1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741927 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
{8399}: Spelare i andra SHL-lag borde Brynäs redan ha tillräckligt bra koll på efter en hel grundserie spelad. Bör ha varit Timråspelare de kollade på.

Peja: Håller med om Caporusso, man har nog haft bra koll på honom under tiden här och bedömt honom på ett yrkesmannamässigt korrekt sätt, i förhållande till vad man förväntat sig.
Problemet är ju isf värvningen av ALLA spelare av hans typ sas: dvs lite hypade transatlanter från DEL som förväntas prestera i en mkt bra och betydligt mer taktiskt skolad liga än den man kommer ifrån.
Klart att det i såna fall blir fel lite då och då, det är inte bara Brynäs som tvingas skeppa iväg spelare som efter alla rimliga bedömningar som man gjort har sett bra ut, men som sen visar sig bli fel.
Den oro som Melinkaoset sen skapade i laget, gynnade heller inte möjligheterna för en spelare som Caporusso att få en normal inskolning i laget sas.

Rodrigo: Bengtzen var ju och spanade in KHK och Timrå häromdagen och jag har funderat på vem han scoutade. Kan det vara Carl Persson? Bäst +/- i KHK och tredje mest poäng, dessutom har han lirat i Bofors och gått under radarn så att säga.
www.eliteprospects.com/player.php?player=63012

Huge: 1 tavla???? Karln har ett helt galleri!!!

Berge: "Att han inte värvade Honken under säsongen berodde ju på hans skadebesvär."
Ja, först så försöker han värva Honken som tackar nej på grund av skadebasvär.
Sedan går han ut i media och säger att han inte håller för SHL? Var finns logiken?

Rodrigo: Capo kanske inte fick mycket tid att visa upp sig för fansen, men glöm inte att coacherna har sett honom betydligt fler timmar på träningar. Tror han var här tillräckligt länge för att de skulle kunna bedöma hans kapacitet gentemot de övriga spelarnas dito.

Peja: Att åsikterna går i sär är naturligt. Fast jag har noterat att det finns element här som har nåt slags tvång att förminska andra skribenter till okunniga osv.
Något jag har funderat på om vi moderatorer borde ta ett krafttag mot.
Jag har full förstående för att vissa tycker att Bz visserligen gjort ett dåligt jobb men att man borde ge honom en chans till.
Den chansen kan kosta väldigt mycket. En eller fler floppspelare på kontrakt i två tre år känns som ett väldigt högt pris att betala bara för att "ge honom en chans till" För OM det skulle bli så. Hur många år behöver då nästa SC på sig innan han fått rätsida på problemen?

Berge: BZ har gjort många misstag det senaste året. Lagbygget, damlaget, uttalanden... Det är den helhetsmässiga insatsen som skulle kunna ligga till grund för sparkning. Själv hade jag ett gott öga till BZ när han kom, en frisk fläkt utifrån, men bilden har verkligen bara blivit sämre och sämre. 1 år till, sedan är det nog dags för nytt där, tycker jag.

Angående värvningarna hittills: Ja, Lundgren och Danielsson är bra, men beror samtidigt på vilka de förväntas ersätta. Lundgren är inte lika bra som Bertilsson och Danielsson måste prestera på sitt max för att kunna matcha Palushaj. Så inväntar helhetsbilden av lagbygget...

Berge: Jag förstår inte riktigt varför folk klagar på Caporusso så mycket (eller värvningen av honom mest dvs). Tycker knappast att han ens fick chansen att visa upp sig. Han var inte jättebra under den korta tiden men spelare går upp och ner. Clark kan tex lätt vara osynlig under 7 matcher. Sen kanske något annat ligger bakom men rent sportsligt är det märkligt att bara få 7 seriematcher att visa upp sig på. Och han var inte helt kass heller, mest osynlig.

Berge: Bra sammanfattat. Sån här flockmentalitet är ju rätt så vanlig, speciellt när kritikerna dessutom inte är tillräckligt kunniga om eller insatta i det han gör i sitt jobb.
Herregud, karln gjorde väl 1 riktig tavla när han anställde Melin, det har vi tyvärr fått sota för en hel del den här säsongen. Att han sen insåg sitt misstag i ett tidigt skede och agerade snabbt, är kritikerna dock inte lika villiga att ge honom cred för, som det verkar. I övrigt inte några onormalt stora misstag, som jag ser det. Caporusso blev en flopp, inte alls ovanligt att en iofs hypad utlänning från övriga Europa sen får det svårt i SHL, oavsett vilket lag det gäller. Den usla starten och oron som uppstod i laget, gynnade heller inte utvecklingen av övriga nyförvärv, som fick det tuffare än dom väntat sig. Tänker främst på Liljewall och Henrik Larsson, där jag i Larssons fall dessutom tror att Brynäs har räknat med att det här året skulle komma att bli lite av en anpassningsperiod sas och inte att han direkt skulle kliva in och ersätta ex Pudas rakt av.
Förra säsongen tog BZ oss till en avgörande match om guldet, nu ska han sparkas av otåliga och kortnästa fans som vill byta tränare/spelare/sportchefer vid minsta motgång.
Sen är det nog så att det är lätt att stirra sig blind på vad en del masskritiker på såna här sajter tycker, och att DET skulle vara nån sorts mätare på vad majoriteten av brynässupportrar i allmänhet tycker och anser.
Bara för att sätta såna här "häxjakter" perspektiv, menar jag....

