1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741929 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Makita: Hänger i en del andra forum och skrattar gott när jag känner igen folks sätt att resonera. De är olika personer, olika namn, men samma retorik. Tänk vad jobbigt att vara så likriktad. Som en maskin som bara repeterar samma sak om och om igen.

Rodrigo: Å andra sidan sitter ju du och gissar vilt när du spekulerar om BZ’s kunskap.

Makita: Kunde inte komma på nåt jävligare just nu, men jag jobbar på saken....

{8399}: jag är så förbannad på vår sk sportchef som helt öppet sågar en ikon hos Bif! Honken! En man som ger allt för laget och som brinner för hockey! Han ska nu försöka rädda kvar khk! Att då som ursäkta vår jädrigt klantige o man kan ju verkligen ifrågasätta hans omdöme går ut o sågar Honken är ju naturligtvis något hockesverige ser o märker! Vill nån khk spelare till Bif! Kellman som var först fram att gratta Honken:( icke shl mv) i vinsten i Timrå! Han värvar Fernström som är allsvensk klass! Hur fan tänker karln? Hånar han oss? Han är inget föredöme för vår förening! Bort med karln Nu! Jo jag vet kontrakt o hitta en sportchef nu men rädd att han sänker vårt lag:(

Fortfarande helt makalöst att någon som är sportchef för ett lag i SHL kan sitta och kolla +/- när man ska värva ”defensiva” spelare. Det visar verkligen nivån på hur vissa klubbar sköts. Långtifrån något kunnigt branschfolk utan snarare folk som sitter och gissar lite i all sin okunskap. Jag tror knappt Bengtzén vet om att det finns andra typer av siffror man kan gå på om man ska kolla ”defensiv”. Eller ja, han kollar väl kanske antal blockerade skott och antal tacklingar och tänker att det är rakt av defensivt.

Makita: Intresseklubben antecknar.
Gäääääsp....😴

Makita: han gör alltid så Huge! Kritiserar du Bif på något vis så hånar han dig! Härskartekniker

Huge: Nej du svarar inte som du blir tilltalad, du skriver glåpord och förolämpningar som avslut i vanliga diskussioner det behöver inte vara att någon har kritiserat och skrivit skit om exempelvis BZ.

Detta är ett exempel på hur du skulle kunna svara någon.
Jag vet redan att du är dålig på att läsa och tolka texter på rätt sätt för om du hade kunnat det hade du inte behövt svara på det viset du gjorde och jag hade inte varit tvungen att förklara mig.

Jag skrev att om du hållit dig till att dela ut nedlåtande kommentarer till svar för de som skrivit nedlåtande kommentarer i ett inlägg är det en sak men du förbehåller dig alltid rätten att förolämpa någon även om det handlar om vanlig diskussion om exempelvis spelsystem.

Ditt senaste svar talar mycket om du är för typ av människa och jag har väldigt svårt för den typen därför svarar jag just dig.

Passa nu på att skriv det djävligaste du kan komma på du kommer att få sista ordet jag kommer inte svara.
Men du ska veta en sak det kommer inte beröra mig i ryggen.

Huge: tror tyvärr inte så många spelare vill till Bif efter detta år o man kan undra om bz s rykte i hockeysverige o spelare

Skrubben: Kjellman och Rhodin ser jag gärna i laget. Liljewall har kämpat på så gott det går men måste birt.

Haugen som andremålvakt kanske?

Chris11: Håller med. Tror vi har en bra chans på honom om KHK ryker.

Någon som vet vad som hänt med forumet förresten?

Huge: kellman vore en grym värvning. En härlig kille med bra inställning som levererar i varje match. Han är där och gör skillnad hela tiden.
Tänk en centersida med Scott, Kellman, Jensen och Granström

{8302}: Snarare allt gnäll som fått servern att ruttna ihop. För övrigt så ligger Joel Kellman bakom det mesta hos KHK. Intressant iom att BZ väl visat intresse där.

mk: Är det bara jag som kan se inläggen i konstig text. Men när man ska kommentera så är det normalt?

Samma fel för mig, sen 15 tiden idag.

