1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742147 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 09/10

Sv: Silly Season 09/10
Lindström: Undrar om målvakterna är med i jämförelsen, de båda drar ju upp snittet med en meter!

GävleLasse: Så du menar att våra spelare är fysiska å stora?

Forwards Bif:

Janos Vas 25 år 186 cm 92 kg- Hoppsan vad mkt istid han har haft
Ove Molin 37 år 176 cm 81 kg - Inkl dubbelhakor
Mads Hansen 30 år 185 cm 88 kg - Nu så börjar det likna nått
Jonathan Granström 23 år 178 cm 88 kg - 88 kg inställning
Andreas Dackell 36 år 178 cm 86 kg - Vart sitter dom kilona?
Sebastian Lauritzen 25 år 179 cm 80 kg - Smurf
Daniel Hermansson 27 år 181 cm 85 kg - När han spelade J20 kanske..
Emil Sandin 21 år 178 cm 82 kg - Emil Sandin 21 år 178 cm 82 kg valp

Fbk:
Rickard Wallin 189 cm 88 kg
Peter Nordström 187 cm 87 kg
Emil Kåberg 185 cm 90 kg
Jörgen Jönsson 184 cm 87 kg
Lee Goren 190 cm 94 kg
Dick Axelsson 189 cm 80 kg
Jesper Mattsson 181 cm 89 kg
Marius Holtet 184 cm 81 kg

Så som du kan se har du koll? Men de klart räknar man in matrialaren å J Larsson vikt så stämmer det säkert...

Men de klart bättre att vara kort å tjock än att ha räckvidd menar du. Är det så ja ska tolka ditt inlägg?

Hitman: Balrog spelar ju än......Mormor kanske har en luring på G?

Hence: Som sagt, vet inte sanningshalten i ryktet förutom att det kommer från "Fystränaren" som min kollega umgås med.

Jag hoppas självklart på Somervouri eller Goren men det gör väl nästan alla härinne? Jag kanske resonerar fel men det skulle vara skönt en spelare som man vet redan har presterat i ES under någon säsong än någon som verkar vara upcoming i annan liga. Självklart finns det en mängd undantag

T T: Glömde. Ja, Fredrik Apel eller Somervouri, allt kan hända.

Hitman: Finska SM-Liigas slutspel pågår väl också fortfarande?
Skulle det vara FBK så låter det ju som Lee Goren

Hitman: Valbo har inte heller spelat klart.

Dagens rykte:

Hade ett möte på jobbet idag som spårade ur i hockey. En kollega påpekade att det finns en redan kontrakterad spelare som inte har presenterats ännu, med största sannolikhet pga att spelaren fortfarande hade matcher kvar i sitt nuvarande lag (detta för några dagar sen).

Vet inte sanningshalten i detta men uppgiften kommer ursprungligen från någon som ingår i brynäs organisation, vill inte skriva vem. Låt oss bara kalla honom för t.ex.: "Fystränaren" ;)

Om det stämmer borde det ju handla om någon från FBK, HV71 eller allsvensk klubb. Låt oss hoppas på FBK.

Hård: Angående Goren. Skrev det här tidigare i ett inlägg under natten.

""Lee Goren: Ett optionsår. Reglerna för artistkontrakt (sex månader) är på väg att ändras. Vi har inte råd att ge samma lön som med 15-procentig skatt. Osäkert kort."

Många verkar glömma att Goren har ett år kvar på kontraktet med Färjestad. Jag tror inte dem släpper honom om han nu väljer att gå till en konkurrent. Det är bara att glömma honom.

GävleLasse: Korta och tjocka Brynäsare med andra ord. Oves dubbelhaka väger säkert två kilo.

Lindström: JA du har verkligen koll..

En jämförelse mellan Brynäs och årets svenska mästare.

FBK: Av Age: 25.09 years | Av Ht: 184.18 cm | Av Wt: 86.82 kg
BIF: Av Age: 26.12 years | Av Ht: 181.24 cm | Av Wt: 87.35 kg

sylf: Eero the Hero's segermål igår kväll var kanske det värsta som kunde hända för Brynäs del. Om han var långt framme i förhandlingar med mormor så kan segermålet gjort att ryssarna nu fått upp ögonen för honom.

Jag tycker Goren ser ganska loj ut långa stunder. Mer fart på Eero. Men om tanken är att Dixon och Goren ska hålla varandra sällskap så varför inte.

sylf: Hm en ganska så vass sådan skulle jag vilja påstå.
Det är tyngd vi behöver få in inte snitzare på 70 kilo.. Fast de klart funkar med en sniper i 70 kilos klassen till in i laget oxå utöver en stabil back å en center med pondus.