Berge: När Sundlövs juniorer drar, rasar Bengtzens lagbygge?

Peja:

Nej, men kan man verkligen sparka en sportchef för att vi hade en svag säsong när vi spelade final senast?

Liljewall var en konstig värvning. Den förstår jag inte. Men har var trots allt helt okej i Rögle, och spelade också upp sig mot slutet av säsongen.

Henrik Larsson klarade inte av att ersätta Pudas. Men han är ung, och allt ser man att grabben har potential. Glöm inte att det bara var ett år sen när väldigt många här klagade på Pudas med.

Palushaj var riktigt bra.

Capporusso gjorde det bra i CHL men öppnade svagt i SHL. Där tror jag det stora felet var att han sparkades för fort.

Miller var ingen succé men på förhand värd chansen.

Ludde Nilsson tror jag på.

Fernström var inge vidare, men bättre än en skadad Sandström.

Att vi tappar Lindblom, Ölund och Carlsson till Nordamerika kan inte BZ lastas för.

Berge: Tror inte någon av de som vill att BZ ska få sparken motiverar det endast med hans uttalande om Honken. Handlar självklart om mycket annat också.

Peja: det köper jag.

Det var klumpigt sagt.

Men så klumpigt att han ska få sparken?

Nej, absolut inte.

Ge BZ sommaren. Låt oss se vad han hittar på.

Han har redan landat Lundgren och Danielsson. Det är bra spelare. Nu har han Svensson och/eller Ericsson på gång. De är också bra. Vi får se vad som sker.

Berge: egentligen inte så konstigt att BZ inte tar in Honken nu, det som folk retar upp sig mest på är sättet som BZ dissar honom på i media. Det är respektlöst, Honken är trots allt en Brynäslegend och BZ borde förhålla sig till det när han fäller kommentarer om honom.

Det ironiska är att de som försöker motorsågsmassakera BZ nu antagligen är samma sort som hade skrikit högst om att Honken inte håller för SHL längre om BZ hade värvat honom.

Jag älskar Honken och hade gärna sett honom i Brynäs. Men jag antar att BZ har en plan.

Bara att kolla vilka som klagat mest på trotjänaren Sunken under säsongen.

Lustigt i sammanhanget är också att BZ enligt media är ute efter Svensson och Ericsson, men att detta tydligen inte är vad gnällkåren vill ha längre.

Det ÄR en häxjakt. Här inne ser det ut som att BZ gör allt fel och ska rullas i tjära och sparkas. Den bilden stämmer inte. Jag tror till och med BZ har rätt i sakfrågan om Honken, bara det att hans ordval var klumpigt.

Att han inte värvade Honken under säsongen berodde ju på hans skadebesvär.

{6984}: Syftet med hockeysnack är ju att supportrar ska kunna lufta sina åsikter, bara bra om det är olika åsikter. Åsiktspoliser som inte kan stå ut med andra åsikter än sina egna kan ju hålla till på ett eget klotterplank istället... Fullt naturligt att åsikterna kring BZ går isär för tillfället.

{8302}: Precis.

{6984}: Ja eller hur? Klart man måste få reflektera och lufta sina åsikter, blir lite sekteristiskt annars!

Bratwursten : Ja för ett år sedan var han hyllad. Men efter att ha misslyckats kapitalt med lagbygget den här säsongen, både på ledar och spelarnivå. Helt negligerat damhockeyn och till råga på allt säger nedvärderande saker till media om en Brynäsikon. Att kalla det för "några snedsteg" känns inte i paritet med vad han åstadkommit. Att kalla det häxjakt är fel det med. Som supporter och medllem är det ens plikt att lufta sin åsikt.

Sen ska man givetvis föra fram kritiken på en vettigt sätt. Fast man kanske måste vara övertydlig numera. Övertydlig i det lättkränkta Sverige.
Bz Håller inte för SHL och inte för BRYNÄSL.... Han sa väl nåt i den stilen själv om Honken

{7981}:
"– Det är en jättespännande utmaning att komma till Oskarshamn och få inleda arbetet i en ny organisation. Det blir en ny resa att inleda här, med nybygge organisatoriskt och en chans för alla inblandade att få in lite frisk luft och nå nya framgångar. Jag är övertygad att alla möjligheter finns här, säger Hellkvist i ett pressmeddelande."

