1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742214 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 2011/12

Sv: Silly Season 2011/12

70 Rodrigues: " När det gäller Fasth så skrev jag redan innan säsongen att jag ville se honom i Brynäs."

Och det hade du naturligvis också skrytit över ifall Fasths knäskada hade gjort honom indisponibel under hela eller stora delar av säsongen?

GävleLasse: Den ända som kan försvara allt Bif har tagit sig för med sen 2000 och tycka att det är det bästa.

Kan man hoppas att Bif har 10% av Aiks inställning så kanske vi kan sprattla till idag..

1.Alla måste veta sin rol, Granis=Gris Lasse j=1á back styra och ställa och vara ett föredömme.
2.Tysken måste komma upp 50% minst
3. Slut på kompis klubben, STÅ UPP FÖR LAGET OCH VARANDRA
4. Ta avslut, sluta dutta. Alla och allt mot mål
5. VISA HJÄRTA.

"Får säga som en gammal Bif profil sa idag;
Ja om målen skulle stå i hörnen då skulle Bif vinna SM-guld varje år..."

mattiaskarlgren: sylf: "Vilken människa som helst på denna jord insåg att Bjurling/Svedberg inte håller i ES."

Och nu sitter samma personer och saknar Svedberg, som var så usel i höstas och absolut inte skulle hålla måttet.
Ja, jag säger då det...   :-)

GävleLasse: *ASG*

70 Rodrigues: Visste man inte bättre så skulle man kunna tro att huge raljerade med sig själv..

Huge:" Man får sig iaf ett par goda skratt när efterhandskonstruktörer och facit-i-hand-experter sitter och analyserar..."

Säger efterhandskonstruktionens mästare Mr Facit!

Tväst: "Nu, med facit i hand är det många självsäkra kommentarer, Fasth skulle vi valt.... vem som helst skulle vi valt, bara inte det som Sundlöv hade att välja på när det begav sig.
Ibland är "vad va d jag sa" den mest korkade kommentar jag hör.

Här på Brynäsforumet är en ofta läst uppfattning att ALLA andra spelare, ALLA som inte spelar i Brynäs är bra, billiga, har inga formsvackor o blir ALDRIG skadade..... har jag glömt nåt? .... ja säkert."

Hahaha, ja dagisnivån når ideligen nya höjder härinne.
Nån sitter och skryter om att "jag tyckte faktiskt att vi skulle värva Fasth" blablablabla...
Fasth ratades av flerar klubbor och det av fullt naturligt skäl.
AIK chansade, troligtvis därför att det var den enda ES-klubben som av ekonomiska skäl inte hade råd med nåt bättre och tog en jätterövare som gick hem (den här gången).

Man får sig iaf ett par goda skratt när efterhandskonstruktörer och facit-i-hand-experter sitter och analyserar...

70 Rodrigues:

Peja och Gurra iaf..

sylf: "Vilken människa som helst på denna jord insåg att Bjurling/Svedberg inte håller i ES."

Men nu har ju Svedberg visat tydligt vilken duktig målvakt han är om han bara får chansen, sen skiter jag i om det handlar om 3, 20 eller 55 matcher.

GävleLasse: Här måste du inse att det finns två parter, folket här inne samt Brynäs ledning. Kan ju garantera att Brynäs ledning tycker att han gör ett jättejobb.

Peja: Vi är kapabla till att dömma i viss mån. Men sen måste man sätta sig in i Sundlövs sits med de pengar han har att spendera och så vidare.. Sen om han gör ett bra jobb eller ej låter jag andra sköta.

sylf: Samma här, sätt dig in i Sundlövs jobb men hans lönebudget och gör hans jobb, jag kan garantera att du gör det lika bra som han, eller t.om lite sämre.
Det är lätt för folk här inne att sitta på eliteprospects och leta fram en lirare som gjort en massa poäng och sen nästan kräva att spelaren ska värvas.
För det första är spelaren garanterat attraktiv hos andra klubbar + att hans lön i de flesta fall är skyhög.

Sen kan man diskutera alla det andra du skrev också men Sundlöv tror på en sak och vissa här inne tror på något annat.

Sen säger inte JAG att Sundlöv gör ett kanonjobb, han gör vad jag tycker att man kan förvänta sig av honom med de medel han har att tillgå.

sylf:
Med sin börs, vad hade han att välja på när alla som nånsin ägt en målvaktsklubba fick NHLkontrakt?

