1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742270 inlägg · 7967 ämnen

SÄSONGEN 2017-2018

Sv: SÄSONGEN 2017-2018
Det är få spelare i vårat lag som skulle platsa i deras 2 första femmor ungefär lika få som jag skulle vilja behålla i nästa säsongs trupp, detta är nästan lite pinsamt😩

bradberry: Med tanke på kontraktsläget finns det anledning att va skraj inför nästa säsong.

bradberry: Brynäs var hypereffektiva i PP och fredade målet på ett bra sätt. Givetvis omöjligt att vinna 4 matcher på det sättet men någon enstaka kan man norpa.

Snyggt av Shinnimin på Larsson...

{8302}:
Läjkers ransonerar krafterna.

Forsberg 1978: Tycker faktiskt inte att vi spelar speciellt dåligt. Jag måste säga att Växjö spelar äckligt jävla bra.
Det enda jag kan klaga på ordentligt är passningsspelet. Kommer det upp så kommer vi kunna få längre anfall.
Men Växjö är sjukt bra!

Bertillson ser mest ut som han åker och funderar på växlingskursen...

mattiask: håller inte med alls. Tycker vi har visat tidigare under säsongen och även match 2 att vi kan spela mycket bättre än såhär.

mattiask: Växjö spelar mer kontrollerat och vårdat nu med en tvåmålsledning. De hade nog denna gameplan. Tidig ledning och så bevaka. De kan spela på 2-0 för de vet att de är så mycket bättre. Men går de ner några procent i koncentration så ger de oss chansen.

Men jag håller med. Vi spelar ok efter förutsättningarna

mattiask: Visst spelar Växjö bra men att säga att vi inte spelar så dåligt är nog det dummaste jag hört jag tycker det ser för jävligt ut! Kanske att vi kommit upp någon % efter pp

mattiask: Växjö spelar som man kan förvänta sig av ett lag fullproppat av högklassiga SHL-spelare. Det känns inte som ett de har någon enorm spets, som typ Silfverberg 2012, men de har många spelare av hög kaliber. Blir en väldans skillnad mot Brynäs som ju dessutom är ordentligt vingklippta. Tycker egentligen inte det är någon särskilt stor prestation av Växjö att vara klart bättre än Brynäs med tanke på spelarmaterialen. Frågan är om det inte hade sett likadant ut mot de andra topplagen också.

Forsberg 1978: Jag skulle tro att det ser för jävligt ut av den anledning att Växjö spelar så pass bra. De har så pass skickliga spelare att det stundtals ser pinsamt enkelt ut.
Därav ser kanske vi sämre ut än vi är. Tycker som Zappaholoc att vi gör det bra efter förutsättningarna.
Tittar man på laguppställningarna så är det ju en grotesk skillnad.

mattiask: Jag tror nog att det kan straffa sig lite för växjö i semifinalen. Det kommer ju krävas betydligt mer mot ett lag som spelar i samma serie. Nu har de vaggats in i att en 40%-ig insats räcker för att vinna.

mattiask: Som det sett ut stundtals i andra kan inte Växjö vara nöjda med matchbilden. Vi skapar nog mer chanser än de vill. Tycker inte man kan vara så blind som en del är och gnälla på hur dåliga vi är...en ok andraperiod av oss. tio skott mot sex speglar händelserna på isen.

mattiask: jo det kan jag hålla med om men känns som att vi har dåliga avslut på mål. Skärpan är inte riktigt där. Hade vi åtminstone fått 1 mål så hade det iaf gett energi. Men spelarna ska också ha cred för att dom fortfarande försöker.

5300 på matchen. Säger lite om hockeyintresset I Växjö. Serieetta och kvartsfinal men lyckas inte sälja fullsatt i en arena som tar 5700.

{4783}: Man får ju ångest bara man tänker på kommande Sillly och förväntade kommentarer som / marknaden är död/ en spelare som gått under radarn....

{4783}: Tänk om vi kunde sätta våra lägen

{4783}: Åker Brynäs ut, så håller man självfallet på laget som möter Växjö. De förtjänar absolut inget SM-guld. Samtidigt som de borde sätta Cmore på pottan, de som aldrig pratar om förutsättningar.

Sportchefen ersätter alltså Westerholm x 2, Zaborsky, Johnson, Pudas, Lindblom och Bulan med Caporusso, Larsson, Liljewall, Miller, Palushaj och Roger Melin.

Det är sportchefens ansvar och därmed skall han avgå.

Pigalle: Ja, fruktansvärt pinsamt. Ruskigt äckligt..

Jaken: Jobbigast blir alla jävla experttips som rankar Brynäs i botten.

Zappaholic: skillnaden är att Växjö gör mål när de spelar bra, Brynäs gör nästan mål när de spelar lite bättre.

blackredberry: särskilt komiskt med tanke på att majoriteten av deras betalande tittsre troligen håller på dom lite mer klassiska lagen i shl.

