1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743574 inlägg · 7967 ämnen

Silly season 2012/2013

Sv: Silly season 2012/2013
Bissett_19: Hmm, undrar hur Sundlöv resonerar nu?

Rohdin spelade till sig ett nytt kontrakt idag?

Molin mellan Wännström och Silfverberg. Visste vi det?

70 Rodrigues: Visst hade Himelfarb platsat i Brynäs. Men han är ju relativt oprövad för att gå in i en 1:a eller 2:a kedja i eliterien och vi behöver inga fler spelare till en 3:e kedja. Jag kräver bättre ersättare till Larsson, Silfverberg och Lauritzen.

Zzz: Himelfarb hade jag inte tackat nej till.

70 Rodrigues: Av dessa fyra var det bara Hjalmarsson jag hade velat ha till Brynäs. Tiderna förändras, jag minns för några år sedan när man satt och dreglade över samtliga värvningar som HV, Frölunda, Färjestad och Linköping gjorde.

Hoppas verkligen att Granström stannar. Han är en kommande Brynäslegend tror jag. Han kan bli en riktig mr Brynäs. Nä se till att ro hem honom på ett nytt 3-års.

70 Rodrigues: Jag kan bara hålla med. Jag tror han mer än väl  skulle kunna fylla ut luckan efter någon av våra duktiga spelar som sticker över Atlanten.

Det här yrvädret hade jag gärna sett i Brynäs, visserligen så misslyckades han i KHL men producerar duktigt i AHL. Han har dock svårt att ta en plats i NHL så jag tycker Brynäs kunde vara ett alternativ ;-)

Anders Blank: Enterfeldt är klar. Tänk på att han är center.

70 Rodrigues: Ja verkligen, också Ryan Lasch som lira i SSK härom året skulle passa i hos oss men jag såg att han har kontrakt med Pelicans även nästa säsong.

Brynäslegenden: Vesce har jag önskat till Brynäs sedan han spelade i Rögle, grymt bra lirare, skulle passa klockrent hos oss.

mattias - 74: Läste också det men hoppas att vi kan sno honom.

Brynäslegenden:

Han ryktas väl till Rögle inför kommande säsong också tror jag !

Den här lirarn vill jag se i vårat lag nästa säsong

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4342

Blir ruggigt besviken om Granis väljer fbk framför oss.

2011/12        2012/13

Dackell        Bergfors
Granström    Engqvist
Hansen         Granström
Johansson    Hansen
Järnkrok       Johansson
Larsson       Järnkrok
Lauritzen    Kempe/Åberg/Enterfeldt
Lavander      Lavander
Nordquist   Molin
Ollas            Ollas
Rohdin         Rohdin
Silfverberg Thuresson
Widing         Widing
Wännström  Wännström
                  Lindholm (i J20, men backup till A-laget, han är ju trots allt bara 17 år).

Redigerad kommentar

Andreas Dackell  vs. Niclas Bergfors
Johan Larsson  vs. Andreas Thuresson
Sebastian Lauritzen vs. Emil Molin
Jonas Nordquist  vs. Andreas Engqvist
Jakob Silfverberg vs. Pontus Åberg/Mario Kempe/Sebastian Enterfeldt

5 ut och 5 in...
Granström hoppas jag verkligen stannar, sen får vi se vem som ersätter Ekholm.
Andersén vill jag också ha kvar.

70 Rodrigues:Ja vill man inte betala marknadsmässig lön så flyttar spelare. Tycker Sundlöv har betalat fel spelare på tok för mycket..

Skitstöveln: Det hoppas jag med :-)

70 Rodrigues: Får hoppas att dessa källor har rätt :] Bergfors ser jag mer än gärna i en svart/gul/röd tröja till hösten!

Skitstöveln: Vill inte avslöja dem. Men samma källa/or gav mig infon om Granström och Nordan innan det kom ut i media. Det kommer med all säkerhet att skrivas om det i media snart.

70 Rodrigues: Källa på dom viskningarna?

70 Rodrigues: Skulle vi få hit Enterfeldt, Thuresson och Bergfors så skulle jag jubla. Grymma nyförvärv.

Förluster och ev förluster: Silfverberg, Ekholm, Larsson, Granström, Lauritzen, Nordqvist.

