1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 745954 inlägg · 7967 ämnen

Silly season 2012/2013

Sv: Silly season 2012/2013
Anders Berg: Hehe bra, man tänkte väl ;) Men tror nog sundlöv var seriös med att ersätta Ekholm med Jonsson. Men en ersättare till Andersen ska värvas!

Linus Wickman: Åtta ut borde betyda åtta in. Försvara guldet!

Anders Berg: "Åtta ut borde betyda åtta in."

Ja, om man inte flyttar upp några spelare alls från J20-laget...

Peja: Räknas inte de spelarna? Eller du menar att man inte kan veta om de platsar i Elitserien, det är i och för sig en bra tanke.

Anders Berg: Klart att du inte kan veta om en J20-spelare håller ES-klass. Du har väl aldrig sett de spela. Men A-lagstränarna kan i och med att de J20-spelare som får A-lagskontrakt redan har tränat med A-laget massvis med gånger och nästan alltid testats i ES-matcher också. Elias Lindholm är ett bra exempel. Ett grymt "nyförvärv" från de egna leden.

Redigerad kommentar

Peja: Ja, men han är ju bra. Det som stör mest är väl att de tror att Jonsson ska kunna ersätta Ekholm, jag hoppas fortfarande att det är ett skämt.

Anders Berg:

Med tanke på hur snacket gick för ett år sen här på HS...... jag väljer i.a.f. att vänta tills Sundlöv har meddelat att det är slutvärvat inför nästa säsong. Då kan man möjligen börja spekulera i om vad vi kan ha för förväntningar på laget.

Jag tycker det är självklart att det skall lämnas plats för junisar att ta plats i A-truppen...... det är väl det som är Brynäsfilosofi sen några år?

Tväst: Jag tycker så här: Det är helt ok ge 1-2 juniorer A-lagskontrakt. Tappar Brynäs uppemot kanske 10 spelare till nästa säsong krävs det att man för tusan ändå ersätter dessa fullt ut till antalet, dvs värva in utifrån uppåt  7-8 spelare. Det säger sig ju självt för alla, skulle man tycka.

Tväst: Jag tror att vissa har missuppfattat det här med juniorsatsningen. Det handlar inte om att till varje pris kvotera in juniorer i A-laget. Det handlar om att ha en stark juniorverksamhet som utvecklar unga spelare så pass mycket att somliga är tillräckligt bra för att ta steget från J20 till A-lag. En J20-spelare som får A-lagskontrakt går det eftersom han är tillräckligt bra, inte eftersom x antal J20-spelare måste ges A-lagskontrakt varje år.

Redigerad kommentar

Peja:

Jag har aldrig påstått att det skall kvoteras in x antal juniorer, men för närvarande är ju Dansk, Lindholm  o Molin långt framme för kontrakt till hösten som jag ser det. Dessutom kan man väl tänka sig att ytterligare 2-3 st får chansen i några matcher.

I nuläget utgår jag från att Sundlöv jobbar på att ge kontrakt till en defensiv back som är minst lika bra som Andersèn.

Sen undrar jag om vi får tillbaka Ekholm i höst också? tycker egentligen han är alldeles för ojämn för NHL...... men, den som lever får se.

Clarence:

Några 7-8 spelare utifrån tror jag inte är så troligt, jag tror hellre man värvar ett antal med klar spetskompetens och fyller på med några juniorer.

Utan att ha sett så mycket juniorhockey så tror jag ju ändå att det är backar som behöver värvas, verkar som det är bättre beställt med forwards i J-20. Berglind har väl kontrakt ett år till, kan Djoos växa så pass att han kan spela några matcher? 

Tväst: Ja, att det behövs ett par backar nu är ju givet, två är ju förlorade sen säsongen som gick. Skulle nog behövas tre också - om man vill förstärka försvaret gentemot 11/12 alltså.

Men jag tänker på det här med att Brynäs totalt sett kommer att mista 8-10 spelare från guldtruppen. Har det verkligen hänt förr att ett svenskt Mästarlag tappat så många namn "på ett bräde" inför följande säsong? Dötrist känns det. 

Clarence:

40.JOHAN HOLMQVIST 1.OSCAR DANSK

18.RYAN GUNDERSON 15.SIMON BERTILSSON

23.LINUS OMARK 19.CALLE JÄRNKROK 90.JOHAN HARJU

14.MATTIAS EKHOLM 3.DANIEL FERNHOLM

13.ANDREAS THURESSON 9.SEBASTIAN ENTERFELDT 11.JESPER OLLAS

22.JÖRGEN SUNDQVIST 5.SIMON LÖF

41.DANIEL WIDING 39.JONAS NORDQUIST 16.SEBASTIAN LAURITZEN

20.LASSE JONSSON 4.VICTOR BERGLIND

31.JONATHAN GRANSTRÖM 24.MADS HANSEN 17.SEBASTIAN WÄNNSTRÖM

25.MARTIN JOHANSSON 62.MATS LAVANDER 28.ELIAS LINDHOLM 29.EMIL MOLIN

DÄR HAR VI NÄSTA SÄSONGS LAG.

