1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742303 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
KalleTeodor: "Spelar vi med J20-laget förstärkt med Ryan och Bertilsson även i denna match?"

Alcén och Fernström kommer in och förstärker ikväll som det ser ut.

{8399}: Hört något om Blomman?

{8399}: Ok. Blir det Fernström eller Alcen i målet? ;)

munkas: Bägge två😀

KalleTeodor: Nej j20 spelade igår. Man ställer nog upp med bästa tillgängliga A lag oavsett ålder.

Hur är det med Blomqvist? Nån som har koll?

SWEATT: spretande uppgifter. Rygg, fot, axel och knä har kommit fram.

Det troliga är ju axel eftersom det var i ett skottögonblick och han såg inte rörelsehindrad ut när han gick.

Inkazar: Låter inte som han spelar alltså, Blomman ut, Alcén in alltså.
Undrar om Hirsch hunnit friska på sig eller om Valbo kan låna ut några lirare?

{2064}: Hirsch är frisk. Men åkte dit på en rejäl huvudtackling igår i J20 slutspelet mot ÖHK så jag tror inte han spelar.

Edit: länk till tacklingen, finns GIF i slowmotion i tråden också.

Inkazar: Hjärnskakning nr 6

Inkazar: Korkat av Brynäs att matcha A-lagsaktuella J20-spelare dagen innan en A-lagskvartsfinal.

Peja: Tror ledningen var nöjd med Nordberg och Solem och därmed lät Hirsch som varit sjuk få spela en match med J20

Inkazar: Fantastiskt att det är Boqvist som åker på en 5+20 i den situationen o örebroaren klarar sig med 2+10..

Inkazar: Det där var ju en patenterad Scott Stevens....

SvennEG: Hade nog inte gett Örebroaren utvisning överhuvudtaget för tacklingen på Hirsch om jag varit domare. Kanske tur att jag inte är det :)

SWEATT: Jacke verkar spela ikväll iaf!

”Vi ska ta ett snack nu, det är upp till tränarna om jag spelar”

Kan inte tolkas på annat sätt än att han kan spela.

Zzz: Lucas C skulle behöva ett till år i SHL, eventuellt kryddat med landslagsspel. Då skulle han ge sig själv bättre förutsättningar att lyckas i NHL. Han är så pass ung att han inte borde ha bråttom, men så tänker man ju inte alltid i hans ålder...

... Ja, Boqvist d.y måste självklart vara topp 6 nästa säsong, annars kommer han aldrig bli kvar.

Peja: Ja det är nog det :)

Peja: Självklart så måste Brynäs chansa med Boqvist som ordinare nästa säsong. Ge honom en försäsong med laget och låt han bygga på sig några kilo. Funkar det inte så får det lösas under säsongen.

Peja: Han måste vara topp 6 - om han är det, så att säga. Kvalitetsmässigt, alltså.

SvennEG: Fångade Adams "attack" på domaren som han fick matchstraff för. Verkar vara en något lättstött domare om man säger så...

KalleTeodor: Boqvist måste väl ändå ha sagt något till domaren?

Chris11: Ja, Jesper B skapar redan nu tillräckligt mycket för att vara en av våra absoluta toppspelare men verkar lida av bristande självförtroende. Får han hänga en kommer det släppa. Han har varit ruskigt aktiv i det offensiva spelet sedan "Han gjorde mål i tanken" i en bortamatch för några veckor sedan. Men det verkar gå troll i målskyttet. Likt ikonen innan hans formtopp. Skapade mycket men lyckades aldrig få in pucken, fick in en kasse borta mot Frölunda i omg.52 och efter det har han öst in poäng. Jag tycker BZ borde jobba aktivt för att behålla Ikonen, visst ojämnheten är stor men kapaciteten är enorm. Han kan väl inte vara alltför dyr, eller? Beror nog mycket på prestationen i slutspelet vilken hittills har varit på topp.

Tror vi kan få ihop ett mycket bra lag även om vi inte värvar in speciellt mycket spets. Tror de unga killarna som Boqvist och Öhlund är kapabla att axla en än mer bärande roll nästa år. Deras platser ersätts i sin tur av nästa kull dvs Westfält, Bjurström och Asken, vilkas platser i sin tur ersätts av Nordberg, Hirsch och Solem osv.

Blir ett helt annat drag runt laget om man plockar upp mycket unga Gävlekillar. Synd bara att BZ har satt oss i en jävla tråkig sits med mycket mellanmjölk utifrån.

Peja: Enligt de uppgifter som finns att läsa och i viss mån se, så är förseelsen att han "hotfullt åker på domaren". Jag såg matchen och det var en hel radda med underliga domslut runt denna händelse. Baserat på det och även om Boqvist sa något olämpligt så var det extremt dålig "bollkänsla" av domarna att ge matchstraff. En trygg domare hade inte agerat så.

{8458}: "Blir ett helt annat drag runt laget om man plockar upp mycket unga Gävlekillar. Synd bara att BZ har satt oss i en jävla tråkig sits med mycket mellanmjölk utifrån."

Agreed... Undrar om BZ också har märkt av detta? Märks jättemycket i min umgängeskrets när det är många Gävlekillar i laget, som du säger ett helt annat drag kring laget. Och till nästa säsong måste BZ självklart försöka få in fler Gävlekillar iom att det finns flera som skulle vara stora tillgångar.

