1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 745961 inlägg · 7967 ämnen

Silly season 2012/2013

Sv: Silly season 2012/2013

Linus Wickman:Hur länge skall man vänta? "Laget före jaget", måste tillämpas även här. Jag hoppas att Sundlöv har gett dem en deadline.

Det är visserligen bara juni än men sommarträningen har dragit igång och då är det alltid bra att ha så komplett trupp som möjlgt. Dels för lagandan men även en kännedom om hur pass mycket spelarna tränar.

Man minns med förskräckelse när Dackell valde att bygga garage istället för att träna inför sin första säsong efter NHL.

Slajsarn: Så du tycker att Sundlöv ska värva innan det är klart att Andersén och Granis lämnar? Om de inte går till Ryssland då, ska vi står där med ett par greker och se Andersén och Granis i FBK? Nä is gör sig bäst i magen och Sundlöv har känsla för det där.

Slajsarn: Andersén och Granström kan väl träna med Brynäs ändå? Rent generellt tycker jag dock att svensk försäsongsträning inom elithockey är alldeles för laganpassad. Spelarna hade utvecklats mycket mer av en individanpassad träning. Och ja, det hade byggt mer på eget ansvar, men de som har elitsatsat sedan unga år är vana med att ta stort eget ansvar över sin träning.

Tränar inte åtminstone Andersén med Brynäs nu?
Granström rehabiliterar sig väl fortfarande efter hövtoperationen?

Enligt mina källor så kommer Hietanen INTE tillbaka till Brynäs denna säsong tyvärr.

hockeyprophet: Killen gjorde en stark säsong i KHL, dessutom var han bra i VM. Vem trodde seriöst att han skulle hit denna säsong?

Börjar riktigt tröttna på att se bra back efter bra back försvinna! Kan Andersen snälla börja fatta att intresset kanske inte är så jävla stort.

hahii: Har vart många rykten om att han varit påväg hit igen, och funnits en del som trott det, men så blir det inte nu iaf så ni vet.

hockeyprophet: För över en månad sedan skrev han ju på ett förlängt KHL kontrakt så har väl varit klart ganska länge att han inte återkommer? ;o

arnio: Så det är Anderssén/Granis eller ett par greker? Ja kanske. För visar Sundlöv allt för mycket tålamod så lär inte spelarmarknaden kunna presentera nåt bättre.

Peja: Vad spelar det för roll om de tränar med Brynäs? Det är ju inte ens klart att de stannar. För deras ersättare tränar ju INTE med laget. De är nere i Grekland och äter sovlaki o man skall tro arnio.

Slajsarn: Det finns inga ersättare så länge de inte lämnar, lämnar det så blir det ersättare. Svårare än så är det inte.

Jag anser att man som guldförsvarande sportchef, inte ska sitta lugn i båten. Guldet ska försvaras, Sundlövs "kyla" kan bli otroligt kostsam. Som ni kanske förstår så är det givetvis bara guld som räknas framöver. Som alltid, i och för sig.

Anders Berg:

Det är väl bara att kolla hur de guldvinnande sportcheferna har gjort de senaste åren, kopiera upplägget och hämta ut medaljerna nästa vår. Hur svårt kan det va?

Anders Berg: Ska du bli medlem igen nu då eller protesterar du fortfarande för att laget är så dåligt?

Lunkan: Ja, jag ska fundera på saken ett tag. Ju fler medlemmar desto bättre, så är det ju faktiskt.

arnio: helt rätt! btw är det någon som hört något om Sundlöv gett något slutdatum eller så för Andersén och Granström? Han borde ju kräva ett besked innan juni är slut eller nåt liknande.

Kanske dax för Sundlöv att kontraktera denna grabb redan nu?!

Fabian Zimmerhofer - lägg namnet på minnet.

Skitstöveln: Fast snacka om nepotism, signa sin egen grabb (Sebbe som förekommer i halva inslaget).
De förekom i några pausmatcher förut och Micke S grabb var helt överlägsen.

Hoppas att Brynäs är med i dragkampen om den här spelaren.

BIF96: Hoppas!! Om sundlöv värvar han, en bra back och en målvakt, så kommer jag fan älska efter det!

han

Linus Wickman: honom =)

Anders Berg: Hehe säger jämt fel

BIF96:Kommer nogbli ruskigt dyr.

BIF96: Mja,Iggulden ställer jag mig negativ till. Han inledde säsongen jättebra för att sedan verkligen försvinna helt.

Tyckte han såg seg och ointresserad ut. Till hans försvar ska sägas att han kanske aldrig kom tillbaks riktigt efter den relativt jäkliga skadan han åkte på.

