1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446164 inlägg · 7966 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Enaranger: men ta det lugnt!!! Publiken börjar alltid komma när snön börjat ramla ned. Då kommer snittet höjas rejält precis som alla år...

Chris11:
Bara Leksand kommer så... = )

bradberry: Låt oss hoppas, siktar på att se matchen på plats.

Jensen tydligen skadad!

KulaShaker: Fan då...

KulaShaker: Man börjar bli van.

KulaShaker: Ölund in, ikonen och Jensen out...
Vad fan är det som händer?

Skrubben: Fälth är i grund och botten en bra spelare men tror vi bör ha rimliga förväntningar. Ibland går det snabbt utför för skadedrabbade spelare i hans ålder. Inte säkert att han kommer vara annat än breddspelare den här säsongen.

Chris11: Är Ölund avstängd nästa match också? Å var inte Ikonen med igår? Skadad igen?

pjåtor: Med tanke på att det är skitdålig sikt ute på kanterna och nere på rad ett så blir detta resultatet när man stänger övre etagen.

Anders Berg: Ölund ska vara tillbaka imorgon. Fick väl två matcher, München och KHK.

Anders Berg: Abris har sagt att Jensen ej tränade och inte följer med.
Brynäs skriver på sin sida att Ikonen fick en sträckning igår och vilar samt det positiva att Ölund är spelklar igen.

Chris11: får hoppas att snön kommer tidigt, då

Chris11: Känns som det varit så i flera säsonger. Alla forwards har ett antal kompdagar om året som de kan ta ut när en spelare kommer tillbaka.

Foliehatt på.

KulaShaker: Nej vi är knappast bortskämda längre. Brynäs har inte vunnit Elitserien/SHL sen 1978...

Fansens värvning 32.000 spänn! Kan vi inte bättre än så? Alla vi som inte kan gå på match i Gavlerinken regelbundet borde lägga in några hundralappar per hemmamatch.

Bankgiro 265-7559
Swish 123 350 06 75
Märk donationen fansens värvning.

KulaShaker: STOR Suck!! Avd Jensen

pjåtor: Det är en stor gåta hur karln fortfarande lever med tanke på hur han tar emot tacklingar. I förra slutspelet såg det ut som han bröt ryggen minst 5 ggr. Jäkligt trist hur som helst.

{5915}: Hej! Kalmarbo som hejat på Brynäs i 45år och har just skänkt 250kr till fansens värvning. Utmanar andra Brynäsare runt om i landet att göra detsamma...

{6984}: Ska man stänga av kan man väl göra det lite smartare dvs stänga de sämre platserna, men en del av vitsen är väl att slippa städa övre etage antar jag.

ellis: Bortskämda med att ha ett lag som aldrig åkt ur högsta serien menade jag . Man tar för givet att vi alltid kommer att spela i SHL .lite så tänkte jag men jag kan ha fel .

munkas: Visst är han fruktansvärt kass på att ta emot tacklingar! Det är helt otroligt. Skrev det i slutspelet efter att han fick en riktig smäll som han borde tagit bättre och fick mothugg som fan här inne.

Nu hejar vi på Kevin Clark i Idol!

pjåtor: Jo så kan det förstås vara. Nu har det ju varit nära några gånger med allsvenskan så folk borde kanske inte ta SHL-statusen för given. Samtidigt - en match mot Karlskrona en mörk oktoberkväll i seriens början. Hur sexigt intressant är det att gå på?

ska vi betta vart Jonathan Dahlen hamnar?
Nästan alla lag har fullt tror Växjö tar in han också och blir mer plastlag än någonsin. pengarna kan användas som toapapper där så why not

Charles: Man kan ju hoppas att han hamnar hos oss. Sparka Loui och lova Dahlén en roll i topp 6 med Ölund som center.

Skrubben: ju mer jag tänker på det så är Brynäs en rimlig kandidat.
Mina tankar:
MJ har inte skitlångt kvar på sitt korttidskontrakt. Men det har Boqvist på sin skada.
Istället för att förlänga med MJ så kanske Bengan vill ha in Dahlén där. Fan inte helt tokigt.

Men frågan är om vi kan "garantera" speltiden. För jag skulle tro det är det viktigaste från canucks synpunkt.

Lakers tror jag inte det blir. Dom har fullt och tog dessutom nyss in en center.

Inkazar: Enligt AB vill han spela i Växjö...

Brynäsgubbe: Växjö känns inte som en högoddsare faktiskt. Vill nog spela med bäta polaren Pettersson då ju båda tillhör Vancouver och dom har kemi tillsammans.

Brynäsgubbe: ja det är ju såklart rimligt. Men frågan är om det är bäst för honom, det är som sagt rätt välfyllt med centrar i lakers.

Inkazar: Han är Inte center..

