer Johansson medger att förutsättningarna för damlaget borde vara bättre.

– Nu är kanske inte jag rätt person att svara på de här frågorna. Jag har kommit in efter Johan Stark och ska hålla verksamheten vid liv innan den nya klubbdirektören kommer.

– Men det är klart att vi måste förbättra damernas förutsättningar. Det ligger i vår framtida planering att göra det och det är ingen som har några andra önskemål. Det finns inga motsättningar, försäkrar Christer Johansson."

"Kyss mig i arslet", hade man sagt där jag kommer ifrån...

Lesky: I och med att kunskap om damhockey inte kan ha varit prioritet när BZ anställdes, måste det också ha gett honom uppfattningen om att det var låg prio. Hur man än vrider och vänder på det har föreningen den största skulden för det fiaskot, inte BZ. Liljebjörn borde ha anställts i ett mycket tidigare skede, som tränare och sportchef.

MEN hur hjälper det Brynäs nu att hålla på älta vad som hände för 1 år sedan? Nu måste ju diskussionen handla om hur Brynäs ska gå vidare med damverksamheten. Nu är förutsättningen att Liljebjörn är på plats i flera roller, precis som Sjödda i Valbo. Det är utifrån den utgångspunkten, hur det faktiskt är NU, som diskussionen bör föras vidare.

Många damspelare har uppenbarligen flera krav som de vill se uppfyllda innan de skriver på nya kontrakt. Att de vädrar kritiken i medierna istället för internt imponerar inte på mig, helt klart oproffsigt. Det är uppenbarligen en förhandlingsfråga.

munkas: kollar fbk vs saik, med Axelsson, Lindström och Möller på isen. Om dom lagen kan ha råd med dom spelarna borde det väl inte vara omöjligt för Brynäs att ha rödin i laget rent lönemässigt.
Nu blir man ju dessutom av med några tunga löneposter till utfyllnadsspelare (sunken och fälth). Problemet är kanske att man har för många högavlönade brunkare istället för billiga juniorer.

Peja:
Ett annat problem är att Brynäs damer drivits av eldsjälar och inte av "föreningen". När Nanna & Co tackade för sig fanns ingen som ville/kunde ta stafettpinnen och driva vidare. Minns tränaren som var inne i ett par dagar och sen tackade för sig (förmodligen när han kände av läget).

Sen landade frågan sent omsider hos föreningen (Stark) som sedan hittade Lilljebjörn i sista sekunden.

Där har du en kort version.

Inte så imponerande.
Sveriges bästa målvakt har nog fler än ett erbjudanden att ta ställning till för att ha chans att vinna nåt och slippa "ut i kvarten"-syndromet i Brynäs?
Signalvärdet i det beslutet blir en rätt tung vägvisare för övriga.

Om Brynäs inte ens MINNS när damlaget har hemmamatch så att man kan hålla en kiosk öppen, fungerar väl inte organisationen som finns nu?
---

Brynäs usla förutsättningar – en dusch på 20 spelare och stängda kiosker på matcherna: "Frustrerande"

Brynäs damlag har det svårt nog på isen i SDHL – och förutsättningar vid sidan av är i vissa fall riktigt usla.
Nu när laget äntligen fått ett eget permanent omklädningsrum saknas duschar. Dessutom har det visat sig att kioskerna, vid två tillfällen, varit stängda när laget spelat hemmamatcher i Gavlerinken.
– Klart att det är frustrerande, suckar lagkaptenen Angelica Östlund.

Efter många års väntan har nu Brynäs damlag fått ett eget omklädningsrum, i Gavlerinkens B-hall. Stort och snyggt med heltäckningsmatta.

– Det är jättebra. En egen yta där vi kan vara utan att behöva flytta på oss hela tiden, säger tränaren Åke Lilljebjörn.

Det finns dock ett problem. Det finns inga duschar – än. De har inte hunnit byggas trots att laget flyttade in runt årsskiftet.

Eller rättare sagt, det finns en dusch i ett domarrum mittemot lagets omklädningsrum, som hela laget får samsas om.

Hur funkar det på 20 spelare?

– Nja, det fungerar ju inte alls egentligen. Vi kan använda ett annat duschutrymme men då måste vi gå runt, antingen utomhus eller där killarna tränar i B-hallen, berättar Angelica Östlund.