Pettisbif: Allvarligt talat. Håll käften med dina jävla lag. Ingen bryr sig om vad du har för nytt fantasilag varje vecka.

http://eliteprospects.com/player.php?player=29355

http://eliteprospects.com/player.php?player=38944

Båda dessa herrar har gått till brynäs j20. Victor har ett sjukt poängsnitt från j20 innan, han kan bli intressant om han kommer någonvart.

atilla: Lugn nu. Killen får väl skriva vad han vill och det där är väl inget fantasilag...bara omark som är orimlig i hans lag. Till skillnad till dig tycker jag det är intressant att se hur andra Brynäs fans tänker kring hur man ska ställa upp laget och vilka som ska värvas in. Annars blir forumet dötrist.

Pettisbif: Härligt lag och allt i versaler också, jag myser!

Fortfarande sten dött på sillyfronten usch vad tråkigt!

atilla: Det där med styrketräning verkar inte legat på Valbos priolista direkt.

Relationen vikt / längd på de spelare som anslutet är anmärkningsvärt faktiskt.

Linus Wickman: Fast det börjar bli ganska tröttsamt nu efter att han har lagt upp 20-30 lag och till varenda säger han att det är kommande säsongs lag, sen två dagar senare kommer nytt lag osv...

Ta en titt på hans andra lag. Forumet blir ju inte direkt intressantare när han håller på så.

MarcusElving: Underbart!!

MarcusElving: fantastiskt skönt!!!!!

bifhjärta: Det gick nästan för mig!

MarcusElving: Underbart! Var lite orolig att han skulle lämna för ryssland.. En ny poängstark forward samt en stark back så är iaf jag nöjd med laget..

KevinNa : fan vilken go nyhet precis innan helgen :-):-) EM fotbollen börjar ikv, dricka öl, slutar jobbet om 20 minuter, sm guld 2012, nyheten om granström, öl, golftävling imorgon, sm guld 2012, fest imorgon.. fin dag det här =) nämnde jag sm guld 2012???

KevinNa: Det blir ingen till forward. Tycker faktiskt det ser bra ut framåt.

atilla: Förutsatt att wännström fortsätter hos oss då...

bifhjärta: + 14 miljoner andra skäl ;-)

atilla: Att Järnkrok stannar borde underlätta för Wännas fortsatta utveckling också. Han borde ta ett år till i Elitserien för att utvecklas än mer.

Dr Spec: vadå "gick nästan för mig"????

Själv kom jag i brallan direkt.

bifhjärta:Skit i den där jävla moderatbandyn så blir det bra;-)

Tack Granis för att du stannar ärligt talat så trodde jag att han var förlorad!

Nu ska vi ha in en eller två backar + en forward som vet var målet står!!!

Ja, det var skönt att Granis stannar. Slipper vi ta in en ny som blir nästan likadan...

Om Wänna stannar så blir det nog ingen mer forward...kanske inte ändå förresten...

Dessutom tror jag inte på mer än en back...Möjligen då att Ekholm kommer tillbaka igen...

Tror iofs inte att vi försvarar guldet vilket lag vi än ställer på benen. Men jag vill att vi ska vara med och slåss om det....gärna varje säsong...

Tills dess...Skål för säsongen 2011-2012 :-D

Grymt skönt att Granis förlängt, enligt min åsikt viktigare kugge än Andersen. Ruggig vinnarskalle på den pojken.

rafalski: Bra med Granström! Marcus Nilson hade dock inte varit fel han heller. In med ett gäng backar och en målvakt så ser det okej ut i alla fall. Någon målskytt behövs givetvis också. Guldet ska försvaras!

Anders Berg: Hoppas kan man väl. Men jag tror att det "bara" kommer komma en till back och såklart blir dansk den nya målvakten.

Linus Wickman: Ska bli intressant och se vad som händer med Wänna nu... Om han tar chansen och åker över så känns det som vi behöver en till forward. Annars blir det nog som du säger. En ny back samt att Dansk kör andraspaden!

Andersén är helt klart en habil back men han tillhörinte toppskiktet i elitserien. Därför ska vi inte överdriva betydelsen av hans flytt. Viktigare att Granström förlänger så han kan fortsätta vara en elakartad hemorrojd i arslet på motståndarna. 

In med en back nu, så är laget klart att tillhöra topp fyra kommande säsong!

Zappaholic: Nice!?

Någon som vet när det bestäms vem som blir kapten nästa år samt när nyförvärven väljer tröjnummer?

KevinNa : ingen aning egentligen, men kan tänka mig att det pratas kaptensämnen vid teambildningen om inte förr

KevinNa :Kan bara bli sunken!

Venom: Bra förslag, kan tänka mig Järnkrok som en assisterande...

Venom: Ja det lär ju bli Sunken som får C på bröstet. Hoppas Ollas eller Eterfeldt får ett A.

KevinNa : C=sunken A=Hansen A=Granström A=Widing det är mina val.

KevinNa : Tröjnummrena är redan klara

Enterfeldt #9

Harju #90

Thuresson #53

Linus Wickman: Tänkte precis säga samma sak, förutom ta bort A på Widing

atilla: Mm tvekade på att säga han... Men han kör stenhårt i varje byte. Sen tycker jag inte det finns något bättre alternativ.

Om man nu behöver en tredje assisterade.

Brynäslegenden: Se där! Det hade jag helt missat.. Håller med i övrigt C. Sunken är helt klart bästa alternativet.. Som A skulle jag gärna se Hansen, Ollas... Men Granis är värd han med :)

« · 1504356 · »