1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 739112 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
65selander: Kombinationen med Brendl och Wanvig hade varit intressant att se.. Fast då hade man nog behövt tre backar inne ;) Vi skulle behållit Angell och kört honom som Center mellan Brendl och Wanvig...*skratt*

GävleLasse: Angell... tror du han blir kvar i HV. (Är osäker på vilket kontrakt han har)

65selander: Jag tror inte att han blev värvad till HV för att göra 4 mål på 40 matcher. Han lär väl med största sannolikhet inte stanna i HV. Han lär väl inte ha fått så mycket speltid på sistone heller.

Det har snackades ju mycket om Jani Rita för nåt år sedan men det blev inget av med det. Nu står han utan kontrakt igen men det kanske är en övermäktig uppgift för Sundlöv att få honom till Brynäs.

arnio:

Jag tror att Sundlöv skall locka med en tryout i struten...

rackham: Eller kanske så kan han locka med gratis kaffe och halstabletter också.

arnio:

Aaah, du vill att han visar att han kontakt med sin mjuka sida...

Är inte Esa Tikkanen aktuell för nästa säsong heller? Börjar tröttna på att vänta...

Lindbäck står i valet o kvalet:

"Han är helt överens om ett kontrakt med Timrå IK.
Men vårens succé i Brynäs får honom att tveka.
Nu berättar Anders Lindbäck om sitt svåraste beslut i karriären.
– Dom (Timrå) vill ha ett svar, och det förstår jag, säger han."

Bissett19: Va fan ska han till Timrå och göra? Om han går dit så blir jag grymmt besviken!!! De ska ge fan i våra juniorer!! Djävla idioter.

Bissett19: Det som jag tror kommer att avgöra är hur deras målvaktstränare är, klarar han av att utveckla Lindbäck på samma sätt som Pekka kan är nog risken stor att han lämmnar,Men å andrasidan , hur bra är J-20 målisen , kan han ta samma kliv nästa år som markström,lindbäck har gjort i år så kanske dom vill satsa på han nästa år bakom Markström?

"Mardrömmen" vore om Lindbäck gick till Timrå å Markström hamnar helt under isen och sen inte Eriksson håller måttet

Bissett19: Man undrar hur mormor tänker om målvakterna. Hur klokt är det att förhandla bort vår förstemålvakt?

Markström inledde sin ES-karriär extremt starkt och har en stark potential, men det harvarit kampen och vänskapen mellan Lindbäck och Markström som har varit nyckeln til målvaktsspelet den här säsongen. Om Lindbäck sliter med frågan om var han utvecklas bäst så är väl svaret ganska givet: i Brynäs.

Vet inte om nån postat det redan men tre spelare ryktas till Brynäs enligt svenska fans.

Staffan Kronwall (B) Washington
Niklas Olausson (C) Västerås
Robert Rosén (C) Växjö

De två första vore bra nyförvärv. Rosén vet jag för lite om, men han har iaf gjort en bra säsong i allsvenskan, och är fortfarande ung.

Hence: "Vet inte om nån postat det redan men tre spelare ryktas till Brynäs enligt svenska fans.

Staffan Kronwall (B) Washington
Niklas Olausson (C) Västerås
Robert Rosén (C) Växjö

De två första vore bra nyförvärv. Rosén vet jag för lite om, men han har iaf gjort en bra säsong i allsvenskan, och är fortfarande ung."

Ja vi har väl chans på Rosén.

Minst 2 etablerade och kvalificerade spelare ska värvas... en målskytt och en lass-back. Fast jag säger bara ett namn... KYLE Wilson!!! Denne behövs, och hans kontrakt går snart ut.

