1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741928 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 2011/12

Sv: Silly Season 2011/12
70 Rodrigues: Aa okej men till brynäs kommer han inte tror jag ;)

RubinCarter: Riktigt plumt att säga något som media kan gotta sig i.

Har Widde sån kärlek så har han inget i Bif att göra P U N K T.
Detta kommer media att grota ner sig i var så säkra.

Visar hur illa mediatränade dom är dessutom..

henke1: Ja ni brynäsfans är ju så otroligt farliga, vad ska ni göra spränga hans bil och sätta upp en banderoll "Avgå Widing" -.- Herregud.

F.ö tycker jag det är ett idiotiskt uttalande, liksom orka hålla på, vad fan tjänar man på det där uttalandet, man ska alltid hålla den klubben man är i först och inte hylla dom man nyss lämnat för att dissa dom man kommer till, men tror inte direkt han ligger illa till. Men jävligt onödigt är det.

Lindström: Förvånande att han vågar gå ut och säga så när han vet att han ligger risigt till bland brynäsfansen redan!

jompa_19: Läs det här!!

jompa_19: han blev precis dumpad av Chicago och ligger på free agent listan nu. Är han ledig i Oktober är det en drömvärvning men inte helt orealistisk.

70 Rodrigues: ""– Jag vill ändå passa på att ge en eloge till Djurgårdspubliken. Det var det häftigaste jag varit med om och det kommer jag nog aldrig få uppleva igen. All respekt till Brynäsfansen, men jag tycker att Djurgården har Europas bästa klack"

Vafan..

Töm å glöm blixtsnabbt Widde annars så skeppar vi dig till jul så kan du få sitta med myspinne i Difs bås.

henke1: HAHA! Han ska till Chicago lr nått ;)

Jajjen: Hot är aldrig tillåtet och jag har alltid tagit bort sådana inlägg samt tagit ett privat snack med personen i fråga. Jag vet inte om du syftar på något speciellt inlägg som jag kanske har missat, det må vara hänt, att jag missat något någon gång. Men som sagt, hot kommer aldrig tillåtas. Det finns ju en regelbok som vi följer.

I samma regelbok står det även att man inte ska skriva inlägg som saknar intresse för övriga, därav mitt senaste inlägg. Jag tyckte att det blev en allt för omfattande diskussion om saker som saknar intresse för övriga helt enkelt.

Vi ska inte diskutera moderation här i det öppna forumet egentligen heller, enligt samma regelbok. Kände att jag ville bemöta ditt inlägg nu i alla fall. Har du synpunkter och åsikter om modereringen framöver så tar vi det privat :)

Redigerad kommentar

Jajjen: Jompe lämnade landet också, han for över till Australien för att fortsätta jobba som Professor :-)

mk: ”Nu väntar jag bara på en sågning som säkert är en halvsida lång och som innehåller i stort sett ingenting, mer än en massa motfrågor.

Exakt det som vår store sagoberättare (Jompe), tyckte så illa om, så att han sa upp sitt konto här. och som är så FRUKTANSVÄRT tråkigt att läsa.”

Nu när du ändå tar upp frågan kan det vara läge att nämna det främsta skälet till att Jompe la ner verksamheten här:

1. Den obefintliga respekten för Den Gamla Damen.

Och det kan vi väl knappast lasta Huge för?

MarcusElving: Skönt att se en moderator på banan. Det är aldrig för sent att ta fram sopkvasten. Men när du tar fram kvasten så kunde du ju ge dej på nåt som känns lite mer belastande. Några inlägg om en gilla-knapp kan väl knappast vara det värsta du läst härinne bland alla hot och invektiv. Eller ska HS-reglerna tolkas så? Att vara tjatig innebär hot om avstängning medan förtäckta och oförtäckta hot är helt ok?

mk: "Efter att ha läst den senaste tidens icke- debatt om absolut ingenting.
Så framstår det tydligt och klart att Huge bara blir mer och mer ensam."

