sylf: STÖTTE såklart.
Sen vete fan om det räcker för att locka honom till Brynäs... :-)
Har iaf gjort det jag kunnat för att hjälpa Sundlöv i jakten på en ny NHL/KHL-back. Stötte på Daniel Tjärnqvist igår på ett café här på Lidingö, en otroligt sympatisk och öppen person.
Vi hade ett givande samtal om ditten och datten och jag försökte självfallet få honom att rita på för Brynäs, nu när han bestämt sig för att flytta hem, mest pga sociala skäl.
Jag bad honom flera gånger att ringa vår Sportchef, så nu vet ni vem som ska ha cred om Tjärna lite oväntat syns i laget framåt höstkanten.... :-)
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Anders Berg: " vilket, utåt sett, känns mycket märkligt. 7 backar hade räckt långt, nu kommer man stå med 9 backar (när NHL-backen skriver på). Det blir dyrt, men Brynäs upphör aldrig att förvåna."
Hur vet du att det kommer att bli dyrt?
Kan lika gärna bli dyrare i det långa loppet att inledningsvis köra med 7 backar, åka på en eller ett par backskador och sen stå där och försöka värva nytt i ett sent skede när det kanske inte finns så mkt att välja på?
Finns massor av saker som talar FÖR att signa Carlsson, inte minst sportsliga.
Men du upphör aldrig att förvåna med dina tvärsäkra påståenden, grundade på noll insikt, kunskap och erfarenhet.
Jag trodde alla hade läst det här. Här förklarar Sundlöv hur man tänker, Jonathan Carlsson är inte Ekholms ersättare utan man tar in honom för att vara på den säkra sidan. Backar kan bli skadade i början på serien eller vad som helst.
Söker ni en ersättare till Ekholm nu?
– Naturligtvis letar vi, och söker efter en ersättare till Mattias Ekholm, säger Micke Sundlöv. Vi kommer inte att kasta oss in i något som innebär att vi tar ett beslut om en dag eller två dagar, kanske inte heller på en vecka eller två veckor. Det kommer att få växa fram, och det viktiga just nu är att vi hittar rätt spelare.
– Det kan till och med bli så att vi avvaktar tills efter serien har startat, och ser hur det går för Mattias i NHL, om vi inte hittar något under resans gång som känns 100 % rätt.
Kommer ni bara att ha sju backar i truppen?
– Det vi kanske kommer att göra, för att vi inte ska sätta oss själva på pottan, är att säkerställa att vi har åtta backar i truppen när serien drar igång, säger Sundlöv. Vi för just nu en diskussion med Jonathan Carlsson, och att signa honom skulle kunna vara en möjlig lösning för att vi ska ha åtta backar i truppen. Han är absolut ingen ersättare för Ekholm. Så även om vi gör så, kommer vi att fortsätta leta efter en ersättare till Ekholm.
Anders Berg: "Jag tycker dock att Carlssons löneskostnad känns onödig för Brynäs del. Men vad vet väl jag? Huge vet nog bättre."
Det enda jag vet är att beslutet att signa Carlsson har tagits av personer med insikt, kunskap och erfarenhet av att jobba med just värvningar kring laget.
Ngt som du är i total avsaknad av.
Det viktiga är om Brynäs anser lönekostnaden vara onödig eller inte.
Man har uppenbarligen ansett den vara motiverad.
Redigerad kommentar