Hon är lagkapten och väger länge på orden när vi frågar vad hon tycker om förutsättningar för Brynäs damlag.

– Jag har ju spelat här väldigt länge, 15 säsonger och det är klart att jag ser en skillnad jämfört med hur det var för tio år sedan. Men jag och vi i laget tycker inte att vi får de förutsättningar vi förtjänar.

På vilket sätt har det ändå blivit en skillnad?

– För tio år sedan hade vi ett litet förråd men då var inte hockey på samma nivå som den är idag. Vi är skitnöjda med omklädningsrummet, det är hur fint som helst, men det är klart att det är frustrerande när det inte blir klart och vi måste gå i handduk här ute när grabbarna tränar, som tjej är det inte det roligaste.

Brynäs tränare Åke Lilljebjörn är luttrad, trots att det är hans första säsong som tränare för damlaget.

– Okej, jag kan förstå att det inte bara är att knäppa med fingrarna. Det kommer att bli ett duschrum här så småningom. Men nog är spelarna värda lite bättre än så här det måste jag säga.

Brynäs IF tog emot topplaget Linköping i omstarten efter vinter-OS och passade på att bjuda alla studenter på högskolan på gratis entré för att locka en ny publik.

Då möttes besökarna av stängda kiosker och bara två öppna toaletter, en för damer och en för herrar.

– Tyvärr är det inte första gången den här säsongen det händer, att kioskerna inte är öppna när vi spelar, säger Åke Lilljebjörn.

Sporten och Hockeypuls fick information från matchkoordinatorn att den person som är ansvarig för kioskerna helt enkelt hade missat att det var match – och därför inte hunnit kalla in personal.

Istället fick de i publiken, som ville ha något att äta eller dricka i paus, vackert köa vid en kaffe- och godisautomat som finns bakom ståplats.

– Det är klart att det inte är bra att det är så här. Förr om åren var alltid caféet öppet (det som nu är bar för bortasupportrar i SHL), men nu vet jag inte om de inte vill tjäna några pengar när de har kioskerna stängda, menar Janne Östling som kämpar med att få ut en mugg kaffe under pausen.

Brynäs tillförordnade klubbdirektör Christer Johansson medger att förutsättningarna för damlaget borde vara bättre.

– Nu är kanske inte jag rätt person att svara på de här frågorna. Jag har kommit in efter Johan Stark och ska hålla verksamheten vid liv innan den nya klubbdirektören kommer.

– Men det är klart att vi måste förbättra damernas förutsättningar. Det ligger i vår framtida planering att göra det och det är ingen som har några andra önskemål. Det finns inga motsättningar, försäkrar Christer Johansson.

Peja: Jaha. Så varför accepterade BZ att vara sportchef åt damerna och skrev en hel rad kontrakt som samtliga gick ut efter förra säsongen om han nu inte kan något om damhockey etc? Din tes nedan idiotförklarar ju både Bengtzen och Brynäs ledning.totalt.

Jag tror BZ skulle fixa kontrakten med spelarna och man tänkte att det skulle gå smidigt så.

Lesky: "Om vi vänder på det. Varför skulle då inte BZ kunna vara sportchef i både dam och herrlag? Om nu Pelle Olsson kunde klara ut det där för Gefle?"

Tycker det är en dum fråga. BZ har extremt begränsad erfarenhet av damhockey, kanske ingen alls, så varför i allsin skulle han besitta tillräckligt kunskap om damhockey för att kunna sportchefa ett av Sveriges bästa damlag? Hur kan man vara så dum att man förväntar sig att BZ ska ha koll på damspelarmarknaden när han inte har varit verksam inom damhockey tidigare? Tror du BZ blev grillad på kunskap om damhockey på arbetsintervjun, eller anställde Brynäs honom med vetskapen om att han vet nada om damhockey?

"Ansvarig för verksamhetens utveckling" är extremt diffust och definitivt någonting som rent sportsligt kan falla in under samma ansvar som huvudtränar- och sportchefsrollen. Särskilt eftersom Liljebjörn - likt Pelle Olsson - knappast är personen som förväntas ragga sponsorer etc. Det finns också personal inom Brynäs som jobbar med föreningens utveckling och roll i communityn, typ "En bra start", och damlaget är en del av det. Liljebjörn gör därför inte ALLT, ALLT och åter ALLT kring damlaget som du verkar inbilla dig. Damlaget ingår också i ett större sammanhang som är föreningen.

