Brynäs IF

714715 inlägg · 7953 ämnen

SILLY SEASON 2019

« · 1975201 · » Till forumet


Sv: SILLY SEASON 2019
Charles: Ja. Han kan spela.matcherna utanför Sverige som jag fattar det.
Men tror inte vi gör så i detta fall.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Davey85: Tyvärr så var det inte bara Larkin som jagade huvuden i Adler Mannheim, de försökte släcka närmaste Brynäsare i varenda byte - Hela laget var ju genomruttet inklusive tränaren.

Helt ärligt det värsta jag har sett i en hockeymatch.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
majk: det har väll varit så att även spelare på artistkontrakt får spela CHL matcher
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Blå grottan: Ja, Adler Mannheim borde ha tagit kraftigt avstånd och entledigat korkskallen Larkin.

Och deras pajas till tränare.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Charles: om Adler Mannheim någonsin återvänder till Gävle protesterar fansen. De är aldrig välkomna igen. PUNKT
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Charles: Garrison är nog i Nordamerika då. Spelar på artistkontrakt och kommer i november.

Dock har vi Hedman nu som kan jaga lite huvuden i Mannheim.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Mattson: busa garrison på han
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Axle San: Han vann väl titeln åt laget, satte målet i sudden i avgörande finalen. Stor hjälte.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Charles: Tro om dåren spelar kvar.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Djurgården fick Adler Mannheim i sin CHL grupp...
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Johannes Hedberg: De lär hugga på Juuso Ikonen bland annat.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
nyb:

Otroligt kul att se spelare som väljer efter ambition istället för lönecheck.

Fatta paniken i Örebro nu. De har en öppen plats i truppen, lär kasta pengar åt alla möjliga håll några veckor nu.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Anders Berg: 7%! Det räcker för att ha med Larsson i en laguppställning.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Charles: Ju fler medelmåttiga spelare som lämnar för NHL, desto mer börjar jag tvivla på att Boqvist kommer stanna. Jesper måste vara jävligt envis med att han verkligen vill stanna i Sverige. Annars kommer Devils ta över honom. Det är ju så klubbarna därborta jobbar.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019 Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Charles: Till, var har du läst det?
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Örebro ser ut att tappa Abols också
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Anders Berg: Äh, jag förstår inte varför ni verkar haka upp er på Wahlman. Silly season utan rykten är bara tråkigt och alla väljer ju vem man ska tro på. Inom världsfotbollen finns det tiotusen Wahlmans på twitter, dvs journalister som matar ut lösa rykten.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Anders Berg: ... å han svarade:
"Jag vet inte när eller om. Den informationen fick jag från människor här under VM
Enligt dom skulle han sagt att Brynäs blir det till hösten
Mer än så vet jag inte
Må gott"

Känns väl som ett väldigt säkert rykte detta? Minst 7 % säkerhet - ungefär...
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Axle San:
”Ändå spelade vi som yra höns och släppte in massvis med mål, nä jag tror inte att den feta istiden på Berra och Gunde gynnade oss. Bättre om backarna längre ned fått mer istid och Berra/Gunde fått h mer kräm i benen.”

Extra kräm i benen hos Berra/Gunde hade nog tillfört mindre till laget den gångna säsongen (utifrån matchbilderna) än att andra backarna fått istiden och kanske presterat ännu sämre (kanske som yra kycklingar då ;-)?)
men det var ju inte så att berra/Gunde aldrig gick bort sig eller gjorde individuella misstag, det är inte det jag säger, men tittar man på backarnas högsta/Lägsta-nivå sinsemellan, tycker jag matchningen var helt korrekt.

Dock nu med facit i hand, iom att SB/RG drog, så hade troligen en hårdare matchning gynnat de backar som blir kvar inför kommande säsong, men knappast förra - tror jag. Men det är ju en annan diskussion också.
Vi kommer väll att få testa din teori här framöver, om inte forwardsidan markant ökar sin tid i offensiv zon, för då blir det ändock äpplen mot päron.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
wiDDing86: Nu har jag mailat Magnus Wahlman för att höra med honom när Larsson skriver på.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
dAVydov: Placering 7-10 skulle vara en ganska normal säsong. Det är ju de riktigt bra säsongerna som är undantagen snarare än regeln, sett till historiken under 00-talet. Tror också kommande säsong blir en del av en övergångsperiod, dels är för många medelmåttor kontrakterade även nästa säsong, dels tar det tid att utveckla spelet. Särskilt om man vill gå mot att föra matcherna mer, det kommer att bli en långsiktig process.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Axle San: Det hade säkert gynnat Gunde att spela lite mindre per match, men det hade knappast laget. Att Gunde fick spela så pass mycket berodde inte bara på att han var jäkligt bra utan också att flera av backarna bakom honom gjorde mediokra säsonger.

