1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741632 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 2011/12

Sv: Silly Season 2011/12
70 Rodrigues:
Sportutbudet är inte dumt i huvudstan, det får man medge..

Clubsport: Det enda som är fel är väl att Brynäs inte finns där :-)

70 Rodrigues:
Sant men dom gör ändå 5-6 besök där under säsongen.

Clubsport: 20 besök för lite ;-)

70 Rodrigues: Ja vi kan ju alltid sammåka en 35 mil iaf hehe!!!

70 Rodrigues:
Dom får gärna utlokalisera lite matcher till Västerås också..
Undrar just vilken arena Brynäs har uppgett som reservarena?
Det måste man ju uppge i fotbollen är väl likadant med hockeyn tror jag.

Clubsport: "arnio:
Jag är en av dom seriösa Brynäsarna som alltid stöttar laget så du vet det till nästa gång."

Skönt att höra.

70 Rodrigues: "arnio: Så att tycka att allting är fine and dandy oavsett om så inte är fallet är alltså den enda rätta åsikten??"

Nä men man hånar ju inte bara för att allt inte är på topp inom föreningen. Att kalla spelare och ledare för olika elaka öknamn är inte ok. Att ha åsikter är ok men inte att håna och mobba spelare eller ledare i den förening som man säger sig stötta.

Sundlöv, Hansen och NC är exempel på de som bespottats och det är INTE ok.

Att vissla ut laget på matcherna är inte heller bra tycker jag, oavsett hur kasst de spelar. Det finns liksom två vägar att gå i motgång, håna eller stötta. En tredje finns kanske också och det är att ignorera laget vid motgång, alltså ge sjutton i att kolla på matcherna då förstås.

arnio: Du gör på ditt sätt o jag gör på mitt sätt. Sen har du ju faktiskt mer än en gång vräkt ur dig skit mot laget, så kasta inte sten i glashus.

70 Rodrigues:
Om vi för enkelhetens skull säger att jag är en "lallande kappvändare", boende 60 mil från Gävle...... så beskriver jag den lilla nytta jag gör för Brynäs så här.

Medlem..... besöker 2-3 matcher i LA / säsong.... köper lite prylar dåådå...... talar väl om Brynäs som förening o organisation ( junissatsningen t.ex.).... har lyckats locka med några stycken på hockeyresor till Gävle..... försöker hålla ställningarna när Brynäs besöker Scandinavium.

Det är ju egentligen inte speciellt mycket..... men det är det lilla jag bidrar med från min plats.

Då undrar jag om du, eller nån annan som inte erkänner er till lallandets gäng har lust /kan beskriva vad ni bidrar med genom att va kritiska o klagande på det mesta som Brynäs sysslar med?

OBS. det är OK att ha åsikter som inte hyllar ALLT som Brynäs gör.

70 Rodrigues: "Du gör på ditt sätt o jag gör på mitt sätt. Sen har du ju faktiskt mer än en gång vräkt ur dig skit mot laget, så kasta inte sten i glashus.

Det var ju dumt gjort av mig i så fall, jag ska fösröka att skita i toaletten nästa gång då och även vara försiktig när jag befinner mig i glashuset.

Tväst: "Då undrar jag om du, eller nån annan som inte erkänner er till lallandets gäng har lust /kan beskriva vad ni bidrar med genom att va kritiska o klagande på det mesta som Brynäs sysslar med?

OBS. det är OK att ha åsikter som inte hyllar ALLT som Brynäs gör."

Om det nu är spelare och ledare som är här inne och läser så bidrar väl du/ni med glädje och jag/vi med att spelarna blir förbannade och knyter näven och vill göra det bättre :-) Ett annat scenario är ju att ingen spelare eller ledare är inne här och läser och då bidrar vi båda med nada.

70 Rodrigues:
Så kan d va...... en kombination av piska o morot funkar väl bra i andra sammanhang..... o ifall ingen spelare/ledare läser så spelar det ju inte så stor roll.
Då återstår bara att vi fans retar upp varandra...... o det har vi ju lyckats ganska bra med hittils ;-)

Tväst: Tycker att piska och morot alltid fungerar, fråga mina elever och när det gäller att reta upp varandra här i gb:n så är vi nog bäst på hela Hs, alltid något :-)

70 Rodrigues:
Visst, Brynäs gästbok överträffar 45 års sportdiskussitioner med råge...... många hårda duster har det varit..... Frölundare, Leksingar, Karlstadbor o Stockholmare har fått vad dom tålt, men aldrig har tonen varit så rå och hånande som här. Att man sätter hånande öknamn på de egna spelarna är nåt helt nytt för mej. Men jag skall inte bry mej mer.

Tväst: Det låter/ser värre ut än vad det är. Vi är ju alla olika, en del tänder till fort som fan och vräker ur sig långa haranger av svordomar och okvädesord men det går över relativt snabbt iaf för mig ;-) och en del bryr sig nästan inte alls när det förloras matcher m.m. Jag verkligen hatar när Brynäs förlorar och det gäller även träningsmatcher på försäsongen och det tar sig uttryck genom svordomar och för vissa andra otrevliga ord. Men som sagt det låter och ser värre ut än vad det är.

arnio:
Så exkludera mig nästa gång du kritiserar att jag ifrågasätter Widings kärlek till Blue Saints så är vi kompisar igen...