Staffan Kronwall, ja, visst, han är väl en helt okej back, men inte den där klass-backen Brynäs skulle behöva först o främst. Fast visst, en back till kanske inte vore så fel... Dem andra 2 centrarna är inget för Brynäs... vi behöver nåt med lite mer klass... jag menar, behöver vi spelare för 3-4:e kedjan, så kan vi lika gärna ta egna killar! Ska man värva, så gör det då ordentligt, och inte halvdant. Det ska vara värt pengarna... så hellre att man värvar en spelare som är betydligt dyrare, som har fina stats, än spelare som är är billigare från allsvenskan, som "endast" har potential... behöver man potential, så kan man ta upp sina egna skickliga juniorer... håller ni med mig?!

Jonte321: Visst kan man alltid google fram nåra lirare och hoen så enkelt är det inte. Vill han till europa? Har han inte fortfarande NHL ambiioner? Visst kommer han ut på rknaden så kan ju Sundlöv starta faxen, men han lär inte vara ensam i så fall-

Håller med annars att deär klass som behövs. Stommen ser helt ok ut, bara att försöka byta ut nåra av flopparna och försöka igen för Sundlöv.

arnio: Ja, det har du alldeles rätt i. Spelare som Hermansson, Alcen, Vas och Danielsson o.s.v, dem har nog gjort sitt i laget. Sen får vi väl se vad Sundlöv hittar på. Hoppas han kan stå emot "kompistrycket".

Jonte321: Känns som att Widing måste bli kvar, en klasscenter behövs och en målskytt av rang som fixar att en kedja till kan producera. Spännande.
Lind måste bara offras och Molin me om vi ska frigöra kapital.

Det bästa vore om Vas kunde typ försvinna spårlöst på semestern i Ungern, eller kan han jobba som scout med focus på den Ungrska marknaden? Då kan han göra lite nytta i alla fall.

arnio: Kom ner på jorden.
Vas försvinner endast om han själv väljer att bryta. Tror knappast att Sundlöv har råd att lösa ut honom.
Lind och Molin blir kvar, vilket jag tycker är helt Ok.
Molin därför att han lätt platsar med den form han visat upp det här året.
Lind därför att vi realistiskt sett inte har råd att skaka fram nåt bättre.
Hellre då behålla honom istf att plocka hit nån medelmåttig allsvensk center.
Utgå från ovanstående högst sannolika scenario.

Huge: Det är ju just på jorden jag är. Jag hoppas att han den där Vasen försvinner och det där med scout var ett skämt hahaha du fattar noll va?

Lind och Molin borde verkligen vara historia speciellt Lind.Ove kan få lira i fjärde men han måste gå med på en lönesänkning med ca. 80%.

Vi får nog hoppas att Vas kan fördubbla sin målproduktion... i sann NC anda

arnio: "det där med scout var ett skämt hahaha du fattar noll va?"

Nä, det menar du inte???
Var det ett skämt???
Hade jag inte en aaaaaaaaaning om......

Mkt möjligt att Lind och Molin BORDE vara historia enligt dig och många andra, men jag försökte som sagt ha fötterna på jorden och resonera lite realistiskt och se till hur man förmodligen tänker, eftersom det handlar om ekonomi samt spelare med både stort klubbhjärta och som fortfarande håller hög klass.
Att begära 80% lönesänkning på Molin och tro att han skulle acceptera en sån sak, är knappast att som bedömare ha fötterna på jorden.

Huge: Ang Vas så är denna bild från förra helgen. Ang Lind.. nej tack han kommer att gå sönder ännu tidigare nästa säsong.
Kossan, Vas, jag

65selander:

Hade han till höger varit Mas hade man kunnat köra:

En Ko en Mas en Janos Vas!!!

