sniper:
Norrland börjar väl rent geografiskt nånstans i Östersund. Dvs nånstans mitt i landet ;)
Redigerad kommentar
Bissett_19: Haha, ja.. Jag bodde i Härnösand innan jag flyttade till Gävle, det ligger 5 mil norr om Sundsvall. Då bodde jag i Norrland i alla fall!
Peja: Sen 99 typ...
Dessutom verkar det som Brynäs medvetet låter SAIK ta på sig favoritstämpeln. Inte helt fel faktiskt. SAIK skall ta igen det förlorade guldet från förra året. Brynäs, nja, det är väl mest spelarna själva som haft målsättningen med guld, något externt tryck annat än att gå till semi har inte funnits. Allt att vinna, inget att förlora.
Därför vinner Brynäs!
Granström placeras i Färjestad till nästa säsong. Vad fan ska han dit och göra, Färjestad av alla lag?
Smakar surt!
70 Rodrigues: Hoppas verkligen att det blir utlandet om han ska lämna, det skulle kännas konstigt att spela mot honom.
Fattar inte varför han skulle vilja flytta till en annan ES-klubb? Jag menar, så jävla mycket mer pengar lär han väl inte få i en annan ES-klubb. Han får ju ganska bra med istid i Brynäs också.. Han har spelat i Brynäs/bott i Gävle i fyra år och är säkerligen väldigt rotad socialt på sidan av hockeyn.
Undra vad motivet är?
Nej, skulle bli besviken om han lämnar för en annan ES-klubb.
Redigerad kommentar
MarcusElving: Håller med. Varför i hela friden skulle han lämna för Färjestad och framförallt Luleå? Måste vara en hockeyspelares mardröm att spela i Luleå.
Blir jätteintressant och se webbtv klippet med Granström lite senare.
Brynäslegenden: Här är "Granis" klipp............
http://arbetarbladet.se/sport/brynas/1.4597520-tv-det-finns-intresse-fran-olika-klubbar-
mattias - 74: Pengar? Jag tror nog att Sundlöv är beredd att möta Granströms krav på lön, inom rimliga gränser då såklart. känns så. Han är viktig för laget.
Jag tror inte att han kan kräma ur så mycket mer pengar i Färjestad än vad han kan göra i Brynäs.
Redigerad kommentar
Förluster och ev förluster: Silfverberg, Ekholm, Larsson, Granström, Lauritzen, Nordqvist.
Ev nyförvärv: Enterfeldt, Thuresson och det viskas om Niclas Bergfors och Pontus Åberg.
Andreas Dackell vs. Niclas Bergfors
Johan Larsson vs. Andreas Thuresson
Sebastian Lauritzen vs. Emil Molin
Jonas Nordquist vs. Andreas Engqvist
Jakob Silfverberg vs. Pontus Åberg/Mario Kempe/Sebastian Enterfeldt
5 ut och 5 in...
Granström hoppas jag verkligen stannar, sen får vi se vem som ersätter Ekholm.
Andersén vill jag också ha kvar.
2011/12 2012/13
Dackell Bergfors
Granström Engqvist
Hansen Granström
Johansson Hansen
Järnkrok Johansson
Larsson Järnkrok
Lauritzen Kempe/Åberg/Enterfeldt
Lavander Lavander
Nordquist Molin
Ollas Ollas
Rohdin Rohdin
Silfverberg Thuresson
Widing Widing
Wännström Wännström
Lindholm (i J20, men backup till A-laget, han är ju trots allt bara 17 år).
Redigerad kommentar
Brynäslegenden:
Han ryktas väl till Rögle inför kommande säsong också tror jag !
Du är en skoterraggare,det är bara att inse det Marcus;)