Brynäs IF

713232 inlägg · 7953 ämnen

Silly season 18/19

« · 1900821 · » Till forumet


Sv: Silly season 18/19
bif1912: Verkar inte som det. Kanske dempzor kan ge ett svar hur man kan misslyckas med att sända årsmötet för andra året i rad? 🤔
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
atilla: Ja, jättesynd. Du får torka tårarna och söka tröst hos pappa....
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Huge: Konstigt. När jag skrev in adressen sist så stod det att kontot är borttaget. Var ju synd att det inte stämde
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
nån som vet om årsmötet sänds på youtube eller liknande?
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
atilla: Ja, du är lite efter, haha.
Som vanligt, mao..... 😉
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Huss: Kanske är lite efter nu men vad har hänt med huges konto? Ser att det är borttaget. Någon som tillslut lyckades nöta ner han haha?
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Vem tror ni blir extra målvakt nu?:(:)
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Huss: Du får ju helt gå på stats när du bedömer hur spelare kommer att prestera i framtiden om du vill, det är helt ok.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Axle San: Mmm...just nu saknar man faktiskt Huges försvarsinlägg när han trampade i klaveret.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Skrubben: fast. Tjecker i SHL. Brukar inte bli skitbra.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Huss: Såklart att man inte vet men tippning är ju an form av gissning baserat på vad man tror om spelares utveckling bland annat. Just därför att ingen vet så har ju de flesta fel.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Enaranger: Jag tror tyvärr att det där är en ruskigt bra värvning. 0.5 ppg i KHL snackar man inte bort.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Jag såg att Växjö värvat ännu ett "billigt fynd" som spelar för "småpengar".
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Axle San: "Vilka förvärv som är bra eller dåliga kan vi inte veta innan de ens spelat en match.".
Du är inte helt konsekvent i dina inlägg eller hur?
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Inkazar: ”Vi har en hel del potential på några forwards och om dom slår väl ut kan det bli bättre.

Men det går inte att ta hänsyn till när man rankar ett lag.”

Jag tycker att man självklart kan göra det, det är ju det som är grejen, att kunna förutspå genombrott och floppar.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Skrubben: Ros placerade Rögle 5a med motiveringen att Abbotts "står för något fräscht och innovativt" och sätter stor press på spelarna. Vettefan jag...
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Skrubben: jodå. Den är med. Backbesättningen är bra. Men just nu är målvaktssidan för ett mittenlag (även led eventuellt Jönsson) och forwardssidan för ett bottenlag.

Sammantaget, 8-9. Våra backar i all ära. Men jag har svårt att se att vi kommer kunna ta oss högre just nu.

Om vi får bra utveckling på Bjursa, Westfält och Boqvist (bättre än 0.5p/match) så ser det bättre ut.
Då kan vi nå 6e plats. Men det är lite för mycket spekulerande för att kunna göra en ordentlig analys.
Ska man börja spekulera i utveckling för alla lag får jag hålla på till seriestart.

Det är därför det är så förbaskat svårt att tippa en tabell inför säsong.

Flippar och floppar kan man inte ta med i bedömningen för då blir det otroligt spekulativt.

Edit:

Rögle: målvaktsbesättning för ett topplag, backbesättning för ett mittenlag och forwardsbesättning för ett mittenlag. Tillsammans med en grymt bra tränare.
Jo, jag håller dom högre än oss just nu.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Inkazar: Tog du bara med forwardsuppsättningarna i bedömningen? T.ex. skulle jag dra ner Djurgården ganska rejält med tanke på deras svaga backsida. Högström är ett riktigt stort tapp för dom. Sen vet jag inte riktigt vad du ser i Rögle? Jag tycker inte deras lag ser bättre ut på pappret än vårt.

Med tanke på att vi har SHL:s bästa backsida (säger detta helt objektiv, där varenda expert jag sett har samma ståndpunkt) så känns det lite väl magstarkt att så pass många lag skulle se bättre ut än oss.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Någon som vet om årsmötet kommer sändas på webben imorgon?
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Daniel Lövve Lö: Helt rätt Ang värvningen av Eriksson iaf sen får vi väl se vilken plats vi hamnar på det ser ju inget vidare ut nu iaf! Stör mig så inni helvete på målvaktskarusellen!
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Daniel Lövve Lö: Hockeybladet? Har inte läst men endera är det Hedlund eller Pjotr. Ingen av dom är något att ta ens lite på allvar. :)
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Inkazar: Här är det nån till som spekulerar, man får ju ta tippsen med 2 nypor salt nu när inte ens trupperna är klara=)

hockeybladet.nu/klubbar/bif/arvidsson-sa-slutar-shl-tabellen-sasongen-2018-19/
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Skrubben: utan inbördes ordning:

FBK
Luleå
Skellefteå
Rögle (!)
Fhc
HV
Dif
Växjö

Vi ligger ungefär i paritet med HV tycker jag. Därav 8-9
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Inkazar: Jag har faktiskt inte gjort en sån analys än. Berätta vilka dom 8-9 lagen är så ska jag titta närmare på det 😊
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Skrubben: när jag gör en seriös bedömning av Brynäs kontra andra lag, utan cyklopen, så rankar jag oss 8-9.

Vi har en hel del potential på några forwards och om dom slår väl ut kan det bli bättre.

