1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 745999 inlägg · 7967 ämnen

Silly season 2012/2013

Sv: Silly season 2012/2013
Tror att Svedberg hamnar i Edmonton Oilers organisation ;-)

Åker Svedberg över ökar Dansks chansen att gå ännu högre i draften.
Tänk att Markström, Lindbäck och Läck gått från Brynäs till NHL och nu troligtvis Svedberg. Tänk då också att vissa scouter "over there" rankar Dansk som en större talang än Markström. Nej kan fan bli första rundan för Dansk i sommar!

Men ja hur gör vi med målvaktssidan då? Jag r somsagt inne på att värva ex. Magnus Åkerlund men ett annat alternativ som framgår på olika håll är ju att låta Dansk börja och sedan ha god kommunication i NHL/AHL och att man kanske kan låna in en målvakt där ifrån. För hur som haver ska denna målvakt som kommer INTE signa på mer än ett år! Så ett lån vore faktiskt bra =) problemet med om vi lånar in en målvakt så förväntas denne spela och Honken ska ha speltid, då blir det svårt att släppa fram Dansk. SÅ mitt tips är ändå en målvakt från Allsvenskan där Honken blir första och nyförvärvet och Dansk delar på andraspaden!

Dansk är ju en supertalang,så det vore jävligt tungt att tappa honom om han väljer att gå till någon konkurrent.
Det bästa för båda parter vore att få till en utlåning till en AS-klubb och att Brynäs plockar in en bra backup till Honken.
Honken är ingen som klarar att stå alla matcher,dessutom har han ett år fylld av sjukdomar och skador.

Nu har Sundlöv och Pekka vetat om det här säkert en längre tid,så det finns säkert en färdig plan för Svedbergs ersättare.

Dansk är en av Europas mest lovande målvakter. Bevare oss väl för att sajna någon halvdan keeper i väntan på att Dansk ska få växa. Släpp fram Dansk på en gång. Kanske är Svedbergs flytt det bästa som kunde hänt oss på målvaktssidan?

Huss: Där ser man.

Huss:Men Omark var väl aldrig någoning som någon trodde på , eller ?

Inatt kan Connecticut Whale, där Thureeson spelar åkar ur Calder cup. Då ska vi se vad som händer sedan..

dacke72: Håller med. Vi har Honken som fortfarande är en fantastisk målvakt. Dansk som backup är den absolut bästa lösningen.

Gurra88: Skulle vara kul att höra vad Pekka A säger om Dansk ? Om han tycker/tror att han är redo att ta det stora klivet upp i ES på riktigt.

micke63: Jag antar att det kommer att visa sig i vilket målvaktspar vi får inför nästa säsong. Anses Dansk vara klar finns han naturligtvis med annars inte.

Spinningswede: ja allt visar sig nog med tiden. Jag har sett Dansk i en match och det var i VM-finalen för J-18...

arnio:  hehe fel match att se ! ;)

men tycker det är kul det här med att Dansk nu skulle vara redo för andraspaden redan från start, han har inte spelat en seniormatch ALLS!

Många här tycker inte att Lindholm och Djoos är redo dom är lixom Dansk född -94. Målvakt är i mitt tycke en klart mer utsatt position än back och forward. Självklart, han KAN vara redo men av samma anledning som att man inte ska starta säsongen med Lindholm och Djoos ska man inte starta säsongen med Dansk. ta in en till målvakt och ge Dansk några matcher för att känna på a-lagsspel.

Håller med clarence till viss del här själv har jag inte ribba över att Thuresson är på g som många här inne har!

Den där 11 i Ryssland verkar ju ha talang. Kanske nått för Brynäs?
Vi är ju trotts all SVENSKA MÄSTARE! Borde ju kunna locka ;)

Connecticut utslagna, så nu får vi se!

Spinningswede:Det vet alla redan.

Treklövern1912: Ledsen för att jag kommer med störande upprepningar.....