Lindström: Kan dvärgarmen bero på att mormor själv är 1.30 lång, tycker därför att en kille som är 1.65 är en jätte?? Bara en teori......

Gurra88: Mormorr vill bygga en hel tomte arme med smurfar så. Är du över 185, väger mer än 90 kilo så passar du inte i lagbygget...

Ser myyycket hellre Lee Goren än Somervuori!! Goren har precis det vårat lag saknar...

Peja: Slutar med mormor i målet och J Larsson på isen med han...

65selander: Vi får väl se vem som skriver på först, stjärnan eller Läck.

MarcusElving: Nu är det bara att vänte ca 36h innan finnen har skrivit på hos oss.

Han är lite vilsen...
En onödig pryl som jag äger: Iphone
En pryl jag aldrig skulle klara mig utan: Iphone

Drycken är klar...

Bissett19: "En del tecken tyder på" Det låter ju inte som att det är klappat och klart precis. Man har ju hört från ganska många håll att Brynäs ligger bra till också.. Återstår att se. Han vill ju ha en stor roll i laget han spelar i och helst spela i en förstafemma. Det finns många bra spelare i Ryssland. Blir en utmaning att ta en plats i förstafemman hos de flesta lag därborta. Frågan är om han gillar utmaningar (Stora pengar). Hehe!

Och nej Sundlöv skiter inte pengar, men stora företag aka sponsorer kan punga ut mycket pengar om de vill, frågan är om de vill? Anser de att förmånerna man får då man stödjer "värvarpotten" är attraktiva nog kanske de ställer upp?

När Brynäs skulle chockvärva Calle Söderberg pungade sponsorer upp 600 000 kr på några timmar =)

Bissett19: Äh, jag blir väldigt nöjd om vi lyckas få in Somervuori. Återstår att se vilken spelare Sundlöv förhandlar med.

Bissett19: Såg det precis, det var inget man ville läsa, ryska ligan.....f*n,

MarcusElving:

Och gör man ett bra slutspel så är man alltid intressant för dem ryska klubbarna:

"En del tecken tyder på att han försvinner efter två säsonger i Karlstad, och flyttar till ryska ligan"

Falken: En perfekt kompis till Dixon, helt klart! haha.

Somervouri + Beudoin eller Goren skulle vara helt underbart.
Börjar fundera på vart jag får all optimism ifrån? Det ligger något i luften.....

Ps. Jag kommer aldrig lära mig stava till Beaudoin´s namn... ;)

Tror ni Sundlöv skiter pengar?Landar han Somervuori så är det nog sluthandlat efter det....

Lee Goren verkar ju inte vara helt 100% säker på att han blir kvar i FBK. Där han vi en bra kompis till Dixon. ;)

"Lee Goren: Ett optionsår. Reglerna för artistkontrakt (sex månader) är på väg att ändras. Vi har inte råd att ge samma lön som med 15-procentig skatt. Osäkert kort."

erik_m: Hur vet du det? Det är Brynäs ni snackar om. :)

MarcusElving: Det skulle ju sitta riktigt fint med både Somervuori och Eric Beaudoin. Skulle man äntligen få två kedjor som producerade, och det är man ju inte jätte van vid om man säger så......

MarcusElving: Det skulle ju sitta riktigt fint med både Somervuori och Eric Beaudoin. Skulle man äntligen få två kedjor som producerade, och det är man ju inte jätte van vid om man säger så......

erik_m: Ja, du har en bra poäng där! =) Skulle bli överlycklig om Somervouri skrev på för Brynäs samtidigt som de har "värvarpotten" kvar till ytterliggare förstärkningar! :D

MarcusElving: Jag tror att det inte är en sponsorspelare, utan att man avvaktar väl på hur det blir med Widing. Om han inte blir kvar så tror jag man värvar, kanske. iaf när sven engwall säger så:

Arbetet med ”värvarpotten” kommer att fortgå under hela säsongen.

– Pengarna kan komma att användas nu, men också under säsongen om det uppkommer skador eller annat som gör att vi behöver agera, säger Sven Engwall.

Falken: Precis! Väldigt intressant det där. Är det så att Sundlöv har lyckas fått plats med en eventuell Somervouri i den befintliga spelarbudgeten och ÄVEN lyckas att ragga till sig sponsorpengar till ytterliggare en spetsspelare så har han gjort ett förjävla bra jobb. Skulle bli ruggigt imponerad.