Peja: Ja, lika viktigt som att ge Adam.B istid för att bli den storstjärna han ryktas att bli, lika viktigt är det att ge killarna som kanske kan stanna i klubben under en längre tid en chans. Likt Rensfeldt, Rohdin, Brodecki och Wänna skulle kunna blivit. Nu är jag medveten om att det fanns fler omständigheter än tjänstefel från dåvarande/nuvarande Sportchef till grund för att de inte spelar i Brynäs idag. Men vi bör värna dessa killar som kommer underifrån högt, för vem vill inte se ett Brynäs med mycket hjärta för laget?

Tror inte BZ märker av detta lika tydligt som vi supportrar, men i tisdags i barerna till exempel snackades det mycket om det unga laget, med EGNA produkter mot legoknektarna i Växjö. Det ger också en större sammanhållning i hela klubben skulle jag vilja påstå. Liksom, man följer ju brynäsarna i NHL men vem fan skulle följa t.ex Palushaj om 2 år i NHL om han hypotetiskt sett skulle flytta dit?

För övrigt bör det väl finnas någon klubb som vill ta över Jensens kontrakt? Att han kört fast råder väl inget tvivel om, att han har kvalitéer råder det inte heller tvivel om, men det skulle vara en bra lösning i mina ögon. Ja han var superb senast men minnet är kort.

{8458}: Jensen var grym senast hoppas han håller i resten av slutspelet

Bratwursten : Absolut. Vi vet ju vad han kan. Men ställer mig tveksam till en fortsättning i Brynäs, skulle gärna se att vi försökte få till ett ev byte med någon klubb om de är beredda att betala hela lönen. Bryta kontraktet blir för kostsamt.

{8458}: Jag skulle vänta och se så länge slutspelet pågår för Brynäs del. Om någon som underpresterat under säsongen men lyfter sig rejält i slutspelet (så länge det nu blir) så tycker jag att vederbörande är "förlåten".

Petrov: Hm. Jag hör dig, spelare som presterar när det väl gäller är guldvärda. Men hur många gånger har man inte slitit håret pga Jensen (om vi tar honom som fortsatt exempel) denna säsong?

Fråga mig samma sak om han skulle sätta 3-2 i match 7 i finalen så får du säkert ett annat svar.

Inkazar: Jag tror på ryggslutet...

{8458}: apropå kravspec... typ :)

Petrov: Samtidigt så kan man inte ha spelare som är under isen i 52 omg typ.

För sig nu att en spelare som har varit kass större delen av året som sitter på utgående men blommar ut i slutspelet.
Han blir ju bra mycket dyrare att behålla.
Är det värt det?
Det är så mycket att ta hänsyn till.
Så ” förlåten” kan han nog inte bli :)

mk: Dessutom så är det inte alls säkert att vi når slutspelet med den typen av spelare....

{2064}: Vet inte om någon postat line-ups. Alcén och Blomman i laget.

mk: Jo, men vi ska inte glömma att Ikonen var riktigt bra i ungefär 20 matcher i starten av serien. Ett tag ledde han hela SHL i poäng/60min 5v5. Givetvis håller det inte att han går ner i enorma dippar flera månader i sträck. Däremot blir ju fördelen att han kommer vara betydligt billigare att förlänga med. Hellre att vi signar upp spelare med potential som kan blixtra till och göra 30 poäng/säsong, än att signa upp spelare som redan nått sitt maxtak som grovjobbare.

dAVydov: Vem står? Rautio?

Brynäsgubbe: Ser ut som det.

dAVydov: "Mycket talar för att Linus Fernström får chansen i kassen i stället för David Rautio."

Vet inte vad som talar för det. Vi får väl se.

Skrubben: Känns lite övertänk av er nu, men jag förstår poängen. Samtidigt är det väl ändå många faktorer som spelar in. Spelare kan ha bättre och sämre säsonger. Dessutom kan de matchas olika. Jag personligen tycker att det hålls lite för hårt i att Jensen och Clark ska spela ihop. Känna lite som att Lindblom var den som gjorde att den kedjan fungerade. Skulle hellre se att vi vågade prova lite annat med dom två :)

Brynäsgubbe: Jaså? Ja, den där lineup-sidan är väl inte alltid korrekt. Oavsett vem som står så måste han stå på huvudet igen...

Tycker för övrigt SHL-lagen borde ta efter Premier League och posta officiella line-ups på sociala medier, typ en timme före match. Bidrar lite till hypen tycker jag.

dAVydov: på swestats ser man inte vem som ska stå. Om dom inte gått ut med något är enda sättet att veta att titta på värmningen. Där brukar det framgå

Brynäsgubbe: Rautio gissar jag, gissar att de är lite desinformation av Sjödin/Larsson att Fernström ska spela vilket ska göra Hallam osäker. Mörka och ljuga så mycket som möjligt tycker jag.

Inkazar: Aight

Brynäsgubbe: Det är väl bättre att han står nu än om det vore en avgörande sjunde? Rautio orkar ju inte stå för mycket...en tanke bara...

All press och allt tryck ligger på Växjö med många stjärnor och stora resurser. Vilket passar Brynäs perfekt.

Brynäsgubbe:
Rautio står enl Aftonblaskan

DIF- Lhc huvudmatch i cmore igen eller va Brynäs huvudmatch sist?

Forsberg 1978: Givetvis!! Där har jag spikat LHC som jag tycker har mest massa tur :)

« · 1883705 · »