1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 746179 inlägg · 7967 ämnen

Silly season 2012/2013

Sv: Silly season 2012/2013
65selander: Mycket bra. Dessutom är Bäcklin offentligt klar för DIF.

Redigerad kommentar

65selander: Mitt största minne av Gunnar från Brynästiden måste vara i intervjun efter matchen mot Skellefteå i kvalserien. Jag tror Brynäs redan var klara för elitserien så antagligen ställde brynäsarna bara ut grillorna i den här betydelselösa matchen. Skellefteå vann med 10-2 och i intervjun efter säger Gunnar, med ilskan sipprandes ut ur öronen och gråten i halsen, -Det är då fan att man inte kan få vara glad en enda jävla dag den här säsongen, fy fan! 

Välkommen tillbaka!

munkas: Spännande! Landeskog bildar femma med Järnkrok och Larsson

65selander:

Två bra nyheter inom ett dygn.
Välkommen hem GP.

Bissett_19: Någon som vet varför AIK inte ville ha honom kvar? Dom erbjöd Melin en förlängning men nobbade Persson.

Gurra88: "Vi får se, Modo verkar inte ha insett att det är juniorsatsning som är vägen till framgång."

Ajfan.
Nu hyllar du vår juniorsatsning med spelare som Silfverberg, Järnkrok och Johan Larsson som rätt väg att gå och nåt för Modo att ta efter, när du i somras sa att samma spelare var det sämsta Sundlöv nånsin ställt på isen.

Jaja, den logiken är det nog bara du själv som begriper.
Och möjligtvis nån korkad idiot som inte kan nåt om hockey...

Zzz: vem vill ha grip utan svennis?

Huge: Du verkar ha oerhört svårt att ta in information. Förklarat för dig cirka 10 gånger, trots det så går det inte in. Säker på att det inte är nått du ska kolla upp, kan ju vara nått allvarligt.

Erkänt tusen gånger att jag var fel ute om Tommy, och hyllar honom som den kung han är.  Har man en hel drös med talanger i sitt lag ska man låta dem göra det de är bäst på. Se vilket resultat det gav. Något för övriga att ta efter. Modo fortsätter dock att värva osäkra kort ifrån utlandet. Kan bli bra, kan också bli pannkaka.

Gurra88: juniorsatsningar kan också bli pannkaka, bara att vänta och se.

arnio: Absolut. Men ger man dem friare tyglar så snurra de rätt bra med trötta oldies i elitserien. Mixen är givetvis det bästa. Men att försöka göra om junisarna till nått de inte alls är lika bra på faller sällan väl ut.

Gurra88: Hej i natten , nu håller vi alla tummar för silver att han skickar Lunkan på sem el vm .

BRYNÄS4EVER NR1: Japp, Silfverberg spelar tydligen med Spezza och Michalek den här matchen också.

BRYNÄS4EVER NR1: Lätt!! Vet någon om svensk stream till matchen.????

MarcusElving: Nej, han spelar med Turris och någon till.

Peja: Såg det när matchen började, han är med i alla fall :)

MarcusElving: Bra spelat av Silfverberg vid kontringen. Han är klart bättre än senast.

Peja: Ja, han ser inte lika nervös ut som förra matchen. 

Silfverberg får för lite istid tycker jag. Förstår visserligen att coachen inte vet riktigt vart han har honom, han har ju inte sett Silfver hela säsongen som vi har.

MarcusElving: Hehe, glöm inte att det är en sjunde avgörande match och att Silfverberg har spelat typ 8 minuter i NHL =) Naturligt att han inte får massa istid...

Peja: Nej, men han får lite väl snålt med istid tycker jag. Man är väl bara färgad antar jag ;)

Peja: Han fick 2:26 nu i första perioden.

