1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL ˇ 739112 inlägg ˇ 7967 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
65selander: Kombinationen med Brendl och Wanvig hade varit intressant att se.. Fast då hade man nog behövt tre backar inne ;) Vi skulle behållit Angell och kört honom som Center mellan Brendl och Wanvig...*skratt*

GävleLasse: Kronwall funkar en jävligt bra passningsläggare.
Tillbaka med Pavel och ge han lite socialkompetens så rättar han nog in sig i ledet.

Huge: Nej det hade ju givetvis inte heller varit bra. Kanske skulle man ha lagt pengarna på en ny center som kunde få ordning på Brynäs i det närmaste katastrofala PP eller skulle man lagt pengarna på en snipertyp. Brynäs avsaknad av skott gör ju att den där obekväma spelaren som skymmer målvakten tappar sin funktion. Hade brynäs då skjutit markant mer skott i ett försök att få nytta av sitt nyförvärv så kanske utloppet hade varit annorlunda. Men som det känns så gjordes aldrig detta. Man gav "WDW kedjan" ett par matcher och de fick många lovord, bla från olika krönikörer från Gävletidningarna. De hade i alla fall väldigt brått att ge nämnda kedja ett epitet.

Jag hade hellre sett att man införskaffat en sniper INNAN man skaffade en spelare som skymmer målvakten. Som det sett ut hela säsongen så har samtliga spelare som varit involveraede i anfallen varit tvungna att hjälpa till att komma ut från sarghörnen istälet för att stå framför kassen och störa.

Vidare så blir det inte bättre av att vi har en back som sällan träffar mål, även fast han siktar (Jonsson) Och en back som alltid försöker sig på den där sargreturen som har funkart EN gång sedan han började med det. (Hietanen)

Nej värvningen av Wanvig känns ogenomtänkt.

mattias - 74: Prioriteringen MÅSTE ligga på att behålla Widing OCH få hit Kronwall och ett par till starka namn. Fan, klubben ska ju leda svensk hockeys utveckling:-)

Zzz: Jodå, jag kan berömma Sunklöv (om det nu var han som tog hit honom på eget bevåg) för värvningen av Granis, det var inte det jag skrev. Jag tycker bara inte att det är särskilt imponerande scouting från hans sida.

LItet plåster på såren att se Granis läxa upp Sevc iaf..gärna nån Granis-typ till i truppen nästa säsong. Men framför allt måste vi har mer spets...tror det blir en tuff silly fan.

65selander:

Staffan Kronwall ser väl ganska bra ut men frågan är om inte ni borde prioritera att få behålla widing?

Jompe: Ge mera kosing och låt han gnugga pucktransport samt passningar.

kanske gammal länk men fick denna av masen mattias www.svenskafans.com/hockeyzon/artikel.asp?id=285572

sylf: Widing är tydligen inte helt körd för Brynäs. Han vill väl ha mer betalt och det är bara rimligt.

Do something, mormor.

sylf: "Vilket jättejobb han måste ha gjort, scouta en kille som spelar i samma serie, Stevie Wonder hade kunnat göra det jobbet."

Kan du inte berömma Sundlöv för den värvningen? Han tar hit en kille från Mora som få har lagt märke till och han blir utsedd till årets bästa Brynäs spelare. Bra scouting ser jag det som.

Zzz: "Granström är ju ett exempel på bra scouting av Sundlöv, tycker han ska ha riktigt mycket beröm för den värvningen."

Vilket jättejobb han måste ha gjort, scouta en kille som spelar i samma serie, Stevie Wonder hade kunnat göra det jobbet.

GävleLasse: "Om vi gör en analys av läget då Wanvig värvades. Man skjuter minst skott av samtliga lag i ES. Man är i ett skriande behov av en målskytt. Man har ett spelsystem där i princip skall passa in pucken i öppen kasse och man värvar Wanvig.

Jag tycker inte att den ekvationen känns riktigt igenomtänkt."

Nä, det hade varit betydligt mer genomtänkt att isf värva ytterligare en spelartyp som försöker spela pucken ända in i mål....

GävleLasse: Visst, Brynäs behövde målskyttar men ett av problemen var ju att vi hade svårt att komma in på mål, vilket också var en av anledningarna till at vi bara gör två mål i kvartsfinalserien. Det var just därför som Wanvig värvades. Det är alltid lätt att sitta i efterhand och dissktera hurvida värvningen var bra eller inte, men när värvningen gjordes kändes den helt rätt.

65selander: det blir väl som vanligt. Man testar lite i träningsmatcherna sedan kör man det vanliga rejset

GävleLasse: Ang J20 så får vi väl se om de är något att ha när de snart kliver in i guldjakten ;-)

Tror Brynäs kommer att testa några ganska hårt i sommar/höst innan laget skall spikas

Zzz: Om vi gör en analys av läget då Wanvig värvades. Man skjuter minst skott av samtliga lag i ES. Man är i ett skriande behov av en målskytt. Man har ett spelsystem där i princip skall passa in pucken i öppen kasse och man värvar Wanvig.

