1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742272 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
ellis: Håller med. Från smfinal till katastrof. Hur är det möjligt..

Det här är så pinsamt och förnedrande. Ett pojklag mot ett elitlag.

Zappaholic: Nej, så är det. Mental trötthet med skitsäsong, massor med skador overmänskligt motstånd (all star lag som sagt).
Fysisk trötthet med massor med istid på 1a och 2a linan samt Plastsjös puckinnehav gör att det blir jaga rygg hela tiden.
Rädd att det kan bli stora siffror i baken ikväll.

blackredberry: Det kunde vara värre, från SM-guld till att bli utslagna i en fake-åttondel!

{2064}: Jag tror och hoppas Växjö slår av på takten efter 4-0 och spelar av matchen.

Zappaholic: Hur många här inne skulle våga att gå in i omklädningsrummet och såga spelarna öga mot öga ? Nu är vi tydligen inte bättre i år och ingen av spelarna vill väl förlora egentligen typ att dom gör det med flit ..Nä vi får göra om och göra rätt tills nästa säsong..

KulaShaker: Försöker du trösta så lyckas du dåligt, sorry...

Tack för 17/18. Denna skitsäsong glömmer vi snabbt. 1 bra nyförvärv räckte inte.

Vi har verkligen INTE en jävla chans det ser ut som Växjö mot Grästorp på isen! Usch PINSAMT!

pjåtor: Det är väl få som tycker det är spelarnas fel. Den som satt ihop laget, däremot... Särskilt som Brynäs har lika stor spelarbudget som Växjö.

Varför i helvete passar han en markerad spelare??

{5915}: Det fattar väl du också att Växjö inte har samma spelarbudget som Brynäs...

Brynäsgubbe: Vad tror ni nu, kommer aBZ att kunna komponera om laget till nästa säsong eller är det fritt fall?!

Frölunda mot Malmö igår såg ut som en helt annan sport..
Undrar när Bif ska värva spelare som kan dela ut en tackling och hålla spelarn på utsidan med fysik.
Fast det är klart, Bofors har väl säkert nån ung utvecklingsbar pyssling som BZ suktar efter..

Rumpelstiltskin: Å fan! Du menar att det är nån som far med osanning?

Jaken: Omöjlig fråga.. Jag vet fan inte hur han tänker längre.. Kanske dags att sparka.

{5915}: Folk med IQ kan läsa mellan raderna.

Jaken: Tränarposten blir viktigast. Om vi kan hitta en Bulan-klon så tror jag vi är ok...

Jaken: Sannolikt kommer vi ha ett lag för plats 10-12 då också.

Forsberg 1978: Grästorps IF tackar för i år. Kul att vi fick delta och kul att få testa på att möta superduperlaget Växjö. Det här kan nog vara den mest ojämna kvartsfinalen, spelmässigt, någonsin. Det är småpojkar med panik i blicken mot fullblodsproffs. Piss

Jag tror de flesta fans har tappat förtroendet för Bz iallafall..

Brynäsgubbe: Endast en fråga så du inte tror jag ifrågasätter din tanke.
Varför ska vi just hitta en Bulan-klon?
För mig kan vi lika gå efter att hitta en ny Sam Hallam, Roger Rönnberg osv.
Jag skulle faktiskt kunna tänka mig att en sådan som Mattias Karlin ligger bra till efter att han helt ofattbart fick sparken från Mora.

"Tre förstalinor", säger CMore.

"Samma spelarbudget", brölar Växjö-fansen. En blind människa kan se igenom det.

@mattiaskarlgren Tror han syftade på energin & framgång, om jag inte misstar mig.

Brynäsgubbe: Näh, men Calof gick ju ner i lön..

Vi kan ju kanskje inte hoppas på så mkt mer än ett (eller fyra) mirakel mot ett bra lag när vi saknar en hel femma +. Men är det bara jag som tycker mig se en komplett taktisk katastrof när V SPELAR sig ut av vårt press varenda gång - och våra backar+center alltid blir själv mot Vs press... kanske man borde välja när man pressar och kanske man inte borde sticka med bägge forwards varenda gång vi får pucken

/ En som fortfarande orkar bry sig

Förinställt på att säsongen är över, men får vi in 2-1 så kan vi möjligen ta hem detta med en massa tur.