Tror Huges alla inlägg fått databasen att korka ihop

mk: Samma fel för mig

Är det bara jag som kan se inläggen i konstig text. Men när man ska kommentera så är det normalt?

Stefan R 63: Svarar inte på dumma frågor som har självklara svar. Du får fråga nån annan.

Huge: snälla sluta med din sarkasm o svara istället

Huge: ville höra från dig som är bra på det! Vad har du för kritik på bz? Vad har han gjort bra o mindre bra? Vad har brynäs gjort bra o mindre bra?

Stefan R 63: Om du måste fråga om en sån sak, då är det illa ställt....

Huge: hur tycker du att man ska framföra kritik?

{2064}: Ja en gåta med Mannbergs nyskrivna två år??

Rodrigo: Paille, Liljewall och någon av Alcén/Mannberg är kontrakten som bör brytas. Det är nästan tragiskt i Pailles fall men laget går ALLTID före jaget.
Sen tror jag att Asklöf och Bjurström skulle må bra att tillbringa lite längre tid i Allsvenskan än bara enstaka matcher.

Peja: precis. Och den är inte ens bra photoshoppad.. har iof inga som helst förväntningar heller.

{8399}: Har vi dessa forwards på kontrakt?

- Ja jisses... Att få till en kvalitetshöjning blir ju svårt alltså... Som du säger så ter sig två år på Ludvig Nilsson fullständigt galet med tanke på de spelartyper vi redan har i laget. Vart skall spetsen få plats...?

Peja: Japp här är originalbilden. Hoppas att han är gladare nu.

www.lhc.eu/lag/41c4-41c4BiYZU__linkoping-hc/qQ9-7550dCSrw__niclas-lundgren

Makita: Jag svarar som jag blir tilltalad, om nån ömhudad stackars skitkastare inte klara av det så, tough luck.
Att vara frustrerad är ingen ursäkt för att få säga vad som helst i kritikväg.

{8399}: Det är uppenbarligen en photoshoppad bild där ansiktsbilden är tagen under tiden i LHC...

KulaShaker: Ja, det känns som att Rögle har något på gång. Bra tränare, bra sportchef, bra ungdomsverksamhet.

Rodrigo: Han ser inte ens glad ut på bilden, kan han ha skrivit på under pistolhot?
mobile.twitter.com/Brynas/status/979297587911168000/photo/1

Huge: Inget absolut inget blir då bättre av att själv välja den låga nivån.
Sedan måste man förstå att folk är frustrearade och kritiserar BZ.
Brynäs gjorde inte direkt en kanon säsong,BZ har dessutom själv haft en ganska hög svansföring och kritiserat den förre sportchefens lag ganska hårt.

Om du hade hållit dig till nedlåtande kommentarer till de skribenter som skriver nedlåtande kommentarer om någon i ett inlägg då hade jag inte reagerat men det kan vara under en diskussion om spelsystem där du avslutar med några skit ord för att trycka till någon.

Trycker du till någon när de skriver ett nedsättande inlägg som exempelvis i mot Sandström som blivit väldigt hårt åtgången på detta forumet hade jag inte skrivit något.

Peja: Connolly ryktas till Luleå. Abbott har gjort ett imponerande jobb sedan han tillträdde. Skärper vi(BZ) oss inte har vi nog även Rögle före oss nästa säsong.

{8302}: Magnus Ågren är en fantastisk fystränare. Han är av den moderna skolan där individanpassad träning sätts i fokus. Tycker det är helt rätt, det vore orimligt att typ Jesper Boqvist ska ha samma träningsschema som t.ex Jörgen Sundqvist.

Hoppas för övrigt att Sunkan blir kvar. Det är däremot dags för Fälth att gå vidare.

Helvete vilket tjat det är om felvärvningen Stoffe Liljewall. Jag tror att alla är ense om det vid det här laget. Det går inte backa tiden.Kan man inte få slippa upprepningarna om det. Och snacket om att Bz har sänkt klubben är inte riktigt rättvist.

Säsong 1, Så var det han och Bulan som kom in och räddade det sjunkande Brynäs.

Säsong 2, Brynäs spelar SM final.