Men det går inte att ta hänsyn till när man rankar ett lag.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Mattson: Det blir ju inte seriöst när man läser argumentet varför Brynäs kommer gå dåligt. Enligt honom är orsaken att man värvade Forslund när fansen förväntade sig Palushaj. Totalt ologiskt, då ersättaren för Palushaj inte är värvad än. Och samtidigt överskattar han Örebro något enormt enbart pga värvningen av Palushaj. Deras övriga forwardsbesättning är i klass med typ Moras.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Mattson: Jag tror vi kan knipa en sjätteplats. Men som du skriver, tänk om de kunde övertyga varje år. Vara ett stabilt topplag...
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Brynäsgubbe: Ros är ingen seriös skribent men det blir nog fler som kommer tippa Brynäs där nere nånstans. Fattar inte varför Brynäs har så svårt att övertyga varje år.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Brynäsgubbe: Bra. Då räknar jag med att det blir precis tvärtom.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Axle San: Är det att vända eggen mot Bengtzén om man funderar hur han tänkt?
Jag vet inte vad du läser in i mitt inlägg.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Brynäsgubbe: Tur det avgörs på isen...

Ros tankar och det jag klämmer ur mig på toa känns ungefär lika intressant att analysera
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Ros tippar oss 11.

"Men just nu är känslan att Brynäs får det oerhört tufft i SHL. Man ska nog vara glada över att Timrå och Mora spelar i samma liga."
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Zzz: Såklart olika saker vänt upp och ned på det hela och vem man är bidrar starkt till hur man väljer att tackla det hela. Vilka som vänder eggen mot BZ är lätt att gissa och tragiskt att bevittna.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Det känns väl otroligt att Jönsson skulle acceptera ett korttidskontrakt, alltså är chansen stor att vi står med kontrakt av tre etablerade spelbara målvakter halva säsongen.
Bengtzén visste att Jocke var skadad när han värvades, även om han inte visste omfattningen, han vet att Rautio inte kan stå långa serier av matcher utan att bli sliten. Är det då ett bra par?
Det jag säger är inte att sitta med facit i hand och gnälla utan hade varit ren riskminimering av Bengtzén som hade fakta på bordet.

Varför bröt man inte med Rautio? Jönsson var ju på marknaden och kan stå många matcher i rad. Då hade man kunnat ta in en svagare tillfällig ersättare till Jocke.

Bengtzén säger att pengarna finns till en till målvakt, och det är väl klart det gör om man bara tar in en spets forward mot tidigare kommunicerade två.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Bratwursten : Jo det har du alldeles rätt i.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Zappaholic: Finns en anledning att man tar paus från detta forum över sommaren, skrivs väldigt lite vettigt under dessa månader!
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
ellis: Nej jag nöjer mig inte med mellanmjölk. Men jag pissar inte ner forumet med gnäll så fort något tar emot...
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Zappaholic: Kanske det, men med all rätt i så fall. Du nöjer dig ju ständigt med utgången mellanmjölk.
Vore intressant få veta vad SB väntar på nu då, med en Palushaj borta för över en vecka sen...
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
ellis: Ingenting är champagne för dig. Allt är chateau du garage...
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
dAVydov:Jönsson är definitivt inte champagne för mig, nej.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Mrassarson: Jo men nu var det ju tänkt att vi skulle förstärka målvaktssidan rejält och i.o.m Jockes skada och ev Jönsson in så är inte målvaktssidan mycket att hurra för! Om nu Jocke kommer tillbaka i December så lär han vara ringrostig och med Brynäs tur så kommer han få ett bakslag och vara borta säsongen ut! Nä kan man bryta kontraktet så gör detta och bryt även BZ kontrakt samtidigt!
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Mrassarson: Jönsson och Honken släpper väl in ”enkla” puckar som Sandström ungefär. Fernström hade jag förträngt att vi hade i mål...
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
KulaShaker: Enligt mig, läktarcoach, så är ändå Jönsson/Rautio starkare än Rautio/Sandström och Rautio/Fernström. Tycker inte Jönsson har lika stora dalar som Sandström, en jämnare lägstanivå helt enkelt. Men helt klart ett nedköp från Eriksson/Rautio.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
dAVydov: Rautio plus Jönsson/Honken känns som om vi fram till jul kommer att ha ett målvaktspar i paritet med i fjol.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
ellis: Jönsson hade väl varit en positiv nyhet? Fast det kanske också bara är skit och piss... Antar att det beror på vilken inställning man har till saker generellt.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Skrubben: Tror ingenting på Jönsson. Men å andra sidan är jag ju född negativ.
Men jag har dels sett Jönsson när han spelade i Skövde (många år sedan, absolut) men jag ser ingen större målvakt i honom.
Dessutom var väl hans vårsäsong ganska dålig då han väl vad jag minns ett par riktiga tavlor på sitt samvete.
För mig om vi enbart pratar Jönsson och Honken så är Honken en klart mer kompetent och bättre målvakt.
Men att det ev blir Jönsson förvånar mig ingenting när det gäller Bz.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Jaha ni... när har det tänkt hända nåt nytt i den här klubben då? Nåt positivt kanske man ska tillägga. Nya tråkigheter på årsmötet eller?
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
hahii: SHL-klubbar kan ”köpa loss” allsvenska spelare med kontrakt för en mindre summa fram till 15:e juli. Tror det ligger runt 200 tusen.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Skrubben: Jönsson blev klar för AIK i slutet av maj.. eller har jag missat något?
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Axle San: Måns Karlsson på hockeysverige har uppgifter om att han ska vara tillbaka i december. Han försökte nå Stefan utan framgång dock.
Kommentera

« · 1900821 · »