Jag kan förstå att damlaget skulle må bra av fler resurser, men är samtidigt galet att lägga stora pengar på icke-inkomstdrivande verksamheter oavsett om det är idrott eller företagsverksamhet man sysslar med.

Och nej, det vore extremt korkat att låta Sjödda vara tränare och sporchef för herrlaget - men om herrlaget rent teoretiskt inte hade varit en intäktsdrivande verksamhet så hade det varit fullt realistiskt - på samma sätt som Sjödda faktiskt var både tränare och sportchef i Valbo. Och Valbos herrlag är antagligen ganska jämförbart med Brynäs damlag vad gäller ekonomi, definitivt mer jämförbart än Brynäs dam- och herrlag.

Ove Myling: ”som ska leda svensk hockeys utveckling” gjorde istället.”

Jo tjena.... Just nu kör vi väl mer på avveckling. Dagens Brynäs är beroende av en motståndare som styr matchen och ger oss möjlighet att spela tight defensivt och hoppas att vi kan kontra in nån balja. Dessutom är vi beroende av att få första målet i matchen eftersom vi inte är kapabla ett spela ett eget organiserat anfallsspel och vända matcher. Är det att ”leda svensk hockeys utveckling”?
Vi chillar lite på ruta 1 istället.

Peja: Har du problem att läsa? Åke är tränare, sportchef OCH ansvarig för verksamhetens utveckling som Brynäs kallar det....det är bit 3 som spelarna anser att åka inte klarar av att mäktiga med / eventuellt att han inte har någon befogenhet att göra några förbättringar.

Om vi vänder på det. Varför skulle då inte BZ kunna vara sportchef i både dam och herrlag? Om nu Pelle Olsson kunde klara ut det där för Gefle?

Många försvarar att BZ inte kunde ta hand om sportchefsrollen i både herr och damlag samtidigt och att det ursäktade att han satt damlaget på pottkanten.

Men sedan menar samma personer att Åke Liljebjörn kan ha 3 roller i damlaget. Vad har jag missat? Det verkar ologiskt. Damlagets organisation måste ju byggas väldigt noggrant.

Ni minns väl att kioskerna var stängda under Brynäs dammatch för att man glömt att det var match?

Skulle Tommy Sjödin mäkta med att vara tränare, sportchef och samtidigt ha ansvaret för Brynäs herrlags verksamhets utveckling?

Zzz: Bristen på material och materialare är olycklig. Förr i tiden kunde man räkna med att någon eldsjäl var materialare mer eller mindre ideellt men antar att saker & ting förändras med tiden. Det är en annan mentalitet nu.

En stor skillnad mellan Brynäs och flera andra SHL-klubbar är att Brynäs har haft ett damlag under många år, medan flera andra har ganska nystartade damlag. Typ Djurgården säger rakt ut att herrverksamheten finansierar damverksamheten, men att de tror att damverksamheten kommer att finansiera sig själv på sikt. Det är antagligen svårare att ha den förhoppningen om man haft ett damlag i så många år som Brynäs.

Vuollerim: Carlsson fick 5... pinsamt om det blir mindre nu

Lesky: Pelle Olsson klarade av att vara både tränare och sportchef under Gefle i många år. Varför skulle inte en person kunna klara av det i Brynäs damlag?

Lesky: Kanske det finns någon kvinna som kan engagera sig för en i sammanhanget rimlig ersättning och hjälpa till några timmar i veckan?
Brynäs kan ju inte ha en hel stab av heltidsanställda som tar hand om damlaget.

mattiask:

Asklöf är inte alls i Silvferbergs och Järnkroks klass. Inte heller Bjurström och Westfeldt men den sistnämnda är den största talangen av dem.

Asklöf kan bli en bra spelare i SHL och Bjurström lika så. Westfeldt är yngre och med rätt utveckling kan han nå NHL. Men Järnkrok och Silfverberg var ju stjärnor i SHL redan som tonåringar.

Zzz och Axle san:

OBS OBS OBS:

Åke Liljebjörn är BÅDE tränare och sportchef för damlaget sedan han fick panikersätta BZ efter praktfiaskot ifjol.

Det damerna villa ha är någon till på kansliet som tar hand om deras verksamhet och organiserar det hela. Att vara tränare och sportchef är tillräckligt för Liljebjörn menar dom och han hinner inte med mer.

