Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Peja:
Nu när GULDET har börjat sätta sig, landa och bli verkligt är det intressant att dra sig till minnes div. kommentarer som översvämmade HS under säsongen.
Tänk att Brynäs kämpade till sig GULDET trots :
Att ledningen, inklusive Sundlöv borde avgått....
Som vår vän Gurra påpekade " det sämsta lag Sundlöv ställt på plan"...
Ledningen slösade bort ett antal miljoner på junissatsningen " dom pengarna kunde vi ju köpt riktiga, färdiga stjärnor för".......
Många oroade sig för våra målisar och den tama backbesättningen.....
Bland alla odugliga spelare stack ett antal ut som borde bänkas omedelbart... jag nämner några som fick sin beskärda del att kritiken.......... norrbaggen, Dacke, Lauritz, L J, Nordan, Widing och t.o.m. Ironhook skulle lånas ut till nåt allsvenskt lag, så det kunde bli nåt mä den pojken...... är väl bara Silfver som klarat sig från totala sågningar.....
Läkerolen har odugliga ledare byggt allt för stor..... bygg om eller avgå...
...... ja, vad skall man säga, trots allt detta mishmash kunde lallarna på Sätraåsen alltså kamma hem ett guld när föreningen fyllde 100 år.
Nu kan ju vän av ordning säga att det är lätt att va efterklok..... men för egen del önskade jag "bara" en stor, elak o defensivt inriktad back i början av säsongen..... f.ö. litade jag på Brynäs.
Vad vill jag då med detta elaka påhopp på "äkta Brynäsfans" ............ jo, fortsätt att diskutera.... fortsätt ha åsikter.... men så länge det rör sig om rena spekulationer så var lite ödmjuka... OCH framför allt.... jag tycker inte Brynäs förtjänar att ha ett gäng "fans" som hånar o spottar på allt föreningen gör när det ramlar in en förlust eller två..... det hånet klarar m0d0iter o timråiter så bra så det blir över.
Redigerad kommentar
Slajsarn:
De två åren jag har följt HS har Brynäs tagit sig till slutspel - hur snacket gick innan dess kan jag inte kommentera.
Det är klart att (som jag även påpekade) det inte är så mycket värt att med facit i hand komma här o ha en massa vadvardetjagsakommentarer ..... men som jag oxå avslutar, fortsätt diskutera o ha åsikter.... även kritiserande åsikter, men jag tycker att man kan klara av att framföra en avvikande åsikt utan att kränka ALLT som Brynäs står för........
Egentligen så var väl min önskan att man skulle få läsa om ett antal pudelrörelser som gjordes av ett gäng rodnande skribenter ;-)
Tväst: Så din önskan var den? Jag tolkade mer att du var ute efter att häckla de skribenter som uttryckt oro över spelartruppen. Kort och gott.
Jag var själv orolig för hur backsidan skulle stå sig inför säsongen och det visade sig vara befogat.Brynäs släppte in väldigt mycket mål och det var främst ett bra PP som grundlade det som slutade i total lycka.
Det gäller att vara ödmjuk i framgång...
http://www.expressen.se/sport/hockey/elitserien/frolunda-stanger-dorren-for-porseland/
Porseland tror jag skulle vara en utmärkt ersättare till Ekholm.
Slajsarn:
" Vart har kritiken mot de som sagt att det kommer gå bra och det tvärt om har slutat i kvalserien tagit vägen?"
Den som följt Brynäs de 13 åren med något så när öppna ögon har väl kunnat konstatera att förutsättningarna inte varit så klockrena hela tiden. Jag kan inte redogöra för hur det sett ut från år till år men att det varit ganska rörigt bitvis.... svajjig ekonomi m.m. minns väl de flesta.
" Det kommer gå bra" ..... ja allt är ju relativt..... Brynäs har ännu inte ramlat ur Elitserien, det tycker jag är ganska bra...... och man kan oxå konstatera att mängden inpumpade miljoner i klubbkassan inte per automatik leder till sportsliga framgångar..... jag tror det är en ganska svår balansgång det där med att styra en elitklubb..... oavsett vilken sport man håller på med.
Slajsarn:
Jag tycker man kan försöka va ödmjuk i både framgång som motgång..... de skribenter som känner sig påhoppade och häcklade av min kommentar har nog anledning att känna sig träffade...... det rör sig om 6-7 st som gärna går över MIN anständighetsgräns när de kommenterar Brynäs verksamhet. Men- ordet är ju fritt så alla får ju egentligen skriva det dom vill..... i.v.f. tills dom blir avstängda från HS.
Huge: Du ser inte kopplingen mellan spelare och ledare? Efter två kvartfinalsförluster och inga nyförvärv som på förhand skrämde särskilt många + en oprövad huvudtränare som kunnat vara en kopia på föregångaren om det velat sig riktigt illa.
Nu var det som tur inte så, och Tommy krämade ur precis varenda droppe ur alla spelarna. Tydliga roller, och ett anpassat spel efter spelarmaterialet ledde till framgång.. Tommy for president!!
Redigerad kommentar
Tväst:Men var ligger det anständiga i att hålla på att dryga sig mot dessa? Det bidrar ju snarare till dålig stämning. De hade fel i sina svarta profetior och "den goda sidan" fick MER än rätt. För handen på hjärtat. Vad var din reaktion när TJ sa att de hade som mål att ta SM GULD? Jag tror knappast att du trodde på fullt allvar att de skulle göra det. Jag tror snarare att du reagerade som jag och tyckte att det var positivt att de kommit ur janteträsket och vågade sticka ut hakan.
