1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742302 inlägg · 7967 ämnen

Silly season 07/08

Sv: Silly season 07/08
Huss: Vi Brynäsare finns överallt;-) Det vet du väl:-) Även i så vackra "nejder" som Dalarna..

GävleLasse: "Vad/hur Sandlin tänkte vill jag inte spekulera i det enda man kan konstatera är att dagens brynäs spelar en defensiv variant av 1-3-1 men att man inte på något sätt spelar den grishockey som Laban vill få det till."

En defensiv variant vid behov, skulle jag vilja nyansera det hela till.

Sen vill ju Labantomten mest gnälla över sitt eget lags svårigheter, som det verkar.
Det lustiga är att han inte nämnt ngt om Modos uppställda styrspel i Jönköping, när Mårts pustade ut efter kvarten och konstaterade att man nu äntligen skulle få möta ett spelande lag.
Modo spelade ju om inte mer, så iaf minst lika defensivt därnere i andra semin.

Gusten: jojo men jag menar just på frontsidan på sportbladet som den fanns förut, för mig finns den ej.. Bara Jämtin, Henriksson och några nyheter till men inget om Bäckis

mattiaskarlgren: Beror nog på att "nyheterna" om Bäckström kom ut igårkväll - det är helt enkelt inte det senaste längre.

Jag förstår dock inte varför det överhuvudtaget var värt en rubrik. Redan förra veckan kunde vi läsa i Expressen att Gunnar Svensson (Bäckis och Strålmans agent) förhandlade med Washington resp. Toronto. Det är ingen nyhet, även om Gävle Nyhetsbyrå ville få det till det igårkväll.

Huge: Han glömde även det faktum att HV själv spelade väldigt "balanserat" när de var på besök i LA. Då vart det köttmur på egen blå och försök till klånga uppspel efter att Brynäs dumpat ner pucken i kortplanket.

Det verkar vara enormt svårt för en del att inse att man spelar lite mer defensivt på bortais.

Modo tycker jag spelar en ganska intressant hockey med hög och intensiv forchecking och snabba spelvändningar. Modo har ju till skillnad från t ex brynäs en bra backbesättning med ett par defensivt duktiga backar som klarar av att leverera ett snabbt förstapass utan att behöva stå i burskydd och sikta i 20 sekunder..

GävleLasse: Håller med. Vi spelar rätt så lika i det stora hela, men det är som sagt backsidan som framförallt skiljer. Där har dom en högre lägstanivå, sas.

HV-mOdO är en orgie i filmningar, HV´s "tuffa" grabbar slänger sig som kärringar hela tiden och domaren går på det hela tiden. Idioter!!

Huge: Ja, dom har inga backar typ DJ,Hulken,Sunken som ger bort nåra mål per match. Därför spelar dom semi och vi har tagit sommarlov.

sylf:

Jag känner igen det från kvartsfinalerna.

sylf: Fan vilken dålig hockey dom s.k "köpelagen" spelar!!

70 Rodrigues: Ja jävlar. Vi har en bit kvar om man säger så.10-15 spelare ungefär. LHC spelar en RIKTIG bortahockey som man vinner matcher på.Ingen jävla backa hem variant och vakna när det är för sent hockey.

70 Rodrigues: Alla lag i ES är ju "köpelag", att sedan LHC kan ses som en kulturlös uppkomling är en helt annan sak

sylf: "Ingen jävla backa hem variant och vakna när det är för sent hockey."

Åja, nog faan backades det hem rejält i andra...Men de hade kraften att slå på offensiven igen efter reduceringen.

GävleLasse: Sen är det väl ändå kvalituttan på köpen som räknas!!

sylf: Jag är inte mkt för enkla enögda förklaringar, eftersom det nog är lite mer komplicerat än att några av våra backar hela tiden "ger bort nåra mål per match".
Att vi fick ta sommarlov kan lika mkt förklaras med att vi fick möta tuffare motstånd i kvarten.

Huge: Tuffare än vadå??

GävleLasse: "Åja, nog faan backades det hem rejält i andra...Men de hade kraften att slå på offensiven igen efter reduceringen."

Just det som är skillnaden, plus att BIF backar hem trots att dom inte leder.