BZ klarade ju inte av att vara sportchef för både herr och damer - så då borde väl inte Liljebjörn klara av att både vara tränare, sportchef och ALLT ANNAT (ansvarig för verksamhetens utveckling som Brynäs kallar det när han anställdes)
---
Se citat:

\\\"Brynäs IF presenterar idag Åke Lilljebjörn som ansvarig för föreningens damverksamhet. Tjänsten som damansvarig innebär att Lilljebjörn kommer vara damlagets huvudtränare, sportchef och ansvarig för verksamhetens utveckling.\\\"

Forsberg 1978:
Sanny tycker inte det ska bli avstängning när han ser bilderna i repris, allvarligt...
De är ju inte konstigt att Disciplinnämnden dömer som de gör med tanke på att\"experter\" kan va så fullkomligt ute å cykla beroende på vem och vilka som är inblandade.
Hade de inte varit Jocke utan random mellanmjölk i serien hade de varit avstängning resten av säsongen från hela gänget i studion.

Edit: Å nu ändrade sig wiken eftersom han tycker klubban inte tog i ansiktet. Borde inte varit en femma på den..

{8399}:
Förtroendefråga mest, verkar det som. Besvikelse.
Vad vill Brynäs med damverksamheten? Nån som vet?
Det verkar i alla fall som man har lovat runt och hållit tunt...?

eltifoso: Ni kickade väl Hudacek när han gjorde något liknande. Straffet bör väl vara i paritet med det som SHL då delade ut. Fast det var extremt tydligt.

Zzz: Ja man kan faktiskt tycka att tränaren borde kunna ta sportchefsjobbet på damsidan. Att ha flertalet heltidsanställda som leder damlaget verkar märkligt när spelarna inte är heltidsanställda.

eltifoso: Ja dra åt helvete där kunde det gått riktigt illa! Hur gick det för FBK spelaren?
Hoppas på lång avstängning på Highstick Lindström!

Vuollerim: Jocke L kan spela riktigt fult, det har han visat förr, att han har dåligt humör! Hoppas att de stänger av han länge!

Lesky: Givetvis ska damerna ha bra förutsättningar. Men om man har en heltidsanställd i Åke Liljebjörn, räcker inte det då? Är det ett heltidsjobb åretrunt att träna ett damlag? Alla spelarna har väl jobb på sidan om?
Materialbiten borde väl fan gå att lösa, klubbor och utrustning. Dessutom att ha en materialare närvarande känns väl rätt givet.
Men utöver det, hur stora krav kan man ställa när man knappt har några intäkter till klubben utan enbart kostnader. Jag menar absolut inte att vara respektlös mot damerna, men jag själv hade haft svårt att hävda att jag minsann har rättigheter utöver det mest basala om man inte drar in sin del av kakan..

Elias Pettersson lär bli dyrare också, blir nog halv mille i bonusar som lindblom förra året, men sådant kan man ju inte beräkna i budgeten xD
plus VM som Elias garanterat kommer få det kan bli 300k ytterligare.
Rookieavtalet är väl också 23 tusen inte 24?

Våra spelare inom det avtalet är då
Carlsson
Ölund
Boqvist
Asklöf
Westfält
Ersson

Hurfan mår man egentlig..
Man sitter och håller på FBK mot SAIK
Måtte det vara en mardröm..

Vuollerim: Tänk om det varit en brynäsare som delat ut den crossen...då hade Sanny gått bananas

Vuollerim: känns som det borde bli resten av säsongen, var ju liksom inte ett misstag. Ren och skär avsikt från honom

{2064}: Å herregud, Jocke Lindström hugger nästa huvudet av en FBK:are och Sanny tycker det var tufft med 5+game... Det borde bli lång avstängning där..

bradberry: Judas insats härinne går lätt in på topp 3 ”all time denials of the obvious”

Ove Myling:
Var det inte nån Brynäsdirektör som Wikegård lyfte fram som en positiv företrädare för damhockeyn för inte så länge sedan...?
Tyst nu från Brynäs?

Lesky: damlagsspelarna har fel, för inte kan väl erfaret och kunnigt branschfolk göra fel...