Det som är bra med Sigalet är att han verkar vara en ledartyp som är duktig med yngre lagkamrater. Om han kan höja och hjälpa exempelvis Söderström eller Lindelöf så har Brynäs ett bra backpar där. Spelare som gör sina lagkamrater bättre är alltid välkomna, särskilt i ett lag där många behöver bli just bättre.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
wiDDing86: En forward till ska in. Två om Lilja lämnar. Annars är det färdigt. Plus en förstaslips.

Adam var etta i målvaktsligan 17/18 rätt överlägset och tvåa 18/19. Blir oerhört svårt att hitta någon lika bra.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Anders Berg:
Ge dig lite till tåls. Bägge är ju redan klara 😉😂

Larsson klar enligt Wahlman och Scott enligt "Samsung".

Den som lever får se 😊😊
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
majk:
DIF har många bra spelare. Gäller att inte få nån baksmälla och bli för mätta som Brynäs blev efter final säsongen mot Hv. En sak jag inte kan hålla med dig om är att för två år sen tyckte jag inte Adam R var seriens bästa målis. Det var enligt mig Oscar Alsenfeldt. Och i år var han inte heller den absolut bästa. Det var enligt mig själv Joel Lassenantti i Luleå.

Det gäller att dom värvar 2-3 till spets forwards och att dom hittar en riktigt vass målvakt.

Men gör dom det så tar jag för givet att DIF är ett topp 6 lag nästa år.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
dAVydov: Jag tycker vårt lag ser bra ut. Inte lika bred forwardsuppställning som föregående säsong än. Målvaktsfrågan blir viktig. Riktigt svårt att hitta en ersättare till seriens bästa målvakt de två senaste säsongerna.
Centersidan riktigt bra och backsidan ser vassare ut om vi får låna Alsing kommande säsong vilket jag tror.
Men det är rätt tajt. Vilka lag växlar upp så himla mycket? Luleå kanske lite bättre men marginellt, Växjö ser ut att ha en generationsväxling, HV och Färjestad har tappat massa kvalitet, Skellefteå är inte vad de varit, Malmö kan väl inte klara topp-6 igen, Frölunda har samma lag som kom trea spetsat med Sundström.

Sillyn är inte slut än men ser inte vilka som växlat upp så himla mycket och då är de flesta trupperna rätt satta. Frölunda känns som favoriter men tycker det är väldigt tajt även denna säsong.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
xxx BIF xxx: ”Istiden som spetsparet berra/Ryan tuggade betyder oerhört mycket för kvalitetsbedömningen på hur hela vår backlinje presterade. Tack vare deras spets och istid kunde andra komma ut med lite mer kräm i benen, och kunde därmed troligen i sin tur hålla bättre kvalitet än om de belastats med 5min istid till.”

Ändå spelade vi som yra höns och släppte in massvis med mål, nä jag tror inte att den feta istiden på Berra och Gunde gynnade oss. Bättre om backarna längre ned fått mer istid och Berra/Gunde fått h mer kräm i benen.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
dAVydov: Mellansäsong?, det låter som en ganska bra brynässäsong
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
majk: "Som sagt någonstans mellan plats 7-10 tror jag ni hamnar kommande säsong." Någonstans där ni troligen hamnar också. Jag tror det är bäst du gör dig redo för en riktig baksmällesäsong. Ungefär som vår 17/18.

Jag vidhåller fortfarande att denna säsong var er stora chans. Flera lag som kommer vara mycket bättre till nästa. Ni ligger kvar på ungefär samma nivå medan andra lag växlar upp.

