1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 736627 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
{notera att HV har 5 tongivande spelare borta!

Brynäsgubbe: Håller helt med. Vi är två där, tydligen inte många andra..

Nä Brynäs detta duger jävlar inte! Gör om gör RÄTT!

Löjligt dåligt PP bäddade för torsken.
Sen är det för mycket mys istället för driv idag igen.

Melin och fisken i mål övertygar INTE så här långt.

Jag tror de blivit för upphaussade jag.

Nja, totalt sett ingen vidare insats ikväll. Tuff match mot Malmö väntar och då får vi spela ett enklare bortaspel.

Många spelare måste upp i prestation om vi ska vara med på övre halvan. Visst, det är omgång två men viktigt att samla poäng direkt och få trygghet i spelet.

Ok. Vi gör ingen bra match, alls. De spelar enkelt, lägger puckar djupt och på mål. Vi spelar i sidled och fastnar. Funkar inte.

Tufft öppningsschema nu och hade hoppats på fler poäng, men det kommer. Bara så jävla surt att förlora mot HÅVE.

blackredberry: Ok. Jag syftade inte enbart på dig utan på några andra också. Det jag menar är att det måste ju få gå mer matcher än två innan vi börjar klaga över tränarvalet. Det är små marginaler, det vet ju du också. Puckar som studsar med ger tre poäng och när de studsar emot blir det noll...

Melin har ju uttalat att han vill spela som Brynäs gjorde förra säsongen, och så har han ju spelat även med AIK.

Lindström: Nej, det här var inte alls bra, första är ok och vi har fart. Va vi gör i 2a och 3e vettefan:(

Iofs Felix första match men tyvärr så ser man samma mönster från förr med att släppa in för enkla puckar från blå!

Zappaholic: Absolut! Men du vet också att det känns skumt egentligen. Bulan är den attityden som förespråkar vårat Brynäs.

HV ska vara glad ikväll, likaväl som i SM-finalen. Rikigt turligt & kasst att vi inte kan sätta en i PP tidigt..

Melin är inte den som står för att spelet kvarstår, det är Bengtzen tillsammans med hela ledarstaben som satt ribban för & hur Brynäs ska spela. Vi har ett sätt att spela sedan Bulan kom. Det krävs attityd & karaktär för att tama nya bestar tycker jag. Känns skumt i mitt tycke. Jag tror du känner det lite också som en sann Brynäsare jag vet att du är.

Sitter här och lyssnar på intervjuerna med Melin. det är ju så jävla tamt som det bara går. Säg något nytt förfan. Helt förjävligt torrt tycker jag.

Brynäsgubbe: Hur förklarar du sm-guldet 99? Var det bara spelarna då lr?

Forsberg 1978: Jag tror att han ska göra en titthålsoperation i ögat. Magen var nog bara en missuppfattning.😉

Ingen bra insats idag av oss. Tveksamt om man hittat rätt i formationerna? Eller krävs bara mer tid?

Första perioden godkänd, annars tycker jag det ser slätstruket ut, ingen riktig glöd eller speed.

Spelare som Gunderson,Clark,Palushaj,Jensen och Paille måste sätta mycket större prägel på matchen, ta mer plats.

Mickis: Jag spelade fotboll i pojkallsvenskan förut, jag spelar inte i allsvenskan idag. Retoriskt.

Jag tror Brynäsgubbe höll med mig om Melin efter allt. Kommentera gärna på mitt långa inlägg. Alla har sin åsikt, det är vårat forum! :D

De ser sega ut. Hur har träningen sett ut?'

Jaken: Har med dålig insikt i det, vill gärna vet också. Någon från GD som kan kommentera Melins upplägg?

Vill bara spy ur mig galla men jag ska vänta några omgångar..hade nästan bara nästan glömt hur jävligt man mår efter en förlust !! Jobbigt värre . Skiter i jobbet i morgon vill inte träffa min hivare till chef.

blackredberry: Retoriskt, förra året tog Bulan oss till final?