Tycker detta är en sån skandal att Brynäs borde be om offentlig ursäkt och sportslig ledning borde avgå efter detta monumentala misslyckande

Lesky: Ja visst är detta enormt genant för föreningen. Hoppas tjejerna står på sig - eller lämnar. Så där kan de inte behandlas som SDHL-lag. Vore en annan femma om det vore korpenspel.

Då var det hockeysverige.se tur om att skriva om missnöjet kring Brynäs damlag.

Tänker Jürgen Lorenz stoppa huvudet i sanden och låta bli att kommentera saken?
---

Sågar egna klubben: ”Känns bortglömda”

Trotjänaren kan lämna: ”Inget förtroende kvar”

Efter nio säsonger i Brynäs tvekar trotjänaren Lina Bäcklin på en fortsättning.

I en intervju med Hockeysverige sågar hon egna klubben.

– Jag har inget förtroende kvar för klubben, säger hon.

Brynäs hade en tuff säsong i SDHL.

Man slutade ”bara” åtta i tabellen och efteråt gick två av lagets största stjärnor – Anna Borgqvist och Sara Grahn – ut och sågade klubbens satsning.

Nu gör Lina Bäcklin samma sak.

”Vill se en förändring”
Den 23-åriga backen – som spelat i klubben i hela sin karriär – tycker inte att det satsas tillräckligt på damlaget och överväger därför att lämna klubben.

– Vi har varit lovade mycket – men så blir det inte som det lovats. Man har ju tappat förtroendet för Brynäs. Jag vill se förändring innan jag tar något beslut om framtiden. Men jag har inget förtroende kvar, som det är nu, säger hon i en intervju med Hockeysverige.se.

Du stänger inte dörren för att stanna, alltså?
– Jag har egentligen ingen aning. Men som det känns nu ska det mycket till för att jag ska stanna i Brynäs.

”Tar oss för givet”
Brynäs har sedan en tid tillbaka haft Åke Liljebjörn som heltidsanställd för att jobba med damlaget. Men det räcker inte menar Bäcklin, som vill se att klubben satsar större resurser på damlaget.

– Jag tycker de tar oss för givet. Det handlar om klubbor, utrustning och många småsaker. Saker som tar onödig energi för oss. Jag hade önskat att de inte hade tagit oss för givet. Jag vill att vi blir sedda. Vi känns bortglömda, liksom. Vi vill känna oss behövda eftersom vi trots allt lägger ned mycket tid och kraft på det här, säger hon.

Lina Bäcklin, som med sina 269 SDHL-matcher är tvåa i klubben genom alla tider, menar att problemen i Brynäs damverksamhet varit ett samtalsämne bland spelarna under säsongen.
– Jo, det är klart att det pratats mycket om det i laget. Det är många saker som inte kuggar i och det blir små störningsmoment som är svåra att hålla utanför. Det har varit ganska jobbigt, måste jag säga.

Är det extra jobbigt för dig som är brynäsare på riktigt?
– Ja, absolut. Brynäs gör många bra saker utanför isen – men just på damsidan har de onekligen problem.

Sportbladet söker Brynäs ordförande Jürgen Lorenz samt damansvarige Åke Liljebjörn, hittills utan framgång.

bradberry: läser att Rögle heltidsanställer en scout. Sådant man skulle vilja att föreningen ”som ska leda svensk hockeys utveckling” gjorde istället.

Bratwursten : Absolut helt riktigt Bratwursten och här inne är det stolta Brynäsare från hela Sverige ;)

Judas11: För det säger dom inte i någon annan klubb dom kommer till? Det är ju standard, vilken klubb man än går till.

Judas11: Tack för redovisningar av lönerna! Väntar med spänning på kapitel 2: Pensionsavsättningarna samt kapitel 3: Bonusarna...

...och naturligtvis; Kapitel 4: ”Kommunen gav oss råd, skrev av rekordskuld...”

Typ...

Judas11: Vi är Brynäs.. Vi är inte avundsjuka på er. vi består, vi får se vart ni är om tio år?

Judas11: Vem säger något negativt om den hand som föder en?

Sen tycker jag SHL måste göra något åt det här som Växjö verkligen utnyttjar att plocka in riktigt dyra spelare lagom till slutspelet på bara någon månads kontrakt. Tror inte det gynnar svensk hockey på sikt.

Bratwursten : alla spelare som kommer hit säger att vår organisation är en av de bästa i sverige. Lyssnar hellre på dom än random avundsjuka supportrar

« · 1882731 · »