För Brynäs del tror jag tyvärr det blir en mellansäsong. Inte riktigt lika svajig som denna, men inte heller med tillräcklig kvalitet för att utmana om topp-6. Bäst att ge nya lagledningen ett par år och låta dem sätta sin prägel på laget.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
När ansluter Larsson och Scott?
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
majk: Ja, men du vet hur det brukar låta. ”Marknaden är död”, när vi är inne i oktober. Hux flux så är vi inne i december innan en ersättare är på plats och då har halva serien gått.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Skrubben: Det kommer väl förmodligen komma en ersättare om han lämnar. Men det blir väl väldigt osäkert kort jämfört med Boqvist.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
majk: Du nämnde något viktigt där. Om Boqvist stannar. Det kommer definiera hela vår säsong tror jag. Stannar han, ja då tycker jag det ser bra ut om vi får in en OK förstacenter. Lämnar han, ja då vettefan vad jag ska tro om säsongen. Då kan det börja gå käpprätt åt skogen då spetsen kommer vara lika tunn som den föregående säsongen.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
xxx BIF xxx: Sen tar det väl kanske mer än en säsong att göra om hur laget är byggt. Tycker ni är på rätt väg. Sjukt tungt att tappa både Gunderson och Bertilsson under samma fönster.
Ni bygger om forwardssidan också vilket också kan ta en säsong till. Men om Scott kommer och Rödin är så bra han kan vara och Boqvist blir kvar så har ni ändå stor chans att till och med utmana om topp-6.

Kan Sundqvist ställa om sättet ni spelar på och faktiskt börja föra lite matcher också? Det är nog det viktigaste för er till kommande säsong.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
majk:
Håller faktiskt med dig!
Istiden som spetsparet berra/Ryan tuggade betyder oerhört mycket för kvalitetsbedömningen på hur hela vår backlinje presterade. Tack vare deras spets och istid kunde andra komma ut med lite mer kräm i benen, och kunde därmed troligen i sin tur hålla bättre kvalitet än om de belastats med 5min istid till.

Sigalet ser jag dock som en bra värvning. Men det finns ingen lämplig för honom att bilda par med. Viktor ligger väll närmast, men jag tycker dels han är för ung att axla ryans mantel och sedan är han inte alls där - ÄN.

Grejen är också att man behöver en offensiv back med bössa i pp.
Men denne måste vara defensiv och ensam kunna plocka en kontring samtidigt - är man svag här och tvåa i alla kontringssituationer blir vi även sårbara i pp. Ryan var ju bra även i defensiven.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Mrassarson: Era hyllade backsidor har ju varit baktunga med överskattade backar. Sen förlorade ni två backarna som faktiskt hade lite spets och kunde föra spelet utan att ersätta med något i närheten. Tappet av Gunderson är ett av de tyngsta tappen i hela SHL.

Jag tycker Sigalet är överskattad. Dålig corsi i princip varje år i Frölunda. Givetvis kan det bero på hur han matchats men så dålig ska den ändå inte vara. Dessutom rätt gammal nu.

Sen tycker jag också att ert lag ändå ser bättre ut i år än ifjol. Som sagt någonstans mellan plats 7-10 tror jag ni hamnar kommande säsong.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
majk: Sen när blev Sigalet överskattad?
Andersén kan absolut höja sig från förra säsongen, vilket de flesta kan och bör. Gör han det är han landslagsmässig. Lundgren köper jag absolut som överskattad men bör kunna höja sig även han om hela laget som helhet höjer sig.
Norin vet vi egentligen inte riktigt vad han går för men Abris var ju ute tidigt och hyllade den värvningen.
En frisk Kilström är en bra defensiv back.
Lindelöf vet vi inte hur han tar steget men att backsidan är svag... njaa där håller jag inte med dig.
En medelbra backuppsättning med ett jävla ess i rockärmen med Söderström.

Vi har varit hyllade två säsonger irad för att ha seriens starkaste backsida, jag tar hellre en lite svagare sådan och en spetsigare offensiv.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Zappaholic: Tycker den ser rätt svag ut faktiskt. Vissa namn som låter bra men känns överskattade som Lundgren, Sigalet och Andersén. Sen osäkra kort i Norin, Kilström(med tanke på skadeproblemen) och Lindelöf och en supertalang i Söderström.
Vilka lag som slåss om topp-6 har en så osäker backsida som er.

