Tväst: "Nu, med facit i hand är det många självsäkra kommentarer, Fasth skulle vi valt.... vem som helst skulle vi valt, bara inte det som Sundlöv hade att välja på när det begav sig.
Ibland är "vad va d jag sa" den mest korkade kommentar jag hör.
Här på Brynäsforumet är en ofta läst uppfattning att ALLA andra spelare, ALLA som inte spelar i Brynäs är bra, billiga, har inga formsvackor o blir ALDRIG skadade..... har jag glömt nåt? .... ja säkert."
Hahaha, ja dagisnivån når ideligen nya höjder härinne.
Nån sitter och skryter om att "jag tyckte faktiskt att vi skulle värva Fasth" blablablabla...
Fasth ratades av flerar klubbor och det av fullt naturligt skäl.
AIK chansade, troligtvis därför att det var den enda ES-klubben som av ekonomiska skäl inte hade råd med nåt bättre och tog en jätterövare som gick hem (den här gången).
Man får sig iaf ett par goda skratt när efterhandskonstruktörer och facit-i-hand-experter sitter och analyserar...
Redigerad kommentar
GävleLasse: "Personligen så tror jag att det rör sig om kamratskap. Sundlöv är antagligen populär inne på kansliet så man väljer att behålla honom."
Ok.
Man bangar alltså inte för att göra sig av med personer som högst sannolikt har betydligt mer gemensamt med varandra än vad man har med ex Sundlöv.
Tror att dom flesta i ledningen har bakgrund från framförallt näringslivet och i en så pass liten stad som Gävle ingår dessa personer i ett nätverk där i stort sett alla känner alla.
Menar du på fullt allvar att dessa personer, som inte är rädda för att avsätta nån av sina "vänner", helt plötsligt skulle vägra att sparka Sundlöv, TROTS att han enligt dig gör och har gjort ett dåligt jobb?
Och att denna vägran isf skulle bero på nån sorts kamratskap utöver det vanliga?
"Man har bytt ut precis allt inom organisationen utom SC."
Vilket borde visa att man inte är rädd för att agera när man anser att nån inte skött sitt jobb.
Men varför skulle man isf helt plötsligt in i det sista vägra att byta ut Sportchefen, om man anser att denne gjort ett dåligt jobb?
Jag får inte ihop logiken helt enkelt.
Redigerad kommentar
70 Rodrigues: " När det gäller Fasth så skrev jag redan innan säsongen att jag ville se honom i Brynäs."
Och det hade du naturligvis också skrytit över ifall Fasths knäskada hade gjort honom indisponibel under hela eller stora delar av säsongen?