LG Jansson tycker iaf att Brynäs lyckats bäst...

70 Rodrigues: "Sen finns det ju vissa lallare här i gb:n som verkligen tror att han uttryckte sig så för att hetsa Brynäsklacken till att göra det bättre,"

Jaså, vilka då?
Det verkar däremot finnas EN jättelallare som inte kan läsa innantill.
Så hä skrev jag:

"Widing har snarare varit smartare som, omedvetet eller medvetet, försökt höja temperaturen och dessutom få våra egna fans att öka trycket i hemmaarenan"

Jag tror således inte nånting, tycker bara att hans uttalande känns smart om han nu velat hetsa brynäsklacken.
Och detta oavsett om Widings avsikt med uttalandet har varit medvetet, dvs avsiktligt, eller om det varit omedvetet (oavsiktligt).

Svårt det där med läsförståelse....

Linström_92: Gott!

Linström_92:

Spännande. MrMadhawk brukar ju ha rätt.

henke1: Äh...Sundlöf verkar ju måttligt intresserad nyss...Ska vi tro på ryktena? :-)

Vore intressant att få veta vem han menar.

"Tidigare idag så kunde jag berätta att Brynäs hade en back på gång.
Kan det vara så att Sundlöv lägger en stöt?
Jag hörde själv ett namn som kändes som ett riktigt rejält långskott till Brynäs precis. Det måste jag forska i. För mig känns det otänkbart. Tror inte ens på det själv. Så det tänker jag inte släppa, av den anledningen. "

65selander: Salming ;-)

65selander: The return of the king:

SIMON SKOOG!!!!!

sylf: *ASG* eller varför inte Ola Svanberg ;-)

70 Rodrigues: Pekkala, Ström, Svanberg, Clarke mfl. Bara att ta nån ur högen:-)

65selander: Riktigt intressant iallafalla!

Ja, det här var spännande. Undra om Sundlöv har någon smällkaramell på gång i smyg eller om det bara är uppförstorade rykten utan någon riktig källa.

Intervjuer med några spelare och tränare! Målet för denna säsong, Sm-Guld!

svtplay.se/v/2490321/intervju_med_brynastranaren_tommy_jonsson

dahl85: Finns även ett kort inslag från TV4.

Linström_92: Tveksamt. Jag har svårt att tänka mig att Brynäs "vi har aldrig pengar" skulle få alla konkurrenter att dra sig ur endast med ekonomiska medel.

Venom: Lavander är kanske med och hjälper till att få över Janne?

Venom: Ja det är väll lite så jag tänker jag med.

Linström_92: Jag skulle bli jävligt förvånad om janne kommer till oss!

foppa78: Man kan ju hoppas på Chris Phillips. Jag vet om att han har kontrakt men Dacke kanske har lockat tillbaka han, tyckte också att jag såg Dacke gladare än någonsin idag på intervjuerna ;)

En grymt bra mål, dock inte särskilt realistiskt, tyvärr!!!

70 Rodrigues: Tja, med Niinamaa och en återvändande Ekholm i laget, varför inte?

Huss: Det är stor skillnad på ett med Brynäs med Niniimaa och Ekholm i laget och ett Brynäs utan de två nämnda.

Huss: Kanske det är Skrbek som Sundlöv drar i. En spelare som kommer från en misslyckad säsong och söker revansch passar väl in i Sundlövs profil. Niinema spelade för bra förra säsongen för att vara ett troligt brynäsförvärv.

70 Rodrigues: Jo, så är det. Men uppenbarligen är ett förvärv på väg in och det är väl ganska troligt att Ekholm inte tar en plats i Nashvilles starka trupp och därmed står det mellan AHL och Brynäs.

arnio: Inte helt omöjligt. Men Skrbek är en chansning med tanke på hur skadebenägen han är. Sen är det väl också en avvägningsfråga för Sundlöv när det gäller skillnad i löneanspråk och vad Brynäs plånbok tål.
Men samtidigt så kommer säkert en spelare som Niinamaa bidra till ett ökat publiksnitt så det beror på hur sportchefens ekvation ser ut.
Speciellt om den skall rimma med Jonssons och truppens målsättning....

Huss: Jag tror på en storvärvning!

Det var någon på GD som trodde det var Jean-Luc Grand-Pierre. Hade inte varit en liten besvikelse!

Redigerad kommentar

Hescores: Ska de värva en hårfrisör ;)

RavenLord: Min fru har en Jean-Luc Grand-Pierre väska, den var svindyr.

Som sagt, ett grymt mål men tyvärr inte realistiskt. Så länge Sundlöv är våran sk sportchef med beslutande rätt så kommer vi ALDRIG att ta oss förbi kvarten, så är det bara. Sen får folk kalla mig för medgångsfan m.m. Har haft rätt i mina tips dom senaste 10 åren och jag kommer TYVÄRR att få det igen. Vi slutar 7:a och åker i kvarten. Värvningarna som har gjorts skrämmer föga. Gunderson, Widing och "Honken" är bra värvningar, resten är dussinlirare, som vanligt när det gäller Sundlöv.Det enda som skulle kunna hjälpa oss till en bättre placering är om Niniimaa ritar på samt att Ekholm blir utlånad, det kan vara skillnaden mellan kvart o semi..... Rock on!!!

« · 1388115 · »