Mitt lag säsongen 12/13

40.Johan Holmqvist - 30.Oscar Dansk

18.Ryan Gunderson - 15.Simon Bertilsson

16.Sebastian Lauritzen - 19.Calle Järnkrok - 11.Jesper Ollas

20.Lasse Jonsson  - 5.Simon Löf

27.Andreas Thuresson - 9.Sebastian Enterfeldt - 90.Johan Harju

8.Mathias Porseland - 22.Jörgen Sundqvist

41.Daniel Widing - 39.Jonas Nordquist - 31.Jonathan Granström

29.Emil Molin - 24.Mads Hansen - 25.Martin Johansson

(4.Victor Berglind, 62.Mats Lavander)

Extra:Djoos och Lindholm ev. även Wännström eller Rensfeldt

Pettisbif: Vad är det för fel på dina 1000 andra "mitt lag 12/13" då?

atilla: Ja det va en jävligt bra fråga:)

Pettisbif: Varför skulle Wännström om han stannar nöja sig med en plats som 13onde forward? 

Brynäslegenden: nu är det ju inte Wannström som bestämmer om han ska vara trettonde forward så om på skulle bli fallet så behöver han ju inte vara nöjd med det.

Växjös plånbok tycks aldrig stängas.

Brynäs_89: Låter som vi kan räkna med Järnkrok. Grabben blir bättre för varje match. Tredje bästa tekare i VM, bättre än Z. Ska vi gissa på att det blir Järnkrok som får Guldpucken nästa år? Och Elias Lindholm rookie-priset?

73Sjöbba: Att du och Mårts tycker det, talar för att det inte stämmer.

Jajjen: Känslar jag fått under VM är att Järnkrok fått en mer defensiv roll än i Brynäs. Han har dock varit FANTASTISK i sin roll. Han kommer vara topp5 i poängligan näsat år och guldpucken är inte alls en omöjlighet. Han är ett år yngre en silfverberg, vi får hoppas! ;)

Guldpucken - Järnkrok
Årets back Gunderson
Årets Rookie - Lindholm
Årets målvakt - Honken
Årets choach - TJ
SM-Guld - Brynäs IF

WIIE!

Bissett_19: Hmm... Jag tycker nog att Gerber är bättre än Norrena. Kan inte se Norrena föra något lag långt i ett slutspel år 2013.

Jajjen:

Med Järnkrok i laget ser det riktigt bra ut framåt.

Ollas-Järnkrok-Harju
Thuresson-Enterfeldt-Granström?
Lauritzen-Nordan-Widing
Johansson-Hansen-Molin/Lavander/Lindholm.

Bissett_19: Om granis bestämmer sig för att stanna så tycker jag att det ska vara slutvärvat på forwardsidan, ser hellre egna produkter än Thuresson. Ser hellre att man lägger pengarna på en riktigt bra back.

HappyX3:

"Känslar jag fått under VM är att Järnkrok fått en mer defensiv roll än i Brynäs. Han har dock varit FANTASTISK i sin roll."

Jag vet ärligt talat inte om jag ska skratta eller gråta. Är ni verkligen såhär blinda eller är det någon skruvad humor som jag inte begriper mig på?

Järnkrok har inte varit fantastisk. Han har varit bättre än Silfverberg, men det säger egentligen ingenting. Till och med Mårts är besviken. Jag förstår verkligen inte hur man kan se på ishockey så olika.

leovalkama: Ja vi måste ju satsa på våra ungdomar också, vi kan ju inte överge vår strategi bara för att vi har lite deg.

Bad_Brett: Ja se hockey på ett annorlunda sätt är ju rätt vanligt bland er modoiter!

Bad_Brett: Du skall föstås gråta inför den kommande säsongen.

Bad_Brett: Beror väl vilka förväntningar man har eller hur? Järnkrok och Larsson var väl på gränsen att ta en plats i VM laget enligt alla tips, men om du hade sett dem som ledande spelare i en 2a line kan jag förstå besvikelsen. Problemet är att vi tappat två defensiva krigare i Lundqvist och Pettersson. Järnkrok har fått ta på sig en ny roll vilket inte är helt lätt att börja med i ett VM. Dessutom har han glänst betydligt mer än gamle Alfie t.ex.
Z, Ståhlberg, Krüger och i viss mån Loui E har varit bra. I övrigt rätt mediokert faktiskt.

Redigerad kommentar

Bad_Brett: " Jag förstår verkligen inte hur man kan se på ishockey så olika."