Jag tycker inte att den ekvationen känns riktigt igenomtänkt.

GävleLasse: "Visst är det lite grisen i säcken många gånger. Men jag tycker Sundlöv gör såna nyförvärv lite för ofta. Just med tanke på vår dyra J20 verksamhet så borde man i alla fall testa sina egna produkter innan man skriver kontrakt med de höftskott man sett passera i revy genom åren."

Precis, men tex. Granström är ju ett exempel på bra scouting av Sundlöv, tycker han ska ha riktigt mycket beröm för den värvningen. Jag var väldigt tveksam till honom och tyckte att han tar plats för yngre killar men han fyller en funktion i Brynäs som jag tycker har saknats sen Johan Lindström. En riktigt gris.

Många har kritiserat scoutingen av Wanvig, men hur lätt är en sådan värvning för en sportchef? När Sundlöv får reda på att Wanvig finns tillgänglig har han förmodligen redan spelat sin sista match i Ryssland. Kanske den enda spelaren av den typ man vill ha som finns på marknaden. Han hör sig då för bland bekanta, sen gick det som det gick. Men jag tycker att värvningen av Wanvig såg väldigt intressant ut men att vi nu kan konstatera att skridskoåkningenär för dålig för spel på stora isar.

Jag håller med dig om att vi första hand ska ta från J20 och krydda med kvalitet och rollspelare.

arnio: "Stackars sportchefer. tjat tjat värva Rosa, sen skönt skönt han inte gjorde det. Härligt härlig Wanvig fint. Sen skriker alla idiot idiot Wanvig är ju kass hur fan kunde du värva honom? Vem fan är Granström hur kan du värva han? Härligt härligt vilket fynd!!!"

Visst är det lite grisen i säcken många gånger. Men jag tycker Sundlöv gör såna nyförvärv lite för ofta. Just med tanke på vår dyra J20 verksamhet så borde man i alla fall testa sina egna produkter innan man skriver kontrakt med de höftskott man sett passera i revy genom åren.

tjugo8: Häng upp han i taket?

Conrad: De vet du väll,Dom har ju skakr i Götelaborg!!!

Bröderna Kuk och Dahse skulle kunna bli en hyffsad kedja. Sen borde vi försöka få in Pung också.

Stackars sportchefer. tjat tjat värva Rosa, sen skönt skönt han inte gjorde det. Härligt härlig Wanvig fint. Sen skriker alla idiot idiot Wanvig är ju kass hur fan kunde du värva honom? Vem fan är Granström hur kan du värva han? Härligt härligt vilket fynd!!!

Ja jag säger då det.

JanT: Åja, vänta med att såga dem. Det är kanske just de två herrarna som fixar deras ES status till nästa säsong. I så fall är det ju vettiga investeringar.

arnio: Denna kille kommer säkert underhålla lite runt om i arenorna/hallarna om nåt år också.

JanT:Det var ju bra av Sundlöv att inte värva honom ( som många skrek om)
Där visste man kanske vad man fick!!

arnio: Lika bra att värva brorsan med!

Apropå värvningar så börjar man fundera lite över namn som Pavel Rosa & Dieter Kalt..

Kostar definitivt mer än dom smakar.

Vad i hela friden gör en medgångslirare som Rosa i Rögle BK?

Snacka om kapitalförstöring i den högre skolan.

Här är mitt drömförvärv....tänk när klacken skanderar hans namn,,,

Vilket fynd Timrå har gjort i Challe Berglund, störtskön kille som verkligen vat hur man inspirerar laget och verkligen gilar offensiv hockey. Mycket positiv PR som Timrå fått Tack vare honom. Inte riktigt samma stil som NC om man säger som så.

Säg att vi blir av med Alcén, Persson (utlåning?), Hermansson, Danielsson dessa kan ersätta med va fan som helst.

vi tappar kanske Nolander, Widing och Dixon. Här måste då krutet läggas på klasspelare (vad kan Sundlöv göra?)

Kapital kan frigöras genom att släppa Lind han har säkert en rejäl lön.
Molin kan eventuellt gå samma väg som Lind men skulle vara fin att ha i en fjärdekedja.

Rödin och Thegel måste in. Vas ut om det går.

Tycker att Brynäs har en mycket intressant stomme faktiskt med många skickliga och utvecklingsbara spelare. Förstacenter (nytt försök Sundlöv) och ett par tre spelare som vet var målet står (lycka till Sundlöv) är vad som behövs.

Förhoppningsvis så ger även nyförvärven lite mer höjd, tyngd i laget också. Alla förutsättningar finns för Sundlöv att ge NC ett bättre lag till nästa säsong och jag tror att vi kan segla om både Saik och Lule faktiskt. Modo kommer att utmana underifrån men nog tror jag att vi kan blicka uppåt allt.