MarcusElving: Njae, vi får nog vara nöjda om han får ungefär lika mycket speltid i dom kommande två perioderna.. Sjunde avgörande, med 9 minuters erfarenhet i NHL.. Hoppas Ottawa tar sig vidare dock, så vi får se Silfver visa upp sig =)

Annars tycker jag att Rangers va det helt klart bättre laget i första, Ottawa kammade till sig lite i slutet, men mycket på grund av den horribla utvisningen. Tror Otttawas svajiga spel i egen zon straffar sig.

bifhjärta: Jag tycker att det var en ganska jämn period faktiskt, båda lagen hade mycket chanser. På slutet var det bara Senators, Henke bra i mål.

Blir en tight match det här!

Silfver behöver bara ett bra skottläge så sitter den i sista maskan uppe i krysset ;)

MarcusElving: Mm, lite delad där ;) Rangers känns bättre, stabilare.. Men! Återstår att se =) Spelade under 5 mål i den här matchen. det ser ju bra ut!

Det hade varit underbart :)

Redigerad kommentar

bifhjärta: Ja, håller nog med om att Rangers känns lite stabilare. Men det kan gå åt vilket håll som helst ändå känns det som.

MarcusElving: Verkligen! Nu kör vi igen!

Bra block på Strålmans skott där.

Peja: Typiskt efter Ottawas rivstart..

bifhjärta: Orättvist ledningsmål för Rangers.

Spezza är så jävla överskattad!

Senators får jobba mycket hårdare för målen känns det som, Henke är löjligt stabil där bak.

MarcusElving: Framförallt gör inte Rangers några defensiva misstag... medan Ottawa gör riktigt grova misstag. Målet var en gåva. Riktigt bra byte av Silfverberg nyss.

MarcusElving: Henke har kanske en av dom där kvällarna, men han får ovärdelig hjälp.. Bra byte sist av Silfver

Kan inte se attt Ottawa löser detta, som dom går bort sig..

Nu lär väl inget hända på Silly-fronten tills AHL slutspelet är klart eller i alla fall tills Thuresson's lag åker ur eller ?

Finns det några andra rykten som florerar ?

micke63:

Danielsson avskriven

Bissett_19: Synd, han hade gjort det bra i Brynäs tror jag.

Bissett_19: DET VAR JU EN BRA TID SEDAN HAN AVSKEREV ALLA SVENSKA LAG UTOM MÖJLIGTVIS MODO

Danielsson till Bern...

Peja: Men va fan, hur kan alla jävlar här inne utom arnio missat att han sagt att det bara är Modo som gäller i Sverige? Var ju typ 2 veckor sedan om inte mer han sa det.

Tror jag själv ha skrive det här inne två ggr!
Aja hoppet är väl det sista som överger en tydligen..

Monno: Skönt att slippa honom. En feg spelare.

Lunkan: Håller faktiskt med dig och för den delen tror jag INTE att han gör en sådan här säsong igen! Bättre han åker runt och armbågar ner Tyskarna istället!

Redigerad kommentar

Monno: Det är väl ingen som har missat det. Folk brukar skriva klara övergångar här.

Lunkan: Alldeles precis. Vad tror ni vi hade fått betala för en sådan spelare? Samt hur många offer tror ni det hade skördat med hans ego, gruppen hade med all sannolikhet inte mått lika bra som i år iaf...

Iofs hade vi fått en hel del mediabevakning pga alla armbågstacklingar han delar ut på en säsong

Men glöm aldrig bort:

Brynäs IF är dom bästa.

Monno:

Danielsson ville så gärna spela hos svenska mästarna,men vi vill inte ha honom sådéså.
Han får armbåga sej fram i Alpligan.

Redigerad kommentar

Bissett_19: En välbetald alpliga också!

65selander: Sunken får väll sätta in en riktig jävla bröstvärmare tidigt i matchen på honom den 18:e augusti:-)

Bissett_19: Danielsson who? Björn Danielsson ??;)

Jag är lite orolig att Järnkrok försvinner trots allt. JAg menar Detroit är ju verkligen i behov av att föryngra sitt lag och då kanske Calle försvinner över.

micke63: Hemska tanke! :-(

« · 1497875 · »