Tväst: "Här på Brynäsforumet är en ofta läst uppfattning att ALLA andra spelare, ALLA som inte spelar i Brynäs är bra, billiga, har inga formsvackor o blir ALDRIG skadade"

Håller jag med om fullt ut, det ter sig smått patetiskt ibland. Däremot består faktum, att Sundlöv inte KAN bygga ett lag, han är oduglig. Vilken människa som helst på denna jord insåg att Bjurling/Svedberg inte håller i ES. Att han ändå värvade dom med Sperrle/Korhonen kvar på näthinnan är bara det värt en fot i arslet. Lagets viktigaste post sket han fullständigt i.

70 Rodrigues:
Med all denna namedropping som översvämmar ett sånt här forum så måste ju nåt slå in, men grattis, du var ju rätt ute med Fasth. Det känns ju nästan som han ensam kan få AIK att gå vidare..... eller oxå är det alla exBrynäsares förtjänst ;-)

Tväst: När det gäller Fasth så skrev jag redan innan säsongen att jag ville se honom i Brynäs.

Peja:
"skuld i cirkusen"
Jag tycker att Svedberg som förste? och Modig skulle kunnat bli bra med Peckas träning... jag kommer inte ihåg när i cirkusen Läck flyttade, men JAG tycker att Sundlöv hade en osannolik otur när det gällde målvakter.

Peja:
Nu, med facit i hand är det många självsäkra kommentarer, Fasth skulle vi valt.... vem som helst skulle vi valt, bara inte det som Sundlöv hade att välja på när det begav sig.
Ibland är "vad va d jag sa" den mest korkade kommentar jag hör.

Här på Brynäsforumet är en ofta läst uppfattning att ALLA andra spelare, ALLA som inte spelar i Brynäs är bra, billiga, har inga formsvackor o blir ALDRIG skadade..... har jag glömt nåt? .... ja säkert.

Tväst: Varför har inte Brynäs någon skuld i "cirkusen"? Det var väl Brynäs som värvade Modig... En fruktansvärt opålitlig målvakt. Och som en konsekvens av det inkompetenta beslutet tvingades Brynäs paniksigna Bjurling, även det en opålitlig målvakt. Felbeslut efter felbeslut av Brynäs.

Bissett19: Det lär dom göra, sen är ju frågan om det var Fbk:s läkare eller AIK:s som gjorde den mest korrekta bedömningen :-)

mattiaskarlgren: "om det sen är rätt eller fel är inte vi kapabla till att säga."

Det är precis det vi är, det handlar om sportsliga resultat, poäng, att vinna, att attrahera publik så dom kommer tillbaka.

GävleLasse:
Tror inte för ett ögonblick att Nordan /Kahna är billiga.... men billigare än om dom vart hela/iform. Det tycker ja är en OK chansning, men här på forumet så bjuds på hela skalan av vad va d jag sa....
Att nån överhuvudtaget kan med att anklaga Brynäs för den osannolika cirkusen man drabbades av i somras, med Modigs NHLflytt som den osannolikaste händelsen jag hört om..... de allra flesta här på HS tyckte att Modig inte ens platsar i Brynäs.

Högoktaniga spelare säger du........ det finns några lediga i Frölunda, kanske inte så billiga men, högoktaniga, har dom ivf varit.

sylf: det var ju rea!

mattiaskarlgren: Vad är vi kapabla att säga? "Heja Brynäs"?

mattiaskarlgren: Där har det stora felet... En av de största Brynäsarna genom tiderna" Meriter JA. men rätt meriter? NEJ!

70 Rodrigues: Men det gick bra att värva en förstecenter, som kom dit på kryckor och med korsbandet i en påse?!

GävleLasse: "Personligen så tror jag att det rör sig om kamratskap. Sundlöv är antagligen populär inne på kansliet så man väljer att behålla honom."

Jag tror det är lättare än så.. Klubben tycker inte som alla, dom tycker att Sundlöv gör ett riktigt bra jobb samtidigt som han är en av dom största Brynäsarna genom tiderna, om det sen är rätt eller fel är inte vi kapabla till att säga.

Bissett19: I alla fall när det gäller Rahm ;)

Huge: Jag finner ingen som helst anledning att diskutera min ståndpunkt med någon som omgående skulle stödja om Brynäs sade upp Sundlöv. Då skulle du hitta en väg att försvara även det. Du har ingen egen vilja utan är en torsk utan dess like. Har varit och kommer alltid att vara.

