1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 745954 inlägg · 7967 ämnen

Silly season 2012/2013

Sv: Silly season 2012/2013

Linus Wickman:Hur länge skall man vänta? "Laget före jaget", måste tillämpas även här. Jag hoppas att Sundlöv har gett dem en deadline.

Det är visserligen bara juni än men sommarträningen har dragit igång och då är det alltid bra att ha så komplett trupp som möjlgt. Dels för lagandan men även en kännedom om hur pass mycket spelarna tränar.

Man minns med förskräckelse när Dackell valde att bygga garage istället för att träna inför sin första säsong efter NHL.

BIF96: Han blir väll kvar i KHL om jag inte minns fel

KevinNa : jag tycker att dom borde lägga ner pengar på en back ist t.ex Jusso Hietanen.

KevinNa : Mm hoppas sundlöv öppnar plånboken. Nagy är absolut ett alternativ. Men tror klubbar som Modo, Rögle och några till ligger steget före Brynäs. För att Brynäs väntar på att se om Granström lämnar.

Det går segt i Ryssland kan dom bli kvar tro???

Linus Wickman: Hoppas kan man alltid göra att Sundlöv slantar upp och förstärker. Läste precis på http://gronvitasumo.blogg.se/ att det verkar vara intresse i Sverige för Nagy. Jag skulle gärna se Ladislav Nagy i Brynäs nästa år. Tror ni Brynäs är en av klubbarna som visat intresse igen?

Anders Berg: Tror tyvärr inte sundlöv kommer värva någon bra spelare, trots satsningen i dansk. Sen kommer troligen pengar behövas, när dansk är i JVM och honken skadad. Tror att vi kommer få se en målvaktskris i år.

KevinNa : Precis, här kommer Sundlöv spara många sköna slantar, nu bygger vi vidare, laget behöver bli starkare!

KevinNa : Precis, här kommer Sundlöv spara många sköna slantar, nu bygger vi vidare, laget behöver bli starkare!

Zzz: Absolut! Hade gärna sett Haugen men Dansk är en stor talang och en bra lösning, även ekonomiskt. Hoppas nu att Sundlöv kan satsa lite på en poängstark forward samt en riktigt stor/stark back som kan leda defensiven med Bertilsson.

Riktigt kul att Sundlöv vågar satsa på Dansk. Det finns som många här skrivit att det finns en osäkerhet med en så ung och oerfaren målvakt och det håller jag med om. Men jag tycker det sänder helt rätt signaler från den klubb som vill vara ledande gällande förädlandet av juniorer. Det gäller att fortsätta visa och inte bara tala om det.

Redigerad kommentar

arnio: Du ser väl rubrikerna i April:
Brynäs gav hela hockeysverige en Dansk-skalle
Oscar Dansk briljerade genom hela slutspelet när Brynäs spelade hem sitt 14:e SM-Guld!

Redigerad kommentar

Anders Berg: Jag tror lika mycket på Dansk som guldkeeper som jag gjorde på Svedberg veckan innan slutspelet....den som lever får se men visst hänger nog mycket på att Honken kan dra det största lassat och vara hel.

Anders Berg:

Precis. Hade kännts bättre med Dansk som tredjekeeper en säsong till... Det sista kanske inte är sagt i målvaktsfrågan. Kanske blir en ny "Greisslösning" fast modell lyckad.

Davydkin: Ja, alltså Dansk ska ju vara med och försvara ett SM-guld.

arnio:
Vet inte riktigt. En mycket spännande spelare och han verkar ha rätt inställning, men samtidigt ett oprövat kort. Kunde Markström spika igen som 18-åring kanske även Dansk kan det. Brynäs anno 2012 är dock klart bättre än anno 2007 och förväntningarna på laget högre...

tobhund:Härligt!

ersättare till Andersen? Rögle sägs vara efter han.

Den här då: Ekholms ersättare klar! Det blir Lars Jonsson.

Den är ju liksom bara sad but true. Eller, försöker Sundlöv lura oss? För nog ska väl laget ta ytterligare ett steg framåt nästa år?

Anders Berg: Men för fan Berg:-)

Anders Berg: Ha, ha, ha.... Den var bra!

Nu är det äntligen klart!

Vi får väl se om det blir Haugen, Volden eller Backlund. Någon ny målvakt bör det bli.

atilla: Okej? Jag menade att det var riktigt dåligt att vi inte fick haugen? Men okej...

Linus Wickman: Du är dålig

atilla: Riktigt dåligt

Hoppas detta stämmer, ser hellre att vi satsar på någon annan utomstående eller dansk som tvåa bakom honken.

arnio: Enligt Berg är alla värvningar Brynäs gör dåliga. Ser man det i ett större perspektiv är allt Brynäs gör dåligt enligt Berg.  

Enaranger:

Hur många målvakter har NHL behov av? Vart tar alla vägen?

