1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743588 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
bradberry: Aftonbladet: Bäste målvakt: Eero Kilpeläinen, Örebro....Jaja, han var bra han med, men Felix var väl bättre?

Peja: SHLs bästa målvakt hade en lite sämre dag...

HitTheLights: Ja, Alsenfelt 60 % idag. Minns när AIK-Frölunda möttes, 13-7 blev det - minns dock inte till vilket lag. Västra Frölunda som de hette då.

Helt. Jävla. Slut.

Bara buga och bocka åt spelarna som kämpade på hela matchen igenom 🙏

Gillade dom 3 kedjorna som Melin spelade på slutet. Johansson blev en helt annan spelare när han fick lite vettiga medspelare att jobba med.

Anders Berg: De har haft ett par sjuka debyn där nere. Malmö vann väl med 7-6 förra säsongen om jag minns rätt.

En till analys av matchen.

Finns det något om är bättre än en segerintervju med Johan Alcén?

Man bara måste älska den karln!!!

Skrubben: Skönt att vi vände. Var så jäkla bitter så kollade inre sista 2 perioderna. Hur spelade de sista perioden? Läser att vi gick ner på folk. Hur var kedjorna sista perren?

Skrubben: Melin har förstört spelarmaterialet Bengtzen lagt fram... Vi alla märkte hur Johansson och Ölund blev heta nät de fick spela tillsammans. Hoppas Melin börjar fatta hur han ska formera laget nu. Enkelt:

1. Caporusso-Jensen-Clark
2. Palushaj-Ölund-Johansson
3. Paille-Granström-Ikonen
4. Alcen-Blomqvist-Asklöf

Här får vi tre vassa kedjor där spetsen är utspridd. Melin verkar ha svårt att se vilka som klickar med varandra. Redan på försäsongen såg vi hur bra Palushaj och Ölund var tillsammans, men då splittrade Melin den kedjan som en blixt från klar himmel...
FATTA Roger, det går inte att formera laget som du gjort!

{7057}: Felvärvningarna Caporusso och Liljewall på bänken tillsammans med Asklöf. Det gav fart och högre kvalitet i anfallsspelet.
Larsson var väl bäste back idag tillsammans med Kilas. Carlsson bra offensivt men gör inte jobbet fullt ut defensivt.
Sista 10 kom Örebro inte ur egen zon.

Chris11: Håller med om att kedjesammansättningem varit helt galen men håller inte helt med om dina kedjor. Vill ha både Linus och Mike som centrar jag...

Zappaholic: Det var som om man gått med förstoppning och äntligen får skita 💩

Någon som ser Frölunda matchen?
Viss skillnad på närvaraon framför egen kasse, något som Rönnberg berättade innan match att dom tränat extra på.

62Svensson: Men in med Markan och Rödin då, sen ser det bra ut! Även om Felix gjorde en riktigt bra insats idag. Cred!

Brynäsgubbe: Nyss hemkommen från Örebro . Måste ge cred till klacken . Fan dom jobbade på hela matchen . Matchen isig var ännu ett sömnpiller . 2 perrar med frustration och en stor skämskudde . 3dje var ett lyft . Men lämnade arenan och kände mig som en tjuv . Detta var inte rättvist nen fan så behövligt . .Felix bästa spelaren .

Jan Grismöbel: Håller med om klacken, men inte om det orättvisa.
Tycker ni hade dom hela tiden, kändes som en tidsfråga innan ni skulle näta

eltifoso: Har nog aldrig skämts så mycket som idag . Men vi får hoppas att dom får upp ögonen nu. Å att ledningen inser att det är ett fel komponerat lag . Rätt man på rätt plats så blir det säkert bra . När Bertil är tbx å Fälth . Då vill jag inte se zanetti ombytt alls . Porsevarning å lite till .

pjåtor: Ha, ha bra sammanfattat, jag har varit lugn efter matchen som jag skulle ha tagit en sobril :)

eltifoso: Brynäs hade inte mycket att sätta emot under de första två perioderna, men i tredje såg det desto bättre ut.

eltifoso: Misstänker att du är ironisk Örebro var hästlängder bättre än oss i 2 perioder och att det bara stod 1-0 inför 3:e får vi tacka Felix, stolparna och ribban för!

Det bästa idag är dom 3 poängen!
Det näst bästa är att Sixfingers fick smisk!

Tredje perioden idag är nåt gubbarna kan bygga på. Är övertygad om att vi har tillräckligt bra spelarmaterial.

Huge: Kan vi nu bygga på detta, vinna över KHK, få tillbaka lite spelare så kan det vända.

Försiktigt försiktigt positiv.

Zappaholic: Japp. Det känns trots allt lite som en skänk från ovan att vi lyckas ta tre poäng idag. Nu måste vi följa upp med en seger mot Karlskrona. Annars står vi på ruta 0 igen.

Skrubben: jag förstår att seger idag köper andrum. Men jag vidhåller att Melin skall bort. Vi behöver en pådrivare i båset och inte en mysbyxa. Sen får han bara hur taktiskt duktig som helst. Fel rekrytering och även det är ekonomiskt ohållbart så är det ändå bättre än att spela negativa kvalmatcher till våren. Jaja orkar inte få mothugg från de som påstår det gått för få omgångar för att döma. Ni ser ju hur det ser ut?