Huss:.................men det va jävligt kul att se :)) ................ det blir kul att följa dessa killar :))

Rensfeldt till Timrå kanske?? tror han skulle passa in där. syn att inte bif gör plats en riktig framtidsman

Skitstöveln: Grymt duktig kille. Får vibbar till två i mitt egna lag på den gamla goda tiden som jag minns nästan var ännu mer överlägsna motståndet än denna kille även om Brynäs kanske möter svårare motstånd.

Men hur jävla lång tid ska det behöva ta för ryssarna att bestämma sig ang Andersen och Granström det händer ju fan sipp sero nada på sillyfronten för vår del!

HappyX3: Jag är inte helt övertygad om att Rensfeldt är en sådan framtidsman, vad får dig att tro det?

arnio: Har du sett Rensfeldt mycket eller?

Problemet var väl egentligen att Brynäs inte hade plats för Ludde nu. Jag tror och hoppas att Brynäs har meddelat Rensfeldt att gör du en bra säsong i allsvenskan nu så får du ett kontrakt med oss nästa säsong. Han är ju som sagt från Gävle och har Brynäs i sitt hjärta.

Från Stisse Åberg på twitter: @StisseAberg: KHL-klubben Severstal Cherepovets nästa för Brynäs guldback Niclas Andersén.

Nu är det klart att Andersen lämnar.

Redigerad kommentar

BIF96: jävligt synd men ändå väntat. Nu får vi hoppas Sundlöv har en plan att hitta en grym ersättare snabbt

KevinNa : " Nu får vi hoppas Sundlöv har en plan att hitta en grym ersättare snabbt"

Det tror man nog vad man vill om. Är rädd för att Sundlöv fortsätter "sitta lugnt i båten" bra länge till. Jag kommer aldrig att förstå mej på eller bli klok på  den mannens tankesätt som sportchef eller spelarrekryterare,  SM-guldet till trots. När Mattias Ekholm, som bara ett exempel,  inte är tänkt att ersättas med nån ny spelare utan Lasse Jonsson tydligen ska spela både för sig och Ekholm (!!), ja då vinner i varje fall inte Sundlöv mitt förtroende... 

Är vi uppe i nånstans 7-8 spelarförluster nu och bara 3 inkommande utifrån. Tror knappast man bygger en ny guldtrupp på det sättet...

Clarence: Ta det lugnt, ni ska ju värva Nicky D.. 

BIF96: Det här var inte alls bra även om det var väntat. Här måste det verkligen in en bra etablerad kvalitets back.

Jag har alltid gillat Pavel Skrbek. Dock är han ju rätt skadabenägen men annars ett bra och RIMLIGT alternativ. Men jag vet inte hur hans senaste säsong i Finland har varit.

Redigerad kommentar

Clarence: Sa inte att jag tror han har en plan utan hoppas.. Vilket jag verkligen hoppas att han har. Vår backbesättning nu håller inte för att försöka försvara guldet enligt mig.  

Hoppas vi får in en stark defensiv back och att Lasse J kan höja sig till sin högsta nivå igen (även om jag är sjukt orolig för Lasse nästa år).

Nu bör ju iaf Silly få lite fart med rykten. Har varit jävligt tyst senaste tiden.

Jakten på 14:e guldet är igång!!!

Jonsson ersätter Ekholm och Löf ersätter Andersén. Nice!

Andersen bekräftad på Severstals sida.

Linus Wickman: Tråååkigt!

Patrick von Gunten blev ju kickad från Kloten. Kanske vore en ersättare? Fast han är ju inte en riktig ersättare till Andersén. Men med tanke på att Ekholm e borta så kanske Gunten inte är helt fel. Han är ju tvåvägsback. 

Annars en riktigt stor back som kan lyfta motståndarna hade inte varit helt fel :)

hahii: von Gunten flyttade väl från Sverige för att det inte funkade socialt,så han kan vi nog stryka från listan. En bra back annars.

Men ja,ett stabilt namn vill man fylla på backbesättningen med. Kanske,kanske även på forwardssidan.

Davey_22:Det Stämmer. Kloten har annars en annan grym back. Han är inte som Andersen, men en riktigt klassback. Dock är han nog ruskigt dyr.

Det kommer ju redan bli som jag skrivit nedan...

Anders Berg: Säker på det?

Linus Wickman: Nej, å jag hoppas verkligen att Sundlöv bara pratade strunt när han sa att Jonsson skulle ersätta Ekholm - för det är ju idiotiskt - men vi får väl se...

« · 1503966 · »