Säsong 3, Brynäs utslagna i kvarten. Men dock med värvningar som inte slog väl ut.
Vi har i alla fall fått kika lite mer på "morgon dagens Brynäs spelare" och det var ju lite kul i alla fall

Med det här sagt, så tycker jag att det är lite orättvist att såga Bz ned till fotknölarna.
Utan nu är det bara att önska honom bättre lycka med kommande värvningar.

Hoppas att semestern är slut nu för grabbarna och försäsongsträningen har börjat! Inget fjollande med träning på egen hand och liknande om inte synnerliga skäl föreligger. En riktig Drill Seregant är att föredra, gärna Wolfgang Pichler eller tuffare. När jag tränade kampsport så fick man känna på bo-staven om man fuskade. Det motiverade verkligen kan jag berätta. Vi måste åter igen bli kända som dom som tränar mest och hårdast!

Skrubben: Intressant att Rögle har brutit ett kontrakt och jobbar på att bryta fler. Abbott imponerar i sitt sportcheferi.

Brynäs kommer ju troligtvis bryta med Paille i.om att han antagligen lägger av. Frågan är hur det blir med Liljewall, Mannberg, Jensen och Larsson. Tror det vore vettigt att försöka skeppa Liljewall och Mannberg som ändå lika gärna kan ersättas av juniorer.

Ludvig Nilsson är intressant att behålla som karaktärsspelare.

Rodrigo: Haha, "Nyförvärv". Suck.

Davey85: Ja, det hände ingenting med Scott när Rödin var borta. Betyder inte att han inte kan få det att funka med andra toppspelare. Men jag är inte heller såld.

Sen är som vanligt mediekommunikationen undermålig.

Såhär snyggt presenterar HV spelare:
twitter.com/hv71/status/979267811372617728?s=21

Och Brynäs:
twitter.com/brynas/status/979297587911168000?s=21

Jag menar kom igen, det är SHL och inte division 1.

munkas: Amiral Bagdad Bob leder sin armada med trygg hand.

{5915}: Sitt ner i båten! Matros Larsson och styrman Liljewall styr båten mot säkrare vatten i allsvenskan. Kasta loss!

Att behöva fortsätta bryta kontrakt som han själv skrivit måste vara det slutgiltiga underkännandet av sin egen kompetens som sportchef. Och jävligt dyrt för föreningen. Kan vi hålla på så här?

majk: Det är tragikomiskt. Detta är alltså det supersmarta hockeyfolket inom branschen som Huge pratar om. Noll koll.

Jag är inte helt såld på Scott som förstecenter. Han hade det ganska tungt utan Rödin.

Lundgren känns på förhand som en stabil värvning, och angående Danielsson har förhoppningsvis inte de schweiziska lönecheckarna gjort honom mätt. Det är faktiskt en liten orostanke hos mig. Mardrömmen är ju att han blir vad Tony Mårtensson blev för LHC denna säsongen.

Annars oroar ju kontraktläget, som de flesta är överens om. Nu gäller det för Bz att stänga truten lite och gottgöra sina misstag.

Känns förövrigt som vi har läskigt många bredd-/fjärdekedjaspelare kontrakterade. Ingen god magkänsla när man ser truppen. Vad skulle vi med Ludvig Nilsson till över 18/19 t ex? Förstår inte alls.

{8399}: Vi har inte förlängt med någon spets. Vi har en division 1 spelare klar och förlängt med Netterberg etc. Men man börjar ju undra vad som händer med de extra 16 miljonerna lagen får inför nästa säsong. Har varit helt tyst från alla lagen

Skagge: känns fullt logiskt att ta in Scott. Vi behöver en ny förstacenter, Jensen inte nog bra. Dessutom försvinner Ölund. Och vi vet att Scott levererar i SHL. Kan nog räkna in honom.

Apropå Greg så glömmer jag aldrig detta löfte ;)

Hemma hos Greg Scott: "Spelar jag i Sverige finns inget annat lag än Brynäs"

Så egentligen är ju diskussionen om andra lag helt i onödan 🤓

{8399}: Vilken laguppställning! 14:e platsen är spikad.

« · 1887326 · »