70 Rodrigues:

FBK hade ju Fasth på läkarkontroll t o m,men dom tyckte tydligen att Fasths knä inte var helt okej,nu valde man att satsa på Rahm och Nilstorp istället,dom ångrar sej säkert dom med idag.

Peja: Med en målvakt i Fasths klass så hade Brynäs varit med och kamperat i toppen av tabellen. Det är jag övertygad om

70 Rodrigues: Även om Fasth var skadedrabbad hade det varit en smartare chansning än Modig/Bjurling som alla redan visste inte höll måttet.

Redigerad kommentar

70 Rodrigues: ok, det hade jag ingen koll på.

GävleLasse: Visst är det så att budgeten godkänns på årsmötet. Men det är klubbdirektören som arbetar fram underlaget och det är hans uppgift att se till att den genomförs och efterlevs.

Zzz: Den här säsongen har han väl missat 10 matcher pga en hjärnskakning efter en ful påkörning.

70 Rodrigues: Men han har ju också varit skadad en del och om Brynäs värvat honom så hade han väll inte spelat på hela året med vår vanliga otur.

GävleLasse: Jag tror inte att Sundlövs budget överskreds utan att man lade en allt för stor budget till spelartruppen. Det är en väldigt stor skillnad.
Att det är klubbdirektören som får gå när man inte klarar avgå att hålla budgeten är helt naturligt. Men det enorma minus man gjorde det året var främst pga felberäkningar runt arenans kostnader.

Peja: Sundlöv tackade nej till Fasth då han ansåg att han var för skadebenägen med tanke på hans tidigare korsbandsskada.

Undrar hur det hade sett ut nu om Sundlöv hade haft fingertoppskänsla förra silly season, och rekryterat Fasth istället för Modig och Bjurling... Då kanske Brynäs hade haft 2-0 i matcher i sin kvartsfinalserie och AIK spelat kvalserien. Nåja, det lär vi aldrig få veta. Och vi lär aldrig få leda en kvartsfinalserie med 2-0 så länge inkompetensen finns kvar...

GävleLasse: "Personligen så tror jag att det rör sig om kamratskap. Sundlöv är antagligen populär inne på kansliet så man väljer att behålla honom."

Ok.
Man bangar alltså inte för att göra sig av med personer som högst sannolikt har betydligt mer gemensamt med varandra än vad man har med ex Sundlöv.
Tror att dom flesta i ledningen har bakgrund från framförallt näringslivet och i en så pass liten stad som Gävle ingår dessa personer i ett nätverk där i stort sett alla känner alla.
Menar du på fullt allvar att dessa personer, som inte är rädda för att avsätta nån av sina "vänner", helt plötsligt skulle vägra att sparka Sundlöv, TROTS att han enligt dig gör och har gjort ett dåligt jobb?
Och att denna vägran isf skulle bero på nån sorts kamratskap utöver det vanliga?

Zzz: Så vitt jag vet så fick klubbdirren gå när Sundlöv överskridit budgeten. Visst skyllde man på annat, bland annat hans personliga ekonomiska problem. Men det kan inte enbart vara detta som låg till grund för sparkningen.

Sen är det väl ändå årsmötet som godkänner budgeten?

GävleLasse: Men nu måste du ju ge dig. Du vet mycket väl att det är klubbdirektören som sätter budgeten. Sundlöv får sin del och får förvalta den efter bästa förmåga. Att säga att det är han som äventyrat ekonomin är ju direkt felaktigt. Däremot kan jag tillviss del hålla med dig om att han gjort allt för många fel satsningar.

Tväst: Det finns inga som helst garatier att det skulle bli bättre men en annan sportchef. MEN då har man i alla fall provat. Resultatmässigt så är inte risken så stor. Hur många kvalserier har vi inte upplevt med Sundlöv vid rodret?

Du verkar tro att Kahnberg och Nordan är billiga chansningar..Så att slänga ut pengar i den storleksklassen på chansningar är bara idiotiskt. Då hade jag hellr sett att man satsat på toppspelare från AS kryddat med ett par högoktaniga spelare. Och nej jag menar inte värvningar som Hutten, Clarke eller Wanvig

Huge: Logiken är väldigt enkel. Sundlöv har satt föreningens ekonomi i ett taskigt läge genom sin experilmentlusta och han borde ha fått sparken redan då.