Snabb resa. Tvåårskontrakt (1+1 år får man anta).

Bratwursten : avd; det går fort i hockey

{4783}: det är fint men var har du hört Clark ryktet?

Judas11: det vet ju alla att växjö har billigaste truppen i shl. Spelarna där spelar ju för kaffepengar bara för att dom älskar växjö så mycket.

Kommer Luleå med något revolutionerande till nästa säsong?
Som då Djurgården spelade med en back och fyra anfallare (1-2-2)
för några säsonger sedan. Ska de köra med tre backar och två
anfallare, eftersom de har 11 backar och 11 anfallare kontrakterade
till nästa säsong? Eller blir det en jättetrupp a la Boorks idé i Brynäs?

Och var har du läst detta?

Enaranger: ni får mer än gärna behålla honom....

Fortfarande ingen journalist som orkat få fram hur Felix Sandströms
fjärde år av NHL-ersättningen ska fördelas mellan Brynäs och HV?

Inte någon som läst något om det i tidningarna i Jönköping heller?

Anders Berg: Inte alls förvånad om Eriksson dyker upp i BIF!

{4783}:

Ja för mat, husrum och en liten slant därutöver, så är kontraktet påskrivet.

Kan det vara så att Hellqvist är på g till Brynäs?
bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2018/03/30/beskedet-hellkvist-lamnar-oskarshamn/

mk: Trist om han försvinner. Mycket bra person och säkerligen väldigt nyttig utanför isen. Tyvärr är det ju inte bara det som räknas.

Enaranger: han har väl som alla andra spelare där, drömt om att ta sm-guld med växjö sen han var liten.

Såg att Clark ryktades till Växjö. Är det ingen som talat om
för honom att nästan alla spelare får spela nästan gratis där?

{8305}: Ja så kan det absolut vara. Det va det jag fick då. Jag visste även att det var på gång innan det blev offentligt med Elias.
Men det är dags att förnya.

mk: Uppgiften du fick. Eller ja, möjligtvis stämde det innan de kom hit, men inte nu längre. Men jag tror som munkas att det är tveksamt att det blir en förlängning i slutändan.

{8305}: Vad stämmer inte?

mk: Frågan är väl om det är upp till Fälth om han ska vara kvar eller inte? En skadebenägen åldring som inte direkt glänst. Säkert rätt dyr också. Förhoppningsvis blir det ingen förlängning.

mk: Det där stämmer inte.

Leonardo: Ja en arbetskamrats flickvän känner Elias fru väl. Och uppgiften jag fick när han skrev på, var att det bara skulle bli två år. Sen ville hon tbx till västkusten.
Men det är klart, pengar pengar...

kennys: Jag tycker personligen häxjakten På BZ är löjlig visst han har gjort några snedsteg och uttalat sig klumpigt, tror fortfarande han är en bättre sportchef än Sundlöv. För ett år sedan var han hyllad härinne och av media som en av Shls bästa sportchefer.

Leonardo: Jag utgår från att BZ har förstått att nästan alla fans har underkänt hans svaga prestation i år. Det viktigaste nu är att de beslutsfattarna inser att vi inte kan ha honom kvar. Det är förstås sämsta tänkbara tid för ett byte. Det skulle ha gjorts för länge sen.

{6984}: fantastiskt bra skrivet!

{6984}: BZ är Överbefälhavaren som skall sörja för lagets bästa och ge bästa möjliga förutsättningar för Brynäs att vara ett topplag i SHL och kriga om den ädlaste valören Guld, allt annat är ointressant!

Det gäller även Brynäs damlag som var ett topplag men som degraderats på grund av nonchalans! Alla som Älskar Brynäs tycker förmodligen likadant, iaf de tusentals jag känner!

dAVydov: Ja, det var tider det. Kanske nått att göra med att dessa lag hade 50-60 miljoners spelarbudget medans andra hade betydligt mindre. Idag är det betydligt jämnare

{4783}: Å mina källor säger att Fälth vill förhandla men hans tjej vill hem, jag var nyss och kikade på en lägenhet som var hennes. Ja får se vem som vinner då den dragkampen, Elias eller sambon :)

munkas: som andrekeepern?

{8302}: Stämmer det är det bråttom. Jag förutsätter att styrelse/direktör har koll på läget och agerar när det behövs. Inget bra läge att dirren är ny. Bilden av en förening i kris blir allt tydligare.

{8302}: dags att bjuda in fansen till en supporterdialog igen? Bengtzen har lite frågor att besvara

{8399}: Bengtzen avslutar en riktigt svag säsong med att kasta en näve skit på en av Brynäs stora ikoner, helyllekillen Honken, som är omtyckt av ALLA. Nåt är fel på karln...

« · 1887601 · »