Tränar inte åtminstone Andersén med Brynäs nu?
Granström rehabiliterar sig väl fortfarande efter hövtoperationen?
arnio: Så det är Anderssén/Granis eller ett par greker? Ja kanske. För visar Sundlöv allt för mycket tålamod så lär inte spelarmarknaden kunna presentera nåt bättre.
Peja: Vad spelar det för roll om de tränar med Brynäs? Det är ju inte ens klart att de stannar. För deras ersättare tränar ju INTE med laget. De är nere i Grekland och äter sovlaki o man skall tro arnio.
Anders Berg:
Det är väl bara att kolla hur de guldvinnande sportcheferna har gjort de senaste åren, kopiera upplägget och hämta ut medaljerna nästa vår. Hur svårt kan det va?
Kanske dax för Sundlöv att kontraktera denna grabb redan nu?!
Fabian Zimmerhofer - lägg namnet på minnet.
Skitstöveln: Fast snacka om nepotism, signa sin egen grabb (Sebbe som förekommer i halva inslaget).
De förekom i några pausmatcher förut och Micke S grabb var helt överlägsen.
BIF96: Mja,Iggulden ställer jag mig negativ till. Han inledde säsongen jättebra för att sedan verkligen försvinna helt.
Tyckte han såg seg och ointresserad ut. Till hans försvar ska sägas att han kanske aldrig kom tillbaks riktigt efter den relativt jäkliga skadan han åkte på.
Men hur jävla lång tid ska det behöva ta för ryssarna att bestämma sig ang Andersen och Granström det händer ju fan sipp sero nada på sillyfronten för vår del!
KevinNa : " Nu får vi hoppas Sundlöv har en plan att hitta en grym ersättare snabbt"
Det tror man nog vad man vill om. Är rädd för att Sundlöv fortsätter "sitta lugnt i båten" bra länge till. Jag kommer aldrig att förstå mej på eller bli klok på den mannens tankesätt som sportchef eller spelarrekryterare, SM-guldet till trots. När Mattias Ekholm, som bara ett exempel, inte är tänkt att ersättas med nån ny spelare utan Lasse Jonsson tydligen ska spela både för sig och Ekholm (!!), ja då vinner i varje fall inte Sundlöv mitt förtroende...
Är vi uppe i nånstans 7-8 spelarförluster nu och bara 3 inkommande utifrån. Tror knappast man bygger en ny guldtrupp på det sättet...
BIF96: Det här var inte alls bra även om det var väntat. Här måste det verkligen in en bra etablerad kvalitets back.
Jag har alltid gillat Pavel Skrbek. Dock är han ju rätt skadabenägen men annars ett bra och RIMLIGT alternativ. Men jag vet inte hur hans senaste säsong i Finland har varit.
Redigerad kommentar
Clarence: Sa inte att jag tror han har en plan utan hoppas.. Vilket jag verkligen hoppas att han har. Vår backbesättning nu håller inte för att försöka försvara guldet enligt mig.
Hoppas vi får in en stark defensiv back och att Lasse J kan höja sig till sin högsta nivå igen (även om jag är sjukt orolig för Lasse nästa år).
Nu bör ju iaf Silly få lite fart med rykten. Har varit jävligt tyst senaste tiden.
Jakten på 14:e guldet är igång!!!
Patrick von Gunten blev ju kickad från Kloten. Kanske vore en ersättare? Fast han är ju inte en riktig ersättare till Andersén. Men med tanke på att Ekholm e borta så kanske Gunten inte är helt fel. Han är ju tvåvägsback.
Annars en riktigt stor back som kan lyfta motståndarna hade inte varit helt fel :)
hahii: von Gunten flyttade väl från Sverige för att det inte funkade socialt,så han kan vi nog stryka från listan. En bra back annars.
Men ja,ett stabilt namn vill man fylla på backbesättningen med. Kanske,kanske även på forwardssidan.
Linus Wickman:Hur länge skall man vänta? "Laget före jaget", måste tillämpas även här. Jag hoppas att Sundlöv har gett dem en deadline.
Det är visserligen bara juni än men sommarträningen har dragit igång och då är det alltid bra att ha så komplett trupp som möjlgt. Dels för lagandan men även en kännedom om hur pass mycket spelarna tränar.
Man minns med förskräckelse när Dackell valde att bygga garage istället för att träna inför sin första säsong efter NHL.