Ajfan.
Tycker att det verkar vara rätt så många som håller med mig om att den där plus/minusfunktionen lika gärna kan skrotas då den oftast missbrukas och därmed inte fyller nån större funktion.
Så jag vet inte om jag är så speciellt ensam i det här fallet.
Eller var det nån annan "ickedebatt" du avsåg?

I övrigt kunde jag inte bry mig mindre.
Jag ser det snarare som hedrande att bli utpekad som ensam i ett träsk av mestadels skitkastande gnällkärringar, som tror att man vet allt, och att man framförallt vet bättre än erfarna och utbildade tränare/ledare.

I rättvisans namn bör nämnas att det även finns många nyanserade och vettiga skribenter härinne, som jag vet håller med mig i mångt och mycket.

Så när det kommer till kritan så tror jag du och dina sektmedlemmar ändå är relativt ensamma, även om ni hörs mest.
Och tomma tunnor brukar som bekant skramla mest...

70 Rodrigues: Nu väntar jag bara på en sågning som säkert är en halvsida lång och som innehåller i stort sett ingenting, mer än en massa motfrågor.

Exakt det som vår store sagoberättare (Jompe), tyckte så illa om, så att han sa upp sitt konto här. och som är så FRUKTANSVÄRT tråkigt att läsa.
Tyvärr är han inte den ende att ha slutat här.

mk: *ASG*

mk:

HAHA

mk: *ASG*

Peja: Efter att ha läst den senaste tidens icke- debatt om absolut ingenting.
Så framstår det tydligt och klart att Huge bara blir mer och mer ensam.
Inte för att han är dum i huvudet (som vissa påstår). utan för att hans enda
uppgift i GBn verkar vara att tycka tvärtemot vad alla andra tycker.

Huge.Du skulle passa utmärkt som informationsminister i Nord-Korea.

Det är ju bara att säga att, ni lekmän har ingen aning om hur Den Ende
resonerar. Och lita på dom som bestämmer.

Och som CV, kan du ju skicka med dina inlägg härinne.

Det finns ingen mer lämpad på denna jord för jobbet!

Snacka om svart eller vitt... Frölunda vann lika många matcher som Brynäs i förra säsongens elitserie, men i Frölunda lyckades ingen och i Brynäs lycakdes alla ;)

Huge: tömmernes

Huge: Som nyans kan man ju säga att Hansen som du redan gett godkänt för förra säsongen hade hamnat på 12:e plats i den interna poängligan.

Visserligen ingen center som skall producera mycket poäng men man får ha i åtanke att han ändå spelade en hel del PP så mer än 7+7 bör man kunna prestera tycker jag.

Honken är jag kluven till. Spelar han i Brynäs för att han verkligen VILL eller spelar han i Brynäs på grund av att han vill hem till Valbo och då är Brynäs den bekvämaste (den enda) lösningen?

Honken var inte bra sista säsongen han spelade i Brynäs och var petad under långa perioder i Frölunda. Man har hört påståenden om att han inte fick hjälp av backarna i frölunda. Vad kan man vänta sig för hjälp av Brynäs backar? Backbesättningen skrämmer ju inte slag på motståndet direkt.

Jag lägger en slant på att Widing är den bästa värvningen. Att han inte skulle prestera i DIF hade man på känn. Han var inställd på att spela i Schweiz men hamnade i DIF, vilket var en nödlösning.

Huge: Prisa gudarna :-)

foppa78: Det komiska med listan enligt min mening är vårt enda bidrag: Honken.
Han klassas som flopvarning, när han enligt min mening (OBS Tony: min egen åsikt och dessutom inte med facit i hand...) är vår viktigaste och bästa värvning så här långt.
Motivering till att han riskerar att floppa i Brynäs skulle tydligen vara att han inte lyckades så bra i Frölunda.
Nämn nån spelare som öht lyckades i Frölunda förra säsongen?   :-)

Redigerad kommentar

Huge: Vad sa MarcusElving Igår?
Kanske skulle ta å snäppa till dig.

Redigerad kommentar

70 Rodrigues: Varför ens försöka diskutera med mannen som inte har en åsikt än mindre nån koll.

Samma "geni" som anser att Hansen är en av dom bästa i ES. För att inte tala om hans försvarande av densamma som point i PP.