Enkelt: vi som har TVÅ ögon ser helhetsbilden mkt bättre. I denna ingår hur en spelare uppträder ex defensivt och även hur spelaren ifråga bidrar till spelet utan att kanske alltid producera konkret.

Därför är det fullt förståeligt att du genom ditt cyklop bara ser den negativa delen och inte uppfattar helhetsbilden.

Det där var väl inte så svårt att förstå?

Huge: Du får ha lite förtåelse för Bad_Brett då hans referens är laget i Nolaskogshallen. 

Intervju med Thuresson från hockeyligan.

Linström_92: Hoppas han skriver på.

70 Rodigues:

Mer om Thuresson. För övrigt en bra blogg som jag följer. Rekommenderas starkt till er som inte har koll på den.

Redigerad kommentar

Finns ett gammalt talesätt här i skarabörg (på slätta) som passar in på en del modoiter och timråiter och det lyder: En sa va gla att en ä som en ä när en inte ble som en sulle!

Översätter på rikssvenska: En ska vara glad att man är som man är när man inte blev som man skulle!

foppa78:Vi har ett annat talessätt här i Södermanland. "Det spelar ingen roll vad man säger bara käften går"

Något som passar in på dessa Modolider och klyktattare.

Slajsarn: Mm, Modolider för att man kritiserar spelare från ett annat lag. 

Sedinarna var värdelös i SC-finalen förra sommaren. Jag gissar på att ni Brynäsare aldrig hade kunnat erkänna något sådant om Bäckström spelat final och underpresterat.

Släpp er lojalitet och kom in i matchen! Käka puck!

Dexter : Det handlar om att ha nyans i sin kritik. Jag tror inte att det är många som räknat med att Järnkrok, Silfverberg och Larsson skulle ösa in mål i VM. För det första är de väldigt unga. Larsson är ju fortfarande junior så man kanske skall vara lite försiktig med sin kritik.

Järnkrok har varit duktig i defenisven, jobbar hårt i matcherna och har en topplaceing i tekningsligan så han är nyttig. Fast det sticker väl i ögonen att en "sån om bara filmar hela tiden" gör ett bra jobb.

När det gäller Silfverberg så hade jag och många med mig en förhoppning att han skulle producera mer, men som det sett ut i PP så är det tydligen Erik Karlsson som skall avsluta och inte någon forward. Mårts har en förmåga att stirra sig blind när det gäller taktiken. Sen är nog unge Jacke sliten efter en lång säsong med massor av ansvar.

Kanske skulle Mårts ha tagit ut några andra, men han tog ett beslut och nu är det som det är.

Det som irriterar är allt gnäll just för att de är Brynäsare, inte en stor del av svensk ishockeys framtid där samtliga får viktiga erfarenheter genom att vara med i hetluften.

Slajsarn: Det är mesta avundsjuka modioter som gnäller men de är bara bittra för att vi knep guldet 1999 och avundsjuka för att vi knep det i år, ingenting att bry sig om.

arnio:

Vi som trodde att ni inte kunde bli jobbigare när ni gick kräftgång och spydde galla överallt och ingenstans...

Suck...

Redigerad kommentar

fistelpinnen: Dålig smak att använda finska Lejonet tillsammnas med det fula lagmärket.

Slajsarn: Det där med sliten tkr jag är så konstigt. Stålberg t.ex har spelat 85 matcher borta i Nhl. Kruger 77, Gubbar som Zäta och Alfredson har spelat runt 80 matcher.

Att en ung kille som Silver ska vara helt tröttkörd efter 70 matcher på en säsong köper jag inte. Eller ju om man ser det psykiskt i.o.m guldet och all hype.

Tkr överlag jävla massa ES spelare gnäller att dom är sliten, hur ska det då gå för dom i Nhl?

Och Huge, släpp skitsnacket om enögdhet, alla jävlar här är enögda, Modoiter som Timråiter och även Brynäsare.
Inte minst du själv, påstår du något annat har du imponerande dålig självinsikt.

Monno: Tror det mer är mentalt. Att ladda om inför SM guldet samt trippen till Ottawa är inte helt enkelt. VM i all ära, men det var länge sedan den turneringen hade någon lyskraft.

« · 1501092 · »