Nä, nu får man hålla tummarna att mora ska spela bort leksand.

Rumpelstiltskin: Leksand ser ut att va lika bra som Mora. Timrå igår såg bättre ut än Karlskrona. Tror det är bra om Brynäs undviker kval nästa år.

{5915}: Håller med dig där, såg hela Khk - Timrå matchen. Även fast khk har många föredetta Brynäsare i truppen, så var Timrå klart bättre & jag hoppas att de tar sig upp till SHL. Mer lag här omkring.

blackredberry: Tack för lite positiv energi :)

Lindström: Jag tror Bz hade en tanke med att få in lite fysik genom Liljewallvärvningen. Han har väl ungefär samma vikt och längd som Rasmussen, sen slutar likheterna.

{5915}:

För att inte tala om Pesonen som hade
lite nageltrång förra säsongen och
därför spelar mer eller mindre gratis
den här säsongen.

munkas: Ja & han spelar som en stor jävla mums mums...

Det vi ser är ett lag utan spelidé eller tydliga roller. Precis samma problem som innan vi fick Bulan.

Brynäsgubbe: Vi läre ju förtusan chansa med lite fler puckar på kassen. Sluta släng i rundeln, där vi förlorar 8 av 10.

Brynäsgubbe: Haha, Rönnqvist är verkligen imponerad av Brynäs markeringsspel. Tror ändå han försöker hålla igen lite.

munkas: Han har säkert blivit tillsagd efter all kritik.

Märkligt att inte Melin fick ordning på det här laget...

Finns ju absolut NOLL spelidé.

Back: Brynäs gör ju en ordentlig mellansäsong. Hela säsongen har varit rätt usel, egentligen mest utökningen av serien som har blivit en rejäl räddningsplanka. Positivt att vinna mot Luleå men det var en matchserie mellan två svaga lag.

Back: Det är inte lätt att få genom någon vettig spelidé mot ett lag som är flera gånger skickligare. Man hänger inte med. Växjö är för skickliga. Givetvis skulle det kunna se bättre ut men man är ju inte förvånad över att Växjö har styrt hela matchserien.

Att ta en match är något av en bragd.

Bästa matchen var den med alla junisarna....

munkas: Ja, oj oj vad det syns att H Larsson har problem med positionsspelet samt med tempot.
Nu är det inte mycket att jobba på utan vi måste ha en vinst.
Skulle vilja se att han vågar ändra om lite i kedjorna.
Att fortsätta att mata på med Jensen-Clark-Liljewall när de just nu knappt tar sig in i offensiv zon. Släng in Bjurström för att få lite högre fart i den kedjan.
Att se Boqvist med Blomqvist och Bjurström känns som ganska mycket slöseri med talang.
Sätt Boqvist med Pajen och Ölund för att få igång alla kedjor.
Nu måste det hända nånting för att hända nånting i matchen.

Matchen är körd och spelet ser ut som skit, ändå sitter man och hopps att nån ska proppa Rahimi eller Shinnimin.....

Jag tycker det är pinsamt. Många säsonger sedan jag upplevt sådan klasskillnad på två lag i samma liga. Att vi nypt en match i denna serie framstår som ett under. Vad sysslade Växjö med den matchen...? Vi förmår ju inte klara ett enda uppspel. Spelar bara fast oss hela tiden...

mattiask: Håller med om Boqvist framförallt. Du har så himla rätt.

Visst vi har massa skador men detta är fan inte ok att spela så här jävla illa eller vi spelar ju fan inte överhuvudtaget!

Lindström: Vill inte jinxa, men det verkar som vi håller oss från tvåsiffrigt!

Rodrigo: Ja, Brynäs är underlägsna. Att man har många fler skador än Växjö gör det också ojämnare.

« · 1885560 · »