Riktigt kul att Sundlöv vågar satsa på Dansk. Det finns som många här skrivit att det finns en osäkerhet med en så ung och oerfaren målvakt och det håller jag med om. Men jag tycker det sänder helt rätt signaler från den klubb som vill vara ledande gällande förädlandet av juniorer. Det gäller att fortsätta visa och inte bara tala om det.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Anders Berg:
Precis. Hade kännts bättre med Dansk som tredjekeeper en säsong till... Det sista kanske inte är sagt i målvaktsfrågan. Kanske blir en ny "Greisslösning" fast modell lyckad.
Den här då: Ekholms ersättare klar! Det blir Lars Jonsson.
Den är ju liksom bara sad but true. Eller, försöker Sundlöv lura oss? För nog ska väl laget ta ytterligare ett steg framåt nästa år?
Enaranger:
Hur många målvakter har NHL behov av? Vart tar alla vägen?
Genom åren har man kunnat konstatera att intresset för bl.a. svenska målvakter varit stort, flera st har varje år flyttat över Atlanten. Vissa har haft stjärnstatus redan från början medan andra ansetts knappt platsa i ES.
En någorlunda skadefri målis kan ju dessutom ha en ganska lång karriär på toppen, läste häromdagen t.ex. att Hasek funderade på comeback.
Jag vet inte hur många spelare som finns registrerade i Nordamerika men det borde va några stycken, vill/kan ingen av alla dom stå i mål? Hur kan lilla Sverige varje år behöva skeppa över så många? Jag tycker det är lite konstigt.
F.ö. tror jag Alcen har bra koll, som vanligt..... det blir nog bra med Haugen, om han kommer.
Nu kanske man inte ska ta uppgifterna om Haugen som skrivna i sten.
Så här skrev B Persson innan Enterfeldt hade presenterats.
"Väntar på att Brynäs vilken dag som helst ska offentliggöra
två nyförvärv till nästa säsong.
Sebastian Enterfeldt från Luleå.
Nicklas Danielsson från Modo."
Ja han fick ju 50% rätt.
Och det han fick rätt på var väl ingen högoddsare direkt.
atilla:
hanses har kontrakt med Leksand så glöm honom, om han inte utnyttjar sin ES klausul men han har sagt att han åtminstone stannar i Dalarna 1 år till.
atilla: Finns inga bättre i allsvenskan och yngre skall vi definitivt inte ha, Dansk står ju på tur.
Honken kör ett år till men är skadebenägen, alltså kommer Haugen få stå en del och Dansk prova på hetluften.
Säsongen efter är Dansk andramålvakt och antingen någon återvändare från AHL/NHL förstekeeper eller kanske Haugen.
Linus Wickman:Nu ska man ju inte vara negativ men ska jag vara helt ärlig så tycker jag inte att detta lag vi har just nu ser så jävla starkt ut MEN jag har väll fel och kan vara ute och cyckla får vi hoppas;-)
Det jag väntar på är en stabil back och en forward som vet var målet står och sen får gärna LJ genomgå en extreme makeover då är jag nöjd!
Linus Wickman: Nej men han har gjort x antal år innan denna säsong.
Bara för att man lyckas bra i 7 matcher i ett lag som spelar defensivt som satan så behöver det inte betyda att han är bra för det.
KevinNa : Ärligt talat, hur kan du säga så att Haugen håller bra klass? Han är ju för i helvete inte ens ordinarie i en skitliga som Norge har.
Dock så ska man ju aldrig säga aldrig om brynäs målvakter på sista tiden, med tanke på vad pecka gör dem till.
Linus Wickman:Hur länge skall man vänta? "Laget före jaget", måste tillämpas även här. Jag hoppas att Sundlöv har gett dem en deadline.
Det är visserligen bara juni än men sommarträningen har dragit igång och då är det alltid bra att ha så komplett trupp som möjlgt. Dels för lagandan men även en kännedom om hur pass mycket spelarna tränar.
Man minns med förskräckelse när Dackell valde att bygga garage istället för att träna inför sin första säsong efter NHL.