:)

arnio: utan tvekan måste BIF spetsa till truppen. Det var alltför tydligt att ett kollektiv utan spets inte rår på de bättre lagen i Sverige idag.
Kan vi behålla Lindbäck på målvaktssidan är mycket vunnet.
Backsidan då? Där behövs ett bra fysiskt backförvärv, gärna då Staffan Kronwall. Sen skulle åtminstone jag gärna se Mattias Karlsson i Brynäs dräkt igen, på bekostnad av Nolander eventuellt. Men förläng med Carlsson som vuxit rejält i år.
Forwards, där bör spelare som Danielsson, Hermansson och Persson försvinna utan tvekan. Thegel och Rödin från J-20 är goda ersättare.
Alcén har talang och kan signas ett par år med ev. utlåning under hösten.
Vas kontrakt bör brytas, han har tyvärr inte tillfört någonting som inte en junior kunde gjort lika bra.
Förläng med Dixon och Sundström så har vi fyra centrar. En till behövs och då vore Olausson utan tvekan lämplig.
Widing lär försvinna och en då behövs en bra ersättare. Videll har stått och stampat i SSK och kan behöva en nytändning, kan vara något?
Lind och Molin, ikonerna. Varför kan inte dessa gamla elefanter själva inse att det bästa är att lägga av när de står på topp? Molin gjorde en kanonsäsong och Lind vill ha revansch för sin skadedrabbade säsong (vilken gång i ordningen...) men om laget skall förnyas och om Sundlöv är någorlunda riskmedveten så signar han inte med Lind åtminstone.
Det behövs ytterligare ett bra förvärv i klubben och Carl Söderberg, som för övrigt borde skaffa en ny agent, borde inse att han har alltför mycket talang för att kasta bort det i Allsvenskan, trots Percys pengar.

Huss: Helt rätt Huss, du är rätt ute.

arnio: Ja, Huss analys ser helt Ok ut.
Håller dock inte riktigt med ang Lind.
Varför kasta bort en högmotiverad och forfarande mkt bra center, till förmån för en allsvensk dito?
Att ha 2 rutinerade centrar i laget (Lind och Hansen) ser jag som mkt viktigt.
Förutsätter naturligtvis att man bedömer Linds tidigare skada som åtgärdad och att den inte ska påverka hans prestationer i fortsättningen.
Såna saker är naturligtvis omöjliga att med full säkerhet avgöra, så det får bli en avvägning mellan risken att han ska bli skadad igen och vad vi får som ersättare.
Om pengar finns och framförallt om det går att hitta en ersättare som verkligen övertrumfar Lind vad gäller skicklighet, hjärta och motivation så är det helt Ok att öppna plånboken.
Tror dock att det blir alltför dyrt att hitta den center som uppfyller dessa önskningar.

Huss: Förlänga med Alcen ett par år? skeppa han, han är inte bra på någonting alls...

Conrad: Så går det när man matchar en spelare i en roll han inte är skapt för.
Alcén har kvaliteter som playmaker, inte som brunkare i en fjärdeline.
Förläng två år och låna ut han under hösten till Mora eller något annat allsvenskt lag.

Huge: Lind är utan tvekan en svår fråga för Sundlöv. Med tanke på att i våra centrar under kontrakt har defensiven som sin styrka (Hansen och Granis) samt att de två som eventuellt kommer förlängas (Dixon och Sundström) också har sina främsta kvaliteter i defensiven så behövs onekligen en offensiv playmaker. En frisk Lind har onekligen dessa. Men en 37-åring med konstanta skadeproblem vars ljumskar aldrig håller en hel säsong, tyvärr det vore inte rätt att satsa på honom igen.

sen spelar det iofs mindre roll om vi har en playmaker till center om vi saknar målskyttar som kan matchas med honom....

Huss: Dom kvaliteterna har jag missat(?) Jag vet inte riktigt när du såg Alcen agera playmaker men det har inte jag sett iaf.

Förövrigt ska det tillläggas att Jocke E i j20 inte alls är speciellt sugen på att vara andra målvakt bakom Markström nästa säsong...

Huss: Det måste också tilläggas att Lind inte var speciellt bre de matcher han spelade.

En riktigt kompetent center måste in. Lösningen kan vara att inte förlänga med Lind och Dixon för att få löneutrymme till en riktig kanon.
Vi har ju faktiskt också Sundström, Hansen och Granström.

Molin, Hermansson och Danielsson får offras för att hitta en sniper, om inte Widing förlänger så måste det bli två.