Ev nyförvärv: Enterfeldt, Thuresson och det viskas om Niclas Bergfors och Pontus Åberg.

mattias - 74: Pengar? Jag tror nog att Sundlöv är beredd att möta Granströms krav på lön, inom rimliga gränser då såklart. känns så. Han är viktig för laget.

Jag tror inte att han kan kräma ur så mycket mer pengar i Färjestad än vad han kan göra i Brynäs.

Redigerad kommentar

MarcusElving:

Pengar?

Brynäslegenden: Granström bekräftar bara att det finns intresse från andra klubbar. Spelar man i Sveriges bästa, eller näst bästa, hockeylag så är det stor chans att andra lag vill köpa ens tjänster. Helt naturligt. Sundlöv kommer nog att få betala mer för samma spelare om det ska skrivas nytt kontrakt.

Brynäslegenden: Ja precis! Han lär väl bara säga att han inte har någon kommentar säkert.

MarcusElving: Håller med. Varför i hela friden skulle han lämna för Färjestad och framförallt Luleå? Måste vara en hockeyspelares mardröm att spela i Luleå. 

Blir jätteintressant och se webbtv klippet med Granström lite senare.

70 Rodrigues: Hoppas verkligen att det blir utlandet om han ska lämna, det skulle kännas konstigt att spela mot honom.

Fattar inte varför han skulle vilja flytta till en annan ES-klubb? Jag menar, så jävla mycket mer pengar lär han väl inte få i en annan ES-klubb. Han får ju ganska bra med istid i Brynäs också.. Han har spelat i Brynäs/bott i Gävle i fyra år och är säkerligen väldigt rotad socialt på sidan av hockeyn.

Undra vad motivet är? 

Nej, skulle bli besviken om han lämnar för en annan ES-klubb.

Redigerad kommentar

MarcusElving: Även Luleå och utlandet har nämnts.

Granström placeras i Färjestad till nästa säsong. Vad fan ska han dit och göra, Färjestad av alla lag? 

Smakar surt!

Kan Brynäs vara en av klubbarna?

Peja: Sen 99 typ...

Dessutom verkar det som Brynäs medvetet låter SAIK ta på sig favoritstämpeln. Inte helt fel faktiskt. SAIK skall ta igen det förlorade guldet från förra året. Brynäs, nja, det är väl mest spelarna själva som haft målsättningen med guld, något externt tryck annat än att gå till semi har inte funnits. Allt att vinna, inget att förlora.

Därför vinner Brynäs!

foppa78: Jepp, kommer nog bli riktigt skoj faktiskt. Roligare än på några år.

arnio: Silly season efter denna säsong lär bli riktigt spännande!!!

Treklövern1912:.....och Wikegård tror kanske eventuellt på SAIK..

arnio: Har hört att han var otroligt bra i Kallinge. Jag har inte sett honom i Kallinge, men som junior hade han lite för dålig rörlighet för att kunna spela i ES. Borde kunna bli bra på sikt om han fortsätter att jobba hårt...

Peja: Hassel är definitivt en kille som Brynäs bör hålla koll på. Ett par år i Allsvenskan kan vara vad han behöver och Elitserien är ingen omöjlighet för honom i framtiden.

arnio: Morgan Hassel kanske också ska dit, Örat har fortsatt bra koll på Brynäsare...

Kanske inte sådär jätteintressant men Emil Sandin är på väg till Almtuna.

sylf: Och Dalälven stavas med stort "d", tänk att man ska behöva lära vuxna människor Svenska, klass 2....    ;-)
I övrigt tillhör Gästrikland som sagt de landskap som går under benämningen "Norrland".
Dit räknas dock konstigt nog inte Dalarna, trots att landskapets absolut nordligaste del ligger på samma breddgrad som Njurunda utanför Sundsvall.
Märkligt, men så är det...   :-)

Bissett_19: Haha, ja.. Jag bodde i Härnösand innan jag flyttade till Gävle, det ligger 5 mil norr om Sundsvall. Då bodde jag i Norrland i alla fall!

mattias - 74: Norrland börjar vid dalälven, alltså vid Älvkarleby, c:a 3 mil söder om Gävle. Tänk att man ska behöva lära vuxna människor Geografi klass 2!!

sniper:

Norrland börjar väl rent geografiskt nånstans i Östersund. Dvs nånstans mitt i landet ;)

Redigerad kommentar

« · 1490785 · »