Huge: Det hade ju kunnat åtgärdats via ett par värvningar innan fönstret stängde.

sylf: Nej de blir nedtryckta på grund av sina vingliga backar som inte klarar av att slå ett uppspel under press...

Huge: Så du menar att HV är ett tuffare motstånd än TIK? Knappast! HV har inte imponerat ett skit på mig.

70 Rodrigues: Ja, jag rankar nog HV som en tuffare motståndare än Timrå.
Om inte annat, så kanske det märks på vilka som nu spelar semi av de två lagen.

Huge: Det kan ju lika gärna bero på att HV mötte Brynäs i kvarten.. ;)

GävleLasse: Ja, och det visar väl på vilket oerhört tufft gäng HV är... :-)

Huge: Någonting som HV har så är det kämpar anda. Ligger under nästan varenda match och vänder. Kul att se att stora stygga Vargen håller på få på tafsen utav Lejonkungen ;-)

Vi kommer igen! Nästa år kommer ju dessutom Sebastian karlsson att få spela hela säsongen. Nu när bäckis är på väg bort och superstjärnan Hautonen redan är på plats tror jag Karlsson kan bli viktig i kvalserien nästa säsong. Den pigge och fräsche slutspelsLind har fått ett extra år på ljumsken och alla våra fina backar sitter på kontrakt. Om vi har riktig tur kanske Leksands 10:e back skriver på, men det låter nästan lite för bra....

Nästa år blir det till att snitta 35-40 minuter per match för Sjödda annars kommer nog den gode Boork att stoppa något annat än sina fingrar i klipparen framåt höstkanten...

munkas: Beundransvärt att du engagerar dig så mkt i Brynäs göranden och låtanden.
Med tanke på att du håller på Färjestad.
Eller vilket lag det nu är som du håller på....

munkas: Så skall en slipsten dras bäste broder! Nu är det återigen ljud i skällan!

Nöjer mig med att konstatera att vi behöver sisådär en femma av god klass (spelare för en 1-2 line) för att kunna ta nästa steg i utvecklingen.

Kommer de nya lirarna från plantskolorna i AS så lär vi bli kvar på plats
5-8.

Förövrigt är jag mycket tveksam till att vi förlänger med Lind/Molin/Spets/Alcén. Möjligtvis med Lind om en redig klasscenter köps in som ersättare till Bäckström. I så fall kan unge herr Karlsson i godan ro få fylla ut Linds fallande mantel.

Huge: Jag har två favoritlag. Ett av lagen är Brynäs och dom håller jag på ända till semifinalerna börjar...

JanT: Tyvärr har jag på känn att både Molin och Lind kommer få chansen att avsluta sina karriärer i Brynäs. Alcèn tror jag kommer ersättas med en annan junior och Spets är ju lite av en personlig favorit hos Boork. Hoppas att den nya finske backen är en riktig Niskala, om han nu skriver på. Kärenkaarerennaeaa, eller vad han nu hette...

Molin stannar ett år till och kontrakt med Sjödin och Lind så gott som klara.

munkas: Molin hoppas jag att dom förlänger med i en säsong till. Han visade i slutspelet att han fortfarande är farlig osv och han borde få förlängt. Lind är en vass tekare och viktig i BP.. Han är precis likadan som Hrdina, bara att Hrdina är en gnutta snabbare.. Hrdina är kraftig överskattad dock..

Alcén har ju inte visat nått tycker jag. så bort med honom..

Spets är en "favoritspelare" och honom hoppas jag att dom förlänger med men tror inte på det..

Widing förhandlar just nu och honom hoppas jag att Brynäs behåller då han är en spelare med energi som behövs!

Står att Molin fått erbjudande från andra ES klubbar, det tar jag som högst osannolikt alltså ren lögn. Vilket lag skulle vilja värva honom? Mora? inte ens simons skulle väl vara så galen?

spud: Molin ett år till i Brynäs se länk

mattiaskarlgren: Vadå bort med Alcén? Han har kanske varit J20-seriens bäste spelare den här säsongen.

Molin är överskattad och det känns misslyckat att han får stanna. Det hade varit bättre att ta in någon annan (yngre) spelare.

Peja: Han har inte gjort några poäng i A-laget det är det han menar... vissa kollar bara på poäng och inte potentialen..

AD: Vissa har nog aldrig sett en J20-match heller.