Ni har två riktigt stora tapp i Gunderson och Bertilsson.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
majk: Ser inte backsidan som speciellt svag om man jämför de andra lagens backbesättningar.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Luddf:

Varför skulle Boqvist agent (och Boqvist) ha accepterat en lön långt
under marknadsvärde i det nya kontraktet? Han har ju både spelat
i landslaget och är andraårssenior nästa säsong.

Brynäs borde ju rimligen ha accepterat en lön i nivå med
vad Granström hade, utan att blinka, till nästa säsong.

Så snacket om att Boqvist ska vara väldigt billig (även nästa säsong).
Det är mer troligt att det inte stämmer än att det gör det.

När Sanny L skrev om detta för någon månad sedan.
Då tror jag helt enkelt att han missat att Boqvist skrivit på
ett nytt kontrakt till nästa säsong.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
majk: Är ganska säker på att Dackell slantade upp åtminstone 100-150 för Boqvist. Har ju inte råd med samma spets som Boqvist för de pengarna men borde kunna fynda något efter camperna
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Luddf: Ok. Tror ändå han ligger billigt i förhållande mot en liknande spelare. Kommande säsong är första han inte spelar med juniorkontrakt. Men hans marknadsmässiga lön borde väl vara typ 150-200k/ månad. Tror inte han ligger så högt.

Men jag har nog fel om du säger det.så om Boqvist lämnar borde det finnas pengar till en vass ersättare.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
majk: men Boqvist har ju ett bättre kontrakt än vad många tror, han har ju fått betalt för en toppspelare i Brynäs
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Charliejfz: Givetvis är Rödin en stark värvning om han kommer upp i sin potential. Topp-5 i serien då förmodligen. Men svårt att säga exakt vilken nivå han ligger på nu efter alla skadeproblem. Spelat typ en säsongs matcher totalt de senaste tre säsongerna.
Tappet av Gunderson är nog större än att Rödin kommit. Backsidan ser inte alls speciellt imponerande ut.
Dock borde väl offensiven ta ett steg framåt. Men förlusten av Kellman är riktigt tung. Sen bör det väl oroa om Boqvist till en billig peng blir kvar. Annars mycket svår att ersätta.
Brynäs ligger väl runt plats 7-10 just nu skulle jag säga.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Axle San: Ja visst blir det väl C:et till Rödin - Det tror jag. Om han tackar ja dvs.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
SH: Ja, så kan det också ha varit. Minns i alla fall att dom gjorde det bra. Dom själva fick svara på frågor varför det gick så bra. Dom framhöll den långa bakgrunden tillsammans. Minns speciellt en flygande kontring med avslut i mål. Räddade matchen då.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
xxx BIF xxx: Ja skulle Jaedon och Zetterberg visa sig vara spets så vore det ju fantastiskt, tyvärr kan det ju även gå som för Caporuso och Henrik Larsson.

C1 är intressant, kommer Blomman att få släppa det och blir det då till Rödin?
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Charliejfz:
Håller med.
Rödin är en bra värvning. Sedan finns ju lön/poäng-perspektivet också. Men jag är mer än nöjd att han kommer hem. Vill ge honom C:et också.
Sigalet är också en bra värvning. Ett ”A”?
Målvaktsparet är jag mycket nöjd med.

Men det är mycket om och men för att säga topp 6 än. Beror också på vad de andra 13 lagen ställer på isen såklart.

Men innan vi vet säkert att Boqvist blir kvar, att Jaedon och ev. Zetterberg inte bara kan leverera på shl-nivå utan blir spets-värvningar, att en klass-center kommer in, att backsidan kan fylla tomrummet efter Ryan/Berra tillräckligt tillfredställande - så nä, då tror jag inte topp 6 är realistiskt.
På detta är det få etablerade spetsspelare, vilket gör oss sårbara vid skador och avstängningar.
Låst ämne

Sv: SILLY SEASON 2019
Avsluta högt: Var det inte Ölund i den kedjan....? Ölund var redan inne i laget (mest fjärdekedjan) och Bulan plockade i Boqvist och Asklöf p g a skador...
Låst ämne

« · 1975201 · »