Huge: Det behöver inte vara någon konspiration eller nånting annat.
Personligen så tror jag att det rör sig om kamratskap. Sundlöv är antagligen populär inne på kansliet så man väljer att behålla honom.

Att man inte tar sig framåt i utvecklingen verkar vara sekundärt. Det kanske är enklare att ändra målsättningen för föreningen så kan de sitta där uppe på åsen och känna sig som världsmästare.

"Man har bytt ut precis allt inom organisationen utom SC."

Vilket borde visa att man inte är rädd för att agera när man anser att nån inte skött sitt jobb.
Men varför skulle man isf helt plötsligt in i det sista vägra att byta ut Sportchefen, om man anser att denne gjort ett dåligt jobb?
Jag får inte ihop logiken helt enkelt.

GävleLasse:
Jag har ingen anledning att försvara nån in absurdum men..... när du skriver " Att mormor sedan har landat spelare som tex Ekholm bevisar ingenting"
Om de misslyckade värvningarna aldrig glöms utan tas fram när det passar så är det väl inte mer än rätt att credda när nåt blir bra?
Hietanen, Angell, Eero, Brendl.... några ex. från senare år, finns väl några till.

OM det nu är så att vi inte får fram en större spelarbudget, så kan det ju hända att nästa SC skulle lyckas ännu sämre, det kan vi ju inte veta.

Så jag tycker, håll i pengarna tills vi kan få till nåt riktigt bra (vem som nu skall kunna bedömma det) sätt press på organisationen högre upp än Sundlöv, så får vi se så småningom.
Kanske kommer det en satsning till jubileet.... hoppas kan man ju.

Att det inte finns nåt facit i en sån här branch är väl ganska solklart, och lätt att analysera.... Frölunda, med ALLA förutsättningar ...... AIK, med inga förutsättningar alls så bjuder dom HV på ett fantastiskt motstånd, så här långt ivf.
Modo köper in en trio bra spelare, plus Anders Eriksson, det kostade pengar..... flera här på HS trodde Modo skulle spela SMfinal i vår.... visst får dom spela final, men av en annan art.

Jag tycker att Sundlöv har gjort rätt som chansat med en Kahna ur form... en skadad Nordan.... allt för att spara lite pengar.
MEN, läsa av vad som står i facit går ju inte.

GävleLasse: Men ditt snack är förstås kalla fakta som vanligt, och ingen spekulation?

Jag är lite intresserad att få höra exakt vad som annars ligger bakom förlängningen med Sundlöv?
Släktskap med nån i styrelsen?
Har han hotat att döda nån? (iofs inte osannolikt med den korta stubin han har...)
Eller är det nån sorts jättekonspiration i ledningen där man försöker köra föreningen i botten, drar med pengarna och Sundlöv står kvar som målvakt?

Huge: En ren spekulation från din sida som vanligt. Hade Sundlöv verkligen tagit Brynäs framåt så hade jag kunnat hålla med men så är inte fallet. Att säga att laget gått framåt de två tre senaste åren kan man inte med tanke på att Sundlöv var chef när man gick bakåt i utvecklingen och är alltså huvudansvarig för detta. Att uppnå status quo är inte att föra laget framåt. Hans kompetens räcker inte för att ta ett steg till. Tränarvalet till nästa säsong är mer än bevis för detta.

GävleLasse: En nytillsatt arbetsgivare kanske konsulterar personer som är skickliga på området, om arbetsgivaren nu är seriös.
Inte konstigare än att andra arbetsgivare anlitar expertis när dom är osäkra.
Bara en tanke...

Huge: "Tänk om det är så enkelt att han har gjort ett bra jobb med sina förutsättningar och därför sitter kvar?
Behöver det vara svårare än så?
Inte konstigare än att vilken arbetsgivare som helst gärna vill ha kvar kompetent folk och arbetsgivaren är väl den som bäst kan bedöma hur en anställd skött sig?"

Förutsättningarna är ju att snubben haft en jävla massa miljoner att laborera med. Mindre är några andra, men även mer än några.

Är det verkligen arbetsgivaren som är bäst lämpad att bedöma detta? En förening som ÄR medlemmarna, som är resultatbaserad, och då menar jag inte i + eller - på kontot!

Huge: Konstigt uttalande från en som säger sig ha fullt förtroende för hela ledningen.

Nu är det ju arbetsgivaren som bytt ut sig själva så att säga. Hur kan en nytillsatt arbetsgivare göra den bedömningen?

Redigerad kommentar

« · 1360253 · »