Falken: Helt ok att Molin och Sjödin får nya kontrakt!
Men att Micke Lind får det är helt fel! Hade varit bättre att köpt in en ny center som är större,starkare och framför allt..Kan åka skridskor..

BFG:Inställning som värmer!

Och om jag tvingats flytta hade det inte blivit någon svensk klubb, jag kan inte tänka mig att spela för något annat lag i Sverige än Brynäs.

Som sagt hellre Hellström än Andersén.

Boorken, my man.

BFG: Ja det lutar tyvärr åt: Lind, Hauhtonen, Hansen och Karlsson. Till och med Keb sticker ut hakan och kräver en klasscenter.

Ska vi fortsätta "etablera" oss i toppen, så duger det ju inte att börja försvaga vissa lagdelar.

Gusten: Kristan har hemlängtan. Se länk!

Gusten: Bara att kolla centeruppsättningen på semifinallagen så fattar ju vilken idiot som helst, till å med Keb, att vi behöver en klasscenter.Plus en handfull forwards och lika många backar. Sen kan vi börja sikta uppåt igen.

sylf: Pensionera Lind, lägg dennes lön i en burk tillsammans med Bäckis och Wahlbergs...det borde räcka till en europeisk klasscenter.

Vore kul med en intervju med Sundlöv där han resonerar lite kring lagbygget. Även om man inte får några namn så hade det varit bra att veta om ribban ens hänger ovanför markytan.

Gusten: Att ribban även fortsatt ligger i hälsenehöjd skvallrar väl ryktena om vilka spelare man tittar på om. Brynäs försöker locka till sig draftade juniorlandslagskillar från allsvenskan och halvbra finnar. Frölunda och de andra penningstinna värvar först och främst i europas toppskikt som t.ex. Mäntylä. Tror vi får glädjas åt ev. kvartsfinaler några år till. De andra lagen har haft arenorna längre och samlat på sig mer pengar. Så skulle det kunna bli för Brynäs också.

Jag har varit kritisk till en förlängning med Molin tidigare men nu känns det faktiskt bra. Hade kännts konstigt att se honom i en annan klubb.

Lind, Dackell och Sjödda snart klar, gillar man silly season blir nog vår och sommar 2008 riktigt kul.
Vi blir förmodlingen av med Lind, Dackell, Sjödda, Molin, Danne J. Mycket rutin som försvinner där. Någon form av utslusningsstrategi hade varit att föredra.. Men men nu är det som det är..

Anta att Hauhtonen inte är bättre än vad han visat hittils, då har vi sveriges sämsta center besättning... om ingen värvas...

Zzz: Ja det hade varit läge att fasat ut Lind detta år...

Gusten: Mormor fortsätter att ge sina gamla polare kontrakt. Det rimmar inte med Boorks strävan att leta fram unga talanger som t ex Hellström och Anderssén.

Fast jag hoppas att min tes om att förstärka rejält på backsidan kan göra att våra forwards kan lägga mer kraft på att spela offensivt istället för att göra brandkårsutryckningar för att rädda skinnet på nercheckade backar som inte slagit ett tidigt förstapass...

GävleLasse: Ja å då kan man ju undra hur "förstärka rejält på backsidan" och "unga talanger" rimmar?

Hade GÄRNA sett Andersén och Hellström OM vi inte hade haft fyra stycken 6:e backar redan. Nu finns det inte spelrum för någonting annat än två elaka tuffa och etablerade backpjäser, eller vi kanske kommer att köra med 10-11 backar i år igen?

Sjödda
Angell
DJ
Sunken
Hulken
Nolander
Morin

...det är sju stycken det.

Gusten: Jag hoppas att dom lånar ut Morin, Gynge och Karlsson. Nu går det inte att skylla på dålig ekonomi längre. 2-3 klassbackar samt en riktigt bra center och 2 st ytterforwards av landslagsklass måste till om vi ska ha en chans att gå längre än till kvartsfinal, för det måste väl ändå vara målet?

70 Rodrigues:
Intämmer till fullo. Skulle dock bli mycket överraskad om så blev fallet. Sundlöv sänder ju inte direkt de signalerna. Hoppas att det bara att hans uttalanden bara är ett spel för gallerierna...

« · 863535 · »