Carl Lejonkräk:
Leksand JA Leksingar NEJ , det var det hela diskussionen handlade om.
Redigerad kommentar
mattias - 74:"Leksand JA Leksingar NEJ , det var det hela diskussionen handlade om"
Jag tog förgivet att de som styr och ställer i Leksand är leksingar likt de som styr i Brynäs är brynäsare.
Fast det är ju typiskt att när det går dåligt så är "de" så jävligt dåliga och när det går bra så är "vi" så jävla bra.
70 Rodrigues:
Vad ger du Brynäs för chanser att få Linus?
Redigerad kommentar
Tror detta blir bra med rödin.
Linus Wickman:
ja o då blir väl fader med åxå. hoppas sundlöv tar in två ändå om nylanders kommer.
Vad f-n, nöjer sig MS med en transatlant nu bara? Hur många dagar efter uttalandet om två!?
BRYNÄS
Söker: Två forwards.
Kommentar: Brynäs har spikat back- och målvaktssidan och söker två spetsvärvningar som ska producera framåt, när klubben tappar VM-forwarden Calle Järnkrok. Då sneglar klubben mot AHL och ska ersätta Järnkrok med nordamerikaner.
– Det blir minst en sådan, det är så marknaden ser ut, säger Micke Sundlöv, sportchef i Gävlelaget.
Redigerad kommentar
DavyDjoos: Glaset är halvtomt va?
Minst en kan också tolkas som fler än två eller hur? ;-)
Huss: ja, det kan innebära 400 NHL-proffs också, om man inte inte väger in sannolikhet och äldre uttalanden.
Men att säga minst en, är att sänka ambitionsnivån, på bara någon dag, att sänka förväntningarna, att eventuell nöja sig med att inte få tag i två bra transatlantiska spetslirare, att ta en och hoppas att Järnkrok ev. vänder hem vid jul...
Men, jag kan också tänka mig att det är Linus Norberg vinklar det iite också, vad Sundlöv sade tidigare kan ju fortfarande gälla, annars tycker jag att vindarna vänder lite väl fort...
Från AB:
1) Vad tycker du om regeländringen? 2) Hur många Nordamerikaner räknar ni med att ha i laget?
1. Det känns helt okej, det är ändå 2013 nu. Vi får se vart det tar vägen, men jag hoppas att regeländringen inte blir på bekostnad av våra egna talanger.
2. En eller två, det beror på hur marknaden öppnar sig. Just nu finns inte en uppsjö av spelare i egna leden, därför går vi den här vägen.
I sammanställningen i Aftonbladet så står det att Brynäs
söker 2 anfallare till, varav minst 1 av dem är en nordamerikan
från AHL.
Min tolkning är då.
Om Brynäs till exempel skulle lyckas värva Linus Omark.
Ja då blir det självklart inte Omark + 2 nordamerikaner,
utan Omark + 1 nordamerikan. Men om Brynäs inte lyckas
värva Omark, ja då kör man på spåret med 2 nordamerikaner.
Men det kan naturligtvis vara mer en förhoppning än verklighet.
Efter intervjuerna i förra veckan så skingrades dimmorna lite
om vad det återstod för Brynäs att värva.
Nu blev det lite dimmigare igen.
Där ser man vikten av tydlig kommunikation utåt.
Då slipper man en massa spekulationer hit och dit.
Det är bara att konstatera att vår SC kör med hängslen och livrem i sina tankar om kommande säsongs nyförvärv...
Från scratch talade han om 2 nordamerikanska forwards, punkt.
Och i intervjun förra veckan var det fortfarande 2 nordamerikanska forwards oavsett vad som skulle hända med Rödins vara eller icke vara i Brynäs. Tidigare har han även hävdat 2 nordamerikanska forwards oavsett Järnkroks vara eller icke vara.
Således borde det fortfarande vara så att det är 2 nordamerikanska forwards som ska in. Om han nu inte gör en kovändning IGEN och myglar undan Rödin som en av de här forwardsen IFRÅN nordamerika (AHL). Då kan han ju fortfarande gå med ryggen fri då han värvat två från nordamerika även om Rödin nu inte ÄR nordamerikan.
Vänta å se säger alla JA-sägare, ja visst, va fan har vi å välja på?
Han gör väl som han vill, som alltid, går sin egen väg...
Men tänk OM han redan från slutet av den här säsongen hade gått ut och sagt:
- Vi SKA värva två transatlantiska forwards.
- Vi SKA stärka upp på backsidan.
- De som anländer ska vara mer poängstarka/fysiskt starka än dom som lämnar.
Om man sen visste att man kunde lita på detta så hade man kunnat vänta ända fram tills öppet hus, men som det är nu vet man ju att Sundlöv kan ändra på sina "mål" om nyförvärv flera gånger på vägen. Det är ju så frustrerande så det finns inte.
Ingen, jag säger INGEN, kan vara nöjd med hans eller lagets insats under säsongen som gick. Regerande svenska mästare. Man tappar Silfverberg, Larsson, Andersén, Ekholm och Svedberg m.fl. Spelare som skulle lira i första linan i vilket lag som helst... Plockar in Harju, Enterfeldt, Dennis Persson och en f.d. dopingavstängd målvakt. HUR han tänkte där har jag funderat på länge och ännu inte fått nåt bra uppslag som svar...
Sen kan man skylla på skador hit och skador dit! Men det blir skador under ett år, så är det och dom måste ersättas med likvärdiga spelare!
Finns väl ingen som räknar med att Djoos skulle täcka upp för LJ när hans reumatism uppdagades, eller att Nörstebö skulle kunna kliva in för Bertilsson fullvärdigt? En åt helvete för svag backuppsättning redan innan seriestart som var otroligt känslig för skador, det vet man på förhand. Men man ersätter inte de skadade spelarna förrän det är, som jag ser det, för sent. Åt helvete för sent. Tveksam backuppsättning, om möjligt ännu tveksammare målvaktsuppsättning. Då spelar det liksom inte sån stor roll vad du har framåt om det inte känns tryggt och säkert bakåt. Enkelt kan tyckas för gemene supporter (möjligen inte Huge då), men inte för en sportchef hos de regerande svenska mästarna...
Redigerad kommentar
70 Rodrigues:
Tycker den där rankingen är rätt usel faktiskt, kanske inte så mycket fel vad gäller Brynäs iofs men märklig i många fall.
Jag sprang på domaren Per Claesson på nattbussen igår. Det var ett möte som gjorde mig lite orolig.
Han erkände utan omsvep att Växjö och Hv71 var de lagen han gillade mest. Han kallade även Järnkrok för en "diver".
Jag sa att jag skulle hålla ögonen på han efter dessa etiskt tveksamma uttalanden.
Davey_22:
Han hade rätt om Järnkrok iaf, det var ju bra. undrar när ni Brynäsare skall erkänna att han filmar trots att han är en sjukt jävla bra hockeyspelare.
Johan Norrström:"SUCK!!! Här drar vi alla över en kam. Ska jag hålla dig/er ansvarig för Cody Fransongate och värvningen av Janos Vas då?"
Självklart så är Brynäs ansvariga för dessa värvningar liksom Leksand är ansvariga för sina ekonomiska snedsteg.