1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742147 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON 13/14

Sv: SILLY SEASON 13/14

Johan Norrström:"SUCK!!! Här drar vi alla över en kam. Ska jag hålla dig/er ansvarig för Cody Fransongate och värvningen av Janos Vas då?"

Självklart så är Brynäs ansvariga för dessa värvningar liksom Leksand är ansvariga för sina ekonomiska snedsteg.

Carl Lejonkräk:

Leksand JA Leksingar NEJ , det var det hela diskussionen handlade om.

DavyDjoos: varsågod

DavyDjoos: verkar inte gå att länka.. Gå in på eliteprospects.com >free agent freezy åt vänster> Ahl

Linus Wickman: tack, är tyvärr för lat för tillfället, är sjuk och orkar inte många sekunder framför mobilen, framförallt i surfande på icke mobilanpassade sidor... Därav lade jag ut frågan så att någon piggare och eventuellt mer insatt själ kunde gå igenom och värdera alternativen, till någon prioriterad önskelista som man kan jämföra med vad vi sedan får... ;)

Kanske orkar själv i mitten av nästa vecka... ;)

Linus Wickman: testar länka listan jag också...

DavyDjoos: vanligtvis är jag en person som ivrigt skulle vilja hjälpa dig, men eftersom jag oxå sitter på en mobilenhet. Så får det bli en annan dag ;)

Carl Lejonkräk:

Visste väl att det var ditt fel. Jag menar en Ungrare?! Vad har du att säga till ditt försvar?

Redigerad kommentar

mattias - 74:"Leksand JA Leksingar NEJ , det var det hela diskussionen handlade om"

Jag tog förgivet att de som styr och ställer i Leksand är leksingar likt de som styr i Brynäs är brynäsare.

Fast det är ju typiskt att när det går dåligt så är "de" så jävligt dåliga och när det går bra så är "vi" så jävla bra.

Carl Lejonkräk:

Nu lyfter du det ner på en helt annan nivå. Känner du det som det är vi när det gäller alla beslut som tas i Brynäs styrelserum? Visst råder det medlemsdemokrati, men den är ju ärligt talat ganska begränsad. Det vardagliga arbetet och besluten som tas då har nog majoriteten av medlemmarna noll koll på.

70 Rodrigues:

Vad ger du Brynäs för chanser att få Linus?

mattias - 74: JAg tror inte på Omark. Tror han fortfarande vill försöka komma till NHL. Dessutom tror jag att han har ruggiga lönekrav.... men man vet ju inte , Sundlöv har ju överraskat förr......not

Gavva: nu har alla väntade värvningar blivit bekräftade, men jag väntar fortfarande på bomben :)

Gavva: Jepp, står även på officiella hemsidan. 2-årskontrakt med Rödin.

Rumpelstiltskin: Alla värvningar hittills är bra men väntade. Nu behövs det en "Omark/Järnkrok" och en "Holloway/Bissett" från AHL. Två 40-poängare för en högproducerande kedja!

Riktigt bra värvningar av Sundlöv hittils, Tre spelare som bara kommer att bli bättre. Nu väntar vi dom som ska spela en avgörande roll. Jävligt viktigt att det blir helt rätt.

Zzz: Vem ska ta Hansen's defensiva roll ?

micke63: Bra fråga.

Zzz: Ja, tre killar som är födda 1990. Spelare i den åldern har redan skaffat sig en viss rutin samtidigt som de fortfarande utvecklas.

Det ska bli intressant att se vad Rödin kan åstadkomma. Han har ju haft några tunga år i AHL, men har förmodligen växt som människa av erfarenheten och vi vet ju att han har kvalitéer. Kan tänka mig att han vägde lite lätt i AHL.

ja o så två till snipers så är ju truppen spikad.

Nu finns en videointervju med Rödin.

http://www.youtube.com/watch?v=xUkK2boec84

Tror detta blir bra med rödin.

The gallion: möjligtvis William Nylander med.

atilla: Jag är ytterst tveksam till denna värvning!

foppa78: Jo men de är du till allt så det är ingen fara att du är så...

atilla: Nä inte till värvningar av riktig kvalité men det är man ju inte bortskämd med som brynäsare!

Linus Wickman:

ja o då blir väl fader med åxå. hoppas sundlöv tar in två ändå om nylanders kommer.

The gallion: enligt ett Twitter rykte var (M) Nylander endast aktuell i en roll i föreningen. Inte som spelare.