Pigalle: Håller fullständigt med . BZ ska bort . !!!han har satt oss i skiten . Å kan inte reparera sina fel . . CHAS CHAS .

blackredberry: . "De förtjänar absolut inget SM-guld."
Tssssss... ett lag som vinner serien med 20 p före närmaste jag? Hatet har tydligen förvrängt ditt tankesätt helt. Därmed ingen självklarhet att de till slut tar guldet. Som nån annan skrev, de kan få bekymmer redan i semin tror jag också.

{4783}: Precis. Växjö är så oklassiskt så det finns inte. Köpt framgång från start. Jag ogillar sådant. Finns inget hjärta i botten.

Pigalle:

Verkligen illa. Förhoppningvis går vi för klass i sommar, och inte fler spelare för 3e kedjan. Danielsson är onekligen en bra början, och ny målvakt kommer värvas.

{5915}: Jag sitter och väntar på att Sjödda skall börja coacha. Byt ut Liljewall mot Bjurström. Han verkar i alla fall vara småvarm. Sätt Jensen på bänken... där gör han minst skada

blackredberry: självklart ska man heja på växjö, vi spelar ju bäst hockey. Du vill väl inte att Djurgården ska vinna?

blackredberry: dessutom får dom ta el av tvpengar som egentligen borde gå till lagen som faktiskt drar lite publik. Även dom i allsvenskan. Känna så jäkla orättvist

Bjurström och Westfält har gjort det riktigt bra när man fått mer speltid den senaste tiden. Synd att dom måste lånas ut nästa säsong om laget ska kunna förbättras.

Och Sjödda må vara en go gubbe men det ser f-n inte bra ut att han klappar om och skrattar med Hallam i spelartunneln inför vår sista period säsongen 2017/2018...

blackredberry: Hur skulle du tänka om Brynäs "köpte framgång" då? Annat ljud i skällan , kan man tro...

Pigalle: Ja, jag har svårt att se hur han skall kunna vara kvar efter en sån här urusel säsong. Han har kört laget spikrakt mot botten och vi är nu så långt bort man kan komma från att leda svensk hockeys utveckling.

Bjurström bästa spelare hittills. Honom ska vi satsa på till nästa säsong.

Pigalle: hoppas verkligen att han gör det. Nu när det blir ny klubbchef skulle det kännas fint om en ny sportchef tillträdde samtidigt.

ellis: Rikast vinner enligt dig då eller?

Rodrigo: Va? Varför måste dom lånas ut för att laget ska bli bättre? Ge dom chansen istället.

Jan Grismöbel: Jag tror BZ får en säsong till. Nu vet han att han värvar för att få behålla sitt jobb. Hoppas det sätter lite eld i baken på honom.

En förstemålis, två klassbackar, en förstecenter och två spetsytterforwards räknar jag med.

Tack på förhand...

blackredberry: Tro mig, tycker inte heller att det är så kul men ett faktum år 2018.

ellis: men brynäs har redan framgång utan att ha köpt den. Tar hellre ett SM guld med en massa juniorer och spelare som kommer ur egna led.

Skrubben: Så märkligt om man värvar Johnsson istället. Varför ska Nilsson och Johnsson göra samma sak som Bjurström och Westfält kan göra billigare? (och dessutom med större utvecklingspotential).

mattiask: Håller absolut med. Andra perioden var mkt bättre av oss, men de gör massor av små smarta saker som skapar tidsnöd...

Hoppas på lite flyt nu och ett snabbt mål. Då kanske det kan bli lite nerver. Även om det är svårt att tro att vi vänder serien betyder ju en extra hemmamatch större budget till nästa säsong.

...och så har jag lust att se oss spela oss ut av egen zon utan att slå på avlastningen en gång 😀

Zappaholic: Att bygga ett SHL-lag kräver uppenbarligen nåt annat än att bygga ett allsvenskt. Klarar BZ jobbet?

ellis: var ju en anledning till varför Nhl införde lönetak . Du ser anledningen i Shl . Köpsjö fakers är så satans dopade .
Å dom satans försöker inbilla folk som följt hockey i 10 20 30 år att fakers har samma budget som resten i Shl .
DET provoserar mig något så inni helvete. Ursäkta språket . Någon måste gå fakers i sömmarna .

{4783}: Den framgången ligger ett bra tag bakåt i tiden, eller hur?

{5915}: Vi behöver färskt blod, tycker jag.

{5915}: Det är härligt att höra Cmore hylla Brynäsjuniorerna. Sen tänker man på att vi har Liljewall, Nilsson, Alcen, Mannberg och Grana på kontrakt...

Zappaholic: Problemet är att den önskelistan från dig knappast kommer infrias, det vet vi nog alla.

Jan Grismöbel: lol, du har fortfarande inget bevis på ditt påstående. Puss på dig

« · 1885621 · »