Alcén nu 124 matcher i Brynäs 5 mål, 7 assist 12poäng.
Det börjar kännas som att genombrottet inte kommer.

arnio: Sant, Nu är det fan slutlekt för grabben, skeppa...

Miettinen lämnar Luleå, har skrivit på 3+1 för en annan klubb. Det är väl aldrig Sundlöv som varit framme och huggit?

Hence: Ingen större succe i LHF för den gode Tommi....

Jag sätter 10 öre på att det blir enkel biljett på Finlandsfärjan för Miettinen.

KalPa Kuopio låter som ett hett alternativ.

3+1 år med en ES-klubb????

Lindbäck om Timrå:

Vad tycker du är positivt med en flytt till Timrå?

- Det är mycket. Allt verkar så bra där uppe och Timrå verkar vara en väldigt bra förening.

Kanske bäst att han drar, en Brynäsare snackar inte på det viset om en konkurrerande klubb. Klubbhjärta noll.

pastorn: "...en Brynäsare snackar inte på det viset om en konkurrerande klubb. Klubbhjärta noll."

- Håller med. Orutin månne? Jag saknar kaxigheten i hela Brynäsorganisationen. Som förr, efter en landslagssamling inför en ES-match när Tord inte ens svarar på tilltal från motståndarna före match. Hat= Respekt! / Brynäsandan!

Nu stämmer man upp i ett 4-faldigt leve för motståndarna inför match. Tänker närmast på omg. 55 när man HYLLADE FBK som seriesegrare. VA FAN.... Har man inte fattat? Läkerol Arena skall vara ett helvete att komma till. Man ska inte mötas av hyllningar från HEMMAPUBLIKEN. En skandal om du frågar mig.

Tänk om! Tänk rätt! Tänk elakt och kaxigt! Sluta vara så jävla trevliga...

Jag förstår på sätt och vis att Lindbäck vill lämna, men jag förstår inte hur han kan vilja gå till Timrå? Iofs får han väl kanske lättare att ta förstaspaden men annars är det ju en klubb i en liknade situation som Brynäs.

Men annars vore det ju intressant med två 90-målvakter nästa säsong! ;) Undra vad som händer om båda ska spela JVM bara...

moreten: Tik har en målvaktstränare med ett snyggt CV, det lockar säkert. han har tränat många finska målisar.

Janos Vas gråter ut och skyller sin dåliga säsong på Czarnecki. Sparka nu!

spud: Brynäs har en bra målvaktstränare (om inte Sveriges bästa)! Brynäs hade tex 3 målvakter som blev draftade senast vilket inte bara bör vara en slump. Hur hans CV ser ut har jag ingen koll på dock!

moreten: Jo visst, men Lindbäck känner kanske att han har nått sitt max med den tränaren, de har ju nött tillsammans rätt länge, och alla mår ju bra av fler inputs. Sen när det här blev aktuellt spelade han ju inte så mycket, och därför hoppades han att han skulle kunna få mer tid i ES också.

spud: Jo det kan säkert stämma att han kan tycka att det vore bra med en ny tränare. Men angående speltiden så spelade han ändå 24 seriematcher + 3 slutspelsmatcher. Men som sagt var det verkar som om han var rätt säker på att gå till Timrå innan han fick stå så mycket på slutet i serien + i slutspelet. Personligen tror jag han gör bäst i att stanna, samtidigt vore det skoj attt ge Markström förstaspaden med Jocke som backup. Tror faktiskt inte att Brynäs vill lägga ner hur mycket pengar som helst på Lindbäck även om jag tror att de gärna vill att han stannar.

moreten: Jag håller med, alla spelare gör klokast i att undvika gå till timrå. Fast det är klart. Vill man ha skott på sig som målis ska man nog gå dit till nästa säsong. :)

spud: Sant! Kanske är så han tänker! ;)

Hence: Vas till Malmö? Är det så?

arnio: Hoppas hoppas...

« · 1141717 · »