Konstigt att han säger att Bedouin fortfarande är aktuell nu när Dixon i stort sett är klar. Från början sa han att Bedouin endast skulle vara aktuell om Dixon skulle lämna.. Verkar vara nåt lurigt i alla fall, tycker jag.

erik_m: Låter bra det där! Men jag funderar fortfarande på om Somervour i så fall får plats i den befintliga spelarbudgeten eller om han är "Sponsorspelaren"

MarcusElving: Den tanken har slagit mig också. Dock är det ju mer att man hoppas att det är så, att man värvar två spetsspelare till. Vilket hade gjort laget väldigt slagkraftigt.

Tillägger detta som stod i GD idag:

Brynäs har tidigare visat intresse för Linköpings Eric Beaudoin, som både spelat center och ytterforward, och Micke Sundlöv säger till Sporten att kanadensaren fortfarande inte är avskriven.

MarcusElving:
Somervuori är inne på sin andra säsong i Färjestad och det kan mycket väl bli hans sista. Måltjuven har deklarerat att han vill ha en större roll i laget och han kopplas nu samman med Brynäs.
– Men det där får vänta några dagar. Nu ska jag festa!

Falken: Hoppas också att NWT har fel såklart.. Lite oroande dock att Skellefteå nämns, de brukar vara bra med när det gäller värvningar.

Undra om det inte är en kanadensare Sundlöv är ute efter när det gäller "värvarpotten". Dixon har väl antytt att han vill ha en landsman i laget för att kunna trivas ordentligt och därmed stanna i Brynäs har jag för mig?

Den här värvarpotten kommer ju gå till en värvning som Brynäs inte har råd att finansiera själva. Alltså en spelare som direkt är betald av sponsorerna och som ligger utanför spelarbudgeten. Då undrar man ju om nu Somervouri skulle skriva på för Brynäs, blir han då en värvning inom spelarbudgeten eller är han den landslagsmässiga stjärnan som sponsorerna ska betala?

Det KAN ju vara så att Somervouri får plats i spelarbudgeten och att då värvarpotten tillåter ännu en vass värvning. Bedouin är ju kanadensare, Dixons nya polare kanske?

Äh, jag vet inte, spekulerar lite bara...

Hm, hoppas NWT har fel och att det är Brynäs som gäller för Somervuori.

"Eero Somervuori: Kontraktet ut. Vi har bett hans agent att få avvakta. Vet inte om han gjort klart med någon annan klubb (ryktet säger Skellefteå, NWT:s kommentar). Bättre på slutet men hänger lite i luften."

Gurra88: Ja han kan vi oxå tacka av. Men man vet inte med mormor, det blandas å ges lite för mkt för att vara säker.

Hur går det med Danielsson, ska han lägga av? och ska han inte det så för allt i världen låt oss slippa :)

Zzz: Nej givetvis kan man göra det.

GävleLasse: Jo men som jag skev nedan så skulle man kunna spela Bertilsson med Sunkan. Och att dela på backparen i olika spelsekvenser är inget ovanligt.

Zzz: Ja, Nolander borde offras. Han är inte dålig men han är inte direkt bra heller. Ingen som höjer sin backkollega.

GävleLasse: Man skulle ju även kunna tänka sig en något jämnare fördelning av istiden. Det skulle inte slita lika mycket på toppspelarna heller.

Zzz: Ja men skall man bilda ett backpar så är det väl meningen att de skall spela tillsammans hela matcherna. Och du vill väl inte att man spelar en defensivklippa så lite som 8-10 minuter plus bp då försås

Peja: Tycker inte att det är något större fel på Nolander, men sett till den back bestättning och kontrakts läge så är det i min mening han som ska offras om vi ska få in en defensiv klippa.

Men som jag skrev tidigare, det känns som om de brister som fanns i truppen den här säsongen kommer att bestå även nästa.

GävleLasse: Glöm inte heller att NC kom tvåa i strafftävlingen för ett tag sedan...

Vas har inte presterat ett dyft på seniornivå i Sverige, i Nordamerika var det inte mycket bättre. Allt hopp är för mig helt borta när det gäller Vas, han saknar faktiskt allt.

GävleLasse: Nej men Carlssons 8-10 minuter tror jag han fixar. Glöm inte bort att Bertilsson gjorde några matcher från start när han petade både Svanberg och Carlsson. Visst han blande ochgav men nu är han ett år äldre.

Zzz: Jag tror att Andersén-Jonsson och Sundqvist-Hietanen är mer eller minder spikade backpar. Bertilsson kommer nog att få spela med Nolander. Det hade varit mycket bättre för Bertilsson om han hade haft en bättre backpartner än Nolander.

« · 1151603 · »