Linus Wickman: Kanske mamma Nylander kan jobba i resturangen?

maddog1970: Tvivlar på det. Mamma Nylander har ett riktigt bra jobb där hon säkert tjänar mer än pappa Nylander....

Vad f-n, nöjer sig MS med en transatlant nu bara? Hur många dagar efter uttalandet om två!?

BRYNÄS
Söker: Två forwards.
Kommentar: Brynäs har spikat back- och målvaktssidan och söker två spetsvärvningar som ska producera framåt, när klubben tappar VM-forwarden Calle Järnkrok. Då sneglar klubben mot AHL och ska ersätta Järnkrok med nordamerikaner.
– Det blir minst en sådan, det är så marknaden ser ut, säger Micke Sundlöv, sportchef i Gävlelaget.

Redigerad kommentar

DavyDjoos: Glaset är halvtomt va?
Minst en kan också tolkas som fler än två eller hur? ;-)

Huss: ja, det kan innebära 400 NHL-proffs också, om man inte inte väger in sannolikhet och äldre uttalanden.

Men att säga minst en, är att sänka ambitionsnivån, på bara någon dag, att sänka förväntningarna, att eventuell nöja sig med att inte få tag i två bra transatlantiska spetslirare, att ta en och hoppas att Järnkrok ev. vänder hem vid jul...

Men, jag kan också tänka mig att det är Linus Norberg vinklar det iite också, vad Sundlöv sade tidigare kan ju fortfarande gälla, annars tycker jag att vindarna vänder lite väl fort...

Från AB:

1) Vad tycker du om regeländringen? 2) Hur många Nordamerikaner räknar ni med att ha i laget?

Micke Sundlöv, sportchef Brynäs

1. Det känns helt okej, det är ändå 2013 nu. Vi får se vart det tar vägen, men jag hoppas att regeländringen inte blir på bekostnad av våra egna talanger.

2. En eller två, det beror på hur marknaden öppnar sig. Just nu finns inte en uppsjö av spelare i egna leden, därför går vi den här vägen.

micke63: oj, inte tre då? Med Gunderson så innebär det nu max 1 transatlant till!? Så nu är vi nere till kanske en transatlantisk spetsvärvning från 1-2, som nyligen var absolut 2!?

Hoppas det är tryckfelsnissar eller feltolkade svar!

DavyDjoos:Totte ska inte ha några kulor Totte ska ha en banan....typ

I sammanställningen i Aftonbladet så står det att Brynäs
söker 2 anfallare till, varav minst 1 av dem är en nordamerikan
från AHL.

Min tolkning är då.
Om Brynäs till exempel skulle lyckas värva Linus Omark.
Ja då blir det självklart inte Omark + 2 nordamerikaner,
utan Omark + 1 nordamerikan. Men om Brynäs inte lyckas
värva Omark, ja då kör man på spåret med 2 nordamerikaner.

Men det kan naturligtvis vara mer en förhoppning än verklighet.

Efter intervjuerna i förra veckan så skingrades dimmorna lite
om vad det återstod för Brynäs att värva.
Nu blev det lite dimmigare igen.

Där ser man vikten av tydlig kommunikation utåt.
Då slipper man en massa spekulationer hit och dit.

Enaranger: precis... Hoppas på två spetsvärvningar, oavsett hur de löser det hela....

Men med svängningarna i uttalandena utåt angående att det absolut ska vara två, och de ska vara transatlanter, gör mig konfunderad i trovärdigheten i de olika källorna/intervjuerna.

Jag tror inte MS andas stress och velighet nu, faktiskt, tror han jobbar på med sina mål med is i magen som han säger... Att enhetligt komma ut med likriktad information i olika informationskanaler verkar dock inte vara styrkan hos MS, eller så är dessa citat lösryckta ur sammanhanget...

Edmonton äger rättigheterna till Omark en säsong till, men dom har så många unga talanger att dom troligtvis inte har plats för honom. Antagligen kommer dom försöka byta bort Omarks rättigheter mot ex. draftval så Edmonton kan drafta backar istället. Men vill ingen klubb i NHL byta till sig Omarks rättigheter kanske han kan tänka sig att spela i Sverige en säsong i väntan på att rättigheterna ska gå ut?

(Han har dock själv sagt att Europa lockar mer än svergie).
Men med de senaste nyheterna vet man aldrig ;)

Men misstänker starkt att aftonbladet misstolket det hela, Sundlöv var ju väldigt tydlig i intervjun i GD om att dom jobbade på att TVÅ TILL skulle komma. 