Jonte321: Hans kontrakt går dessutom ut efter den här säsongen... Sätt igång faxen Sundlöv, detta är en spelare som skulle bli en av dem vassaste värvningar du gjort!

Ne, men om jag skulle vara lite seriös nu då... vad skulle ni tycka om en sån här kille i brynäsdress till kommande säsong? En spelare jag tror kan lyfta laget rejält! eller?

Conrad: likadant förra året. Nu fick ju t o m domarbasen gå ner och slå dom på fingrarna.

Jonte321: *Det låter väl nice det? ;o)*

Nicklas Bäckström återvänder till Brynäs, för att hjälpa laget upp till toppen! Han har även övertalat sin bästa kompis Alexander Ovetchkin att hänga med till Sverige för att spela en säsong i Brynäs!!!
Swr lårwe väl nice det? ;o)

tjugo8: Kanske, men jag tror att mörkrets furste (sunklöv) är starkare och lägger upp ett 5 års!

sylf:

en ingripande gud...! ;)

Nu får fan nån ta tag i frölundas jävla fuskare som sitter i sekiteriatet... Nu var dom på klockan igen..

tjugo8: Vad får dig att tro på hans frånfälle?

MarcusElving:

När vi nu förhoppningsvis blir kvitt Herman...vad kommer han då bli ihågkommen för...????????

Underachiever...!

Nicklas Bäckström återvänder till Brynäs, för att hjälpa laget upp till toppen! Han har även övertalat sin bästa kompis Alexander Ovetchkin att hänga med till Sverige för att spela en säsong i Brynäs!!!

Från GD:

"Jag vill gärna stanna i Gävle och spela vidare i Brynäs, sa Daniel Hermansson som fram till i går varit bänkad under slutspelet."

SÄG NEJ SUNDLÖV! VÅGA SÄGA NEJ!!!! Sundlöv tycker väl det är jättekul att Herman vill spela kvar och ger honom ett 5-års-kontrakt.

Kompisförening........

GävleLasse: Ja hur många spelare har inte klubben skrämt bort eller miss skött...

Känns som vi måste få in backar som är stora, tunga å elaka, för dutt dutt backar kan man ju ha i en producerande 5ā.
Till nästa år kommer ju idioten L Ward tillbakas oxå, så jag tror att alla lag kommer att se till att dom har en polis i sina lag med.

arnio: Jag såg honom i bar överkropp och kortbyxor på en testcykel samma säsong han drog. Han hade ställt ut cykeln i solen utanför träningslokalen och satt å trampade. Jag kunnde lätt konstatera att han var jävligt bitig så jag kan mycket väl tänka mig att han vägde runt 95 då.

arnio: +6kg lusekofta eller?

Partyjack: Seriöst så har jag för mig att han vägde 92 kilo då.

Partyjack: Jag tror det är norska kilon.

Någon som har koll på om Malmström verkligen vägde 98 pannor när han spelade här? 186 cm därtill gör honom till en väldigt robust typ, tyckte han kändes mycket snirkligare och lättare än så.

Har de kilona hamnat på rätt plats så kanske det är lite halvintressant, finns väl egentligen bara ett namn jag verkligen vill se i Läkerolen till hösten och det är Jonas Andersson. Där finns extremt mycket potential!

Zzz: Jag vill se Brendl och Modin, kanske Rödin och Thegel kan få chansen också. Wayne Flemming som ny sportchef.

arnio: "Fast å andra sidan så är nog Malmström och Albrandt bättre än de där spelarna du vill se i Brynäs. Du skriver att det är dumt att chansa med Albrandt men de där du tipsar om känns som otroligt mycket mer riskabla värvningar."

Rosén anses som en stor talang och Brynäs kommer inte att vara ensamma om att försöka värva honom. Han är en spelskicklig center och det har vi behov av.
Hellström och Rahimi förelsog jag pga. att dom är stabila stora defensvia och framförallt svenska backar. Den här typen av backar är i regel svårt att få tag på och dom är unga och har två säsonger var i AHL med sig. Nordqvist är ingen chansning.
Anledning till att jag kritiserar Malmström och Arlbrandt är att vi har ett fåtal ytterforwards platser och att jag vill ha garanterad offesiv spets på dessa.

Zzz: Fast å andra sidan så är nog Malmström och Albrandt bättre än de där spelarna du vill se i Brynäs. Du skriver att det är dumt att chansa med Albrandt men de där du tipsar om känns som otroligt mycket mer riskabla värvningar.

Zzz: Det är mest dryghet som han förknippas med. Men det är ett rykte och bör betraktas därefter.
Sen vet att jag MODO har genom sina Van spelare, Edler å sedins, hört sig för om honom. Och de trodde inte riktigt på honom i es. Han har större potential i NHL.
Ser vissa likheter med Johnny Oduya, och han var ju förvisso ingen katastrof i ES sin sista säsong, men man får nog ha lite tålamod.

« ˇ 1141717 ˇ »