Genom åren har man kunnat konstatera att intresset för bl.a. svenska målvakter varit stort, flera st har varje år flyttat över Atlanten. Vissa har haft stjärnstatus redan från början medan andra ansetts knappt platsa i ES.

En någorlunda skadefri målis kan ju dessutom ha en ganska lång karriär på toppen, läste häromdagen t.ex. att Hasek funderade på comeback.

Jag vet inte hur många spelare som finns registrerade i Nordamerika men det borde va några stycken, vill/kan ingen av alla dom stå i mål? Hur kan lilla Sverige varje år behöva skeppa över så många? Jag tycker det är lite konstigt.

F.ö. tror jag Alcen har bra koll, som vanligt..... det blir nog bra med Haugen, om han kommer.

Anders Berg:
"Titelförsvarande Brynäs satsar på en norsk målvakt och att Jonsson ska ersätta Ekholm - jo, det handlar ju om att bli bättre..."

Efter ditt sågande av guldtruppen förra hösten så är det tveklöst så att du inte har kompetensen att skilja en bra värvning från en dålig.

Nu kanske man inte ska ta uppgifterna om Haugen som skrivna i sten.

Så här skrev B Persson innan Enterfeldt hade presenterats.

"Väntar på att Brynäs vilken dag som helst ska offentliggöra
två nyförvärv till nästa säsong.
Sebastian Enterfeldt från Luleå.
Nicklas Danielsson från Modo."

Ja han fick ju 50% rätt.
Och det han fick rätt på var väl ingen högoddsare direkt.

atilla:

hanses har kontrakt med Leksand så glöm honom, om han inte utnyttjar sin ES klausul men han har sagt att han åtminstone stannar i Dalarna 1 år till.

atilla: Finns inga bättre i allsvenskan och yngre skall vi definitivt inte ha, Dansk står ju på tur. 
Honken kör ett år till men är skadebenägen, alltså kommer Haugen få stå en del och Dansk prova på hetluften.
Säsongen efter är Dansk andramålvakt och antingen någon återvändare från AHL/NHL förstekeeper eller kanske Haugen.

foppa78: Jag håller med dig och om tyvärr tror jag att ända sättet till att vi får se en till forward i truppen, är om granis lämnar. Men vem vet widing kanske blir den målskytten han va förut..

Linus Wickman:Nu ska man ju inte vara negativ men ska jag vara helt ärlig så tycker jag inte att detta lag vi har just nu ser så jävla starkt ut MEN jag har väll fel och kan vara ute och cyckla får vi hoppas;-)

Det jag väntar på är en stabil back och en forward som vet var målet står och sen får gärna LJ genomgå en extreme makeover då är jag nöjd!

Titelförsvarande Brynäs satsar på en norsk målvakt och att Jonsson ska ersätta Ekholm - jo, det handlar ju om att bli bättre...

atilla: Robert Kristan hade väl också bara ett ok VM bakom sig och han har väl fortfarande klubbrekordet i hållna nollor under en säsong?
Pekka har nog koll hoppas jag

foppa78: Jag gissar på att det är ganska dött just nu. Man väntar väl på besked från Andersen.

Undra hur det går med nyförvärv på våran backsida?

atilla: Fast om Pekka Alcén känner honom väl och tycker att han är bra, så betydet det förmodligen att han är det...

Linus Wickman: Nej men han har gjort x antal år innan denna säsong.

Bara för att man lyckas bra i 7 matcher i ett lag som spelar defensivt som satan så behöver det inte betyda att han är bra för det.

atilla: Fast nu spelar inte haugen i den "norska skitligan". Haugen har ju kört i Ryssland eller Vitryssland om
Man vill säga det. Haugen gjorde ju succé under vm när pecka var tränare för han, så om pecka säger att han är bra. Då litar jag till 110% på hans omdöme.

atilla: Om man skulle köra på nån av dom tre du säger, skulle jag hellre vilja köra på dansk.

KevinNa : Ärligt talat, hur kan du säga så att Haugen håller bra klass? Han är ju för i helvete inte ens ordinarie i en skitliga som Norge har.

Dock så ska man ju aldrig säga aldrig om brynäs målvakter på sista tiden, med tanke på vad pecka gör dem till.

Peja: Erik Hanses, Daniel Hansen, Lars Johansson för att nämna några som jag tror skulle göra det bättre. Skadar ju heller inte att alla tre är yngre än Haugen. Nu står ju dock de under kontrakt men det borde inte vara allt för svårt att ordna genom att locka med elitseriespel och ha pecka som tränare.

Linus Wickman: Bara att instämma! Haugen håller bra klass och kan utvecklas ännu mer under Pecka. Hoppas denna värvning blir av

atilla: Vem som Brynäs kan plocka i Allsvenskan vore bättre?

atilla: Dock håller ju haugen lika mycket klass som vilken allsvensk målvakt som helst. Plus har han spelat vm för Norge och pecka känner killen sen för. Enligt mig är han än perfekt ersättare:

« · 1503966 · »