Det är bara att konstatera att vår SC kör med hängslen och livrem i sina tankar om kommande säsongs nyförvärv...

Från scratch talade han om 2 nordamerikanska forwards, punkt.
Och i intervjun förra veckan var det fortfarande 2 nordamerikanska forwards oavsett vad som skulle hända med Rödins vara eller icke vara i Brynäs. Tidigare har han även hävdat 2 nordamerikanska forwards oavsett Järnkroks vara eller icke vara.

Således borde det fortfarande vara så att det är 2 nordamerikanska forwards som ska in. Om han nu inte gör en kovändning IGEN och myglar undan Rödin som en av de här forwardsen IFRÅN nordamerika (AHL). Då kan han ju fortfarande gå med ryggen fri då han värvat två från nordamerika även om Rödin nu inte ÄR nordamerikan.

Vänta å se säger alla JA-sägare, ja visst, va fan har vi å välja på?
Han gör väl som han vill, som alltid, går sin egen väg...

Men tänk OM han redan från slutet av den här säsongen hade gått ut och sagt:
- Vi SKA värva två transatlantiska forwards.
- Vi SKA stärka upp på backsidan.
- De som anländer ska vara mer poängstarka/fysiskt starka än dom som lämnar.

Om man sen visste att man kunde lita på detta så hade man kunnat vänta ända fram tills öppet hus, men som det är nu vet man ju att Sundlöv kan ändra på sina "mål" om nyförvärv flera gånger på vägen. Det är ju så frustrerande så det finns inte.

Ingen, jag säger INGEN, kan vara nöjd med hans eller lagets insats under säsongen som gick. Regerande svenska mästare. Man tappar Silfverberg, Larsson, Andersén, Ekholm och Svedberg m.fl. Spelare som skulle lira i första linan i vilket lag som helst... Plockar in Harju, Enterfeldt, Dennis Persson och en f.d. dopingavstängd målvakt. HUR han tänkte där har jag funderat på länge och ännu inte fått nåt bra uppslag som svar...

Sen kan man skylla på skador hit och skador dit! Men det blir skador under ett år, så är det och dom måste ersättas med likvärdiga spelare!
Finns väl ingen som räknar med att Djoos skulle täcka upp för LJ när hans reumatism uppdagades, eller att Nörstebö skulle kunna kliva in för Bertilsson fullvärdigt? En åt helvete för svag backuppsättning redan innan seriestart som var otroligt känslig för skador, det vet man på förhand. Men man ersätter inte de skadade spelarna förrän det är, som jag ser det, för sent. Åt helvete för sent. Tveksam backuppsättning, om möjligt ännu tveksammare målvaktsuppsättning. Då spelar det liksom inte sån stor roll vad du har framåt om det inte känns tryggt och säkert bakåt. Enkelt kan tyckas för gemene supporter (möjligen inte Huge då), men inte för en sportchef hos de regerande svenska mästarna...

70 Rodrigues: Ganska väntad sådan, vad gäller Brynäs är väl placeringen ganska korrekt. Krävs att någon målvakt förutom Honken håller stabil ES-klass. Backsidan känns bra om rätt backar får vara skadefria i år. Beträffande forwards måste de förväntat bärande spelarna vända sin utvecklingskurva drastiskt om vi ska vara på stabil slutspelsplats. Känns som om Brynäs hör till de lite svagare lagen där det gäller att få ihop kollektivet eftersom det inte finns så mycket spets att förlita sig på.

Redigerad kommentar

70 Rodrigues:

Tycker den där rankingen är rätt usel faktiskt, kanske inte så mycket fel vad gäller Brynäs iofs men märklig i många fall.

Lukas Kilström finns med på listan.

70 Rodrigues: Lukas är bäste värvningen men även Scott borde ha varit med på listan ;-)

Jag sprang på domaren Per Claesson på nattbussen igår. Det var ett möte som gjorde mig lite orolig.

Han erkände utan omsvep att Växjö och Hv71 var de lagen han gillade mest. Han kallade även Järnkrok för en "diver".

Jag sa att jag skulle hålla ögonen på han efter dessa etiskt tveksamma uttalanden.

Davey_22: hur full skulle du vilja säga att han var?

Davey_22:

Han hade rätt om Järnkrok iaf, det var ju bra. undrar när ni Brynäsare skall erkänna att han filmar trots att han är en sjukt jävla bra hockeyspelare.

« · 1579840 · »