Sputnik: Det är så klart mest troligt att det blir Växjö. Man kan ju dock hålla tummarna för Brynäs då det väl redan nu kan konstateras att Liljewall och Capurosso i alla fall inte håller för topp sex.
Lite mot Bengtzéns principer dock att ge sig in i en huggexa.
Det som möjligen talar för Brynäs är ju att Jesper B och Jonathan spelat ihop och säkerligen skulle få spela ihop om JD kommer till Brynäs. Vore ju grymt med en kedja bestående av Boqvist, Ölund, Dahlén.
Jag hade ju en liten spekulation om detta mot slutet av förra säsongen och det vore ju förbaskat kul om det blev av.

{8179}: Precis, inte som pappa Uffe.

Glöm inte att Dahlén har körtelfeber. Väldigt oklart när han kan spela igen.

{8179}: inte? Fan de var jag övertygad om att han var. Hahaha vilken miss

Edit: alltså, allt jag kan läsa mig till är att han egentligen är en center. Sen kanske han inte spelade center i Timrå. Men har är draftad som center och tradead som center.

Edit 2: Pappa Uffe var inte center. Han var en winge.

Hur kunde Stefan Bengtzén ha så bråttom att kontraktera Caporusso där i vårvintras? Vad var det han fann så lockande i honom att den affären gick så snabbt ens innan säsongen var slut?

KalleTeodor: "Man kan ju dock hålla tummarna för Brynäs då det väl redan nu kan konstateras att Liljewall och Capurosso i alla fall inte håller för topp sex. "

Bara måste flika in en tanke/åsikt.

Clark-Jensen-Lindblom blev inte ihopsatta förens i omgång 5 förra säsongen och började väl i princip leverera i omgång 8 mot Växjö borta där vi vann med 1-2 och den kedjan var riktigt het.
Efter det så såg vi denna kedja som vår förstakedja hela säsongen.

Jag tycker också att Liljewall sett trög ut och är i mina ögon inte alls någon spelare för topp sex OCH det har han aldrig heller varit värvad för.
Däremot Caporusso vill jag absolut se mer av innan jag dömer ut honom från topp sex. Med rätt kedjekompisar och att han sedan får lite självförtroende och att flytet kommer - då kommer folk börja snacka om honom direkt.
Dock i mina ögon tycker jag han påminner om Broadhurst.
Många dömde även ut Jensen inför förra säsongen då vi värvade en väldigt skadebenägen spelare som inte visat något knappt.

Inkazar: Han har aldrig spelat center vad jag kan se. Kollat ända tillbaka till U16 tiden i HV.

Clarence: som jag förstått var det mestadels bulan som ville ha Caporusso. Kan ju ha varit en strategi för att försöka behålla bulan?

Andy Tiger: trevligt med fler Kalmarbor här!!

Idag vinner Brynäs med 3-0. Hattrick av den gamle bollklubbsspelaren magic-mike. Enkelt.

Inkazar: Dock blev han klar i mars. Att Bulan skulle lämna blev klart i slutet på januari.

Förmodligen såg Bengtzén en skicklig spelare (som var en av dom bästa i tyska ligan). Clark blev en lyckoträff och Loui är en liknande spelartyp, men som inte har lika tydliga spetsegenskaper. Det har tyvärr visat sig att steget från Tyskland till Sverige har blivit för stort.

Rumpelstiltskin: Själv har jag ingen bra känsla alls inför i eftermiddag. Förlust 5-1 eller 5-2. Beredd på spott och spe nu, men tyvärr är det vad jag tippar.

mattiask: Jag håller i princip med dig om det du skriver. Det är för tidigt att döma ut Capurosso och Liljewall var inte tänkt för topp 6. Men om man gör en sannolikhetskalkyl baserat på vad vi sett hittills så är det ytterst sannolikt att Capu inte kommer att räcka till för topp 6. Kanske som speedig och målfarlig anfallare i 3:e om vi har tur. Liljewall behöver visa att han som Granström, Alcén och Blomman kan växa när det hettar till. Annars tycker jag inte att han har en plats i laget.
Vore det därmed en förstärkning att få in en spelare som J Dahlén och finns det plats? Jag tycker att svaret är JA men tror förstås att chansen är liten att det blir så. Helst Rödin men sen kommer Dahlén överst på min lista.

KalleTeodor: Bengtzen så ju tidigt att Caporusso inte var tänkt som en toppspelare så vi ska inte heller ha de förväntningarna på honom. Han är tänkt för en 3:e eller 4:e-kedja

Chris11: OK för att prata klartext. Min gissning är att ingen av dem kommer att vara kvar i laget mot slutet av denna säsong.

Taggad på match! Känns som vi har en chans att sätta oss i respekt idag. Färjestad måste också åka på däng någon gång. Ta chansen BIF!

KalleTeodor: Är uppriktigt förvånad över hur svårt Liljewall har med skridskoåkningen! Han ser helt ut att sakna balans och de första skären från stillastående tar honom ingenstans! Han kämpar och sliter och verkar vara en bra kille men har också svårt att se att han kommer kunna tillföra så mycket..

honken21:

Någon kanske redan har meddelat det. Matchen sänds på TV 4 idag.

moment22: kan han vara grisig, forchecka hårt och smälla på så kommer han vara nyttig för laget. Men han gör ju inte det. Han försöker vara en spelande center och det funkar inte för honom...

« · 1839741 · »