Eller Svanberg som var årets backvärvning..

70 Rodrigues: Nopp och jag vet inte om vi har någon som skulle platsa in på den listan heller för vi har ju en del frågetecken tycker jag iaf!"

Burken: Snedvriden jag tyckte den såg ganska rak ut ja?

Huge: Praktiskt svar när man inte har en susning.

70 Rodrigues: Snarare en fråga om ork än kunnande...

Burken: " Totalt snedvriden artikel."

Nja, helt snedvriden är den ju inte.
Finns ett par spelare som oavsett behov i resp lag, borde förstärka laget ifråga alla dar i veckan.
Tänker på ex Wallin och Tjärnqvist.
Finns säkert ett par till...

Huge: Du kan alltså inte svara?

70 Rodrigues: "Tillskillnad från dig så vågar ja ha en åsikt innan jag har facit i hand."

Tja, med tanke på alla korkade åsikter du haft härinne genom åren så håller jag med: du är modig som vågar...

Huge: "Vilka värvningar som ev varit tveksamma, med facit i hand, känns inte speciellt intressant att diskutera.

Om man inte heter Rodrigues och tycker att allting är tveksamt..."

Tillskillnad från dig så vågar ja ha en åsikt innan jag har facit i hand.

Bevisa att jag tycker att allting är tveksamt??

T T: Stämmer i princip.
Men här gäller det ju en artikel som känns onödig och helt i stil med den fråga Rodrigues ställde.
Det intressanta är ju det som Burken pekar på och inget annat.
Vilka värvningar som ev varit tveksamma, med facit i hand, känns inte speciellt intressant att diskutera.

Om man inte heter Rodrigues och tycker att allting är tveksamt...

T T: Haha. Ja i alla fall om man skall övertolka Huge som aldrig vågat sig på att tycka något utan kör sitt mantra.

Sen kan man ju tillägga att Sundlöv inte verkar ha sett hålet i defensiven i årets upplaga avBrynäs. Ett hål som varit där sedan Chris Philips åkte hem.

Burken: För att klassa en artikel som tveksam eller inte måste man ha samma kunskaper, insyn och tillgång till de förutsättningar som journalisten haft vid skrivtillfället.

70 Rodrigues: Känns som en rätt onödig grej att göra.

Burken: Ja du får väl maila han som har gjort rankingen?

70 Rodrigues: Totalt snedvriden artikel.

Frågorna som bör besvaras är:
Vilket lag har ersatt ev. förluster bäst och vilket lag har kompletterat sin trupp med spelartyper som saknats.

Johnny Bravo: Fan vad jag väntar på säsongsstarten nu för i det här jävla pisslandet är det ju fan ingen ide att ha semester, regn,regn och åter regn fyfan vad less jag blir!!!

70 Rodrigues: Hur kan någon sätta minus på Huges inlägg??

Ha ha det är ju ett klockrent Huge inlägg som jag Visste skulle komma o med ungefär exakt dom orden.

Själv tycker jag att det är fantastiskt.........på nåt konstigt sätt :)

bradberry: Du fick ett + av mig, pilutta dig :-)

bradberry: +1 på de!

Plus- och minus-funktionen på HS är väl ändå ett stort jävla skämt... Särskilt när man inte kan se vilka som klickat vad.

Känslan är att dessa bedömningar totalt förbiser inläggets innehåll och istället helt och hållet baseras på VEM som skrivit.

Löjlig pajasfunktion som borde tas bort eller förändras.

Så... Dukat för minustryck.... Come om! Hit me! ;)

70 Rodrigues: Avd; Jag har ingen åsikt.

Huge:" För att klassa en värvning som tveksam eller inte, måste man ha samma kunskaper, insyn och tillgång till de förutsättningar som Sundlöv haft vid värvningstillfället.
Därför blir din fråga egentligen ointressant.

Men visst har man som lekman varit lite tveksam många gånger, när man vet att ex Niklas Lidström är ledig och Sundlöv istället värvar Peter Nolander eller nåt annat"

Men herregud människa????

« · 1387840 · »