Hur som helst så har den här säsongen varit välsignad, jag hittar inget bättre ord. För vi har haft mycket flyt, både under säsongen och under slutspelet. Man säger att man förtjänar flyt och det håller jag med om. Man har sällan flyt och man spelar en destruktiv defensiv hockey som Brynäs gjort under många år, även om vissa här inte vill ha det till det. Men ser man på statsen under de senaste 8-10 åren så pekar det på just detta.
Bissett_19:
Om EP stämmer på Hynning reggades han för 1 mål på 44 matcher (???)...så kan man förstå gnagarnas ev besvikelse...
arnio: Ja den vändningen var nog viktig. Men samtidigt så känns det som att man inte var speciellt taggad inför matchen. Det var ju mest en transportsträcka och samtliga hade slutspelet i huvudet. Det var väl snarare så att en del inte tog några risker för att inte bli skadad lagom till "det roliga skulle börja".
Ironiskt nog är det då skadorna brukar komma.
Det kommer att bli en intensiv silly season för Sundlöv & Co. Att ersätta Silfverberg blir grymt svårt, om det ens går utan att värva någon hotshot från NHL haha.
För mig är två spelare extrra viktiga.
Niklas Anderssén och Simon Bertilsson. Blir de inte kvar så måste Sundlöv värva in både fysik och tuffhet till laget. Annars så tycker jag att det ser ganska lovande ut.
Slajsarn:
"Men var ligger det anständiga i att hålla på att dryga sig mot dessa? Det bidrar ju snarare till dålig stämning. De hade fel i sina profetior och "den goda sidan" fick MER än rätt"
Det är inte profetiorna jag vänder mig mot.... det är HUR det framförs. Ledare, spelare bespottas, hånas med öknamn som jag inte ens vill använda till motståndarlaget.
DÄRFÖR........ vill jag med mitt inlägg mana till besinning och eftertanke innan man spyr ur sig sin galla, om bara nån påverkas av min tanke så tror jag stämningen på sikt blir bättre här på forumet.
Tväst: Nu har inte jag läst hela diskussionen men det blir väldigt fel om all kritik dras över samma kam. Den som aldrig ser några fel har förmodligen fel på synen. Eller på huvudet. Allt har brister, gäller precis all mänsklig verksamhet. Men, som du säger, handlar det om hur och var man tar upp kritiken. Och för all del, vad också. Sitter man på läktarn och sågar tränarn jäms med fotknölarna för att han spelar "fel" spelare, har man nog taskig uppfattning om sin egen förmåga.
När det gäller årets prestation törs jag påstå att ingen i förväg kunde fatta att det skulle sluta så här. Brynäs är alltså Sveriges bästa hockeyförening totalt, svenska mästare, har bästa tränaren (utses snart), bästa rookien, bästa backen, i särklass bästa och viktigaste spelaren. Det kan finnas anledning för alla att vara lite ödmjuka. (Ja internt, alltså. Utåt kör vi som vanligt.)
Slajsarn:
Det här med målsättningen - Visst lyfte jag väl på ögonbrynen när vår oprövade tränare sa att målsättningen var SM GULD...... samtidigt så vet jag ju att skall man nå trädtopparna så får man sikta på solen, månen eller vad man vill använda som liknelse.
Skulle man bli irriterad för alla brustna målsättningar man sett o hört så hade man nog haft en del att bita i ...... en målsättning är ju inget löfte - utan nåt som föreningen siktar mot.
Men nu när det blev GULD - intressant att fundera på om just målsättningen, som säkert har uttalats många gånger under säsongen blev bidragande till att laget tog så stora steg framåt.... inte bara Silfverhooken o Svedberg utan flera ganska anonyma spelare uttmärkte sig.
En sak är ju säker - tror man inte själv att man skall hitta nätet så gör man det heller inte så ofta.
Kenta Johansson i intervju ang deras intresse av Johan Harju.
Pratade med Frölundatränaren Kenta Johansson som också är ansvarig för spelartruppen.
Han har följt Johan Harjus framfart i Tre Kronor.
Och nekar inte till att förre Luleåforwarden sett intressant ut i Frölundaomgivning i landslaget.
- Klart det finns ett intresse. Vi har nästa full trupp så vi måste skapa ett utrymme som just nu inte finns, säger Johansson.
- Jag hade gärna sett honom i Frölunda. Det är en duktig spelare.
Hur tycker du att han sett ut i kedjan med Fredrik Pettersson och Joel Lundqvist?
- Jag tycker att de göra det bra. Jag tycker att deras kedja varit framträdande i de matcherna jag sett.
- Men är inte Harju klar för en annan klubb (Brynäs)? Jag har bara hört rykten, men de brukar stämma i slutändan, avslutar Kenta Johansson
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
70 Rodrigues: Det var här jag råkade spela med Esa Tikkanen då han var aktuell för BIF. Han bodde då i Bollnäs. Så länken har koppling till Silly Season.
micke63: Tror tyvärr också att det är ett möjligt scenario. Beror antagligen också på om han kommer med till VM och hur det går där...
Hoppas han inte har så brått över pölen utan kan göra en Silfverberg som stannade trots ett bra VM förra året