Peja: det största steget frammåt vi tagit denna säsong iallafall, såg ut som någonting släppte i tredje perioden. Örebro gick ner sig men samtidigt satt fler passningar, känts i dem första matcherna som att spelarna haft flubber på klubbladen. och i allmänhet dålig känsla över vart pucken och medspelarna är.

Zappaholic: Ja, vete fan vad man helst vill se mot KHK: bra spel i 60 min men ändå en knapp torsk eller knackigt rakt igenom men ändå vinst.
Förhoppningsvis blir det 60 min bra spel OCH vinst.
Och att Melin har hittat mer rätt i formationerna, såg iaf bra ut i sista idag...

Huge: Jag vill se lite piggare ben, mer energi och ännu tempo. Och en målvakt som spelar som idag.

Då vinner inte KHK.

Zappaholic: "högre tempo" menade jag.

Zappaholic: Jag hoppas att Melin har knäck koden på hur han ska göra Felix till en bra målvakt. Vi var många chockade att man inte ställde Rautio i kassen idag, men jag tror tanken är att bygga upp Sandströms självförtroende. Under Bulan hattade man alltid med målvakterna och det kan vara en stor anledning till Felix ojämna spel. Att ge Felix förstaspaden kan vara receptet till att han börjar spela bättre.

Skrubben:
Ursäkta att jag stör men Johan Eriksson ❤️❤️❤️

Någon som tycker att Felix gjorde en dålig match idag?

F.ö grym klack idag, otröttlig klack som körde på fasten vi låg under! Underbart!

mustigahjalmar: Klacken "utomlands" är alltid bra. Skitbra idag. Lovande sistaperiod bra för övrigt dåligt.

mustigahjalmar: Ja klacken idag var fantastisk! Och de 3 poängen får vi helt klart tacka Felix för, vilken match han gör idag.

SANDSTRÖM! Hans förtjänst att det blev tre poäng ikväll.

Ge honom förstaspaden nu för i helvete! Hattar vi tillbaka till Rautio mot KHK vet jag inte vad jag gör.

Tyckte Henrik Larsson gjorde sin bästa match igår. Han måste spela sitt spel och det är inte att spela enkelt.
Kihlström leverans match efter match.
Felix redan nämnd av flera

Ölund anmäld...

Tarasov: och Emil Molin. De tar vi gärna tillbaka nästa år.

krobbe: Gunderson! Säger bara Gunderson! Mannen med SHLs högsta lägstanivå. En skada på honom nu och domedagen är här...

Felix bra som sagt. Kilström ok. Sunken blir faktiskt bättre och bättre.... Tycker Granström kan få godkänt igår för tekningar och prestationen vid 1-1...

Men i övrigt... Bra sistaperiod. Riktigt dåliga i första och andra... Extremt dåliga. Ser ingen roll för Liljewall och laget behöver balanseras bättre... Öhlund/Palushaj , mer kreativa kompisar till Micke Johansson! Varför inte Jacke där kemi fanns i Leksand för några år sen...?

Är faktiskt förvånad hur dåligt Roger formerat framförallt kedjorna.... Svårt att analysera hans syfte med konstellationerna... Han borde väl veta bättre med sin erfarenhet? Är det något syfte man själv inte ser som läktarcoach? - Självklart är det på det viset men i och med att spelet varit bedrövligt så måste hans omdöme ifrågasättas i det här fallet....

Kollar på matchen i repris, jösses vad illa det såg ut första 30.
Sunkens & Zanettis tokrusningar måste poleras bort, maken till att spela med huvet under armen.

Tycker Ersson visat nu att han ska ha Zanettis plats permanet nu.
Riktigt bra match av Sandström, var han ensam som höll Bif kvar i matchen

Kan inte låta bli...

Paille Jensen Clark
Asklöf Öhlund Palushaj
Blomqvist Johansson Ikonen
Alcén Granström Caporusso

PP1

Gundersson
Jensen Clark Palushaj
Granström

PP2
Carlsson Ikonen
Öhlund Johansson Blomqvist

Brynäsgubbe:

Domen kommer här:

www.shl.se/artikel/f43oaj88c-403dd/beslut-fran-disciplinnamnden

Väntad dom, tyvärr. Jag tycker det är fel dom. Men att han blivit upptagen till DN gör attt han iprincip skulle bli avstängd.

Rejält mannfall till München nu.

Inkazar: Är det inte lika bra att vila halva laget i CHL nu? Låt dom som inte har en enda skavank att få spela. Matchen betyder ändå ingenting då både vi och München är klara för slutspel.

Inkazar: Både Sanny och Wikegård tycker att det är mottagarens fel. Man måste skydda sig bättre i en sån situation, tycker dom.

mk:
Finns ingen anledning att "trycka till" i det läget.
Det kostar 2 matcher. Hade det varit slutspel hade "man" blivit galen om en sån viktig spelare (center) hade klantat till det så för laget.

Hultström till DIF. Som om Rödin kom till BIF.

Anders Berg: Haha, knappast va? Hulström var så dålig i DIF förra säsongen att han blev petad ett par matcher.

Skrubben: Skulle gärna se att Brynäs tar in ett nyförvärv och sparkar Zanetti. Marknaden verkar inte vara död nu.

Skrubben: självklart så. Men jag tror många av spelarna skulle vilja åka dit för att se. Ölund låter rätt ledsen i GD över att det gällde CHL också.

Anders Berg: Rödin var bäst i hela SHL, Hultström var bäst i Djurgården. Som att jämföra Allsvenskan med SHL.

« · 1838702 · »