KulaShaker: Inte bästa komiken i det. Ratio första målvakt hela säsongen i mitt tycke också, men dock, vet du ens varför Sandström gör denna titthålsoperation?

blackredberry: Minns när vi hade Bulan och sett Melins lag torska och tänkt "fyfan att ha en sån slätstruken och obrydd coach." Nu är han här...

Mickis: Retoriken var mer om SM-guldet 99' som du kommenterade, gentemot prestationen vi pratar om nu från Melin. (Samt vårat spelsätt, vilket det hela handlar om.)

Jag är liksom en del andra inte övertygad om att Brynäs+Melin är en fullträff.

Men när det kommer till Bulan minns jag också hur illa det såg ut för oss förra säsongen innan Ölund, Asklöf och Boqvist väckte laget.

Mycket kan ännu hända, på gott och på ont.

Lindström: Brynäs hade 28,57 % effektivitet i pp. Det var nog inte det som var problemet... För mig får dom gärna hålla den procenten säsongen ut. Jag tyckte att Gunderson gjorde en riktigt bra insats ikväll.
Min uppfattning var att det var lite blekt bakom 1:a linan. Vi måste hota med fler kedjor än en för att vinna mot ett lag som HV.
Tycker att det var det en jämn match som avgjordes av HVs 2-3 mål samt att de har lite övertag på oss mentalt efter SM-serien.
Att börja prata om fel på tränare etc nu blir bara löjligt. Samla lite mod i barmen istället och ge energi till nästa match.

Brynäsgubbe: Å Bulan är i Luleå. De går som tåget... 😉

Davey85: Liljewall kan bli bänkad mkt under säsong sen får man se hur Rödin fungerar i Canucks, dom är ju beredd att släppa honom till Sverige om det inte fungerar. Jag personligen tror inte han platsar i ngt NHL lag med en så pass hög skadebenägenhet.

KalleTeodor: Helt riktigt och sansat skrivet.

Tycker bara bristen på verktyg i tredje är lite märkligt i en hemmapremiär... HV vann rättvist även om inget av lagen imponerade. Håller med om Gunderson. En av få som var riktigt bra...

blackredberry: Jag ställer upp det så här då? 99 Melin/laget, 17 Bulan/laget. 99 tog laget guld utan att melin var delaktig.17 tog bulan på egen hand laget final.

{6984}: Luleå är ett sämre lag, han kan ju inte trolla. Men han kan skicka rätt signaler. Melin skickar inga signaler alls.

Mickis: Westerholmarna gjorde 3p i Frölundas 3-0 seger!

Davey85: Fast Brynäs gick ju bra under hösten förra säsongen, sedan hade vi vår sedvanliga dipp i januari som dessa spelare hjälpte oss ur. Sedan 8 raka i februari.

Premiären avklarad. Uselt.
Halva laget åkte runt med silvermedaljen på bröstet och jubileumstårta i mungipan. Det är tur att det bara är 2:a omgången. Vi har gott om tid att sätta spelet inför kvalserien.

bradberry: lugna ner er ok de va inge bra match men dom kommer va så säker skulle inte fömig om dom vinner på lördag å då blir väl melin hyllad av alla som snackar så in i helvete me skit efter 20 omg så är vi topp 5 va så säker

Brynäsgubbe: Allvarligt talat, jag tänker absolut inte gå till större personangrepp för det hör inte hemma här, men du måste ju vara född negativ?
Vad är det för signaler som Melin inte sänder tycker du?

Det har gått två matcher. TVÅ matcher och jag tycker mig se en stor matchcoach då han ser att matchen fram till 1-2 målet är urusel och är ganska snabb på att ändra om i laget. Hade detta varit Bulan så hade folk suttit och spytt galla över att Bulan inte ändrade om i kedjorna för det gjorde han i regel aldrig.

Som jag skrev tidigare, en direkt dålig hockeymatch som bjöd på oändliga mängder med individuella misstag och där Hv hade den lilla, lilla extra turen (styrningen samt en lobb i tom kasse).

Men nu måste vi ta ned detta på normal nivå. Det har endast gått två matcher.
Jag minns hur illa hemmaspelet var stundtals ifjol också och det blev trots allt en finalförlust till slut.

Brynäsgubbe: Många var heligt förbannade och besvikna på Bulan då. Särskilt då hans övergång till Lule mer eller mindre var offentlig och vi spelade dåligt.

Kass match men lägg ner snacket om Melin..

KalleTeodor: Vill även ge lite beröm till Micke Johansson som fortsätter hålla en bra nivå! Han och Ikonen ser ut att trivas ihop! Däremot har inte Ölund alls fått till det hitils! Därför hade jag velat att de testar:
Paille - Jensen - Clark
Palushaj - Ölund - Caporusso
Blomqvist - Johansson - Ikonen
Alcen - Granström - Asklöf

Några synpunkter på det? Menar förstås inte att det är någon panik och att det måste ske en drastisk förändring, men tycker i alla fall att det hade varit en intressant uppställning?

Brynäsgubbe: Hur vet du det? Sitter du i båset? Du är en impulsiv person och jag förstår att du gillar en tränare som tjoar och tjimmar "kämpa mer" men sett ur ett taktiskt perspektiv så har Melin ett bredare register. HV fick stopp på oss i andra. Sen tror jag att våra ledande spelare blev slitna av alla PP. Som var ganska bedrövligt många gånger.
Sen får HV med sig ett riktigt skitmål och sedan gör Felix sin vanliga tabbe och släpper in ett höstlöv från blå. Hur coachar man mot sånt?
Det var en skitmatch från vår sida helt enkelt. Ser det ut så här fram 10-12 omgångar till så kommer jag att ge dig rätt. Men efter 2 matcher????

Bratwursten : exakt vi får ta 3 pinnar på lördag ist inte värre än så

KalleTeodor: Förra året reflekterade jag över att Brynäs lag var en trupp av småvuxna spelare och att det gjorde skillnad i slutspelet. I år är det nästan ännu mer påtagligt. H V vann närkamperna och trots 4 bra forwards borta så var de vassare.
HV - Frölunda i final är ingen högoddsare direkt.

Tigerhjärta: in med Bjurström och ut med Alcen. Paille har varit mer än lovligt blek, 3e linan med Ikonen och MJ kanske?

Finns så mycket mer att hämta ur vårt lag. Det kommer komma. Tror vi kommer gå mot jämnare formationer där Ölund nyttjas mer och Palushaj inte lirar i första. Förr eller senare.

Seger mot Malmö så skulle det genast kännas bättre.

KalleTeodor: Så du tyckte spelet var bra i PP?

mattiask: Melin sänder signaler som bara hockeykunnigt folk kan se. Därför som Brynäsgubben inte ser dom.
Svårare är det nog inte...😉

Huge: Den stora frågan är hur du kan se det ;)

Lunkan: Undrar jag med.
Kan inte nån hockey, ÄNDÅ ser jag signalerna.
Mysko....😀
I övrigt tror jag att den där idiotstyrningen hade gått utanför om Bulan hade coachat i båset.
Helt fel signaler från Melin där....

Thörnberg briljerar med alla sina 47

”Kändes som en träningsmatch på läktarna”
Situationen med Thörnberg och Johansson fick också de 5 523 i Gavlerinken att reagera och skrika efter matchstraff:
– Ja, enda gången de vaknade till var när det var någon situation, då stod alla och skrek, men de hejade inte på sitt eget lag, säger Thörnberg syrligt.
Och han var inte alls imponerad av den premiärstämning som det bjöds på i Gavlerinken.
– Det var klen stämning, det kändes lite som en träningsmatch på läktarna. Hyfsat med folk men väldigt tyst. De är väl kända för att ha ganska medioker publik här. Är det inte så?"

{6984}: " men sett ur ett taktiskt perspektiv så har Melin ett bredare register"

Hur vet du det? Fattar inte var folk fått det intrycket ifrån.

Tycker det är både aning roligt men också respektlöst att säga att Bulan, som tog Brynäs till sin bästa säsong någonsin och ett mål från guldet, bara står och "tjoar och tjimmar "kämpa mer""...

Lunkan: Men jämfört med vad han är van vid på hemmaplan är det nog inte helt fel, om än ngt överdrivet.

« · 1836604 · »